آخرین اخبار

لاغر کردن پاها با اين روش هاي موثر ورزش و سلامت

لاغر کردن پاها با اين روش هاي موثر

  بزرگنمايي:

چه خبر - لاغر کردن پايين تنه

با خواندن اين مقاله، روش داشتن پايين تنه و پاهاي لاغر تر و بدني سالم تر در اختيار شما قرار مي گيرد. اگر فرم پايين تنه شما به هم ريخته باشد يا از صداي زياد پاهايتان هنگام دويدن متنفريد يا هر روز بيشتر از ديروز درگير تنگ شدن شلوار جينتان هستيد، دلايل خوبي براي باريک تر کردن نيمه پاييني بدنتان در اولين فرصت ممکن داريد. برخي مي گويند که ران هاي بزرگ تر بهتر است، ولي بايد بدانيد که ران هاي قوي تر و متناسب هستند که کليد يک زندگي طولاني تر و فعال تر هستند.

تحقيقات نشان داده اند افرادي که پاهاي قوي تري دارند با بالارفتن سنشان احتمال زمين خوردن شان کمتر است، در نتيجه به طور بالقوه خطر شکستگي و بي حرکتي در آن ها کمتر مي شود، بنابراين، بهتر است که اين چربي اضافه جمع شده در پاهايتان را آب کنيد و ماهيچه هايش را فرم دهيد و يک پاي محکم براي سلامتي آينده خود بسازيد. در اين مقاله با 10 راه براي خلاص شدن از شر چربي هاي اضافه پاهاي خود و افزايش اعتماد به نفس تان به مرور زمان آشنا خواهيد شد.

1. مقداري قهوه بنوشيد
مقداري قهوه بنوشيدمقداري قهوه بنوشيد

در حالي که بهترين روش براي فرم دادن به ماهيچه ها، ورزش است، ولي شروع چربي سوزي هميشه از آشپزخانه آغاز مي شود. يک راه ساده براي خلاص شدن از شر چربي ها بيرون از باشگاه يکي از عاداتي است که ممکن است شما هم جزو طرفدارانش باشيد: نوشيدن قهوه. تحقيقات منتشر شده در مجله آمريکايي تغذيه باليني (Clinical Nutrition) نشان مي دهد، در بين افراد چاقي که مورد مطالعه قرار گرفته بودند، آن هايي که رژيم شان به همراه مکمل قهوه کافئين دار بود به طور قابل توجهي نرخ متابوليسم شان افزايش پيدا کرده و افرادي که وزن شان متوسط بود هم کاهش وزن بيشتري را تجربه کردند.

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : فوايد قهوه تلخ براي سلامتي و همچنين لاغري

2. عضلات ساق پا را تقويت کنيد
عضلات ساق پا را تقويت کنيدعضلات ساق پا را تقويت کنيد

نمي توانيد دو روزه پاهاي لاغرتان را خوش فرم کنيد. انجام ورزش ساق پاي ايستاده در طول روز چه هنگامي که منتظر رسيدن مترو هستيد، در حال مسواک زدن دندان ها، مي تواند به خوش فرم شدن ساق پايتان کمک کند و ماهيچه هاي ساق پا را تقويت کرده و متابوليسم تان را بهبود بخشيده و به آب شدن چربي هاي مخفي شده در بين ماهيچه هايتان کمک کند.

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : توانبخشي در کشيدگي عضله ساق پا + تصوير

3. اسکوات انجام دهيد
 اسکوات انجام دهيد اسکوات انجام دهيد

حرکت اسکوات** را در برنامه روزانه تان بگنجانيد و شاهد ناپديد شدن چربي هاي ناخوسته در پايين تنه خود باشيد. اسکوات به خوش فرم شدن ران ها و باسن و حتي ساق پايتان در زماني کوتاه، کمک مي کند. اسکوات يک ورزش سنگين براي پايين تنه است، هر چه زودتر اين حرکت را به کارهاي روزمره تان اضافه کنيد، زودتر شاهد تغييرات عمده در بدن تان خواهيد شد. يک مطالعه آلماني که در مجله پزشکي ورزشي (Sports Medicine) منتشر شد، نشان داد که انجام حرکت اسکوات به ساخت زانوهايي قدرتمند کمک مي کند که به صورت بالقوه از افتاده شدن شما در سنين بالا پيشگيري مي کند، بدون اين که در ساير مفاصل ساييدگي يا سستي ايجاد نمايد.
** در بدن‌سازي و تناسب اندام، اسکوات يا اسکات حرکتي است چند مفصلي که عضلات چهارسر ران را هدف گرفته اما به خاطر ماهيتي که دارد، عضلات پشت، عضلات سريني (باسن)، عضلات شکم و عضلات همسترينگ (پشت پا) را هم درگير مي‌کند. اسکوات يکي از حرکت‌هاي اصلي ورزش وزنه‌برداري قدرتي است و دو حرکت ديگر پرس سينه و ددليفت هستند.

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : بررسي حرکت زانو در اسکات

4. شيب تردميل را افزايش دهيد
شيب تردميل را افزايش دهيدشيب تردميل را افزايش دهيد

مي خواهيد هر چه زودتر لاغر شده و پاهايتان خوش فرم شود؟ شدت تمرينات ورزشي تان را افزايش دهيد تا به نتيجه دلخواهتان برسيد. در واقع تحقيق منتشر شده در سالنامه پزشکي داخلي (the Annals of Internal Medicine) نشان داد که، افزايش شدت تمرينات افراد شرکت کننده در مطالعه، سطح قند خون شان را بهبود بخشيده و همين امر باعث مي شود که به طور بالقوه بدنشان تمايل کمتري براي ذخيره چربي داشته باشد و کمتر احساس گرسنگي کنند.

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : استفاده صحيح از تردميل

5. انجام حرکت پرس پا (Press Onward)
انجام حرکت پرس پاانجام حرکت پرس پا

انجام حرکت پرس پا را در تمرينات خود جاي دهيد و از فرم گرفتن عضلات پايتان لذت ببريد. پرس پاي ثابت مي تواند به فعاليت عضلات همسترينگ، باسن، چهار سر ران و ساق پا کمک کند و با هر گرم عضله اي که مي سازيد، نرخ متابوليسم تان را افزايش دهد. خوشبختانه مجبور نيستيد براي رسيدن به نتايج دلخواهتان وزنه هاي سنگين استفاده کنيد، به پيشنهاد محققان افزايش تکرار حرکت با وزنه هاي سبک تر هم تاثيري مشابه در کاهش وزن و عضله سازي دارد.

6. ياد بگيريد عاشق لانج شويد
ياد بگيريد عاشق لانج شويدياد بگيريد عاشق لانج شويد

يک تمرين کششي و قدرتي، آن هم يک جا؟ بله لطفا! لانج يک روش عالي براي تاندون هاي به هم پيچيده پاي شماست که باعث سوخت چربي هاي پايين تنه مي شود. به علاوه، براي خوش فرم شدن عضلات پاهايتان هنگام حرکت لانج بايد ستون فقرات تان را هم درگير کنيد و کمرتان را تراز نگه داريد.

7. پياده روي کنيد
پياده روي کنيدپياده روي کنيد

حتي اگر زماني را در باشگاه سپري نکرده باشيد، هنوز هم مي توانيد پاهايتان را قوي کرده و چربي هايي که بين ماهيچه هايتان پنهان شده اند، با پياده روي ساده از دست بدهيد. در واقع، محققان در دانشکده اقتصاد لندن دريافتند، افرادي که با سرعت پياده روي مي کنند، نسبت به کساني که ورزش مي کنند يا در باشگاه تمرين مي کنند، به طور متوسط چربي احشايي کمتر و BMI پايين تري دارند.

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : حقايقي جالب که براي پياده ‌روي انگيزه ايجاد مي‌کند

8.کلسيم دريافتي خود را افزايش دهيد
کلسيم دريافتي خود را افزايش دهيدکلسيم دريافتي خود را افزايش دهيد

کلسيم به طور کلي براي سلامت استخوان مفيد است، ضمن اين که براي ساختن عضلات قوي هم ضروري است. کلسيم براي بهبود انقباض عضلات ضروري است که اين امر سبب بهبود رشد عضلات مي شود. خوشبختانه براي افرادي که مي خواهند چربي پاهايشان را آب کنند، خوراکي هاي غني از کلسيم عالي است. تحقيق منتشر شده در مجله چاقي نشان داد که، افزايش کلسيم دريافتي به طور قابل توجهي از دست دادن چربي در ميان افراد چاق مورد مطالعه قرار گرفته در يک رژيم غذايي با کالري محدود را افزايش داده است.

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : منابع کلسيم را مي شناسيد؟

9. ميان وعده مرکبات بخوريد
ميان وعده مرکبات بخوريدميان وعده مرکبات بخوريد

به جاي استفاده از بارهاي پروتئيني که مواد افزودني شيميايي زيادي دارند، سعي کنيد مقداري مرکبات به رژيم روزانه تان اضافه کنيد تا بهتر در مسير لاغر شدن و خوش فرم شدن پاهايتان قدم برداريد. يک مطالعه که در مجله پزشکي بيوشيمي و تغذيه (Clinical Biochemistry and Nutrition) منتشر شد، نشان داد که مرکبات نسبت به دارونماها به طور قابل توجهي چربي سوزي افراد را افزايش دادند. با در نظر گرفتن اين حقيقت که مرکبات سرشار از ويتامين C هستند که با التهاب مبارزه مي کند، بهترين ميان وعده بعد از ورزش تان را پيدا کرديد.

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : کنترل وزن و کاهش خطرات جانبي چاقي با مرکبات

10. دو سرعت راه شما براي لاغر شدن است
دو سرعت راه شما براي لاغر شدن استدو سرعت راه شما براي لاغر شدن است

زماني که مي خواهيد چربي پاهايتان را کم کنيد بايد به سرعت خرگوش حرکت کنيد، نه لاک پشت. تمرينات سريع و شديد مانند دو سرعت، يکي از موثرترين روش ها براي سريع آب کردن چربي هاست. تحقيق منتشر شده در مجله چاقي، نشان داد که ورزش شديد با دوره هاي کوتاه تر، مثل دو سرعت، به اندازه ورزش هاي طولاني مدت با شدت متوسط، در کاهش چربي هاي بدن موثرند، پس شروع کنيد و زماني از برنامه روزانه تان را به ورزش سريع دو سرعت اختصاص دهيد.


منبع: سيمرغ



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

بخور نخورهاي قبل و بعد از ورزش

کارهايي که براي کاهش اثر پرخوري مي توانيد انجام دهيد

آيا عرق کردن بيشتر در ورزش مساوي چربي سوزي بيشتر است؟

موثرترين ورزش براي سوزاندن چربي شکم کدام است

درمان گودي کمر با ورزش

فوايد شنا براي سلامت روح و روان

بهترين ورزش براي کالري سوزي و تناسب اندام

اشتباهات بدنسازي که مانع از عضله سازي مي شود

چگونه در تعطيلات تناسب اندام خود را حفظ کنيم

کارهاي خانه که به کاهش وزن کمک مي کنند

رازهاي لاغري که از آن بي خبريد

کاهش وزن سريع با 5 حرکت قدرتي

فوايد باور نکردني يوگا بر بدن

10 ورزش ساده براي بالا کشيدن سينه و خوش فرم شدن بازو

ورزش هاي مناسب براي کساني که زياد پشت ميز مي نشينند

چطور کمري باريک داشته باشيم

براي فرم دهي سينه و بازو چه تعداد پوش آپ push-ups لازم است

حفظ تناسب اندام و خطرات مربوط به آن

فوايد و مضرات ورزش شنا

بهترين زمان براي پياده روي چه زماني است ؟

براي داشتن شکمي صاف و سيکس پک چقدر بايد پلانک برويد

براي ورزش در منزل دوچرخه بهتر است يا تردميل

درمان زانو درد و تقويت زانو با 5 ورزش موثر

براي فرم گرفتن باسن چقدر بايد اسکوات بزنيد؟

آيا درد بعد از ورزش باعث قوي تر شدن شما مي شود؟

براي مقابله با فشار خون بالا اين ورزش ها را انجام دهيد

نکات اصلي که در رژيم غذايي عضله سازي بايد رعايت کنيد

کاهش سلوليت در 2 هفته با 11 ورزش موثر

زانو و زانو درد، درمان زانو درد با ورزش

يوگا و سيستم اسکلتي

درمان درد سياتيک پا با چند روش ساده

براي کاهش وزن چند دقيقه پياده روي کنيم؟

رعايت نکات بهداشتي به هنگام ورزش

واقعياتي درباره ورزش

بهترين روش براي از بين بردن چربي شکم

فوايد تمرينهاي يوگا بر بدن

موثر ترين حرکات ورزشي يوگا براي کاهش کمر درد

درمان گردن درد با چند حرکت ساده ورزشي

تاثير ورزش بر سيستم قلب و عروق

نسبت دور کمر به دور باسن چند باشد خوب است؟

از بين بردن سلوليت براي هميشه با 6 حرکت ورزشي

وسايل ورزشي پارک ها تا چه حد موثر هستند و چه کاربردهايي دارند؟

يک توصيه ساده و مفيد براي کاهش وزن

سوزاندن چربي شکم و تقويت کمر به روش سلبريتي هاي هاليوود

سوزاندن چربي شکم با پياده روي فقط با رعايت اين نکات ممکن است

آيا کاهش وزن با ورزش پيلاتس امکان پذير است؟

پيشگيري از گرفتن عضلات پا هنگام دويدن با اين روش ها

باورهاي غلطي که مانع از کاهش وزنتان مي شود

به جاي دراز نشست اين حرکات را انجام دهيد مفيد است

چند ورزش موثر براي مبتلايان به آرتريت