آخرین اخبار

مواردي که در کاهش وزن از عدد ترازو مهم تر هستند! ورزش و سلامت

مواردي که در کاهش وزن از عدد ترازو مهم تر هستند!

  بزرگنمايي:

راه هاي حفظ سلامتي بدون کاهش وزن

حتما شما هم مانند بسياري افراد ديگر براي سلامت خود برنامه هايي داريد، از جمله دستيابي به سلامتي و شادابي اما تصور ميکنيد اين کار بدون کاهش وزن ممکن نيست،به همين علت اهدافي مانند برنامه کاهش وزن براي خود طراحي ميکنيد، اما پس از چند هفته خيلي زود تسليم و دلسرد ميشويد. به خاطر داشته باشيد بزرگترين مزيت کاهش وزن، کاهش سايز نيست بلکه بهبود سلامت عمومي و سلامت دستگاههاي مختلف بدن است. سبک زندگي سالم صرفا به معني کاهش وزن اضافي نيست.
اگر به دنبال برگزيدن عادتهاي بهتري براي سلامتي هستيد، به راه حلهاي ارائه شده در اينجا توجه کنيد نه عددي که ترازوي وزن کشي تان نشان ميدهد:


مديتيشن کنيد

فوايد زيادي در مديتيشن وجود دارد، از کاهش فشار خون گرفته تا تقويت سيستم ايمني بدن. براي بهره بردن از فوايد مديتيشن کافي است، تنها چند دقيقه در روز براي آن زمان بگذاريد.


از درمانهاي روانشناسي بهره ببريد

حتي در صورتي که فکر ميکنيد هيچ مشکل روحي رواني نداريد، باز هم استفاده از توصيه ها و راهنمايي هاي يک متخصص سلامت روان براي مقابله با چالشهاي کوچک و بزرگ زندگي برايتان مفيد است. افراد مشهور زيادي از مزيت مراجعه به متخصصان سلامت روان بهره ميبرند. همان طور که براي ترميم فيزيکي بدنمان به پزشک مراجعه ميکنيم، براي ترميم روح و روانمان هم بايد به متخصص آن مراجعه کنيم.

به پزشک مراجعه کنيد

اگر چه برخي تحقيقات نشان ميدهند معاينات فيزيکي ساليانه ضرورتي ندارد، با اين حال بايد هر از گاهي براي چکاپ به پزشک مراجعه کنيد،تا مطمئن شويد بدنتان در بهترين حالت قرار دارد. از پزشک بخواهيد ارزيابي کامل فيزيکي و رواني از شما به عمل بياورد، تا مطمئن شويد در بدنتان مشکلي در حال پيشروي نداريد. در مورد واکسنها و تست آلرژي نيز از پزشک سوال کنيد.


غذاهاي سرشار از ويتامين را بيشتر مصرف کنيد

بسياري از مردم دچار کمبود ويتامين هستند که، بسياري از اين موارد را تنها با تغيير جزئي رژيم غذايي ميتوان برطرف کرد. غذاهايي مانند اسفناج سرشار از آهن و نوشيدنيهاي غني شده با ويتامين دي سرشار از ويتامين دي هستند. از پزشک بپرسيد نيازي به نظارت بر مقدار ويتامينهايتان وجود دارد يا خير.

هر روز صبح يک جمله خوب به خود بگوييد

شما بدترين منتقد و سرکوب کننده خود هستيد. مطالعات نشان ميدهند خويشتن پذيري مهمترين شاخص يک زندگي شاد است، اما بسياري از افراد چنين عادتي ندارند. هنگامي که آماده بيرون رفتن ميشويد و جلوي آينه مي ايستيد، يک جمله مثبت به خود بگوييد. شما مستحق دوست داشتن هستيد.


آب بيشتري بنوشيد

رژيم پر از نوشابه و نوشيدنيهاي شيرين را دور بريزيد و به جاي آن آب بيشتري مصرف کنيد. نه تنها بدنتان آب کافي را به اين صورت دريافت ميکند و سالمتر ميشود بلکه ظاهر فيزيکي تان نيز آن را نشان ميدهد. مقدار آب کافي يک فاکتور حياتي براي تن سالم است.

پيش از رفتن به رختخواب، گوشي را کنار بگذاريد

متاسفانه تحقيقات نشان ميدهد، نور آبي که از صفحه نمايش دستگاههاي الکترونيکي ساطع ميشود، ميتواند کيفيت خواب را از بين ببرد. سعي کنيد هر شب پيش از رفتن به رختخواب گوشي تان را کنار بگذاريد.


نوشتن را شروع کنيد

نوشتن افکار مزاياي زيادي دارد، از تعيين اهداف گرفته تا تقويت حافظه. خبر خوب اين است که لازم نيست براي اين کار وقت زيادي صرف کنيد. ميتوانيد هر روز تنها سه چيزي که از بابت آنها خوشحال هستيد، را بنويسيد. تحقيقات نشان ميدهد قدرشناسي، سلامت رواني و فيزيکي را بهبود ميبخشد.

بيشتر قدم بزنيد

راه رفتن سيستم قلبي عروقي را بهبود ميبخشد، قند خون را کاهش ميدهد و بيشتر از بقيه ورزشها احتمال دارد که به آن پايبند باشيد. علاوه بر اين تحقيقات نشان ميدهند راه رفتن در طبيعت ميتواند علائم افسردگي را بهبود ببخشد.

نهارتان را خودتان بپزيد

با خريداري نهار آماده نه تنها پولتان را هدر ميدهيد، بلکه در مقابل، کالريهاي بيشتري نيز دريافت ميکنيد. اگر خودتان آشپزي کنيد و نهار را با خودتان به محل کار ببريد، به سلامتي تان نيز خدمت کرده ايد. ميتوانيد از گزينه هايي براي آشپزي استفاده کنيد که کم زحمت و فوري هستند.


بيشتر نخ دندان بکشيد

حتما دائما از زبان دندانپزشکها و کارشناسان بهداشت ميشنويد که، بايد مرتبا نخ دندان بکشيد و اين حرف برايتان تکراري شده است، اما به اين دليل چنين توصيه اي زياد مطرح ميشود که واقعا مهم است. لثه هاي سالم به بيماريهاي لثه از جمله ژينژيويت مبتلا نميشوند و احتمال بيماريهاي قلبي نيز کاهش مي يابد.


تجربه هاي لذتبخش داشته باشيد

تحقيقات نشان ميدهند، صرف هزينه براي تجربه چيزهاي جديد و جالب کليد خوشبختي است. با خود قرار بگذاريد هر هفته يا هر ماه يکي از کارهايي را که دوست داريد امتحان کنيد. اين کار ميتواند يک کلاس ورزشي جديد، يک سفر کوتاه به دل طبيعت و يا حتي خريد از فروشگاه باشد. مهم اين است که برنامه اي براي لذت بردن از زندگي داشته باشيد و خود را خوشحال کنيد.


بيشتر به عزيزانتان تلفن کنيد

مطالعات نشان ميدهند تلفن کردن به مادر در هنگام پريشاني ميتواند استرس را کاهش دهد. سعي کنيد به دفعات بيشتر به مادر يا اقوام و دوستاني که برايتان اهميت زيادي دارند، تلفن کنيد.

بيشتر داوطلب شويد

مهرباني براي بدن و روان خوب است. تحقيقات نشان ميدهند داوطلب شدن براي کارهاي خيرخواهانه و دوستانه فوايد زيادي از تقويت قلب گرفته تا احساس خوشبختي برايتان به ارمغان مي آورد. حتي اگر ماهي يک بار ميتوانيد، اين کار را انجام دهيد.


بيشتر کتاب بخوانيد

در داستانهاي شيرين غرق شويد. مطالعه فوايد زيادي براي سلامتي دارد. با مطالعه ذهنتان هوشيار و قدرتمند ميشود و احساس استرستان کاهش مي يابدو شبها بهتر ميخوابيد.


خودتان را بشناسيد

هر کسي هنگامي که بحث از سلامتي به ميان مي آيد، به يک شکل عمل ميکند. ممکن است شما از کلاس ورزش خوشتان نيايد، اما دويدن را دوست داشته باشيد. ممکن است يکي از موارد ذکر شده را به ديگري بيشتر ترجيح دهيد. خودتان را بشناسيد، نيازهايتان را بشناسيد و بدانيد چه چيزهايي را دوست داريد و به چه چيزهايي بي علاقه هستيد. بهترين هديه اي که ميتوانيد به خود بدهيد، آگاهي از خود و شاد و سالم ساختن خود است.



منبع: سيمرغ





ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

بخور نخورهاي قبل و بعد از ورزش

کارهايي که براي کاهش اثر پرخوري مي توانيد انجام دهيد

آيا عرق کردن بيشتر در ورزش مساوي چربي سوزي بيشتر است؟

موثرترين ورزش براي سوزاندن چربي شکم کدام است

درمان گودي کمر با ورزش

فوايد شنا براي سلامت روح و روان

بهترين ورزش براي کالري سوزي و تناسب اندام

اشتباهات بدنسازي که مانع از عضله سازي مي شود

چگونه در تعطيلات تناسب اندام خود را حفظ کنيم

کارهاي خانه که به کاهش وزن کمک مي کنند

رازهاي لاغري که از آن بي خبريد

کاهش وزن سريع با 5 حرکت قدرتي

فوايد باور نکردني يوگا بر بدن

10 ورزش ساده براي بالا کشيدن سينه و خوش فرم شدن بازو

ورزش هاي مناسب براي کساني که زياد پشت ميز مي نشينند

چطور کمري باريک داشته باشيم

براي فرم دهي سينه و بازو چه تعداد پوش آپ push-ups لازم است

حفظ تناسب اندام و خطرات مربوط به آن

فوايد و مضرات ورزش شنا

بهترين زمان براي پياده روي چه زماني است ؟

براي داشتن شکمي صاف و سيکس پک چقدر بايد پلانک برويد

براي ورزش در منزل دوچرخه بهتر است يا تردميل

درمان زانو درد و تقويت زانو با 5 ورزش موثر

براي فرم گرفتن باسن چقدر بايد اسکوات بزنيد؟

آيا درد بعد از ورزش باعث قوي تر شدن شما مي شود؟

براي مقابله با فشار خون بالا اين ورزش ها را انجام دهيد

نکات اصلي که در رژيم غذايي عضله سازي بايد رعايت کنيد

کاهش سلوليت در 2 هفته با 11 ورزش موثر

زانو و زانو درد، درمان زانو درد با ورزش

يوگا و سيستم اسکلتي

درمان درد سياتيک پا با چند روش ساده

براي کاهش وزن چند دقيقه پياده روي کنيم؟

رعايت نکات بهداشتي به هنگام ورزش

واقعياتي درباره ورزش

بهترين روش براي از بين بردن چربي شکم

فوايد تمرينهاي يوگا بر بدن

موثر ترين حرکات ورزشي يوگا براي کاهش کمر درد

درمان گردن درد با چند حرکت ساده ورزشي

تاثير ورزش بر سيستم قلب و عروق

نسبت دور کمر به دور باسن چند باشد خوب است؟

از بين بردن سلوليت براي هميشه با 6 حرکت ورزشي

وسايل ورزشي پارک ها تا چه حد موثر هستند و چه کاربردهايي دارند؟

يک توصيه ساده و مفيد براي کاهش وزن

سوزاندن چربي شکم و تقويت کمر به روش سلبريتي هاي هاليوود

سوزاندن چربي شکم با پياده روي فقط با رعايت اين نکات ممکن است

آيا کاهش وزن با ورزش پيلاتس امکان پذير است؟

پيشگيري از گرفتن عضلات پا هنگام دويدن با اين روش ها

باورهاي غلطي که مانع از کاهش وزنتان مي شود

به جاي دراز نشست اين حرکات را انجام دهيد مفيد است

چند ورزش موثر براي مبتلايان به آرتريت