آخرین اخبار

لاريجاني: بنزين فعلاً گران نمي‌شود اخبار ويژه

لاريجاني: بنزين فعلاً گران نمي‌شود

  بزرگنمايي:

چه خبر - لاريجاني: بنزين فعلاً گران نمي‌شود

علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي امشب( شنبه 10 آذر) در گفت‌وگوي زنده تلويزيوني به‌مناسبت روز مجلس و سالروز شهادت آيت‌الله مدرس، شخصيت مرحوم مدرس را شخصيتي نادر براي کل سياست‌مداران ايران برشمرد.

لاريجاني با اشاره به همه‌جانبه‌گري مدرس، وي را فقيهي مبرز و اسلام‌شناس دانست و گفت: ايشان يک فکر راهبردي داشت و ما از اينگونه افراد زياد نداشتيم. فردي صالح و اهل معنا بود و بسياري از افراد و شخصيت‌هاي بزرگ اسلام مانند ميرزاي شيرازي براي او عبارت‌هاي مهمي بکار بردند و به شب‌زنده داري و مراقبت وي ياد مي‌کنند. حضرت امام وي را فردي تاثير گذاري مي‌دانست که هواي نفس نداشت.

وي افزود: در مسائل سياست داخله صاحب فکر بلند بود و در سياست‌خارجه هم همينطور و حتي مخالفان وي به اين مطلب اذعان داشته‌اند. وي به وفاق ملي و اتحادملي اعتقاد داشت و مي‌گفت بايد جمع‌مان را زياد کنيم و افتراق نداشته باشيم و باندبازي ما را از وحدت جدا مي‌کند.

رئيس مجلس شوراي اسلامي در پاسخ به پرسشي درباره عمکلرد دوسال و نيمه مجلس دهم، گفت: برخي کارهاي مجلس مانند رسيدگي به مشکلات کشور است که بخشي از آن مشکلات مزمني است. بحران آب موضوع مهمي است يا ريزگردها که بخشي از آن به خارج مربوط مي‌شود. مسئله بانک‌ها که در سال 76 مرکز پژوهش‌ها نسبت به مشکلات اين بخش تذکر مي‌داد و از اين سنخ مسائل کم نداريم و بخشي از جلسات درباره اين موضوعات بود.

لاريجاني خاطرنشان کرد: درباره "مسئله ارز" جلسات غيرعلني داشتيم تا ببينيم چگونه اين معضلات را مي‌توان حل کرد. بخشي ديگر از مسئوليت مجلس مربوط به نظارت است و 2700 پرونده را بررسي کرديم و برخي نظارت‌هايي است که کميسيون‌ها بصورت تحقيق و تفحص و سوال انجام مي‌دهند.

وي افزود: در زمينه قانونگذاري قوانين مهمي تصويب شد. قانون اشتغال پايدار روستاييان با امکاناتي از صندوق توسعه براي کمک به کاهش مهاجرت از روستاها بود و قانون مهم و درازمدتي است. در مورد نظام جامع آموزش فني حرفه‌اي به اين نتيجه رسديم که هرم آموزش نابسامان است و مي‌خواهيم فعاليت‌هاي فني حرفه‌اي را گسترش دهيم. قانون بازنشستگان اخيرا تصويب شد منطقي پشتش بود و در اجرا هم با مشکلاتي مواجه است که بايد حل شود. اين قانون هيچ شبهه و ابهامي ندارد. قانون صدور چک، قانون حقوق کودکان و نوجوانان، قانون کاهش محکوميت اعدام، قانون حمايت از حقوق معلولان از جمله قوانين مهمي بود که بررسي و تصويب شد.

رئيس مجلس شوراي اسلامي درباره نظارت مجلس بر اجراي قوانين همچنين قانون خصوصي‌سازي، گفت: قانون سياست‌هاي کلي اصل 44 قانون مهمي است که خوب اجرا نشد و اهدافي که براي‌ آن ترسيم شده بود به‌درستي انجام نگرفت. قانون ناوگان حمل‌ونقل ريلي نقايصي داشت، راجع‌به موسسات مالي اعتباري کميسيون اقتصاد گزارش داد و حل آن ساده نبود. درباره تسهيل ازدواج که قانونش درست اجرا نشد کميسيون فرهنگي بررسي کرد و گزارش آن ارائه شد. صندوق ذخيره فرهنگيان تحقيق و تفحص شد و به قوه قضاييه براي پيگيري رفت.

لاريجاني در پاسخ به پرسشي درباره اينکه دولت و مجلس گاهي باهم همراه هستند و گاهي مجلس چوب لاي چرخ دولت مي‌گذارد، اظهار داشت: مجلس چوب لاي چرخ دولت نمي‌گذارد و چنين روحيه‌اي ندارد. ممکن است انتقاداتي داشته باشند اما اين چوب لاي چرخ گذاشتن نيست. در جاهايي که منافع ملي هست مانند اصل 44، دولت و مجلس همسو هستند يا در مسائل مرتبط با امنيت کشور همينگونه است. در شرايط امروز که با رفتار ناهنجار آمريکا روبرو هستيم همه قوا بايد با هم کار کنند و بايد مسائل خرد را کنار گذاشت و به مشکلات معيشتي رسيدگي کرد.

وي افزود: مدت‌هاست راجع‌به مسئله سوخت وبنزين بحث داريم و به‌همين دليل درگيري ذهني ما حل مشکلات کشور است. خودروسازها و قطعه‌سازان همه مشکل دارند و چهارشنبه کميسيون ويژه ما جلسه داشت که من هم شرکت کردم و بايد براي مشکلات اصلي کشور جلسه گذاشت و پيگيري کرد.

لاريجاني درباره نرخ بنزين و مديريت مصرف سوخت در کشور، اظهار داشت: ما بخاطر اينکه قيمت‌مان با کشورهاي همسايه تفاوت دارد، با قاچاق بنزين و گازوئيل به کشور ضرر مي‌زنند. مصرف زياد بنزين در چندسال اخير طبيعي نيست و حجم مصرف زياد شده است. طوري بايد عمل کنيم فشار زياد به مردم نيايد، شرايط کشور عادي نيست و همين دونرخه شدن هم مفاسدي دارد.

وي افزود: در اين زمينه چند راه‌حل وجود دارد و آنچه در حال انجام است "کارت سوخت" است و بحثي براي افزايش قيمت بنزين فعلا نداريم و استدلال‌هاي طرفين اين است که فشار به مردم نيايد.

رئيس‌ مجلس شوراي اسلامي در پاسخ به پرسشي درباره گران شدن کالاهاي اساسي و اينکه رئيس سازمان تعزيرات مي‌گويد جريمه و مجازات براي گرانفروشي بازدارنده نيست و برخي محصولات لبني هرهفته درحال افزايش است، اظهار داشت: قيمت‌ها را مستمرا مرکز پژوهش‌ها براي من مي‌فرستاد. بخشي از اين گراني مرتبط با جهش هاي ارزي بود. مجموعه تصميمات گرفته شد و شايد 15 مورد بود که تصميم گرفته شد ازجمله درمورد نحوه ورود بانک مرکزي که اختياراتي براي اين‌کار مي‌خواست.

وي افزود: برخي دلالان ارزي مشکلاتي ايجاد کرده بودند و برخي قيمت‌ها به مشکلات داخلي برمي‌گردد و يک عدم تعادل در قيمت ها بوجود آورد.

لاريجاني درباره آزادسازي قيمت خورد و قيمت‌هاي حاشيه بازار که مردم را آزار مي‌دهد، گفت: مسئله خورود حالت انحصاري دارد و چند شرکت بزرگ اين کار را انجام مي‌دهند. نقدينگي اخير تاحدي به سمت اتوموبيل رفت و به‌همين دليل دلال‌بازي در اين قضيه راه افتاد. اين دلال‌ها کارشان شده از خودروساز خودرو را ارزان بخرند و در حاشيه بازار با قيمت گران بفروشند. ما براي دادن خودرو به متقاضي بايد روشي داشته باشيم.

وي درباره مشکلات قطعه‌سازان هم تصريح کرد: مسئله قطعه‌سازان اين نيست که قطعه سازند بلکه دنبال پولشان از خودروسازان هستند و قيمت‌هاي آنها هم بالا رفته و نياز به واردات دارند. قيمت خورد هم تا حدي تابع اين مسائل هست. من امروز هم با رئيس‌جمهور صحبت کردم تا مشکل قطعه‌سازان حل شود و خودورسازان از اين وضع بيرون بيايند.

رئيس‌مجلس شوراي اسلامي درباره مشکل مسکن و افزايش قيمت مسکن، گفت: يکي از مسائلي براي آينده مطرح مي‌شود اين است که نقدينگي را به طرح‌هاي عمراني نيمه تمام سوق دهيم و در جلسه سران قوا بحث شده تا طرح‌هاي عمراني را مردم بگيرند و تکميل کنند. "مسکن" ثروت مردم را مي‌تواند حفظ کند و زمين را بايد از حالت سرمايه درآورد و زمين ارزان داد تا مسکن ارزانتر به‌دست مردم برسد. طرح "احياي بافت‌هاي فرسوده" است که بايد سرمايه‌گذاري بشود و بخش مسکن نياز به کار و سرمايه‌گذاري دارد.

منبع: khabaronline.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

ميزان استفاده جوانان از تلگرام و اينستاگرام

ايران يک ميليارد دلار گاز مجاني به ترکيه تحويل داد

آتليه‌اي که عکس‌هاي مستهجن از بچه‌ها مي‌گيرد!

مازني: مديران اينستاگرام عذرخواهي کنند

درز اطلاعات کاربران يک تاکسي اينترنتي تأييد شد

تکذيب اجبار سيل‌زدگان براي بازگشت به خانه

هلال احمر از سردار سعيد قاسمي شکايت مي‌کند

نمايندگان دنبال حاشيه امن براي انتخابات هستند؟

خط و نشان پليس در خصوص برخورد با بدحجابي

دختر ترامپ پشت دستگاه سنتي پارچه بافي+عکس

استاندار خوزستان از 28اسفند تاکنون خانه نرفته!+عکس

کشف فساد جديد در پرونده دکل نفتي گمشده

بازداشت عوامل ترويج فساد و فحشا در شيراز

سقوط 40 درصدي توليد خودرو در ايران

جريمه ميلياردي گران‌فروشان و محتکران موبايل

اقبال خانه اولي‌ها به وام مسکن کم شد

پرايد، نقش اول در تصادفات نوروزي

ماجراي مرده‌اي که از خارج کشور پيامک مي‌فرستاد

چشم‌انداز بازار خودرو و ارز در سال 98

افتتاح خط 6متروي تهران فردا با حضور روحاني

سپاه، درگيري با سيل‌زدگان خوزستان را تکذيب کرد

جهانگيري: کمک‌هاي خوبي براي سيل‌زدگان داريم

تب مهاجرت از ايران به دهه هشتادي‌ها رسيد

تعطيلات مرگبار؛ افزايش 7 درصدي تلفات جاده‌اي

رهاسازي ناگهاني آب سد علت تشديد سيل گلستان

حکم سه قاچاقچي ميلياردي صادر شد

انبارهاي مرغ و گوشت تنظيم بازاري سالم ماندند

قايق حامل مهاجران ايراني در مديترانه غرق شد

دادستان شيراز: شهردار در شيراز نيست

اعاده دادرسي سعيد طوسي در حال بررسي است

بازداشت دو ايراني در آرژانتين با گذرنامه اسرائيل

برخورد متفاوت شهرداري گرگان با پاکبانان

فرح: اميدوارم ايرانيان نوروزِ آزادي را جشن بگيرند!

فرماندار دشستان: به شهردار برازجان تذکر دادم

خريد و فروش گوشي در بازار موبايل نصف شد

قيمت اينترنت، از ساندويچ هم ارزان‌تر است

نه به آجيل؛ راه جديد مبارزه با گراني

ماجراي بازداشت يک استاد بلژيکي در ايران

آستان قدس در دوره رئيسي ماليات مي‌داد؟

تکرار بلاي پرايد بر سر لادا

جزئيات تازه درباره پرونده قتل شرور معروف تهران

هرج و مرج در بازار موبايل

چرا قيمت گوشي دوباره بالا رفت؟

شوراي شهر، فاتحه‌ي باغ‌هاي تهران را خواند!

بازداشت زن دوم در ماجراي مرگ مرد بازنشسته

مزايا و معايب مصوبه پرحرف و حديث مجلس

حمله خمپاره‌اي تروريست‌ها به حومه حلب

ثروت ترامپ چقدر است؟

جزئيات نشت آب از پايه‌هاي برج آزادي

آخرين وضعيت پرونده مرگ رئيس تامين اجتماعي