آخرین اخبار

باورهاي غلطي که مانع از کاهش وزنتان مي شود ورزش و سلامت

باورهاي غلطي که مانع از کاهش وزنتان مي شود

  بزرگنمايي:

چه خبر - دروغ هايي که مانع از کاهش وزنتان مي شود

ترازويي که وزنتان را نشان مي دهد به شما دروغ نمي گويد، اما گاهي خودتان اين کار را مي کنيد.
بر اساس تحقيقات دانشگاه کورک، بيشتر افراد وقتي مي خواهند گزارشي از وضعيت خود بدهند چند کيلو از وزنشان کم مي کنند و چند سانت نيز به قدشان اضافه مي کنند.
اين کار به همينجا ختم نمي شود. ما حتي به خود درباره آنچه باعث کاهش وزن مان مي شود نيز دروغ مي گوييم. صادق بودن با خود کمک مي کند چالش هايي که بايد از پس آنها بر بياييد را شناسايي کنيد تا بتوانيد يک برنامه واقعي بچينيد. در ادامه برخي از دروغ هاي شايعي که ممکن است به خود بگوييد و اينکه چگونه بايد با حقيقت روبرو شويد را برايتان خواهيم گفت.

استطاعت خريد غذاي سالم را ندارم

ايمي گودسون، نويسنده کتاب هاي سلامت مي گويد: در واقعيت، مردم پولشان را خرج آنچه برايشان در اولويت است مي کنند. شايد براي غذاهاي سالم مجبور باشيد کمي بيشتر هزينه کنيد اما پولي که داديد ارزش مواد مغذي که گرفتيد را دارد.
البته راه هاي فراواني هم هست که صرفه جويي کنيد، کافيست منتظر فصل ميوه و سبزيجات خاص شويد، با ورود انبوه آنها به بازار قيمتشان نيز کاهش مي يابد.

از مزه ي غذاهاي سالم خوشم نمي آيد

بسياري از مردم مي گويند از غذاهاي سالم خوششان نمي آيد، اما حقيقت اين است که آنها غذاهاي حاوي مواد مغذي را بدون اينکه امتحان کنند رد مي کنند. توصيه مي شود يک غذا را قبل از اينکه کاملا ردش کنيد 10 مرتبه امتحان کنيد.
مي توانيد غذاهاي سالمي را که فکر مي کنيد دوستشان نداريد را به غذاهايي که دوستشان داريد ترکيب کنيد، مثلا اگر از بروکلي خوشتان نمي آيد، اما از پنير و غذاي سوخاري خوشتان مي آيد مي توانيد از ترکيب اينها بروکلي سوخاري با پنير را درست کنيد.

شلوار جينم به خاطر شسته شدن ديگر اندازه ام نيست

برين کوييبمن، جراح چاقي در نيوپورت بيچ، مي گويد: بله اين حالت شايد براي بعضي از لباس هايتان اتفاق بيفتد. بيشتر ما مي دانيم که لباس هايمان دروغ نمي گويند، اگر مي خواهيد با حقيقت روبرو شويد تنها کافيست لباسي که مدتي پيش اندازه تان بوده را به تن کنيد.

امروز ورزش کردم، پس مي توانم اين کاسه بستني را بخورم

سيب،ترازو

هيچ مقدار ورزشي نمي تواند از پس يک برنامه غذايي پرکالري بر بيايد، يک ساعت پياده روي با سرعت بالا تقريبا 360 کالري مي سوزاند، نصف فنجان بستني وانيلي 230 کالري دارد، يک وعده بستني در دنياي واقعي بيش از چيزي که گفتيم کالري دارد و مقدارش حدود 460 کالري است. اين يعني در 10 دقيقه اي که بستني را خورديد حدود 100 کالري بيشتر از آن يک ساعت کالري سوزي که داشتيد کالري گرفتيد.

تمام هفته سالم غذا مي خوريم تا آخر هفته پرخوري کنم

نه، نمي توانيد در طول هفته سالم غذا بخوريد و بعد در روز هاي تعطيل پرخوري بکنيد و وزن هم اضافه نکنيد. وقتي در يک روز پشت سر هم کالري بالا دريافت مي کنيد مي تواند تمام زحمات هفته اي که پشت سر گذاشتيد را به هدر دهد. تحقيقات نشان داده لاغرها بهتر از کساني که اضافه وزن دارند مي توانند در تعطيلات کالري دريافتي خود را کنترل کنند.

مادرم چاق بوده، پس مهم نيست که من چکار مي کنم چون من هم چاق مي شوم

برخي تحقيقات رابطه ي ژنتيکي با چاقي را نشان داده اند، اما در بيشتر موارد سبک زندگي از ژنتيک پيشي مي گيرد. دليل اصلي اينکه بعضي افراد اضافه وزن دارند و بعضي ندارند اين است که والدينشان عادات ضعيف غذايي داشتند، و همان عادات را به فرزندان خود نيز انتقال داده اند. پس اينکه مي بينيم يک خانواده همه چاق هستند دليلش عادت غذايي مشترکي است که در خانواده فرهنگ سازي شده است.

من صبحانه را جا مي اندازم، پس به اندازه کافي کالري حذف کرده ام

جا انداختن وعده ها به عنوان يک راه براي ذخيره کالري منتهي به کاهش وزن نمي شود، چون مدتي بعد فشار گرسنگي بالا مي رود و رو به پرخوري مي آوريد. تحقيقات اخير نيز نشان داده خانمهايي که سعي داشتند با جا انداختن وعده وزن کم کنند از آنهايي که تمام وعده ها را مرتب استفاده کرده بودند در کاهش وزن توفيق کمتري داشتند.

من نمي توانم وزن کم کنم چون بچه دارم

مي دانم چه مي گوييد – سخت است غذاهايي که بچه ها دوست دارند را آماده کرد و براي خودتان نيز غذاي رژيمي درست کنيد، سخت است که حواستان به امور بچه ها باشد و براي کاهش وزن خودتان نيز برنامه ريزي کنيد، اما واقعيت اين است که مي توانيد بر اين موانع پيروز شويد. اگر مي بينيد باقي مانده هاي غذاي بچه ها را مي خوريد و يا همراه او چند قاشق بستني مي خوريد، سعي کنيد جلوي اين کارها را بگيريد. همين موارد کوچک مي تواند بيش از 300 کالري به مجموع کل کالري دريافتي روزتان اضافه کند.

کاهش وزن غير ممکن است، چون من هميشه گرسنه ام

انتخاب هاي ضعيف غذايي که داريد دليل اصلي هميشه گرسنه بودنتان است. وعده هاي غذايي با کربوهيدرات بالا و پروتئين کم، قند خونتان را به سرعت بالا مي برد و خيلي زود پايين مي آورد، همين اتفاق باعث مي شود خيلي زود دوباره احساس گرسنگي کنيد.
حتما تا به حال ترن هوايي را ديده يا سوار شده ايد، وقتي سبک غذا خوردنتان به اين شکل باشد مانند اين است که يکي از مسافران اين ترن هستيد، در يک نقطه به اوج مي رويد و ناگهان پايين مي آييد!. کم آب شدن بدن، استرس، و مصرف برخي داروهاي خاص نيز مي تواند باعث اشتهاي سيري ناپذير شود.

من غذايم زياد نيست اما ترازو تکان نمي خورد

جاناتان راس، مشاور ارشد شوراي ورزشي آمريکا مي گويد: دليلش اين است که ورزشي که مي کنيد را خيلي دست بالا مي گيريد ولي غذايي که مي خوريد را دست کم مي گيريد. تحقيقات نشان داده که در واقع 23 درصد از افراد بالغ کالري فست فودي که مي خورند را دست کم مي گيرند و در نتيجه دست به انتخاب هاي اشتباه مي زنند.

من تمام تلاشم را براي کاهش وزن مي کنم اما هيچي کار نمي کند

اين جمله را در واقع مي توان به اين شکل ترجمه کرد: من هر کاري که دلم مي خواهد انجام مي دهم. بايد از خود بپرسيد آيا تا به حال کاري کرده ام که دلم نخواسته انجام دهم؟ به عادت هاي روزانه خود نگاهي بياندازيد تا بتوانيد فعاليت را بالا ببريد ( بيشتر از پشت ميز بلند شويد، بيشتر پياده روي کنيد ) نگاهي هم به خورد و خوراکي که داريد بيندازيد، تغذيه و فعاليت بدني خود را پيگيري کنيد تا بتوانيد مشکل را شناسايي کنيد.

هر چند وقت يکبار لياقت غذاهاي جانانه را دارم

بيشتر مردم چيزهايي را که مي خورند بر اساس ميل خودشان تقسيم مي کنند. در ملاقاتي که داشته يک کيک خورده، ناهار پيتزا خورده، با دوستانش بيرون رفته و بال مرغ خورده، و سپس مي گويد: من اين ماه فقط دوبار بال مرغ خوردم، و به کل ديگر غذاهايي را که خورده فراموش مي کند. اين نوع رفتار و غذا خوردن فرد را از هدفي که دارد بسيار دور مي کند. براي فراموش نکردن غذاهايي که مي خوريد يک دفترچه درست کنيد و هر آنچه مي خوريد را دقيق يادداشت کنيد.

وقتي گوشت به قالب دارم خيلي بهتر به نظر مي آيم!

بسيار مهم است که خود را قبول کنيم، شکل بدن خود را دوست داشته باشيم، و در پوستمان احساس راحتي کنيم. اما اگر BMI بگويد که اضافه وزن داريد يا چاق هستيد، بهتر است به فکر وزن کم کردن و يا حداقل سالم تر غذا خوردن و بيشتر ورزش کردن باشيد. بديهي است که برخي افراد از ديگران عضله بيشتري دارند ( BMI ميزان سنجش کاملي نيست ) اما حقيقت اين است که، تحقيقات نشان داده اگر چاق باشيد، بيشتر در خطر بيماري هاي جدي از جمله ديابت نوع 2، بيماري هاي قلبي و سرطان قرار مي گيريد.
ثابت ماندن در BMI بالاي 30 يا داشتن دور کمر بزرگتر از 88 سانت در خانمها و بزرگتر از 102 سانت در آقايان شما را در معرض بيماري هاي قلبي عروقي، ديابت نوع 2، و ديگر بيماري ها قرار مي دهد. کاهش تنها 10 درصد از وزن کلي بدن، مي تواند به کاهش کلسترول و فشار خون کمک کند. و حتي اگر وزن کم نکنيد، ورزش کردن و خوردن غذاي سالم به کاهش خطر اين موارد مي انجامد.

بيشتر بدانيد : کاهش وزن با رعايت نکات مهم صبحگاهي

بيشتر بدانيد : کاهش وزن با رابطه جنسي واقعيت دارد؟

بيشتر بدانيد : لاغري سريع با رژيم 7-4-2 ، کاهش وزن 5 کيلويي در يک ماه


منبع :kermany.com



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

بخور نخورهاي قبل و بعد از ورزش

کارهايي که براي کاهش اثر پرخوري مي توانيد انجام دهيد

آيا عرق کردن بيشتر در ورزش مساوي چربي سوزي بيشتر است؟

موثرترين ورزش براي سوزاندن چربي شکم کدام است

درمان گودي کمر با ورزش

فوايد شنا براي سلامت روح و روان

بهترين ورزش براي کالري سوزي و تناسب اندام

اشتباهات بدنسازي که مانع از عضله سازي مي شود

چگونه در تعطيلات تناسب اندام خود را حفظ کنيم

کارهاي خانه که به کاهش وزن کمک مي کنند

رازهاي لاغري که از آن بي خبريد

کاهش وزن سريع با 5 حرکت قدرتي

فوايد باور نکردني يوگا بر بدن

10 ورزش ساده براي بالا کشيدن سينه و خوش فرم شدن بازو

ورزش هاي مناسب براي کساني که زياد پشت ميز مي نشينند

چطور کمري باريک داشته باشيم

براي فرم دهي سينه و بازو چه تعداد پوش آپ push-ups لازم است

حفظ تناسب اندام و خطرات مربوط به آن

فوايد و مضرات ورزش شنا

بهترين زمان براي پياده روي چه زماني است ؟

براي داشتن شکمي صاف و سيکس پک چقدر بايد پلانک برويد

براي ورزش در منزل دوچرخه بهتر است يا تردميل

درمان زانو درد و تقويت زانو با 5 ورزش موثر

براي فرم گرفتن باسن چقدر بايد اسکوات بزنيد؟

آيا درد بعد از ورزش باعث قوي تر شدن شما مي شود؟

براي مقابله با فشار خون بالا اين ورزش ها را انجام دهيد

نکات اصلي که در رژيم غذايي عضله سازي بايد رعايت کنيد

کاهش سلوليت در 2 هفته با 11 ورزش موثر

زانو و زانو درد، درمان زانو درد با ورزش

يوگا و سيستم اسکلتي

درمان درد سياتيک پا با چند روش ساده

براي کاهش وزن چند دقيقه پياده روي کنيم؟

رعايت نکات بهداشتي به هنگام ورزش

واقعياتي درباره ورزش

بهترين روش براي از بين بردن چربي شکم

فوايد تمرينهاي يوگا بر بدن

موثر ترين حرکات ورزشي يوگا براي کاهش کمر درد

درمان گردن درد با چند حرکت ساده ورزشي

تاثير ورزش بر سيستم قلب و عروق

نسبت دور کمر به دور باسن چند باشد خوب است؟

از بين بردن سلوليت براي هميشه با 6 حرکت ورزشي

وسايل ورزشي پارک ها تا چه حد موثر هستند و چه کاربردهايي دارند؟

يک توصيه ساده و مفيد براي کاهش وزن

سوزاندن چربي شکم و تقويت کمر به روش سلبريتي هاي هاليوود

سوزاندن چربي شکم با پياده روي فقط با رعايت اين نکات ممکن است

آيا کاهش وزن با ورزش پيلاتس امکان پذير است؟

پيشگيري از گرفتن عضلات پا هنگام دويدن با اين روش ها

باورهاي غلطي که مانع از کاهش وزنتان مي شود

به جاي دراز نشست اين حرکات را انجام دهيد مفيد است

چند ورزش موثر براي مبتلايان به آرتريت