آخرین اخبار

پشت پرده ارتباط سياسي کيم کارداشيان و ترامپ! اخبار ويژه

پشت پرده ارتباط سياسي کيم کارداشيان و ترامپ!

  بزرگنمايي:

چه خبر - کيم کارداشيان و ترامپ؛ مبتذل شدن امر سياسي؟

«ترامپ به درخواست کيم کارداشيان، يک زنداني را آزاد کرد! اليس جانسون زن 63 ساله اي که به همراه 15 نفر ديگر در سال 1996 به جرم نقش داشتن در يک حلقه توزيع هروئين و البته پولشويي زنداني شده بود پس از ديدار ترامپ- کارداشيان مورد عفو ترامپ قرار گرفت.
کاخ سفيد در بيانه اي اعلام کرد خا‌نم جانسون يک زنداني نمونه بوده و براي بازپروري خود سخت کار کرده است. در اين خبر حتي عنوان «مادربزرگ» هم به او اطلاق شد تا به نوعي بار احساسي آن هم افزايش پيدا کند اما در ايالات متحده آمريکا بسياري بر اين باورند که اين اتفاق تنها پس از وساطتت کارداشيان رخ داده و ربط چنداني به مادربزرگ بودن يا عملکرد رفتاري او در زندان ندارد.
نمونه هاي بسياري از مداخله و وساطتت چهره هاي سرشناس در دنيا براي نجات متهمين و مجرمان را مي توان مثال آورد. حتي ستاره هاي دنياي فوتبال مثل پله، ژرژ وه‌آ، جبرئيل سيسه يا بوکسوري مانند محمدعلي (کلي) هم در برهه هايي براي متوقف کردن جنگ در بخش هايي از آفريقا وارد گود شده اند و اين کار در افکار عمومي يک اقدام انساني و بهره گيري از نفوذ شهرت بر قدرت قلمداد مي شود اما دو گانه ترامپ - کارداشيان شايد نمونه اي منحصر به فرد باشد.
کيم کارداشيان گرچه به عنوان يک بازيگر در چندين سريال ايفاي نقش کرده است اما عموماً به عنوان يک مدل و سلبريتي علاقمند به برهنگي شناخته مي شود. وقتي به ‏او جايزه cfda را به خاطر تاثير گذاري اش در صنعت مد و پوشش دادند گفت که اين جايزه من را شوکه کرد چون من بيشتر اوقات برهنه ام!
هفته پيش انتشار عکسي که او را در کاخ سفيد ايستاده کنار دونالد ترامپ نشان مي داد آن قدر غير منتظره بود که بسياري هنگام بازنشر عکس تاکيد مي کردند که «فتوشاپ» نيست! اما ترامپ با اعتماد به نفس شگفت انگيزش از ديدار با کارداشيان در توئيترش نوشت: «جلسه بسيار خوبي با کيم کارداشيان داشتم و درباره اصلاح سيستم زندان و محکوميت‌هاي قضايي صحبت کرديم.»
کيم کارداشيان در زمان انتخابات از حاميان هيلاري کلينتون بود اما همسرش کانيه که در روزهاي پيش از مراسم تحليف با دونالد ترامپ ديدار داشت در ماه گذشته‌ مجددا با رئيس جمهوري آمريکا ملاقات کرد و اظهاراتش در تحسين از وي و همچنين «برده داري» سر و صداي زيادي ايجاد کرد. اين خواننده رپ اخيرا با اشاره به شعار انتخاباتي دونالد ترامپ آهنگي به نام «دوباره آمريکا را با عظمت کنيم» خوانده است.
اين نوشتار مي‌تواند همين جا به پايان برسد اما وقتي در مورد دونالد ترامپ حرف مي زنيم بايد از «مبتذل شدن امر سياست» و فرو غلتيدن اين عرصه به حوزه شهرت در دنياي معاصر هم نوشت. جامعه آمريکا ارزش هاي اخلاقي و فرهنگي خاص خود را دارد؛ چه بسا همين هم دوشي ترامپ - کارداشيان که در شبکه هاي اجتماعي بيش از 100 ميليون دنبال کننده دارد، به سود ترامپ تمام شود و او را تحسين کنند اما چطور مي توان نزول يک جامعه از آبراهام لينکن به دونالد ترامپ را به تماشا نشست و آن را عادي دانست؟
آيا بايد پذيرفت که عرصه سياست از «جنتلمن» ها به سوي «شومن ها» در حرکت است؟ آيا چهره اي که از ترامپ، اولاند، کيم جونگ اون و حتي گاهي پوتين ارائه مي شود چهره واقعي آنهاست؟
ولادمير پوتين گاهي رسماً به يک شومن تبديل مي شود. قابلمه پاره مي کند، با ببر کشتي مي گيرد، از ارتفاع مي پرد، با خرس عکس يادگاري مي گيرد و ... حاميان او اين اقدامات را نشان دهنده توانمندي جسماني او مي دانند و معتقدند باعث همدلي جوانان با او مي شود. عموم مردم اما به «حل شدن مشکلات شان» فکر مي کنند. آنها مي گويند اين که رئيس جمهور نان و پنير بخورد يا خاويار، با کيم کارداشيان عکس بگيرد يا با فوکاياما و يورگن هابرماس، برهنه در سيبري دنبال خرس بگردد يا پوشيده در کت و شلوار به بررسي مناقشات بين المللي بپردازد و ... شايد در اولويت نباشد. همين که بتواند گره از زندگي آنها باز کند کافي است. مصداق همان ضرب المثل ايراني «بمير و بِدَم»!
در نمايي دورتر مي توان اين پرسش ها را مطرح کرد که وقتي کيم کارداشيان مي تواند در خصوص «اصلاح سيستم زندان و محکوميت هاي قضايي» گفتگوهاي سازنده‌اي! انجام دهد و حتي ترامپ را متقاعد کند، آيا ممکن نيست که بازيگر فيلم هاي [...] هم رئيس جمهور شهرت طلب را در خصوص خروج از برجام متقاعد کرده باشد؟! دنيا دقيقاً دارد به کدام سمت مي رود؟»


منبع: asriran.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

ميزان استفاده جوانان از تلگرام و اينستاگرام

ايران يک ميليارد دلار گاز مجاني به ترکيه تحويل داد

آتليه‌اي که عکس‌هاي مستهجن از بچه‌ها مي‌گيرد!

مازني: مديران اينستاگرام عذرخواهي کنند

درز اطلاعات کاربران يک تاکسي اينترنتي تأييد شد

تکذيب اجبار سيل‌زدگان براي بازگشت به خانه

هلال احمر از سردار سعيد قاسمي شکايت مي‌کند

نمايندگان دنبال حاشيه امن براي انتخابات هستند؟

خط و نشان پليس در خصوص برخورد با بدحجابي

دختر ترامپ پشت دستگاه سنتي پارچه بافي+عکس

استاندار خوزستان از 28اسفند تاکنون خانه نرفته!+عکس

کشف فساد جديد در پرونده دکل نفتي گمشده

بازداشت عوامل ترويج فساد و فحشا در شيراز

سقوط 40 درصدي توليد خودرو در ايران

جريمه ميلياردي گران‌فروشان و محتکران موبايل

اقبال خانه اولي‌ها به وام مسکن کم شد

پرايد، نقش اول در تصادفات نوروزي

ماجراي مرده‌اي که از خارج کشور پيامک مي‌فرستاد

چشم‌انداز بازار خودرو و ارز در سال 98

افتتاح خط 6متروي تهران فردا با حضور روحاني

سپاه، درگيري با سيل‌زدگان خوزستان را تکذيب کرد

جهانگيري: کمک‌هاي خوبي براي سيل‌زدگان داريم

تب مهاجرت از ايران به دهه هشتادي‌ها رسيد

تعطيلات مرگبار؛ افزايش 7 درصدي تلفات جاده‌اي

رهاسازي ناگهاني آب سد علت تشديد سيل گلستان

حکم سه قاچاقچي ميلياردي صادر شد

انبارهاي مرغ و گوشت تنظيم بازاري سالم ماندند

قايق حامل مهاجران ايراني در مديترانه غرق شد

دادستان شيراز: شهردار در شيراز نيست

اعاده دادرسي سعيد طوسي در حال بررسي است

بازداشت دو ايراني در آرژانتين با گذرنامه اسرائيل

برخورد متفاوت شهرداري گرگان با پاکبانان

فرح: اميدوارم ايرانيان نوروزِ آزادي را جشن بگيرند!

فرماندار دشستان: به شهردار برازجان تذکر دادم

خريد و فروش گوشي در بازار موبايل نصف شد

قيمت اينترنت، از ساندويچ هم ارزان‌تر است

نه به آجيل؛ راه جديد مبارزه با گراني

ماجراي بازداشت يک استاد بلژيکي در ايران

آستان قدس در دوره رئيسي ماليات مي‌داد؟

تکرار بلاي پرايد بر سر لادا

جزئيات تازه درباره پرونده قتل شرور معروف تهران

هرج و مرج در بازار موبايل

چرا قيمت گوشي دوباره بالا رفت؟

شوراي شهر، فاتحه‌ي باغ‌هاي تهران را خواند!

بازداشت زن دوم در ماجراي مرگ مرد بازنشسته

مزايا و معايب مصوبه پرحرف و حديث مجلس

حمله خمپاره‌اي تروريست‌ها به حومه حلب

ثروت ترامپ چقدر است؟

جزئيات نشت آب از پايه‌هاي برج آزادي

آخرين وضعيت پرونده مرگ رئيس تامين اجتماعي