آخرین اخبار

اشتباهات رايجي که جلوي کاهش وزنتان را مي گيرد ورزش و سلامت

اشتباهات رايجي که جلوي کاهش وزنتان را مي گيرد

  بزرگنمايي:

چه خبر - اشتباهاتي که مانع کاهش وزن مي شود

تصور کنيد که هر کاري براي کاهش وزن انجام داده‌ايد؛ اما نتيجه برايتان رضايت بخش نبوده است. در اين مقاله نکاتي را بيان مي‌کنيم که شايد شما هم در روند کاهش وزن به آن‌ها نياز داشته باشيد. اين‌ها مجموعه‌اي از اشتباهات رايجي است که اکثر افرادي که دنبال کاهش وزن هستند مرتکب مي‌شوند.
کاهش وزن، کار ساده‌اي نيست، اما وقتي همه‌ي کارها را انجام داده‌ايد اما نتيجه‌ي دلخواه را به دست نمي‌آوريد، روحيه‌ي شما خراب مي‌شود؛ در اين حالت چه کنيم؟ ابتدا آرام باشيد و بدانيد که نيازي به نگراني و نااميدي نيست! زيرا خبر خوب اين است که مي‌توانيد از اين اشتباهات آگاه شده و آن‌ها را اصلاح کنيد و به نتيجه‌ي دلخواهتان برسيد. بياييد اين اشتباهات رايج را با هم بشناسيم.

پروتئين زيادي مصرف مي‌کنيد

حتماً مي‌گوييد در وبلاگ‌ها و سايت‌هاي زيادي توصيه شده است که براي کاهش وزن، پروتئين بيشتري بخوريم؛ زيرا پروتئين است که ماهيچه سازي مي‌کند و سلول‌ها را ترميم کرده و به ما انرژي مي‌دهد و در متابوليسم بدن کاربرد داشته و به ما حس سيري مي‌دهد. همه‌ي اين نکاتي که گفته شده درست است. اما يک بشقاب پر از تخم مرغ و کينوآ و دانه‌هاي سويا و توفو و ... در واقع پر از پروتئيني است که لزوماً براي شما مناسب نيست. اما چرا؟ زيرا بدن شما نمي‌تواند اين ميزان پروتئين را تحمل کند. اگر بيش از اندازه پروتئين مصرف کنيد در بدن تبديل به چربي مي‌شود و اين اصلاً خوب نيست. هر خانم به طور متوسط به 46 گرم پروتئين در هر روز نياز دارد و اگر از اين ميزان بيشتر به بدن پروتئين وارد شود روند کاهش وزن را دچار اختلال خواهد کرد و اين يکي از اشتباهات رايج در روند کاهش وزن است.

کپي برداري از روي دوستانتان

آيا هر گزينه‌اي که براي کاهش وزن دوستانتان مؤثر بوده براي شما هم مناسب است؟ نه لزوماً! اين يکي از اشتباهات بسيار رايج است که اغلب افراد در دام آن مي‌افتند. اگر در بسياري از مسائل بتوان از کار ديگران الگوبرداري کرد؛ اما قطعاً در زمينه‌ي کاهش وزن و رژيم غذايي نمي‌توان چنين کاري را توصيه کرد. چرا؟ چون بدن هر فرد با ديگري متفاوت است. پس به دنبال يافتن رژيم غذايي مناسب براي خودتان باشيد که ممکن است با رژيم غذايي دوستانتان کاملاً متفاوت باشد.

عدم مصرف چربي‌ها

چربي‌هاي خوب و چربي‌هاي نامناسب داريم. از آنجا که چربي‌هاي خوب، مواد مغذي کليدي هستند که به شما در احساس سيري طولاني‌تر کمک مي‌کند، پس نبايد در رژيم غذايي‌تان آن‌ها را حذف کنيد.

عدم مصرف کافي ميوه و سبزيجات

ممکن است بگوييد که همان پنج عدد ميوه را هر روز مي‌خوريد! اما بدانيد که اين پنج عدد، حداقل ميزان توصيه شده است که شما مي‌خوريد. مشکل آنجاست که بيشتر مردم نيز فقط همان پنج عدد را مي‌خورند و سپس متوقف مي‌شوند. خوردن پنج عدد ميوه در هر روز، آغاز مناسبي است اما باز هم فضاي بسيار زيادي براي پر کردن آن با غذاهاي نامناسب و پرکالري باقي مي‌ماند. مثلاً مي‌توانيد اين تعداد را به نه عدد در روز برسانيد. پس هر چه بيشتر مواد خوراکي سالم بخوريد جا براي مواد غذايي ناسالم کمتر خواهد بود. اين کار دشوار نيست. مثلاً ساندويچ مي‌خواهيد؟ آن را پر از گوجه فرنگي و خيار کنيد. تخم مرغ مي‌خوريد آن را با مقداري کاهو همراه کنيد!

يک روز براي تقلب در برنامه‌تان گنجانده‌ايد!

رژيم غذايي

يکي از اشتباهات رايج در روند کاهش وزن اين است که روزهايي خود را در خوردن آزاد مي‌گذاريد. خوب است که گاهي به خودتان جايزه بدهيد اما آيا داشتن يک روز کامل بدون هيچ برنامه غذايي درست است؟ متأسفانه خير! روزهايي آزادي در خوردنِ همه جور غذاهاي نامناسب و پرکالري، ايده‌ي جالبي نيست، زيرا همه‌ي روزها را به اميد رسيدن به روز آزادي، کم غذا مي‌خوريم و رژيم را رعايت مي‌کنيم تا روز موعود برسد در اين حالت نسبت به غذاهاي پرکالري هنوز هم احساس مثبتي داريم در حالي که به ميوه و سبزيجات ميل چنداني نداريم. پس بهتر است اين رويکرد را تغيير دهيم.

حذف يک وعده‌ي غذايي

قطعاً حذف وعده‌هاي غذايي، ايده‌ي خوبي به نظر مي‌رسد، نه؟ شما مايليد وزن خود را کاهش دهيد، پس در نگاه اول، حذف وعده‌ي غذايي منطقي به نظر مي‌رسد؛ اما در واقع اين ايده، کاملاً اشتباه است. زيرا هرچه قدر يک وعده‌ي غذايي را حذف کنيد، احساس گرسنگي بيشتري خواهيد کرد و اين به خوردن بيشتر در وعده‌هاي غذايي بعدي منجر مي‌شود و اين يکي از اشتباهات رايج در کاهش وزن است.

هميشه فقط يک نوع غذا را مي‌خوريد

داستان اين است که ابتدا رژيم غذايي تازه‌اي را آغاز کرده‌ايد که در آن غذاهاي نامناسب و ناسالم و پرکالري حذف شده و به جاي آن از خوراکي‌هاي سالم مصرف مي‌کنيد. در آغاز، نتيجه‌ي کاهش وزن، عالي پيش مي‌رود و شما شاهد کاهش وزن خود هستيد! اما بعد از مدتي با وجودي که کاملاً رژيم غذايي را رعايت مي‌کنيد اما کاهش وزني نداريد. چه شده است؟ علت اين است که وقتي يک مدتي غذاي خاصي را مرتباً مي‌خوريد، بدن شما به اين غذاها عادت کرده و دچار رکود مي‌شود. شما تغذيه‌ي سالمي داريد؛ اما ديگر وزنتان کاهش نيافته است. براي ايجاد تنوع در کالري‌هاي مصرفي‌تان بايد چه کاري انجام دهيد؟ بهتر است که بدنتان را با غذاهاي جديد و متفاوت غافلگير کنيد.

محاسبه‌ي دائمي کالري‌ها

يکي ديگر از اشتباهات رايج، محاسبه‌ي دائم کالري‌هاست. به جاي محاسبه‌ي کالري هر غذا، کمي هم به دنبال مشاهده‌ي ميزان مواد مغذي غذاها باشيد. هميشه هم مقدار غذايي که مي‌خوريد مهم نيست؛ بلکه اينکه چه چيزي مي‌خوريد مهم است.

پيشاپيش برنامه‌اي نداريد

فرايندهاي کاهش وزن ممکن است با شکست مواجه شود اگر شما برنامه‌اي براي هفته‌ي پيش روي خود نداشته باشيد. اگر شما در برنامه‌ريزي شکست بخوريد؛ در واقع برنامه‌اي براي شکست خود ريخته‌ايد. تصور کنيد: امروز چهارشنبه است و شما آخر وقت به خانه آمده‌ايد. درب يخچال را باز مي‌کنيد تا غذاي سالمي را بپزيد اما قفسه‌ها خالي است! فراموش کرده‌ايد مواد غذايي تهيه کنيد و خسته و گرسنه به خانه آمده‌ايد! پس بهتر است يک پيتزا سفارش دهيد. اين اصلاً خوب نيست. بهتر است چنان برنامه‌ريزي کنيد که هرگز به چنين راهکاري نرسيد!

شما غذاهاي سالمي مي‌خوريد که در واقع براي شما خوب نيستند

اين فهرست را ببينيد:
* گرانولا
* تکه‌هاي غلات شيرين شده
* اسموتي هاي موجود در مغازه‌ها
* سالادهاي موجود در غذاخوري‌ها
* آب ويتامينه
* بسته‌هاي آب‌ميوه
* سوپ‌هاي آماده
* نودل‌ها
متوجه شديد؟ آيا آن‌ها غذاهاي سالمي هستند؟ دوباره درباره‌ي آن‌ها بينديشيد. به نظر غذاهاي سالمي مي‌رسند اما در واقع سالم نيستند و لازم است آن‌ها را از فهرست خريدتان خارج کنيد.

بيشتر بدانيد : کاهش وزن با اين روش غلط امکان پذير نيست

بيشتر بدانيد : کاهش وزن در خواب با 19 روش شگفت انگيز!

بيشتر بدانيد : چند کيلو کاهش وزن در يک ماه صحيح است؟

گرد آوري :
منبع : tebyan.net



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

بخور نخورهاي قبل و بعد از ورزش

کارهايي که براي کاهش اثر پرخوري مي توانيد انجام دهيد

آيا عرق کردن بيشتر در ورزش مساوي چربي سوزي بيشتر است؟

موثرترين ورزش براي سوزاندن چربي شکم کدام است

درمان گودي کمر با ورزش

فوايد شنا براي سلامت روح و روان

بهترين ورزش براي کالري سوزي و تناسب اندام

اشتباهات بدنسازي که مانع از عضله سازي مي شود

چگونه در تعطيلات تناسب اندام خود را حفظ کنيم

کارهاي خانه که به کاهش وزن کمک مي کنند

رازهاي لاغري که از آن بي خبريد

کاهش وزن سريع با 5 حرکت قدرتي

فوايد باور نکردني يوگا بر بدن

10 ورزش ساده براي بالا کشيدن سينه و خوش فرم شدن بازو

ورزش هاي مناسب براي کساني که زياد پشت ميز مي نشينند

چطور کمري باريک داشته باشيم

براي فرم دهي سينه و بازو چه تعداد پوش آپ push-ups لازم است

حفظ تناسب اندام و خطرات مربوط به آن

فوايد و مضرات ورزش شنا

بهترين زمان براي پياده روي چه زماني است ؟

براي داشتن شکمي صاف و سيکس پک چقدر بايد پلانک برويد

براي ورزش در منزل دوچرخه بهتر است يا تردميل

درمان زانو درد و تقويت زانو با 5 ورزش موثر

براي فرم گرفتن باسن چقدر بايد اسکوات بزنيد؟

آيا درد بعد از ورزش باعث قوي تر شدن شما مي شود؟

براي مقابله با فشار خون بالا اين ورزش ها را انجام دهيد

نکات اصلي که در رژيم غذايي عضله سازي بايد رعايت کنيد

کاهش سلوليت در 2 هفته با 11 ورزش موثر

زانو و زانو درد، درمان زانو درد با ورزش

يوگا و سيستم اسکلتي

درمان درد سياتيک پا با چند روش ساده

براي کاهش وزن چند دقيقه پياده روي کنيم؟

رعايت نکات بهداشتي به هنگام ورزش

واقعياتي درباره ورزش

بهترين روش براي از بين بردن چربي شکم

فوايد تمرينهاي يوگا بر بدن

موثر ترين حرکات ورزشي يوگا براي کاهش کمر درد

درمان گردن درد با چند حرکت ساده ورزشي

تاثير ورزش بر سيستم قلب و عروق

نسبت دور کمر به دور باسن چند باشد خوب است؟

از بين بردن سلوليت براي هميشه با 6 حرکت ورزشي

وسايل ورزشي پارک ها تا چه حد موثر هستند و چه کاربردهايي دارند؟

يک توصيه ساده و مفيد براي کاهش وزن

سوزاندن چربي شکم و تقويت کمر به روش سلبريتي هاي هاليوود

سوزاندن چربي شکم با پياده روي فقط با رعايت اين نکات ممکن است

آيا کاهش وزن با ورزش پيلاتس امکان پذير است؟

پيشگيري از گرفتن عضلات پا هنگام دويدن با اين روش ها

باورهاي غلطي که مانع از کاهش وزنتان مي شود

به جاي دراز نشست اين حرکات را انجام دهيد مفيد است

چند ورزش موثر براي مبتلايان به آرتريت