آخرین اخبار

بيماري هايي مانند کمردرد و آرتروز را با يوگا درمان کنيد ورزش و سلامت

بيماري هايي مانند کمردرد و آرتروز را با يوگا درمان کنيد

  بزرگنمايي:

با يوگا بيماري هاي مزمن را درمان کنيد

اگر با ديدن تصاوير حرکات يوگا و انعطاف بدني يوگاکارها تصور مي کنيد با يک ورزش سخت، روبرو هستيد و شما از عهده ي انجام آن بر نمي آييد، سخت در اشتباهيد. امروزه از کودکان کم سن و سال گرفته تا افراد سالمند به اين ورزش گرايش پيدا کرده اند و به خوبي آن را انجام مي دهند، چون بر خلاف تصور خيلي ها، يوگا ورزشي ساده و در عين حال بسيار موثر است. حتي پزشکان به مراجعيني که از مشکلاتي مانند کمردرد، آرتروز، مشکلات قلبي، بيخوابي و غيره شکايت دارند، ورزش يوگا را توصيه مي کنند.

در اين مطلب شما را با ورزشي معجزه گر که به درمان بيماري هاي مزمن کمک زيادي مي کند بيشتر آشنا مي کنيم.

يوگا راهي براي خلاصي از اضطراب

در عصر ماشيني و پرشتاب ما، هيچ کس از استرس در امان نيست. اختلالات اضطرابي و مربوط به استرس هاي روزمره روي سيستم عصبي پاراسمپاتيک تاثير مي گذارند و انجام ورزشي مانند يوگا باعث تسکين اين سيستم مي شود. بايد بدانيد که انجام حرکات يوگا نيازمند تمرکز ورزشکار است. همين تمرکز، آگاهي نسبت به بدن و تنفس صحيح باعث مي شود که ذهن ورزشکار از استرس هاي بيروني فاصله گرفته و در زمان حال متمرکز شود. در نتيجه اضطراب به ميزان زيادي کنترل مي شود.

يوگا براي مراقبت از قلب نازنين تان

قلب جايي براي عشق ورزيدن به هستي است، نه جاي ناخوشي و بيماري! يوگا ورزشي است که با تکيه بر تنفس هاي آرام، عميق و با تمرکز سلامت قلب را ارتقا مي دهد. به عقيده ي محققان مرکز پزشکي دانشگاه اراسموس هلند، اين ورزش باعث بهبود سلامت قلب و عروق مي شود، چون با بهره گيري از حرکات آرام، تنفس صحيح و همراه با تمرکز و ايجاد آرامش روحي، تمام اعضاي بدن را آرام کرده و به کاهش فشارخون بالا و استرس کمک زيادي مي کند.

يوگا براي کاهش فشارخون بالا

متاسفانه فشار خون بالا عاملي براي سکته قلبي و مغزي است. خبر خوب براي افرادي که دچار فشار خون بالا هستند و يا سابقه خانوادگي اين مشکل را دارند، اين است که يوگا به خوبي از عهده ي کنترل فشارخون بر مي آيد. اين گفته نتيجه بررسي هاي محققان دانشگاه پنسيلوانيا است که روي 58 مرد و زن 38 تا 62 ساله به مدت شش ماه بررسي کرده اند. محققان مشاهده کردند فشار خون داوطلب هايي که هر هفته، دو تا سه جلسه يوگا کار مي کنند، بين 80/133 تا 70/130 تنظيم مي شود.

يوگا براي خوابي آسوده و راحت

اگر دچار بيخوابي و بدخوابي هستيد، به سراغ يوگا برويد. نتايج پژوهشي که در سال 2004 توسط مرکز ملي سلامت فرانسه به چاپ رسيده است نشان مي دهد که يوگا به درمان اينسومنيا يا همان بيخوابي کمک زيادي مي کند. البته بايد بدانيد که هر نوع ورزشي به بهبود چرخه خواب کمک مي کند. با اين حال محققان بر اين عقيده هستند که انجام روزانه ي يوگا، سيکل خواب و بيداري را به خوبي تنظيم مي کند و باعث بهبود کيفيت خواب و افزايش مدت زمان آن مي شود، طوري که فرد بعد از بيدار شدن، احساس شادابي خوبي را تجربه مي کند.

يوگا براي مقابله با سرطان

نتايج پژوهشي که در مرکز پزشکي يوگاي دانشگاه ماريلند انجام شده است نشان مي دهد که اين ورزش مي تواند به عنوان يک درمان کمکي براي قربانيان سرطان به کار گرفته شود. محققان اين دانشگاه روي گروهي از خانم هاي مبتلا به سرطان سينه بررسي هايي انجام دادند. نتايج بررسي ها نشان داد بيماراني که به طور مرتب يوگا کار مي کنند، در مقايسه با بيماراني که اين ورزش را انجام نمي دهند، کمتر از افسردگي و اضطراب رنج مي برند. به عقيده ي محققان يوگا همچنين باعث کاهش عوارض منفي شيمي درماني مي شود.

يوگا براي کاهش التهاب

نتايج پژوهش ها نشان مي دهد که ورزش يوگا باعث کاهش التهاب هاي مزمن بدن شده و درد و تورم را کاهش مي دهد. نتايج پژوهش هاي محققان آمريکايي نشان مي دهد انجام ورزش يوگا (دو بار در هفته و به مدت سه ماه) باعث کاهش 20 تا 25 درصد التهاب بدن بيماران مبتلا به سرطان سينه، بيماري هاي قلبي و آرتروز مي شود.

يوگا براي مقابله با آرتروز

متخصصان حوزه ي سلامت بر اين عقيده هستند که يوگا مي تواند به افرادي که از آرتروز رنج مي برند کمک کند، چون باعث کاهش التهاب، استرس و افسردگي ناشي از بيماري هاي مزمن مي شود. نتايج بررسي هاي اوليه محققان دانشگاه جان هاپکينز آمريکا نشان مي دهد که يوگا باعث بهبود سلامت روحي، بهبود عملکرد مفاصل و همچنين باعث شادابي روحي افراد مبتلا به آرتروز مي شود.

يوگا براي کاهش کمردرد

اين روزها کمردرد تبديل به يک مشکل رايج و مزمن بخصوص در بين افراد مسن شده است. خوشبختانه براي مقابله با اين مشکل نيز مي توان به يوگا اعتماد کرد. نتايج پژوهشي که در سال 2014 به چاپ رسيده است نشان مي دهد اين ورزش باعث تسکين کمر درد مي شود. در اين پژوهش شرکت کننده ها به مدت چهار هفته و هر هفته پنج بار يوگا انجام دادند. نتايج بررسي ها نشان داد که شدت کمردرد شرکت کننده ها به ميزان 44 درصد کاهش پيدا کرده است.

صحبت کردن از خواص ورزشي مانند يوگا نياز به نگارش مقالات متعدد دارد. ما در اين بحث فقط به گوشه اي از اثرات يوگا در کنترل و مقابله با بيماري هاي مزمن پرداختيم. در نهايت مي خواهيم بگوييم اگر با وزيدن اولين باد پاييزي دچار سرماخوردگي و آنفلوانزا مي شويد، بايد به فکر تقويت سيستم ايمني بدن تان باشيد. يکي از روش هاي مجهز کردن سربازان بدن انجام ورزش يوگا است. نتايج پژوهشي که در موسسه ي ملي سلامت فرانسه انجام شده است نشان مي دهد که انجام منظم ورزش يوگا باعث کاهش ترشح کورتيزول (هورمون استرس) مي شود. اين هورمون باعث تضعيف سيستم ايمني بدن شده و شما را در معرض بيماري هاي رايج فصل سرما قرار مي دهد.

توصيه مي کنيم هر چه زودتر در يک باشگاه ورزشي مناسب ثبت نام کرده و هر هفته حداقل يک تا دو جلسه يوگا کار کنيد تا به مرور اثرات مثبت آن را روي بدن تان ببينيد. هميشه سالم و پرنشاط باشيد.



منبع : tebyan.net



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

بخور نخورهاي قبل و بعد از ورزش

کارهايي که براي کاهش اثر پرخوري مي توانيد انجام دهيد

آيا عرق کردن بيشتر در ورزش مساوي چربي سوزي بيشتر است؟

موثرترين ورزش براي سوزاندن چربي شکم کدام است

درمان گودي کمر با ورزش

فوايد شنا براي سلامت روح و روان

بهترين ورزش براي کالري سوزي و تناسب اندام

اشتباهات بدنسازي که مانع از عضله سازي مي شود

چگونه در تعطيلات تناسب اندام خود را حفظ کنيم

کارهاي خانه که به کاهش وزن کمک مي کنند

رازهاي لاغري که از آن بي خبريد

کاهش وزن سريع با 5 حرکت قدرتي

فوايد باور نکردني يوگا بر بدن

10 ورزش ساده براي بالا کشيدن سينه و خوش فرم شدن بازو

ورزش هاي مناسب براي کساني که زياد پشت ميز مي نشينند

چطور کمري باريک داشته باشيم

براي فرم دهي سينه و بازو چه تعداد پوش آپ push-ups لازم است

حفظ تناسب اندام و خطرات مربوط به آن

فوايد و مضرات ورزش شنا

بهترين زمان براي پياده روي چه زماني است ؟

براي داشتن شکمي صاف و سيکس پک چقدر بايد پلانک برويد

براي ورزش در منزل دوچرخه بهتر است يا تردميل

درمان زانو درد و تقويت زانو با 5 ورزش موثر

براي فرم گرفتن باسن چقدر بايد اسکوات بزنيد؟

آيا درد بعد از ورزش باعث قوي تر شدن شما مي شود؟

براي مقابله با فشار خون بالا اين ورزش ها را انجام دهيد

نکات اصلي که در رژيم غذايي عضله سازي بايد رعايت کنيد

کاهش سلوليت در 2 هفته با 11 ورزش موثر

زانو و زانو درد، درمان زانو درد با ورزش

يوگا و سيستم اسکلتي

درمان درد سياتيک پا با چند روش ساده

براي کاهش وزن چند دقيقه پياده روي کنيم؟

رعايت نکات بهداشتي به هنگام ورزش

واقعياتي درباره ورزش

بهترين روش براي از بين بردن چربي شکم

فوايد تمرينهاي يوگا بر بدن

موثر ترين حرکات ورزشي يوگا براي کاهش کمر درد

درمان گردن درد با چند حرکت ساده ورزشي

تاثير ورزش بر سيستم قلب و عروق

نسبت دور کمر به دور باسن چند باشد خوب است؟

از بين بردن سلوليت براي هميشه با 6 حرکت ورزشي

وسايل ورزشي پارک ها تا چه حد موثر هستند و چه کاربردهايي دارند؟

يک توصيه ساده و مفيد براي کاهش وزن

سوزاندن چربي شکم و تقويت کمر به روش سلبريتي هاي هاليوود

سوزاندن چربي شکم با پياده روي فقط با رعايت اين نکات ممکن است

آيا کاهش وزن با ورزش پيلاتس امکان پذير است؟

پيشگيري از گرفتن عضلات پا هنگام دويدن با اين روش ها

باورهاي غلطي که مانع از کاهش وزنتان مي شود

به جاي دراز نشست اين حرکات را انجام دهيد مفيد است

چند ورزش موثر براي مبتلايان به آرتريت