آخرین اخبار

ماجراي مشکوک آخرين حرکت عجيب احمدي نژاد اخبار ويژه

ماجراي مشکوک آخرين حرکت عجيب احمدي نژاد

  بزرگنمايي:

چه خبر - ماجراي مشکوک احمدي‌نژاد و سرنا ويليامز

توييت روز دوشنبه محمود احمدي‌نژاد درباره سرنا ويليامز، تنيسور ٣٧ ساله آمريکايي، آخرين حرکت عجيب اين سياستمدار پرحاشيه بود.
«ماجرا از اين قرار است که سرنا ويليامز به سبک چند ماه اخير با لباسي که سراپاي او را مي‌پوشاند، در مسابقات تنيس آزاد فرانسه حاضر شده است و پس از مراسم افتتاحيه اين تورنمنت، برنارد جيوديکلي، رييس فدراسيون تنيس فرانسه در گفت‌وگو با مجله «تنيس» به پوشش خانم ويليامز اعتراض کرد و گفت: از اين به بعد در اين مسابقات محدوديت‌هاي مشخصي براي لباس بازيکنان اعمال خواهد شد. جيوديکلي در انتقاد از لباس سرنا گفت: «به نظرم گاهي زياده‌روي شده. مثلا پوشش سرنا امسال ديگر قابل استفاده نخواهد بود. بايد به بازي و محل احترام گذاشت. همه تمايل دارند از اين محيط بهره ببرند.»
سرنا ويليامز پس از زايمانش در سپتامبر سال ٢٠١٧ دچار آمبولي شد و اين لباس جديد که لباسي مخصوص و سياه رنگ است و تمام بدن او را مي‌پوشاند، مانع از لخته شدن خون او مي‌شود. خود ويليامز درباره لباسش، که پلنگ سياه نام گرفته، گفته است: «من معمولا حين بازي‌ها شلوار مي‌پوشم تا جريان خونم را حفظ کنم. اين يک لباس راحت و کاربردي است تا بتوانم بدون مشکل بازي کنم.»
رييس فدراسيون تنيس فرانسه خواستار نوعي يونيفورم در مسابقات تنيس آزاد اين کشور شده است تا تکثر در پوشش بازيکنان پديد نيايد. البته اين يونيفورم الان هم تقريبا وجود دارد. يعني اکثر تنيسورهاي زن مثل تنيسورهاي مرد، شورت ورزشي و لباس آستين کوتاه به تن دارند. زنان گاهي هم با لباسي بدون آستين وارد ميدان تنيس مي‌شوند. اما پلنگ سياه سرنا ويليامز، تمام بدن او را مي‌پوشاند. اين لباس بسيار چسبناک است و تا حدي شبيه مايوي اسلامي است که برخي از زنان مسلمان در کشورهاي غربي، هنگام شنا به تن مي‌کنند تا از برهنه شدن بدن‌شان مقابل مردان نامحرم اجتناب کرده باشند. سرنا ويليامز همچنين گفته است که لباس پلنگ سياه‌ حس جنگجو بودن به او مي‌دهد.
اين کل قصه پوشش خانم ويليامز در مسابقات تنيس آزاد فرانسه بود اما معلوم نيست چرا ناگهان محمود احمدي‌نژاد وارد اين ماجرا شد. چون نه سرنا ويليامز مسلمان است، نه لباسش را از باب رعايت حدود مسلماني طراحي کرده و نه احمدي‌نژاد پيش‌تر علاقه‌اي به ورزش تنيس از خودش نشان داده بود که بگوييم در روند عادي تماشاي مسابقات تنيس، توجهش به ماجراي سرنا ويليامز در تنيس آزاد فرانسه جلب شده است. وانگهي انتقاد ملايم رييس فدراسيون تنيس فرانسه، تا زمان توييت احمدي‌نژاد حتي با واکنش خود سرنا ويليامز هم مواجه نشده بود. پس چرا احمدي‌نژاد ضروري ديد که در دفاع از حقوق حقه اين ورزشکار مرفه آمريکايي وارد معرکه شود؟ احتمالا مشاوران احمدي‌نژاد به او گفته‌اند اين ماجرا قابليت جلب‌ توجه جهاني دارد. البته درست هم گفته بودند. چون توييت احمدي‌نژاد چون تيري بود که به هدف خورد! اما اين تيراندازي به گونه‌اي نبود که آدم احساس کند کار تيرانداز خردمندي بوده است. يعني اقدام احمدي‌نژاد مثل اکثر مواقع توجه‌برانگيز بود ولي بيشتر موجي منفي از توجهات را رقم زد. کافي است به کامنت‌هاي مردم در زير توييت احمدي‌نژاد نگاه کنيم تا ببينيم توييت او چندان هم به سودش تمام نشد.
نکته ديگر اين که معلوم نيست چرا احمدي‌نژاد در ميانه دعوا با قوه قضاييه، در حالي که معاونانش دادگاهي شده‌اند، بر خود واجب ديده است که در کنار دفاع از مشايي و بقايي، از سرنا ويليامز هم دفاع کند. انتشار توييتي درباره ستاره آمريکايي تنيس دنيا، چنان که گفته شد، احتمالا از باب جلب‌ توجه جهاني بوده است. اين که شاخک‌هاي رسانه‌هاي جهاني بيش از پيش به احمدي‌نژاد در اين روزهاي بي‌قدرتي حساس شود، شايد تمهيدي است براي بازتاب جهاني گسترده‌تر مواضع و موقعيت کنوني احمدي‌نژاد در فضاي سياسي ايران از سوي اين رسانه‌ها. واقعيت اين است که هر چقدر هم تلاش کنيم، پذيرش اصالت دفاع احمدي‌نژاد از حقوق زنان براي‌مان دشوار است؛ چرا که احمدي‌نژاد وقتي که نيلوفر اردلان، کاپيتان تيم فوتسال زنان ايران، به دليل مخالفت شوهرش نتوانست به مسابقات جام ملت‌هاي آسيا برود، هيچ سخني نگفت و در دفاع از حق حضور او در آن تورنمنت مهم هيچ حرفي نزد. در آذرماه همان سال (١٣٩٤) هم که نيلوفر اردلان با اجازه دادستاني توانست راهي مسابقات جام جهاني فوتسال زنان شود، احمدي‌نژاد از حقوق خانم اردلان دفاعي نکرد و درباره اقدام نيکوي دادستاني هم سکوت کرد. بي‌تفاوتي به حقوق زنان ورزشکار ايراني و دل سوزاندن براي سرنا ويليامز، هر طور که حساب کنيم، مشکوک و بودار است. البته کسي چه مي‌داند؛ شايد اين برگ جديدي که احمدي‌نژاد رو کرده، نشانه تازه‌اي از فرآيند ليبرال شدن سياستمداري باشد که در سال ٨٤ با صراحت مي‌گفت: ما براي دموکراسي انقلاب نکرديم.»
هومان دورانديش


منبع: etemaad.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

ميزان استفاده جوانان از تلگرام و اينستاگرام

ايران يک ميليارد دلار گاز مجاني به ترکيه تحويل داد

آتليه‌اي که عکس‌هاي مستهجن از بچه‌ها مي‌گيرد!

مازني: مديران اينستاگرام عذرخواهي کنند

درز اطلاعات کاربران يک تاکسي اينترنتي تأييد شد

تکذيب اجبار سيل‌زدگان براي بازگشت به خانه

هلال احمر از سردار سعيد قاسمي شکايت مي‌کند

نمايندگان دنبال حاشيه امن براي انتخابات هستند؟

خط و نشان پليس در خصوص برخورد با بدحجابي

دختر ترامپ پشت دستگاه سنتي پارچه بافي+عکس

استاندار خوزستان از 28اسفند تاکنون خانه نرفته!+عکس

کشف فساد جديد در پرونده دکل نفتي گمشده

بازداشت عوامل ترويج فساد و فحشا در شيراز

سقوط 40 درصدي توليد خودرو در ايران

جريمه ميلياردي گران‌فروشان و محتکران موبايل

اقبال خانه اولي‌ها به وام مسکن کم شد

پرايد، نقش اول در تصادفات نوروزي

ماجراي مرده‌اي که از خارج کشور پيامک مي‌فرستاد

چشم‌انداز بازار خودرو و ارز در سال 98

افتتاح خط 6متروي تهران فردا با حضور روحاني

سپاه، درگيري با سيل‌زدگان خوزستان را تکذيب کرد

جهانگيري: کمک‌هاي خوبي براي سيل‌زدگان داريم

تب مهاجرت از ايران به دهه هشتادي‌ها رسيد

تعطيلات مرگبار؛ افزايش 7 درصدي تلفات جاده‌اي

رهاسازي ناگهاني آب سد علت تشديد سيل گلستان

حکم سه قاچاقچي ميلياردي صادر شد

انبارهاي مرغ و گوشت تنظيم بازاري سالم ماندند

قايق حامل مهاجران ايراني در مديترانه غرق شد

دادستان شيراز: شهردار در شيراز نيست

اعاده دادرسي سعيد طوسي در حال بررسي است

بازداشت دو ايراني در آرژانتين با گذرنامه اسرائيل

برخورد متفاوت شهرداري گرگان با پاکبانان

فرح: اميدوارم ايرانيان نوروزِ آزادي را جشن بگيرند!

فرماندار دشستان: به شهردار برازجان تذکر دادم

خريد و فروش گوشي در بازار موبايل نصف شد

قيمت اينترنت، از ساندويچ هم ارزان‌تر است

نه به آجيل؛ راه جديد مبارزه با گراني

ماجراي بازداشت يک استاد بلژيکي در ايران

آستان قدس در دوره رئيسي ماليات مي‌داد؟

تکرار بلاي پرايد بر سر لادا

جزئيات تازه درباره پرونده قتل شرور معروف تهران

هرج و مرج در بازار موبايل

چرا قيمت گوشي دوباره بالا رفت؟

شوراي شهر، فاتحه‌ي باغ‌هاي تهران را خواند!

بازداشت زن دوم در ماجراي مرگ مرد بازنشسته

مزايا و معايب مصوبه پرحرف و حديث مجلس

حمله خمپاره‌اي تروريست‌ها به حومه حلب

ثروت ترامپ چقدر است؟

جزئيات نشت آب از پايه‌هاي برج آزادي

آخرين وضعيت پرونده مرگ رئيس تامين اجتماعي