آخرین اخبار

توصيه هايي براي عضله سازي و کاهش چربي بدن شما ورزش و سلامت

توصيه هايي براي عضله سازي و کاهش چربي بدن شما

  بزرگنمايي:

چه خبر - عضله سازي همراه با تناسب اندام و قدرت بدني بيشتر با روش هاي تمريني براي سال جديد

گذشته از کاهش چربي شکم، تمرينات اينتروال، استقامت و سرعت شما را افزايش خواهد داد. ولي تمرينات اينتروال فقط شامل دويدن نمي شود! شما مي توانيد با حداکثر سرعت، همه انواع تمرينات کارديو مانند دوچرخه سواري، طناب زدن، رقص يا شنا را انجام دهيد. اين مورد شامل تمام دستگاه هاي ورزشي کارديو هم مي شود.

1- سه بار در هفته تمرينات قدرتي داشته باشيد

تمرينات قدرتي چه با وزنه يا با وزن بدن باشد، باعث سفت شدن عضلات مي شود. ولي براي اين که نتيجه بهتري ببينيد حداقل هفته اي 3 بار 20 – 30 دقيقه بايد تمرين کنيد.

2- پنج بار در هفته تمرينات کارديو cardio

اگر هدف شما کاهش وزن است، بايد هفته اي 5 بار به مدت 60 دقيقه تمرينات کارديو که باعث افزايش ضربان قلب تان مي شود را انجام دهيد.

کارديو cardioچيست؟

عبارت «cardio» مخفف کلمه‌ي «cardiovascular» است. اين عبارت عموما براي سيستم گردش خون که شامل قلب و رگ‌هاي خوني بدن شماست به کار مي‌رود. اما مردم معمولاً اين عبارت را به تمرينات ورزشي که باعث تقويت شبکه‌ي گردش خون مي‌شود، اطلاق مي‌کنند. اين تمرينات در يک بازه‌ي زماني طولاني انجام مي‌شود که باعث افزايش ضربان قلب و پمپاژ خون بيشتر در رگ‌ها، و نهايتاً حمل مواد مغذي و اکسيژن به تمام سلول‌ها خواهد شد.

هر فعاليتي که ضربان قلب شما را تا 50 الي 75٪ ماکزيمم ضربان قلبتان افزايش دهد، مي‌تواند بعنوان کارديو شناخته شود. براي پيدا کردن ماکزيمم، تقريباً مي‌توانيد با کسر سنتان از 220 (مثلاً اگر 40 سالتان است، مي‌شود 220 – 40 مساوي با 180) آنرا محاسبه کنيد. کافيست تا ضربان قلبتان در آن محدوده افزايش پيدا کند، اصلاً مهم نيست که اين کار را با دويدن انجام دهيد يا با دوچرخه‌سواري، رقص، تنيس، اسکيت برد يا هر فعاليت ديگري که ترجيح مي‌دهيد.

3- با تغييرات متناوب در سرعت، ورزش کنيد

با تمرينات سرعتي شروع کنيد تا ماهيچه هايتان گرم شوند. به آرامي وزنه را بالا بکشيد و سرعت را فورا کمتر کنيد يا در وسط تمرين توقف داشته باشيد. اين روش براي از بين بردن وزن بدن هم مفيد است، مثل ورزش هاي مانند اسکوات squat و شناي سوئدي push-ups.

اسکوات squat چيست؟

اسکوات حرکتي است چند مفصلي که عضلات چهار سر ران را هدف گرفته اما به خاطر ماهيتي که دارد، عضلات پشت، عضلات سريني (باسن)، عضلات شکم و عضلات همسترينگ (پشت پا) را هم درگير مي کند. اين حرکت به طرز باور نکردني باعث توليد هورمون تستسترون شده و رشد قابل توجه عضلات در سر تا سر بدن را بدنبال خواهد داشت. با توجه به اينکه حرکت اسکوات يکي از حرکات بنيادي براي تقويت عضلات پا است؛ آگاهي از نحوه اجراي صحيح حرکت اسکوات بسيار ضروري مي باشد.

ترکيب تمرينات اينتروال

گذشته از کاهش چربي شکم، تمرينات اينتروال استقامت و سرعت شما را افزايش خواهد داد. ولي تمرينات اينتروال فقط شامل دويدن نمي شود! شما مي توانيد با حداکثر سرعت در همه انواع تمرينات کارديو مانند دوچرخه سواري، طناب زدن، رقص يا شنا بدويد. اين مورد شامل تمام دستگاه هاي ورزشي کارديو هم مي شود.

تمرينات اينتروال چيست؟

تمرينات اينتروال يا متناوب، نوعي از تمرينات هستند كه از نظر زماني طولاني مدت و از نظر شدت فعاليت سطح بالائي دارند. آنچه شاخص اين نوع تمرين است زمان هاي كوتاه استراحت در بين ست هاي تمريني شديد و تكرار پيوسته ي اين زنجيره است.

تمرينات چند کاره

هنگام انجام ورزش عضله دو سر بازو به جاي اين که ثابت بايستيد اسکوات را هم انجام دهيد، تا همزمان پائين تنه تان هم درگير شود. با انجام ورزش هايي که بيشتر از يک قسمت بدن را درگير مي کند زمان تمرين تان را کارآمدتر کنيد.

6- دويدن در سربالايي

سطح شيب دار پاها و باسن تان را بيشتر درگير کرده و باعث مي شود تمرين تان سنگين تر شده و کالري بيشتري بسوزانيد. دويدن در سربالايي با مدت زمان و سرعت مشابه در سطح صاف باعث اشتياق شما به افزايش مدت زمان تمرين خواهد شد.

7- ترکيب تمرينات روزانه و روتين

انجام تمرينات به همان سبک قديمي نه تنها خسته کننده مي شود بلکه ماهيچه ها هم خودشان را وفق مي دهند و باعث مي شود درجا بزنيد. سعي کنيد تمرينات روزانه خود را با استفاده از بخش هاي متفاوت از تمرينات ترکيب کنيد. کلاس فيتنس يا فعاليت جديدي را امتحان کنيد، در محلي متفاوت تمرين کنيد مثل جنگل يا باشگاه صخره نوردي يا فقط تمرينات تان را با ترتيب متفاوتي انجام دهيد. يک تغيير کوچک مي تواند آتش ذهن تان را روشن کرده و ماهيچه هاي تان را به روشهايي متفاوت به چالش کشيده و قويترشان کند.

8- با وزنه kettlebell تمرين کنيد

زمانتان کم است؟ يک فرد معمولي زماني که با وزنه kettlebell تمرين مي کند. به طور متوسط در 20 دقيقه 400 کالري مي سوزاند.

9- پنج دقيقه بيشتر تمرين کنيد

خودتان را مجبور کنيد 5 دقيقه اضافه ورزش کنيد – با اين کار 50 کالري بيشتر مي سوزانيد.

10- فقط دمبل نزنيد

فقط دمبل نزنيد. انواع تجهيزات ورزشي از قبيل کش ورزشي resistance bands، وزنه kettlebells، دمبل barbells ، توپ هاي طبي medicine balls، توپ هاي ثبات stability balls و حرکاتي که نياز به تجهيزات خاصي ندارد را امتحان کنيد.

11- تمرينات سوپرست supersets انجام دهيد

با انجام تمرينات سوپرست supersets در زمان صرفه جويي کرده و کالري بيشتري بسوزانيد، با گروههاي عضلاني مخالف پشت سر هم تمرين کنيد و بدون استراحت از يک تمرين به تمرين بعدي برويد.

سوپرست supersets چيست؟

بدنسازان از سيستم‌هاي تمريني مختلفي استفاده مي‌کنند تا تمريناتشان پربارتر شود. يک سيستم تمريني، آرايش خاصي از ست‌ها، تکرارها، و تمرينات است، که براي چالشي کردن تمرينات و وادار کردن عضلات به رشد طراحي مي‌شود. سوپر ست، يکي از همين سيستم‌هاي تمريني است. انواع مختلفي سوپر ست وجود دارد، اما ويژگي مشترک در تمام گونه‌هاي اين سيستم تمريني، اين است که تمرينات، دو به دو، بصورت متوالي و بدون استراحت، پشت سر هم انجام مي‌شوند.

12- ترکيب تمرينات قدرتي و هوازي (کارديو)

جلسه ورزشي خود را به ترکيب تمرينات استقامتي و هوازي بپردازيد تا شرايط متابوليسم بدنتان را به شدت افزايش دهيد. مثلا طناب زدن را با تمرينات استقامتي مربوط به وزن بدن ترکيب کنيد.

13- تمرينات کارديو را ترکيب کنيد

دويدن ساده است و بين همه محبوبيت دارد اما اگر به تنهايي انجام شود هميشه از يک سري عضلات کار مي کشيد. در طول هفته تمرينات کارديوي متفاوتي انجام دهيد يا اين که مي توانيد آن را با دستگاه هاي کارديو براي هدف گرفتن عضلات متفاوت ترکيب کرده و تمرينات خود را هيجان انگيز کنيد. مثلا دستگاه قايق راني، اليپتيکال elliptical و تردميل را ترکيب کنيد.

14- بدون تجهيزات هم هيچ مشکلي نداريد

تمرينات با وزن بدن کالري بيشتري نسبت به حرکات دمبل مي سوزاند مثلا مي توانيد شناي سوئدي را با پرس سينه مقايسه کنيد.

15- به دنبال بي ثباتي باشيد

اگر در شرايط بي ثبات قرار بگيريد ورزش تان سخت تر خواهد شد. يک پا را روي زمين و پاي ديگر را يا روي يک توپ طبي ورزشي قرار دهيد، مي بينيد که براي حفظ تعدال بايد تلاش بيشتري کنيد.

16- وزنه سنگين بزنيد

فقط به دميل هاي 2 کيلويي نچسبيد. وزنه هاي سنگين تر را بلند کنيد چه دمبل باشد چه توپ هاي پزشکي يا باربل barbells، باعث فرم گرفتن سريعتر ماهيچه هايتان بدون حجم اضافه خواهد شد.

17- يوگا تمرين کنيد

اگر هدفتان بلند و باريک شدن و انعطاف پذيري ماهيچه هاست، حداقل هفته اي دو روز را به يوگا اختصاص دهيد. تمرين در يک اتاق گرم به ماهيچه هايتان اجازه مي دهد که عميق تر باز شوند. ولي اگر نمي توانيد به يک باشگاه ورزشي برويد حرکات يوگا را در خانه انجام دهيد. انعطاف پذير ماندن جلوي آسيب ديدن تان را مي گيرد، بنابراين قادر خواهيد بود که تمرينات خود را هر هفته ادامه دهيد.




منبع: pezeshkin.ir




ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

بخور نخورهاي قبل و بعد از ورزش

کارهايي که براي کاهش اثر پرخوري مي توانيد انجام دهيد

آيا عرق کردن بيشتر در ورزش مساوي چربي سوزي بيشتر است؟

موثرترين ورزش براي سوزاندن چربي شکم کدام است

درمان گودي کمر با ورزش

فوايد شنا براي سلامت روح و روان

بهترين ورزش براي کالري سوزي و تناسب اندام

اشتباهات بدنسازي که مانع از عضله سازي مي شود

چگونه در تعطيلات تناسب اندام خود را حفظ کنيم

کارهاي خانه که به کاهش وزن کمک مي کنند

رازهاي لاغري که از آن بي خبريد

کاهش وزن سريع با 5 حرکت قدرتي

فوايد باور نکردني يوگا بر بدن

10 ورزش ساده براي بالا کشيدن سينه و خوش فرم شدن بازو

ورزش هاي مناسب براي کساني که زياد پشت ميز مي نشينند

چطور کمري باريک داشته باشيم

براي فرم دهي سينه و بازو چه تعداد پوش آپ push-ups لازم است

حفظ تناسب اندام و خطرات مربوط به آن

فوايد و مضرات ورزش شنا

بهترين زمان براي پياده روي چه زماني است ؟

براي داشتن شکمي صاف و سيکس پک چقدر بايد پلانک برويد

براي ورزش در منزل دوچرخه بهتر است يا تردميل

درمان زانو درد و تقويت زانو با 5 ورزش موثر

براي فرم گرفتن باسن چقدر بايد اسکوات بزنيد؟

آيا درد بعد از ورزش باعث قوي تر شدن شما مي شود؟

براي مقابله با فشار خون بالا اين ورزش ها را انجام دهيد

نکات اصلي که در رژيم غذايي عضله سازي بايد رعايت کنيد

کاهش سلوليت در 2 هفته با 11 ورزش موثر

زانو و زانو درد، درمان زانو درد با ورزش

يوگا و سيستم اسکلتي

درمان درد سياتيک پا با چند روش ساده

براي کاهش وزن چند دقيقه پياده روي کنيم؟

رعايت نکات بهداشتي به هنگام ورزش

واقعياتي درباره ورزش

بهترين روش براي از بين بردن چربي شکم

فوايد تمرينهاي يوگا بر بدن

موثر ترين حرکات ورزشي يوگا براي کاهش کمر درد

درمان گردن درد با چند حرکت ساده ورزشي

تاثير ورزش بر سيستم قلب و عروق

نسبت دور کمر به دور باسن چند باشد خوب است؟

از بين بردن سلوليت براي هميشه با 6 حرکت ورزشي

وسايل ورزشي پارک ها تا چه حد موثر هستند و چه کاربردهايي دارند؟

يک توصيه ساده و مفيد براي کاهش وزن

سوزاندن چربي شکم و تقويت کمر به روش سلبريتي هاي هاليوود

سوزاندن چربي شکم با پياده روي فقط با رعايت اين نکات ممکن است

آيا کاهش وزن با ورزش پيلاتس امکان پذير است؟

پيشگيري از گرفتن عضلات پا هنگام دويدن با اين روش ها

باورهاي غلطي که مانع از کاهش وزنتان مي شود

به جاي دراز نشست اين حرکات را انجام دهيد مفيد است

چند ورزش موثر براي مبتلايان به آرتريت