آخرین اخبار

ورزش اسپينينگ چيست و چگونه از آن لذت ببريم ورزش و سلامت

ورزش اسپينينگ چيست و چگونه از آن لذت ببريم

  بزرگنمايي:

چه خبر -

دوچرخه‌سواري فعاليتي لذت‌بخش است. علاوه بر تفريح، ورزش خوبي هم محسوب مي‌شود. اما ورزش اسپينينگ که با استفاده از دوچرخه‌ ثابت و 45 دقيقه رکاب‌ زدن و عرق کردن در اتاقي بسته انجام مي‌شود، کمي ناخوشايند به نظر مي‌آيد. اما چه کارهايي انجام بدهيم تا از اين فعاليت لذت ببريم؟ اين مقاله را بخوانيد تا با اين ورزش و راهکارهاي لذت بردن از ورزش اسپينينگ بيشتر آشنا شويد.

«اندورفين‌ها» مُسکن‌هاي طبيعي بدن هستند. اين ترکيبات در اثر هيجان، فعاليت ورزشي، خوردن غذاهاي فلفلي و… ترشح مي‌شوند و درد را تسکين مي‌دهند. ورزش اسپينينگ هم به لطف فعاليت بدني، باعث ترشح اندورفين مي‌شود. علاوه بر اين، بسته به سرعت و زمان رکاب ‌زدن، مي‌توانيد در هر نوبت تمرين 400 تا 600 کالري بسوزانيد. انجام ورزش اسپينينگ در کلاس‌هاي مختص اين ورزش، لذت بيشتري به‌ وجود مي‌آورد. در ادامه 8 دليل ما براي انجام ورزش اسپينينگ در کلاس‌هاي مخصوص را مطالعه کنيد.

1. شما انرژي لازم براي کل تمرين را به‌دست مي‌آوريد

رقص نور و موزيکي که در کلاس‌ها استفاده مي‌شود، باعث مي‌شوند تا يک لحظه هم متوقف نشويد. همه‌ي عوامل در کلاس اسپينينگ کمک مي‌کنند تا انرژي بگيريد.

happy-spinning.jpghappy-spinning.jpg

کئوني هادوبا (keoni hudoba) مبتکر روش cyc که در کلاس‌هاي تناسب اندام cyc در آمريکا استفاده مي‌شود، مي‌گويد بهترين پستي که در شبکه‌هاي اجتماعي از يکي از شاگردانم ديدم، اين بود:

«خسته از کلاس برگشتم. وقتي به آنجا مي‌روي، مربي‌ 120٪ انرژي مورد نيازت را به تو مي‌دهد، يک انرژي مسري که به همه سرايت مي‌کند.»

2. شما حداکثر فشار را به خود مي‌آوريد، اما نه آن‌قدر که مشکل‌ساز شود

کلاس‌هاي اسپينينگ فقط براي مسابقات بين‌المللي دوچرخه‌سواري ساخته نشده است. اين کلاس‌ها براي افرادي از سطح مبتدي تا حرفه‌اي و هر اندازه از آمادگي جسماني طراحي شده است.

hard-spinning.jpghard-spinning.jpg

هادوبا مي‌گويد: «ما در طول هر تمرين لحظاتي پرفشار و لحظاتي کم‌فشار کار مي‌کنيم. در نتيجه پاهاي شما را به چالش مي‌کشيم، ولي نه در حدي که احساس ناتواني کنيد. در بيشتر کلاس‌ها وضعيت اين‌گونه است. در بيشتر زمان کلاس‌ها به جاي حالت «سربالايي شديد» از حالت «زمين مسطح» استفاده مي‌شود. تمريناتي که شدت و سختي‌شان نوسان دارد، ضربان قلب شما را بالاتر مي‌برد و کمک مي‌کند تا در زماني کم، کالري نسبتا زيادي بسوزانيد. شايد بعد از کلاس بالا و پايين رفتن از پله‌ها کمي براي‌تان سخت شود. ولي اين خستگي براي‌تان شيرين خواهد بود.»

3. موسيقي به شما کمک مي‌کند تا سختي رکاب ‌زدن را فراموش کنيد

موسقي باعث تسهيل رکاب زدن و افزايش انرژي شما مي‌شود. پس از چند جلسه کلاس، کم‌کم مربي مناسب خود را شناسايي مي‌کنيد.

music-spinning.jpgmusic-spinning.jpg

مي‌توانيد بفهميد چه کساني در موسيقي سليقه‌اي مشابه شما دارند. ريتم موسيقي و ديدن افرادي که سخت در حال رکاب‌ زدن هستند، شما را تشويق مي‌کند تا سرعت خود را حفظ کنيد. تحقيقات نيز نشان داده است ورزشکاراني که حين تمرين موسيقي با ريتم تند گوش مي‌کنند، تلاش بيشتري خواهند کرد. موسيقي نقش مهمي دارد. موسقي به شما کمک مي‌کند تا احساسات منفي خود را با احساسات خوب و مثبت جايگزين کنيد. مثلا اگر روز بدي داشته‌ايد، به شما کمک مي‌کند تا شروعي تازه داشته باشيد. همچنين با گوش دادن موسيقي در کلاس، مي‌توانيد آهنگ‌هايي را که دوست داريد شناسايي کنيد، دانلود کنيد و در خانه يا جاي ديگر حين ورزش گوش کنيد.

4. ورزش اسپينينگ علاوه بر پاها، ساير نقاط بدن‌ را نيز به چالش مي‌کشد

مي‌توانيد همزمان حين رکاب زدن با تمرينات ديگر ساير عضلات خود را نيز تقويت کنيد.

spinning-6.jpgspinning-6.jpg

در کلاس اسپينينگ خيلي انتظار ديدن وزنه نداشته باشيد. اين ورزش، بيشتر استقامتي است. در حالي‌که بيشتر تمرکز در ورزش اسپينينگ بر روي پاها است، ولي رو‌ش‌هايي وجود دارد که به شما کمک مي‌کند تا بيشتر نقاط بدن خود را به چالش بکشيد. هادوبا مي‌گويد: «مي‌توانيم بجز پاها، کل بدن‌تان را هم حين رکاب ‌زدن درگير کنيم. براي اين کار، برخي از حرکات ورزش‌هاي ديگر (مثل مشت زدن به کيسه‌ي بوکس) را با رکاب ‌زدن ترکيب مي‌کنيم. با اين روش مي‌توان بازوها و شانه را نيز درگير کرد. بعضي اوقات وزنه‌هايي را حين رکاب ‌زدن در دست فرد قرار مي‌دهيم. شايد اين وزنه‌ها در اوايل کار به نظر سبک بيايند. ولي با ادامه‌ي تمرين و افزايش خستگي، همين وزنه‌هاي سبک حسابي شما را به چالش مي‌کشند.»

5. کم‌کم به احساس دردي که داريد عادت مي‌کنيد

spinning-4.jpgspinning-4.jpg

اگر مدتي است که ورزش نکرده‌ايد و مي‌خواهيد براي اولين جلسه رکاب بزنيد، احتمال دارد روز بعد احساس درد داشته باشيد. براي جلوگيري از درد شديد، روز بعد نبايد در تمام مدت تمرين روي صندلي دوچرخه ثابت بنشينيد. نشستن طولاني بر روي صندلي و وارد شدن نيروي زياد به شما، مي‌تواند به شما صدمه بزند. در بيشتر کلاس‌ها بين آهنگ‌ها از شما مي‌خواهند تا بلند شويد و دوباره روي صندلي خود بنشينيد. با اين حال اگر احساس راحتي نکرديد، مي‌توانيد از صندلي‌هاي نرم‌تر استفاده کنيد.

6. معمولا اسپينينگ موجب افزايش اندازه‌ي پاهايتان نمي‌شود

بسياري از افراد به غلط تصور مي‌کنند با رکاب ‌زدن اندازه‌ي پاهايشان بزرگ مي‌شود. هادوبا مي‌گويد: «درست است که با پرس سينه 130 کيلوگرمي در بلند مدت، حجم عضلات سينه‌ي شما افزايش مي‌يابد. ولي اگر بخواهيد با رکاب ‌زدن پاهاي خود را بزرگ کنيد، بايد 8 ساعت با فشار سنگين رکاب بزنيد. اکثر کلاس‌ها، اسپينينگ را همراه با تمريناتي براي بالا تنه‌ي شما در نظر مي‌گيرند. اين کار باعث مي‌شود تا عضلاتي که زياد از آنها استفاده نکرده‌ايد را به کار بگيريد و بدن شما شکل بهتري پيدا کند.»

7. روحيه‌ي کار تيمي در شما تقويت مي‌شود

ورزش اسپينينگ در کلاس‌ها باعث تقويت روحيه‌ي کار تيمي در شما مي‌شود.

spinning-2.jpgspinning-2.jpg

شايد گاهي اوقات، به تنهايي رکاب ‌زدن براي رهايي از افکار منفي خوب باشد. ولي مطمئن باشيد رکاب ‌زدن در باشگاه و دريافت انرژي از افراد ديگري که مانند شما تلاش مي‌کنند، در روحيه‌ي شما تأثير بهتري مي‌گذارد. هادوبا مي‌گويد: «اگر شما با اراده سر کلاس بياييد، زمان 45 دقيقه‌اي کلاس براي شما مثل 20 دقيقه مي‌گذرد. چون از کلاس لذت مي‌بريد. براي مربيان لذت بردن شرکت کنندگان در کلاس مهم است. آنها تلاش مي‌کنند تا با واکنش مناسب نسبت به کساني که تمرين مي‌کنند، از ايجاد حس خستگي در آنها جلوگيري کنند.»

8. شما کلاس را با حس خوشحالي ترک خواهيد کرد

هادوبا مي‌گويد: «من تلاش مي‌کنم براي پايان کار يک آهنگ پر انرژي انتخاب کنم تا افراد در هنگام ترک کلاس آن آهنگ را به خاطر داشته باشند.»

spining-3.jpgspining-3.jpg

انتخاب ورزش اسپينينگ نبايد باعث شود که از ورزش‌هاي ديگر غافل شويد. اما اگر شما سالم هستيد و آسيب‌ديدگي نداريد، افزودن اين ورزش به ساير تمرينات‌ براي تناسب اندام‌تان بسيار مفيد است. اگر تصميم به انجام ورزش اسپينينگ گرفتيد، متعهدانه آن را انجام بدهيد. هادوبا مي‌گويد: «مهم نيست که چه روشي را در ورزش اسپينينگ انتخاب کنيد، اسپينينگ در هر شکلي که انجام شود براي شما عالي خواهد بود. ورزش اسپينينگ به شما کمک مي‌کند تا بدن سالم‌تري داشته باشيد.»



منبع: chetor.com




ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

بخور نخورهاي قبل و بعد از ورزش

کارهايي که براي کاهش اثر پرخوري مي توانيد انجام دهيد

آيا عرق کردن بيشتر در ورزش مساوي چربي سوزي بيشتر است؟

موثرترين ورزش براي سوزاندن چربي شکم کدام است

درمان گودي کمر با ورزش

فوايد شنا براي سلامت روح و روان

بهترين ورزش براي کالري سوزي و تناسب اندام

اشتباهات بدنسازي که مانع از عضله سازي مي شود

چگونه در تعطيلات تناسب اندام خود را حفظ کنيم

کارهاي خانه که به کاهش وزن کمک مي کنند

رازهاي لاغري که از آن بي خبريد

کاهش وزن سريع با 5 حرکت قدرتي

فوايد باور نکردني يوگا بر بدن

10 ورزش ساده براي بالا کشيدن سينه و خوش فرم شدن بازو

ورزش هاي مناسب براي کساني که زياد پشت ميز مي نشينند

چطور کمري باريک داشته باشيم

براي فرم دهي سينه و بازو چه تعداد پوش آپ push-ups لازم است

حفظ تناسب اندام و خطرات مربوط به آن

فوايد و مضرات ورزش شنا

بهترين زمان براي پياده روي چه زماني است ؟

براي داشتن شکمي صاف و سيکس پک چقدر بايد پلانک برويد

براي ورزش در منزل دوچرخه بهتر است يا تردميل

درمان زانو درد و تقويت زانو با 5 ورزش موثر

براي فرم گرفتن باسن چقدر بايد اسکوات بزنيد؟

آيا درد بعد از ورزش باعث قوي تر شدن شما مي شود؟

براي مقابله با فشار خون بالا اين ورزش ها را انجام دهيد

نکات اصلي که در رژيم غذايي عضله سازي بايد رعايت کنيد

کاهش سلوليت در 2 هفته با 11 ورزش موثر

زانو و زانو درد، درمان زانو درد با ورزش

يوگا و سيستم اسکلتي

درمان درد سياتيک پا با چند روش ساده

براي کاهش وزن چند دقيقه پياده روي کنيم؟

رعايت نکات بهداشتي به هنگام ورزش

واقعياتي درباره ورزش

بهترين روش براي از بين بردن چربي شکم

فوايد تمرينهاي يوگا بر بدن

موثر ترين حرکات ورزشي يوگا براي کاهش کمر درد

درمان گردن درد با چند حرکت ساده ورزشي

تاثير ورزش بر سيستم قلب و عروق

نسبت دور کمر به دور باسن چند باشد خوب است؟

از بين بردن سلوليت براي هميشه با 6 حرکت ورزشي

وسايل ورزشي پارک ها تا چه حد موثر هستند و چه کاربردهايي دارند؟

يک توصيه ساده و مفيد براي کاهش وزن

سوزاندن چربي شکم و تقويت کمر به روش سلبريتي هاي هاليوود

سوزاندن چربي شکم با پياده روي فقط با رعايت اين نکات ممکن است

آيا کاهش وزن با ورزش پيلاتس امکان پذير است؟

پيشگيري از گرفتن عضلات پا هنگام دويدن با اين روش ها

باورهاي غلطي که مانع از کاهش وزنتان مي شود

به جاي دراز نشست اين حرکات را انجام دهيد مفيد است

چند ورزش موثر براي مبتلايان به آرتريت