آخرین اخبار

کالري سوزي با ورزش در هواي گرم بيشتر مي شود؟ ورزش و سلامت

کالري سوزي با ورزش در هواي گرم بيشتر مي شود؟

  بزرگنمايي:

چه خبر - فوايد ورزش در هواي گرم

همين طور که بيشتر و بيشتر به طرف فصل تابستان مي رويم، بسياري از افراد صحبت از انجام ورزش در محيط بيرون مي کنند تا با گرماي هوا بيشتر و بيشتر عرق کنند. ولي ورزش کردن در هواي گرم بيرون مسلما سخت تر از ورزش در محيطي است که تهويه هوا داشته باشد، آيا تمرينات در محيط گرم تر مي تواند موثر تر باشد؟ مي دانيد نظر کارشناسان در اين زمينه چيست؟. در اين مقاله تمام نکاتي که نياز است درباره ورزش در هواي گرم بدانيد را قبل از اين که براي يک ورزش سخت و عرق ريز پاي تان را بيرون بگذاريد، با شما در ميان مي گذاريم.

لاغري با ورزش در هواي گرم

لاغري با ورزش در هواي گرملاغري با ورزش در هواي گرم

به نظر مي رسد که اين روزها گزينه هاي زيادي براي ورزش در هواي گرم وجود دارد، از يوگا گرفته تا دوچرخه سواري. هر کسي که در جلسات ورزشي شرکت کرده يا مسافت طولاني را وسط روز دويده باشد، مي داند که اضافه کردن کردن گرما به ورزش مي تواند شدت آن را افزايش دهد. فشار ناگهاني که به بدن وارد مي شود، ايجادش با ورزش در هواي خنک غير ممکن است. اگر در اواسط تابستان پياده روي کرده باشيد متوجه شده ايد که حتي قرار دادن يک پا جلوي پاي ديگر در اين شرايط کار دشواري است.

ولي آيا اين شرايط مي تواند به اين معني باشد که بدن تان چربي و کالري بيشتري مي سوزاند؟. در نگاه اول، ممکن است به نظر برسد که ورزش کردن در هواي گرم مي تواند منجر به از دست دادن وزن خيلي بيشتري شود. اگر قبل و بعد از يک ورزش نفس گير در هواي گرم خودتان را وزن کنيد، متوجه تغيير وزن چشمگيري خواهيد بود و همين مساله باعث مي شود افراد فکر کنند که ورزش در هواي گرم راهي مناسب براي کاهش وزن است.متاسفانه تقريبا تمام وزني که بعد از ورزش کم شده است، آب است نه چربي.

اگرچه برخي از منابع معتقدند که ورزش در گرما ممکن است به شما کمک کند کالري بيشتري بسوزانيد، چون بدن تان براي خنک نگه داشتن خود بايد انرژي بيشتري صرف کند، اين تفاوت در بهترين حالت هم خيلي ناچيز است و بيشتر اضافه وزني که بعد از ورزش در هواي گرم کم مي کنيد به خاطر از دست دادن آب است.

مزاياي بالقوه ورزش در هواي گرم

مزاياي بالقوه ورزش در هواي گرممزاياي بالقوه ورزش در هواي گرم

با وجودي که ورزش در گرما کمک زيادي به سوزاندن چربي بدن نمي کند، ولي مزاياي ديگري براي ورزش در هواي گرم وجود دارد. هستند افرادي که روي عرق کردن بيشتر و سم زدايي بدن از اين طريق اصرار دارند و در اشتباه هم نيستند، پوست بخشي از سيستم دفع بدن است و نقش مهمي در خروج سموم از بدن دارد.

يکي از مزاياي سلامتي متعددي که عرق کردن دارد اين است که، به بدن تان کمک مي کنيد از شر مواد زائد ناخواسته خلاص شود. مقدار کمي از سموم مانند سرب، آرسنيک، جيوه و کادميم در عرق وجود دارد. هر چه بيشتر عرق کنيد اين سموم بيشتر از بدن خارج مي شوند و کمتر در بدن باقي مي مانند. اين نوع فرايند سم زدايي به خصوص زماني که به طورت مرتب و هر روزه با ورزش همراه باشد، مي تواند به سلامت بدن و زندگي طولاني تر شما کمک کند.

با اين حال، برخي ديگر تاکيد دارند که عرق کردن به هيچ عنوان نمي تواند مانند کارکرد کليه ها و کبد تاثير گذار باشد و فايده سم زدايي بدن با عرق کردن بايد ثابت شود. و البته هر چه بيشتر عرق کنيد ممکن است بيشتر دچار کم آبي شويد، بنابراين حتما با خوردن آب بيشتر آن را جبران نماييد.

يکي ديگر از مزاياي بالقوه که گاهي توسط طرفداران ورزش در هواي گرم عنوان مي شود، افزايش انعطاف پذيري است. طرفداران يوگاي داغ اصرار دارند که گرما اجازه مي دهد عميق تر تمرکز کنند و عضلاتشان انعطاف پذير تر شود. اين مساله مي تواند مانند شمشيري دو لبه باشد، چون احتمال اوردوز کردن و فشار بيش از حد وارد شدن به عضلات در هواي گرم بيشتر است. اگر مي خواهيد در هواي گرم ورزش کنيد حواستان باشد که بيش از حد به خودتان فشار نياوريد.

مطالعاتي وجود دارد که نشان مي دهد، ورزش داغ مي تواند عملکرد شما را در هر دو محيط گرم و سرد افزايش دهد. يک مطالعه در دانشگاه اورگان که در مجله فيزيولوژي کاربردي Applied Physiology منتشر شد، در مورد توانايي رقابتي دوچرخه سواران در اتاقي با دماي 55 درجه انجام شد. يک گروه از دوچرخه سواران در محيط خنک تمرين کرده بودند و گروه ديگر در محيط گرم. در نهايت از هر دو گروه در اتاقي با دماي 55 درجه آزمايش به عمل آمد. گروهي که در هواي گرم تمرين کرده بودند شاهد بهبود عملکرد کاملا مشخصي بودند در صورتي که گروه تمرين کننده در هواي سرد اينگونه نبودند. با اين حال، نکته مهم اين است که بدانيد اين مطالعه روي ورزشکاران مسابقات و حرفه اي انجام شده و شايد روي افراد عادي که ورزشکار حرفه اي نيستند، 100 درصد تاييد شده نباشد.

در نهايت بايد بدانيد که تمرين در گرما ممکن است قادر به افزايش استقامت ذهني شما باشد و توانايي ادامه دادن در گرما ممکن است در مسابقات شما را توانمند تر کند، ولي اگر قرار باشد فشار بيش از حدي به خود وارد کنيد، براي تان مشکل ساز خواهد شد.

احتياط در ورزش در هواي گرم

احتياط در ورزش در هواي گرماحتياط در ورزش در هواي گرم

صرف نظر از اين که کالري بيشتري مي سوزانيد يا خير، اگر تصميم گرفتيد در هواي گرم ورزش کنيد حواستان به بدن و احساس تان باشد. بيش از حد تحمل بدن تان به خود فشار نياوريد و آب زيادي بنوشيد. زماني که در هواي داغ ورزش مي کنيد بيش از هواي سرد در معرض خطر از دست دادن آب بدن هستيد. مراقب علايمي از قبيل سرگيجه، سردرگمي، گرفتگي عضلات، تهوع و ضعف باشيد. اگر اين علايم را تجربه کرديد يعني زمانش رسيده که به محيطي خنک تر رفته و مقداري آب بنوشيد.

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : ورزش در هواي گرم نيازمند رعايت اين نکات است





منبع: سيمرغ




ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

بخور نخورهاي قبل و بعد از ورزش

کارهايي که براي کاهش اثر پرخوري مي توانيد انجام دهيد

آيا عرق کردن بيشتر در ورزش مساوي چربي سوزي بيشتر است؟

موثرترين ورزش براي سوزاندن چربي شکم کدام است

درمان گودي کمر با ورزش

فوايد شنا براي سلامت روح و روان

بهترين ورزش براي کالري سوزي و تناسب اندام

اشتباهات بدنسازي که مانع از عضله سازي مي شود

چگونه در تعطيلات تناسب اندام خود را حفظ کنيم

کارهاي خانه که به کاهش وزن کمک مي کنند

رازهاي لاغري که از آن بي خبريد

کاهش وزن سريع با 5 حرکت قدرتي

فوايد باور نکردني يوگا بر بدن

10 ورزش ساده براي بالا کشيدن سينه و خوش فرم شدن بازو

ورزش هاي مناسب براي کساني که زياد پشت ميز مي نشينند

چطور کمري باريک داشته باشيم

براي فرم دهي سينه و بازو چه تعداد پوش آپ push-ups لازم است

حفظ تناسب اندام و خطرات مربوط به آن

فوايد و مضرات ورزش شنا

بهترين زمان براي پياده روي چه زماني است ؟

براي داشتن شکمي صاف و سيکس پک چقدر بايد پلانک برويد

براي ورزش در منزل دوچرخه بهتر است يا تردميل

درمان زانو درد و تقويت زانو با 5 ورزش موثر

براي فرم گرفتن باسن چقدر بايد اسکوات بزنيد؟

آيا درد بعد از ورزش باعث قوي تر شدن شما مي شود؟

براي مقابله با فشار خون بالا اين ورزش ها را انجام دهيد

نکات اصلي که در رژيم غذايي عضله سازي بايد رعايت کنيد

کاهش سلوليت در 2 هفته با 11 ورزش موثر

زانو و زانو درد، درمان زانو درد با ورزش

يوگا و سيستم اسکلتي

درمان درد سياتيک پا با چند روش ساده

براي کاهش وزن چند دقيقه پياده روي کنيم؟

رعايت نکات بهداشتي به هنگام ورزش

واقعياتي درباره ورزش

بهترين روش براي از بين بردن چربي شکم

فوايد تمرينهاي يوگا بر بدن

موثر ترين حرکات ورزشي يوگا براي کاهش کمر درد

درمان گردن درد با چند حرکت ساده ورزشي

تاثير ورزش بر سيستم قلب و عروق

نسبت دور کمر به دور باسن چند باشد خوب است؟

از بين بردن سلوليت براي هميشه با 6 حرکت ورزشي

وسايل ورزشي پارک ها تا چه حد موثر هستند و چه کاربردهايي دارند؟

يک توصيه ساده و مفيد براي کاهش وزن

سوزاندن چربي شکم و تقويت کمر به روش سلبريتي هاي هاليوود

سوزاندن چربي شکم با پياده روي فقط با رعايت اين نکات ممکن است

آيا کاهش وزن با ورزش پيلاتس امکان پذير است؟

پيشگيري از گرفتن عضلات پا هنگام دويدن با اين روش ها

باورهاي غلطي که مانع از کاهش وزنتان مي شود

به جاي دراز نشست اين حرکات را انجام دهيد مفيد است

چند ورزش موثر براي مبتلايان به آرتريت