آخرین اخبار

ورزش هاي رزمي براي دختر خانم ها مناسب است يا نه؟ ورزش و سلامت

ورزش هاي رزمي براي دختر خانم ها مناسب است يا نه؟

  بزرگنمايي:

چه خبر -

ورزش هاي رزمي و دختر خانم ها

عوامل متعددي وجود دارند که بر روي فرد تاثير گذاشته و سبب مي شود به ورزش خاصي گرايش پيدا کند. تعدادي از اين عوامل اجتماعي مي باشند يعني تحت تاثير جامعه اي که فرد در آن رشد پيدا کرده و متناسب با فرهنگ آن جامعه شکل گرفته است.

طي چند سال گذشته علاقه دختران، به ورزش هاي رزمي به طور چشمگيري افزايش پيدا کرده است ولي هنوز هم در بسياري از مناطق دنيا، خانواده ها ديد مثبتي از هنرهاي رزمي نداشته و آن را براي خانم ها مناسب نمي دانند، زيرا بر اين باوراند که ورزش هاي رزمي خشن بوده و براي زنان مناسب نيست. ورزش هاي رزمي به دليل ظاهر خشن و تعارض هايي که با خصوصيات فيزيکي و ويژگيهاي رواني دختران دارند، سوالات زيادي را در ذهن والدين آنها ايجاد کرده است. براي مثال، آيا تمرين ورزش هاي رزمي باعث مي شود که روحيه خشن، در دختران پرورش پيدا کند؟ آيا بدن ظريف دختران، در زمان تمرين ورزش هاي رزمي آسيب نمي بيند؟ لذا براي کاستن از نگراني هاي شرح داده شده، چهار سوال اساسي را در مورد ورش هاي رزمي مطرح کرده و به آنها پاسخ مي دهيم.

آيا ورزش هاي رزمي باعت توقف رشد قد مي شوند؟

بر اساس تحقيقات اثبات شده علمي مشخص شده است که 95 درصد از رشد قد کودکان به عوامل وراثتي مرتبط بوده و عواملي مانند استراحت، تغذيه و ورزش باعث مي شود که فرد قادر باشد تا به نهايت آنچه از نظر ژنتيکي مي تواند برسد، دست يابد. البته بايد اين نکته را نيز گفت که اگر ورزش ها در دوران کودکي، سنگين و بيشتر از توانايي کودکان انجام شوند، باعث نرسيدن به ميزان رشد وراثتي مي شوند و در اين خصوص مربي است که نقش موثري دارد. نه الزاما نوع ورزش.

آيا ورزش هاي رزمي خشونت آور هستند؟

بايد بگوييم که ورزش هاي رزمي به خودي خودشان خشن نيستند و اين ما هستيد که چنين برداشتي از آنها داريم. قبول داريم که ورزش هاي رزمي بر اساس اصل دفاع از خود ساخته شده اند و به مرور پيشرفت کرده اند، ولي احترام و دفاع از صلح و دوستي زيربناي ورزش هاي رزمي مي باشد. يک رزمي کار ياد خواهد گرفت که کار خود را هميشه با حرکات دفاعي شروع کند نه با حمله، و در هر کدام از مراحل (کمربندهاي رنگي) او مسائلي مانند نظم و انضباط، احترام و تواضع، صبر و تحمل،استقامت و روحيه شکست ناپذيري را مي آمورد.

ورزش هاي رزمي به چه دردي مي خورند؟

در جامعه اي که اکنون در آن زندگي مي کنيم، در بازي هاي کودکانه ي بخصوص دختران، تحرک و فعاليت هيچ نقشي ندارد. شروع تمرين براي ورزش هاي رزمي در سن 5-7 سالگي امکان دارد که در رشد فيزيکي، توانمند سازي بدن کودک و همچنين بالا بردن سرعت عمل و واکنش ها نقش زيادي دارد.

بهتر است بدانيد که به غير از مهارت و دقت، سرعت نيز نقشي بسيار مهم و کليدي در ورزش هاي رزمي دارد. يک رزمي کار خوب بايد قادر باشد که فرصت ها را تشخيص داده و حرکت بعدي حريف را کنترل کند. حس لامسه نيز به مرور زمان با تمرين‌هاي رزمي افزايش مي‌يابد و در نتيجه فرد مي‌تواند جهت يا مسير نيروي بدني حريف را سريع تشخيص دهد. وقتي کودک هنگام تمرين مجبور مي‌شود در مقابل چند مهاجم از خود دفاع کند، بايد بيش از ديدن فرد مهاجم، صدايش را بشنود. پس يکي از مهارت‌هايي که يک رزمي‌کار بايد بياموزد، دقت در تشخيص صداهاست. در رده‌هاي بالاتر، سرعت انطباق بسيار بالا، به عکس‌العمل‌هاي فرد اجازه مي‌دهد تا روند انتخاب حرکات خودکار انجام شود، بنابراين، کودکاني که از نظر رفتاري کندتر هستند، از اين تمرين‌هاي سرعتي و تقويت هماهنگي گوش و عضلات و عکس‌العمل آنها، سود زيادي مي‌برند.

آيا تمرين ورزش هاي رزمي خطرناک مي باشد؟

بر اساس تصور عموم، عده زيادي بر اين باورند که ميزان آسيب ديدگي ها در ورزش هاي رزمي بسيار بالا مي باشد، ولي بايد به شما بگوييم که اينگونه نيست، ميزان بروز صدمه با ميزان مهارت هاي ورزشکار (رنگ کمربند) رابطه معکوسي دارد. براي مثال در هنر رزمي تکواندو که مبارزان بايد انگشت هاي پاي خود را براي زدن ضربه به حريف بالا ببرند و در نهايت با گارد دستشان جلو ضربات حريف را بگيرند، ازجمله شايع ترين آسيب ها در بيشتر ورزش هاي رزمي کبودي مي باشد. به گونه اي که حدود 40 درصد از مصدوميت هاي اين رشته را کبودي هاي بدن تشکيل مي دهد.

در نهايت مي توان با قاطعيت گفت که در ورزش هاي رزمي در مقايسه با ديگر ورزش ها، آسيب هايي مانند شکستگي و ترک خوردگي، کمتر در رزمي کار ديده مي شود. دليل اصلي صدمه‌هاي ورزشي نيز آماده نبودن بدن، گرم نکردن پيش از شروع فعاليت و استفاده از تکنيک‌هاي نادرست است. بنابراين استفاده از وسايل محافظتي براي ساق، پا، دست، بازو و قفسه‌سينه و گرم‌کردن مناسب حداقل 15 دقيقه قبل از ورزش و عمدتا با انجام حرکات کششي و استفاده از تکنيک‌هاي صحيح، به نحو قابل توجهي صدمات ورزشي را در اين ‌گونه ورزش‌ها کاهش مي‌دهد، چون درصد قابل‌ملاحظه‌اي از صدمه‌ها در هنگام خستگي ورزشکار رخ مي‌دهد، بنابراين بايد به کودکان گوشزد کنيم هرگاه خسته شدند استراحت کنند.



منبع: salamat.ir




ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

بخور نخورهاي قبل و بعد از ورزش

کارهايي که براي کاهش اثر پرخوري مي توانيد انجام دهيد

آيا عرق کردن بيشتر در ورزش مساوي چربي سوزي بيشتر است؟

موثرترين ورزش براي سوزاندن چربي شکم کدام است

درمان گودي کمر با ورزش

فوايد شنا براي سلامت روح و روان

بهترين ورزش براي کالري سوزي و تناسب اندام

اشتباهات بدنسازي که مانع از عضله سازي مي شود

چگونه در تعطيلات تناسب اندام خود را حفظ کنيم

کارهاي خانه که به کاهش وزن کمک مي کنند

رازهاي لاغري که از آن بي خبريد

کاهش وزن سريع با 5 حرکت قدرتي

فوايد باور نکردني يوگا بر بدن

10 ورزش ساده براي بالا کشيدن سينه و خوش فرم شدن بازو

ورزش هاي مناسب براي کساني که زياد پشت ميز مي نشينند

چطور کمري باريک داشته باشيم

براي فرم دهي سينه و بازو چه تعداد پوش آپ push-ups لازم است

حفظ تناسب اندام و خطرات مربوط به آن

فوايد و مضرات ورزش شنا

بهترين زمان براي پياده روي چه زماني است ؟

براي داشتن شکمي صاف و سيکس پک چقدر بايد پلانک برويد

براي ورزش در منزل دوچرخه بهتر است يا تردميل

درمان زانو درد و تقويت زانو با 5 ورزش موثر

براي فرم گرفتن باسن چقدر بايد اسکوات بزنيد؟

آيا درد بعد از ورزش باعث قوي تر شدن شما مي شود؟

براي مقابله با فشار خون بالا اين ورزش ها را انجام دهيد

نکات اصلي که در رژيم غذايي عضله سازي بايد رعايت کنيد

کاهش سلوليت در 2 هفته با 11 ورزش موثر

زانو و زانو درد، درمان زانو درد با ورزش

يوگا و سيستم اسکلتي

درمان درد سياتيک پا با چند روش ساده

براي کاهش وزن چند دقيقه پياده روي کنيم؟

رعايت نکات بهداشتي به هنگام ورزش

واقعياتي درباره ورزش

بهترين روش براي از بين بردن چربي شکم

فوايد تمرينهاي يوگا بر بدن

موثر ترين حرکات ورزشي يوگا براي کاهش کمر درد

درمان گردن درد با چند حرکت ساده ورزشي

تاثير ورزش بر سيستم قلب و عروق

نسبت دور کمر به دور باسن چند باشد خوب است؟

از بين بردن سلوليت براي هميشه با 6 حرکت ورزشي

وسايل ورزشي پارک ها تا چه حد موثر هستند و چه کاربردهايي دارند؟

يک توصيه ساده و مفيد براي کاهش وزن

سوزاندن چربي شکم و تقويت کمر به روش سلبريتي هاي هاليوود

سوزاندن چربي شکم با پياده روي فقط با رعايت اين نکات ممکن است

آيا کاهش وزن با ورزش پيلاتس امکان پذير است؟

پيشگيري از گرفتن عضلات پا هنگام دويدن با اين روش ها

باورهاي غلطي که مانع از کاهش وزنتان مي شود

به جاي دراز نشست اين حرکات را انجام دهيد مفيد است

چند ورزش موثر براي مبتلايان به آرتريت