آخرین اخبار

کدام پسر روحاني؟/هيچ اطلاعاتي جز خبر مرگ يکي از آنان در دسترس نيست اخبار ويژه

کدام پسر روحاني؟/هيچ اطلاعاتي جز خبر مرگ يکي از آنان در دسترس نيست

  بزرگنمايي:

چه خبر - حسين موسويان: پسر رئيس‌جمهور محمد فريدون (روحاني) فوت کرده است

«ماجرا از همان ابتداي تيرماه سال جاري و ادعاي عجيب و غريب نماينده عضو جبهه پايداري قم در مجلس آغاز شد؛ حجت الاسلام مجتبي ذوالنور طي گفت‌وگويي مدعي شد که در جريان مذاکرات هسته‌اي ايران و کشورهاي ١+5 توافقي ميان ايران و آمريکا صورت گرفته تا دولت اوباما به ٢5٠٠ نفر از اتباع ايران تابعيت آمريکايي بدهد. اين ادعاي بدون سند و مدرک ذوالنور، موج گسترده‌اي از واکنش‌ها را به دنبال داشت. حتي عجيب اينجاست که حمايت قاطع دونالد ترامپ رئيس‌جمهور آمريکا را نسبت به گفته‌هاي اين نماينده مجلس در پي داشت.
علي‌رغم اين که محمدجواد ظريف، وزير خارجه ادعاي ذوالنور را تکذيب کرد و از او خواست که اگر مدرکي در اين رابطه دارد، ارائه کند، با اين همه او ضمن طفره رفتن از پاسخ درست به درخواست ظريف براي ارائه مدرک، باز هم سکوت نکرد و اين بار طي ادعاي ديگري نوک پيکان را به سمت رئيس‌جمهور گرفت و مدعي شد که پسر رئيس‌جمهور سه تابعيتي است! اگر چه بسيار روشن است که نماينده اصولگرا و عضو جبهه پايداري مجلس با اظهارات خود احتمالا به دنبال بهم زدن فضا و تضعيف اعتماد افکار عمومي‌ نسبت به دولت است اما ادعاي او در حالي مطرح مي‌شود که هنوز در اين مسئله که رئيس‌جمهور چند پسر دارد، ترديد وجود دارد.اساسا اگر او پسري دارد چرا هيچ اطلاعاتي درباره او جز خبر مرگ يکي از آنان در دسترس نيست. زيرا برخي از رسانه‌هاي اصولگرا و نزديکان روحاني به ويژه حسين موسويان، يکي از اعضاي تيم مذاکره‌ کننده هسته‌اي دولت اصلاحات در گفت‌وگو با نشريه تايم پيشتر مدعي شد که پسر رئيس‌جمهور محمد فريدون (روحاني) فوت کرده است. اين در حالي است که ويکي‌پديا ضمن تاييد فوت محمد نوشته است که روحاني سه پسر و دو دختر دارد. اما خبرگزاري ايسنا نوشته رئيس‌جمهور سه دختر و دو پسر دارد که يکي از آنان درگذشته است.

نگاهي به پاسخ پر از ابهام آشنا به ذوالنور

بر اساس اين گزارش ادعاها و اصرار عجيب ذوالنور در رابطه با گرين‌کارت‌ها از سوي دولت در جريان مذاکرات هسته‌اي سال 94 و همچنين چند تابعيتي بودن برخي از اعضاي دولت همچنان ادامه دارد. البته با اين تفاوت که او اين بار پا را کمي‌ فراتر نهاده و در مصاحبه با اعتماد مدعي شد که پسر رئيس‌جمهور چند تابعيتي است!
حسام‌الدين آشنا، مشاور رئيس‌جمهور نسبت به اظهارات ذوالنور، نماينده مجلس مبني بر سه تابعيتي بودن پسر رئيس‌جمهور واکنش نشان داد و در توييتر خود نوشت: «نماينده‌ا‌ي در مصاحبه با روزنامه اعتماد، اتهاماتي را متوجه پسر رئيس‌جمهور کرده است. اين اتهامات تکذيب مي‌شود. آن پسر نه تابعيت جاي ديگري را دارد، نه کارت اقامت، نه ويزاي بلندمدت، نه ويزاي کوتاه‌مدت و نه اصلا سفر خارجي مي‌رود! او قبلا هم دروغ‌هايي عليه رئيس‌جمهور مطرح کرده بود.
بر اساس اين گزارش، ادعاي ذوالنور و پاسخ عجيب آشنا به اين نماينده مجلس در حالي است که هنوز در اين مسئله که روحاني چند پسر دارد و آنان اکنون چه مي‌کنند ترديد وجود دارد. از سويي اگر روحاني پسري با چنين مختصاتي دارد، چرا او تاکنون از ديد اذهان عمومي‌ پنهان مانده است يا چرا برخي از نزديکان رئيس‌جمهور مدعي هستند که يکي از پسران رئيس‌جمهور در آستانه 20 سالگي فوت کرده است. در حالي که اگر روحاني چنين پسري داشت بايد از او اطلاعاتي در دسترس عموم وجود داشته باشد. به هر روي افکار عمومي‌حق دارد که درباره زندگي‌نامه رئيس‌جمهور کشورشان اطلاعات درست و دقيقي داشته باشند. علي‌رغم اين که اطلاعات دقيقي از اعضاي خانواده روساي جمهور سابق ايران به ويژه فرزندانشان و چگونگي گذاران زندگي، شغل، سوابق سياسي و اجتماعي آنها در دسترس عموم قرار دارد اما در رابطه با رئيس‌جمهور روحاني و فرزندانش به ويژه پسران او اطلاعات چنداني در دسترس عموم نيست جز اين که روحاني دو دختر دارد و بنا به ادعاي برخي از رسانه‌هاي اصولگرا و نزديکان روحاني، يکي از پسران رئيس‌جمهور در آستانه 20 سالگي فوت کرده است.

فوت يا قتل پسر رئيس‌جمهور!

ادعاي ذوالنور و واکنش عجيب و پر ابهام حسام الدين آشنا در حالي است که طي دو سال اخير حسين موسويان، يکي از اعضاي تيم مذاکره‌ کننده هسته‌اي دولت اصلاحات و از نزديکان حسن روحاني در گفت‌وگويي با نشريه تايم، مدعي شد که يکي از پسران رئيس‌جمهور، به قتل رسيده؛ قتلي سياسي که هرگز قاتل آن پرونده نيز مشخص نشد. براساس اين گزارش، موسويان در اين گفت‌‌وگو خبر داده که فرزند بزرگ روحاني (محمد) در آستانه ورود به بيست سالگي، در منزل شخصي روحاني به قتل رسيد. به گفته موسويان منزل روحاني آن زمان در "پايگاهي نظامي‌ در جنوب تهران" بود.
عضو سابق تيم مذاکره‌کننده هسته‌اي همچنين گفت: خانواده روحاني قتل فرزند خود را "سياسي" توصيف مي‌کنند. بر اساس همين مصاحبه، حسن روحاني سال‌ها درباره اين قتل تحقيق کرد اما در نهايت تصميم گرفت که دست از پيگيري بردارد و سکوت کند. روحاني و نزديکان وي تاکنون توضيحي درباره علل مرگ محمد فريدون (روحاني) نداده‌اند. سرنوشت فرزند بزرگ حسن روحاني از جمله مواردي است که در سال‌هاي گذشته بارها مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته است. پيش از برگزاري انتخابات رياست‌جمهوري سال 92 نيز يکي از وب‌سايت‌هاي اصولگرا مدعي بود که او به دنبال "شکست عشقي" دست به "خودکشي" زده است. بنا به ادعاي برخي از رسانه‌هاي اصو‌لگرا، فرزند روحاني با کلت کمري پدر خودکشي کرد.

ادعاي ذوالنور تهمت و دروغي بزرگ

محمدرضا خباز، سياستمدار اصلاح‌طلب و استاندار سابق سمنان درباره ادعاي مجتبي ذوالنور مبني بر سه تابعيتي بودن پسر رئيس‌جمهور و ابهام درباره زنده بودن و نبودن او به آفتاب يزد گفت: از ذوالنور که در کسوت مقدس روحانيت است، انتظار مي‌رود بدون تحقيق چيزي را بر زبان نياورد. زيرا اظهارات دروغ چنين فردي مردم را دين گريز مي‌کند.
او افزود: حتي اگر فرد متوجه اشتباهش هم شد بايد عذرخواهي کند.
اين فعال سياسي ادامه داد: ادعاي ذوالنور درباره سه تابعيتي بودن پسر رئيس‌جمهور دروغ و تهمتي بيش نيست.
خباز در پايان اظهار کرد: از دادگاه ويژه روحانيت انتظار مي‌رود که ذوالنور را به دادگاه احضار کرده و از او بخواهد که مستندات و ادله خود را در رابطه با ادعايش به صورت علني به دادگاه ارائه دهد. زيرا در اين صورت حقايق بر مردم روشن شده و ديگر با باورهاي ديني مردم بازي نمي‌شود. از سويي در صورت برخورد با اين افراد به کسي اجازه داده نمي‌شود که بدون تحقيق درباره افراد، به ويژه مقامات سخن بگويند و تهمت بزنند.

ادعاي ذوالنور مستلزم پاسخ رسمي‌ دولت

علي تاجرنيا، فعال سياسي اصلاح‌طلب و نماينده مجلس ششم بدون اين که به زنده بودن يا نبودن پسر رئيس‌جمهور اشاره کند، درباره ادعاي عجيب ذوالنور مبني بر سه تابعيتي بودن پسر روحاني به آفتاب يزد گفت: ادعاي ذوالنور و تابعيت چندگانه بهانه جديد تندروها است تا به وسيله آن بتوانند فضاي افکار عمومي‌را بهم بزنند. ايراني‌هاي بسياري در سراسر جهان وجود دارند که تابعيت ايراني خود را حفظ کردند و تابعيت ديگري گرفتند.
او ادامه داد: اگر چه در قانون اساسي جمهوري اسلامي‌ مسئله چند تابعيتي پيش‌بيني نشده و اقدامي‌ خلاف قانون است اما به هر روي اين مهم امري متداول در ميان افراد جامعه محسوب مي‌شود.
اين نماينده اسبق مجلس افزود: افرادي هستند که قبلا به‌ عنوان يک فرد عادي تابعيت کشوري ديگر را هم گرفتند اما پس از چندي به آنها پست و مسئوليت داده شد. بنابراين به نظر مي‌رسد که ادعاي ذوالنور بيشتر براي بهره‌برداري سياسي مطرح مي‌شود زيرا برخي از اعضاي هر دو جناح داراي چند تابعيت هستند.
تاجرنيا در پايان افزود: پس از اين که درباره 2500 گرين کارت اظهاراتي از سوي ذوالنور مطرح شد، به نظر مي‌رسد که گوينده اين سخن که مدعي سه تابعيتي بودن پسر رئيس‌جمهور شد، موثق نيست و با توجه به اظهارات نادرست اخيرش بايد در درستي و نادرستي اظهارات کنوني او شک کرد و در نهايت اظهارات او مستلزم پاسخ‌هاي رسمي‌ دفتر رئيس‌جمهور است.»


منبع: aftabeyazd.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

ميزان استفاده جوانان از تلگرام و اينستاگرام

ايران يک ميليارد دلار گاز مجاني به ترکيه تحويل داد

آتليه‌اي که عکس‌هاي مستهجن از بچه‌ها مي‌گيرد!

مازني: مديران اينستاگرام عذرخواهي کنند

درز اطلاعات کاربران يک تاکسي اينترنتي تأييد شد

تکذيب اجبار سيل‌زدگان براي بازگشت به خانه

هلال احمر از سردار سعيد قاسمي شکايت مي‌کند

نمايندگان دنبال حاشيه امن براي انتخابات هستند؟

خط و نشان پليس در خصوص برخورد با بدحجابي

دختر ترامپ پشت دستگاه سنتي پارچه بافي+عکس

استاندار خوزستان از 28اسفند تاکنون خانه نرفته!+عکس

کشف فساد جديد در پرونده دکل نفتي گمشده

بازداشت عوامل ترويج فساد و فحشا در شيراز

سقوط 40 درصدي توليد خودرو در ايران

جريمه ميلياردي گران‌فروشان و محتکران موبايل

اقبال خانه اولي‌ها به وام مسکن کم شد

پرايد، نقش اول در تصادفات نوروزي

ماجراي مرده‌اي که از خارج کشور پيامک مي‌فرستاد

چشم‌انداز بازار خودرو و ارز در سال 98

افتتاح خط 6متروي تهران فردا با حضور روحاني

سپاه، درگيري با سيل‌زدگان خوزستان را تکذيب کرد

جهانگيري: کمک‌هاي خوبي براي سيل‌زدگان داريم

تب مهاجرت از ايران به دهه هشتادي‌ها رسيد

تعطيلات مرگبار؛ افزايش 7 درصدي تلفات جاده‌اي

رهاسازي ناگهاني آب سد علت تشديد سيل گلستان

حکم سه قاچاقچي ميلياردي صادر شد

انبارهاي مرغ و گوشت تنظيم بازاري سالم ماندند

قايق حامل مهاجران ايراني در مديترانه غرق شد

دادستان شيراز: شهردار در شيراز نيست

اعاده دادرسي سعيد طوسي در حال بررسي است

بازداشت دو ايراني در آرژانتين با گذرنامه اسرائيل

برخورد متفاوت شهرداري گرگان با پاکبانان

فرح: اميدوارم ايرانيان نوروزِ آزادي را جشن بگيرند!

فرماندار دشستان: به شهردار برازجان تذکر دادم

خريد و فروش گوشي در بازار موبايل نصف شد

قيمت اينترنت، از ساندويچ هم ارزان‌تر است

نه به آجيل؛ راه جديد مبارزه با گراني

ماجراي بازداشت يک استاد بلژيکي در ايران

آستان قدس در دوره رئيسي ماليات مي‌داد؟

تکرار بلاي پرايد بر سر لادا

جزئيات تازه درباره پرونده قتل شرور معروف تهران

هرج و مرج در بازار موبايل

چرا قيمت گوشي دوباره بالا رفت؟

شوراي شهر، فاتحه‌ي باغ‌هاي تهران را خواند!

بازداشت زن دوم در ماجراي مرگ مرد بازنشسته

مزايا و معايب مصوبه پرحرف و حديث مجلس

حمله خمپاره‌اي تروريست‌ها به حومه حلب

ثروت ترامپ چقدر است؟

جزئيات نشت آب از پايه‌هاي برج آزادي

آخرين وضعيت پرونده مرگ رئيس تامين اجتماعي