آخرین اخبار

عوامل درد پشت مفصل زانو و درمان آن ورزش و سلامت

عوامل درد پشت مفصل زانو و درمان آن

  بزرگنمايي:

چه خبر - 4 دليل براي اينکه درد پشت زانو داريد

به عنوان يک دونده، داشتن درد زانو مي تواند يک درد واقعاً آزار دهنده باشد. اما اگر تا به حال اين حس درد پشت زانو، يا تورم و سفت شدن پشت زانويتان را داشته ايد، اين را بدانيد که ممکن است شما را از شرکت در دوي 5 کيلومتر بعدي يا دور همي با دوستانتان براي دوي آخر هفته در پارک، باز دارد. درد پشت زانو يعني شما با مشکل بزرگتري سر و کار داريد و ناديده گرفتن آن، بعدها به شما کمکي نخواهد کرد. اين مطلب را بخوانيد تا برخي از رايج ترين عوامل درد مزمن پشت مفصل زانو و چگونگي رفع آن را بشناسيد، در نتيجه مي توانيد در کمترين زمان به شرايط قبلي برگرديد.

التهاب تاندون همسترينگ

اگر در شروع دويدن، درد پشت زانو را تجربه مي کنيد، اما چند دقيقه بعد از تمرين کردن فرو مي نشيند، ممکن است التهاب تاندون همسترينگ داشته باشيد. اين حالت به طور معمول براي دوندگاني رخ مي دهد که مسافت هاي طولاني را ثبت مي کنند و در مسابقات جاده اي (مثل ماراتن يا نيمه ماراتن) شرکت دارند و در نهايت به خاطر خستگي و تکنيک غير صحيح، انعطاف باسن کافي ندارند.

دکتر جسيکا گراکس، متخصص بيومکانيک و موسس press play performance lab و innersport chiropractic در برکلي کاليفرنيا، مي گويد: وقتي مي دويد، همسترينگ شما دچار خستگي مي شود و ممکن است ديگر نتواند سرعت پاي شما را از جلو رفتن در حرکت تکراري، کاهش دهد، در نتيجه شروع به تجربه ي درد پشت زانو خواهيد نمود. استفاده ي بيش از حد زماني رخ مي دهد که پاي پايين تر مثل يک پاندول به سمت جلو تاب مي خورد و در نتيجه بارها و بارها در طول يک دوي طولاني، کشيدگي و فشاري را بر همسترينگ ها وارد مي سازد.

راهکار مناسب

يک پزشک ورزشي را ملاقات کنيد که با انجام تحليل راه رفتن مشخص نمايد چه چيزي آسيب شما را بدتر مي کند. گراکس مي گويد: اين مشخص مي کند که کدام عضلات به درستي تحريک نمي شوند و تصويري از فرم و تکنيک دويدن شما رسم مي کند. اغلب اوقات عضلات ضعيف باسن به عنوان عامل درد پشت زانو دانسته مي شوند، اما تقويت عضلات تثبيت کننده ي لگني (مثل فلکسورهاي باسن) نيز اهميت دارند.

حرکت باز شدن صدف، از ميشل السون، استاد فيزيولوژي ورزشي در دانشگاه اوبورن شهر مونتگومري، که به طور منظم بيماران داراي اين نوع آسيب را مداوا مي کند، امتحان نماييد. به پشت دراز بکشيد و يک نوار کششي را به صورت حلقه دور زانوهاي خم شده ي خود قرار دهيد، پاهاي خود را با فشار به نوار از هم باز کنيد (دور شدگي يا abduction). سه ست 25 تايي انجام دهيد.

کيست بيکر

وقتي پاي خود را خم و راست مي کنيد، احساس يک برجستگي متورم و دردناک در پشت زانوي خود داريد. چون دونده ها يک کار انجام مي دهند، دويدن. پاها به صورت مکرر و تکراري حرکت مي کنند. اولسن مي گويد: دويدن بسيار زياد بدون تغيير در سرعت يا مسافت مي تواند موجب ساييده شدن بيش از حد غضروف ها در داخل و اطراف زانو شود، که مي تواند بافت هاي نرم و سطح پشتي کاسه زانو را دردناک نمايد.

راهکار مناسب

اين عمل خم و راست شدن مکرر زانو که ناشي از استفاده ي بيش از حد است، منجر به تجمع مايع مي شود، که باعث ايجاد يک کيست در پشت زانو مي شود. در حالي که شما مي توانيد مدت زماني را دست از تمرين برداريد، بهترين راه براي درمان آن انجام يک تزريق يا آسپيره کردن موضعي براي خارج کردن مايع است.

اگرچه، گراکس، درمان دستي يا تکنيک هاي آزادسازي فعال (art)، نوع خاصي از ماساژ براي درمان آسيب ها را، پيشنهاد مي کند. اين درمان مي تواند بافت صدمه ديده در همسترينگ را تجزيه کرده و درد پشت زانو را تسکين دهد. در حالي که اين به فروکش کردن علائم کمک خواهد کرد، اگر التهاب مفاصل يا پارگي غضروف زانو داشته باشيد، کيست بيکر مي تواند عود کند.

پارگي غضروف زانو

افتادن يا چرخش ناگهاني زانو يا ساييده شدن و پاره شدن ساده مي تواند موجب پارگي غضروف زانو که بين استخوان هاي ران و ساق پا قرار مي گيرد، شود (اين غضروف شکلي شبيه نعل اسب دارد). اين غضروف زانوي شما را ثابت نگه مي دارد، اما به سادگي با افزايش سن، فرسوده مي شود. يک پارگي کوچک باعث کمي تورم خواهد شد که دو تا سه هفته بعد بهتر خواهد شد.

پارگي متوسط، باعث درد در هنگامي که زانويتان را خم مي کنيد، مي شود. در حالي که ممکن است بعد از چند هفته از بين برود، اما به سادگي مي تواند با استفاده ي بيش از حد، آسيب مجدد رخ دهد. شديدترين موارد پارگي غضروف زانو، راه رفتن را دشوار مي کنند. ممکن است احساس سست بودن زانو داشته باشيد، يا ممکن است زانويتان قفل شود يا ناگهان در هنگام انجام هر نوع فعاليتي، بيرون بزند.

راهکار مناسب

mri قادر خواهد بود تا به شما شدت آسيب را نشان بدهد، اما يخ گذاشتن مکرر و استراحت مي تواند به داشتن احساس بهتر در پارگي غضروف زانو کمک نمايد. پزشکان ممکن است فيزيوتراپي را پيشنهاد کنند. ممکن است به شما حرکات خاصي را براي تمرين کردن پيشنهاد کنند، مثل ست هاي اسکات براي تقويت مفصل زانو و ورزش هاي تقويت کننده ي باسن مثل باز شدن صدف، اگر درد و تورم باقي بماند جراحي بهترين کار براي ترميم و جداسازي غضروف آسيب ديده است. در حالي که ممکن است چند ماه نتوانيد روي پاهايتان راه برويد، اما وقتي بتوانيد از شر عصا خلاص شويد ذوق زده خواهيد شد.

التهاب تاندون گاستروکنميوس

اين عضله ي ساق پا است که از پشت زانو عبور کرده و به مفصل بالايي زانو متصل مي شود. زماني که زانو، در حالي که انگشت هاي پا به سمت بالا هستند، کشيده مي شود، تاندون هاي گاستروک مي توانند دچار کشيدگي شوند، در نتيجه به تاندون ها آسيب مي زند. گراکس مي گويد: به نظر مي رسد اين موضوع به خاطر عدم آمادگي يا خستگي عضلات در ديگر جاهاي بدن، بيشتر در دوچرخه سواران رخ مي دهد تا دوندگان.

اگر زين دوچرخه بسيار بالا يا بسيار عقب باشد، عضلات ساق شما در يک وضعيت آسيب پذير قرار مي گيرند. اين ها در صورتي که عضلات باسن کار خود را انجام ندهند مي توانند دچار کشيدگي شوند، به ويژه در کوهنوردي هاي سنگين و يا دوچرخه سواري يا دويدن در سربالايي.

راهکار مناسب

درمان rice را دنبال کنيد (استراحت، يخ، فشار، بالا بردن) تا تورم را کاهش دهيد و سعي کنيد براي فشار بيشتر در هنگامي که قصد دويدن داريد، يک ساق بند بپوشيد. يک ساق بند، مثل محافظ ساق فشاري 2xu، عضله را حمايت کرده و وقتي شروع به التيام مي کند، کشيدگي آن را کاهش مي دهد. گراکس توصيه مي کند: اگر اين اتفاق هنگام دوچرخه سواري رخ مي دهد، يک دوچرخه ي حرفه اي متناسب، با کمک يک دوچرخه سوار حرفه اي داراي صلاحيت يا کارور پزشکي تهيه نماييد.




منبع:fitnessmagazine.ir





ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

بخور نخورهاي قبل و بعد از ورزش

کارهايي که براي کاهش اثر پرخوري مي توانيد انجام دهيد

آيا عرق کردن بيشتر در ورزش مساوي چربي سوزي بيشتر است؟

موثرترين ورزش براي سوزاندن چربي شکم کدام است

درمان گودي کمر با ورزش

فوايد شنا براي سلامت روح و روان

بهترين ورزش براي کالري سوزي و تناسب اندام

اشتباهات بدنسازي که مانع از عضله سازي مي شود

چگونه در تعطيلات تناسب اندام خود را حفظ کنيم

کارهاي خانه که به کاهش وزن کمک مي کنند

رازهاي لاغري که از آن بي خبريد

کاهش وزن سريع با 5 حرکت قدرتي

فوايد باور نکردني يوگا بر بدن

10 ورزش ساده براي بالا کشيدن سينه و خوش فرم شدن بازو

ورزش هاي مناسب براي کساني که زياد پشت ميز مي نشينند

چطور کمري باريک داشته باشيم

براي فرم دهي سينه و بازو چه تعداد پوش آپ push-ups لازم است

حفظ تناسب اندام و خطرات مربوط به آن

فوايد و مضرات ورزش شنا

بهترين زمان براي پياده روي چه زماني است ؟

براي داشتن شکمي صاف و سيکس پک چقدر بايد پلانک برويد

براي ورزش در منزل دوچرخه بهتر است يا تردميل

درمان زانو درد و تقويت زانو با 5 ورزش موثر

براي فرم گرفتن باسن چقدر بايد اسکوات بزنيد؟

آيا درد بعد از ورزش باعث قوي تر شدن شما مي شود؟

براي مقابله با فشار خون بالا اين ورزش ها را انجام دهيد

نکات اصلي که در رژيم غذايي عضله سازي بايد رعايت کنيد

کاهش سلوليت در 2 هفته با 11 ورزش موثر

زانو و زانو درد، درمان زانو درد با ورزش

يوگا و سيستم اسکلتي

درمان درد سياتيک پا با چند روش ساده

براي کاهش وزن چند دقيقه پياده روي کنيم؟

رعايت نکات بهداشتي به هنگام ورزش

واقعياتي درباره ورزش

بهترين روش براي از بين بردن چربي شکم

فوايد تمرينهاي يوگا بر بدن

موثر ترين حرکات ورزشي يوگا براي کاهش کمر درد

درمان گردن درد با چند حرکت ساده ورزشي

تاثير ورزش بر سيستم قلب و عروق

نسبت دور کمر به دور باسن چند باشد خوب است؟

از بين بردن سلوليت براي هميشه با 6 حرکت ورزشي

وسايل ورزشي پارک ها تا چه حد موثر هستند و چه کاربردهايي دارند؟

يک توصيه ساده و مفيد براي کاهش وزن

سوزاندن چربي شکم و تقويت کمر به روش سلبريتي هاي هاليوود

سوزاندن چربي شکم با پياده روي فقط با رعايت اين نکات ممکن است

آيا کاهش وزن با ورزش پيلاتس امکان پذير است؟

پيشگيري از گرفتن عضلات پا هنگام دويدن با اين روش ها

باورهاي غلطي که مانع از کاهش وزنتان مي شود

به جاي دراز نشست اين حرکات را انجام دهيد مفيد است

چند ورزش موثر براي مبتلايان به آرتريت