آخرین اخبار

8 تکنولوژي و آپشن برروي خودرو هاي وارداتي که در ايران کار نمي کنند! ماشين

8 تکنولوژي و آپشن برروي خودرو هاي وارداتي که در ايران کار نمي کنند!

  بزرگنمايي:

چه خبر - خودروهاي مدرن و آپشن هايي که در ايران کار نمي کنند

بازار خودروهاي وارداتي ايران به واسطه عدم اتصال اقتصاد کشور با اقتصاد جهاني براي بسباري از مشتريان رهاوردي جز قيمت گران، خدمات پس از فروش اندک و ناکافي و نيز فقدان پاسخگويي مناسب از سوي شرکت هاي توليدکننده نداشته است. اخيرا اين مورد وارد فاز تازه اي شده و بسياري از خودروهاي مدرن و آپشنال به دليل نبود زيرساخت ارتباطي يا فني لازم، تجهيزات ايمني و ارتباطي مدرن خود را روي محصولات وارداتي شان به ايران نصب نمي کنند. اينجا به هشت مورد از اين تکنولوژي هايي مي پردازيم که از همه مهم ترند.
موتور تمام الکتريکي: نمي توان منکر رنجي شد که از ناحيه نبود زيرساخت هاي شارژ خودروي الکتريکي عايد خريداران ايراني مي شود. در دنيايي که در يک بازه زماني پنج ساله تعداد خودروهاي توليدشده برقي به يکباره پنج برابر شده نبود آنها در ايران يک ضعف اساسي است مخصوصا با وجود اين ميزان از آلايندگي در شهرهاي بزرگ کشور. رنو زوئي و فلوئنس دو نمونه از محصولات برقي هستند که در سرتاسر اروپا به فروش مي روند اما خب در ايران فعلا جاي ندارند.

سيستم رهياب جهاني: فوربز به عنوان يک مجله معتبر و پيشرو در حوزه اقتصاد و صنعت و مالي عنوان کرده يکي از 10 تکنولوژي مهم جهان که در صنعت خودرو به کار رفته همين سيستم رهياب جهاني است که دست کل خريداران ايراني خودروهاي خارجي از آن دور مانده است.

سيستم ديد در شب: همين حالا اگر برويد و با پرداخت 355 ميليون تومان مالک يک عدد کراس اوور دي اس 7 کراس بک در تريم اوپرا شويد نمي توانيد از دوربين ديد در شب و سامانه حرکت در شب اين خودرو استفاده کنيد چرا که فقدان هماهنگي علائم رانندگي داخلي و عدم اتصال به سامانه رهياب جهاني باعث مي شود تا نتوانيد چيزي را در شب تشخيص دهيد يا مسير خود را در دل شب بياييد.

سامانه پيشگيري از تصادف: اين يکي خيلي مهم است و مي تواند جان مسافران و راننده را از خطر حتمي نجات دهد چرا که با درک دقيق از شي اي که در مقابل خودرو قرار دارد سريعا روي ترمز تمرکز کرده و ضمن کنترل خودرو سعي دارد به پيشگيري از برخورد اتومبيل ها بپردازد. چند واردکننده بزرگ خودرو به کشور اما محصولات شان را بدون اين آپشن يا با خارج از دسترس کردن آن به مشتريان تحويل مي دهند. در جواب سوالات خريداران هم اين گونه پاسخ مي دهند:
چون در برخي خيابان ها و جاده هاي ايران، در چاه هاي آب و برخي موانع جاده اي مثل دست اندازها به صورت استاندارد نبوده و بارها شاهد بوديم که خودروهاي ژاپني، کره اي و آلماني اين اشکالات ساختاري را به عنوان مانع تلقي کرده اند و باعث ترمز ناگهاني خودرو شده اند. همچنين با توجه به سبک رانندگي ايراني ها مثل تغيير مسير ناگهاني خودروهاي مقابل، سبقت يکباره خودروي مجاور، بدون رعايت فاصله ايمني و يا انحراف موتور سيکلت به مسير جلوي خودرو، وقتي خودرو ترمز اضطراري را فعال کرده است، به علت عدم رعايت فاصله طولي، تصادف شديدي از عقب اتفاق افتاده و عملا مشکلات بيشتري را ايجاد خواهدکرد!!

سيستم رانندگي نيمه خودکار: حتي نيسان ايکس تريل هم به عنوان يک خودروي اقتصادي از اين ويژگي جديد سود مي برد و از سال 2016 آن را در مجموعه ادوات اضافي اش با نام سمي اتوپايلوت (Semi autopailot) ارائه مي کند که در مجموع از طريق شش رادار، دو دوربين جلو و عقب، و حسگرهاي ويژه به راننده کمک مي کند تا مسيرهاي بلند و يک طرفه کنترل خودرو را به راحتي در اختيار بگيرد.

هشدار خروج از خط: فايده اين سيستم آن است که به محض خواب آلودگي راننده و حرکت مواج اتومبيل در بين خطوط، صندلي راننده شروع به لرزيدن مي کند اما چون در ايران اتوبان ها، معابر و جاده ها به شکل استاندارد خط کشي نمي شوند، سيستم مذکور اغلب دچار خطا شده و عملکردي آزاردهنده به بار مي آورد. ب.ام.و سري 5 با وجود استفاده از دوربين ويژن که کمک مي کند راننده در مسير به تصحيح مداوم شيوه رانندگي بپردازد، در ايران بدون اين آپشن عرضه مي شود.

حسگر بيومتريک: اين يکي ربط چنداني به زيرساخت هاي جاده اي ندارد و عدم پيوست ايران به پروتکل هاي جهاني حوزه نت سبب شده تا مالکان ايراني خودروهاي لوکس نتوانند از ويژگي هاي مهم و مفيد اين آپشن مثل رديابي مستمر سلامتي راننده از طريق شرکت يا ورود به خودرو از طريق لمس و عنبيه استفاده کنند.

دوربين هوشمند: رنو تاليسمان همين حالا با اين مشکل رو به رو است و خريدارانش را در ايران از يک آپشن مهم محروم کرده است. همين الان سيستم ويژن به دليل عدم تجهيز جاده هاي ايران به ويژگي هاي مناسب و لازم، روي رنو تاليسمان و رنو کولئوس نصب نمي شود. دوربين پشت آينه خودروهايش قابليت اين را دارند تا تابلوهاي موجود در خيابان را بخوانند و به راننده اعلام کنند. ولي عدم نصب تابلو در محدوده استاندارد در جاده هاي ايران، باعث شده تا اين سيستم نتواند فعاليت دقيقي داشته باشد. همچنين اين دوربين خط هاي روي جاده را اسکن مي کند و رادار خطي خودرو را فعال خواهدکرد.


منبع: روزنامه هفت صبح



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

کارهايي که با دزديده يا گم شدن پلاک خودرو بايد انجام دهيد

افزايش قيمت خودرو ها + جدول قيمت خودرو هاي داخلي 21 مرداد

کارهايي که با دزديده يا گم شدن پلاک خودرو بايد انجام دهيد

19 دروغ رايجي که تعميرکاران خودرو به شما مي گويند

ويژگي هاي بي ام و 2020 750Li xDrive + عکس

مشخصات خودروي شاسي بلند هوندا 2019 Honda Passport + عکس

9 نکته براي رانندگي در روز هاي باراني

معني رنگ پلاک خودرو ها و حروف آنها

نکات مهم براي رانندگي در جاده هاي باراني و برفي

با سوناتا 2020 Hyundai Sonata آشنا شويد! عکس

اقدامات مهم براي آماده کردن خودرو براي سفر در عيد نوروز

هنگام رانندگي با خودرو خودران چکار بايد کرد؟

خودرو 12 ميليون دلاري بوگاتي La Voiture Noir ! عکس

چند نکته مهم قبل از خريد خودرو کارکرده و دست دوم

مرسدس بنز فوق العاده طلايي در مراسم اسکار! عکس

نکات مهم براي شستن خودرو و اتومبيل

قراردادن کيسه هوا در خارج از خودرو براي ايمني بيشتر توسط آلماني ها

نور خورشيد چگونه به خودرو آسيب مي زند + راه هاي پيشگيري

راه جلوگيري از خراب شدن پمپ سوخت خودرو

نسخه S رنو کپچر چه مشخصاتي دارد

فروش مرسدس بنز 8.5 ميليارد توماني در تهران! عکس

7 تکنيک و ترفند براي رانندگي ايمن در زمستان

6 عاملي که باعث کاهش قدرت موتور خودرو مي شوند

6 روش ساده براي خوشبو کردن داخل خودرو

مشخصات مرسدس بنز mercedes benz CLA + عکس

با 100 ميليون چه خودرويي بخريم؟ + جدول

اين 5 کار را با خودرو اتومات هرگز انجام ندهيد

دنده مناسب براي پارک کردن خودرو در سراشيبي

باور مي کنيد اين 9 خودروي فوق العاده از پرايد ارزانتر هستند

4 مرحله براي خريد خودرو

قيمت بالاي نسل جديد بي ام و bmw Z4

با 80 ميليون تومان چه ماشيني بخريم؟ + جدول

بي ام و bmw هيبريدي جديد: 100 کيلومتر فقط 1.7 ليتر بنزين!

با 50 ميليون تومان کدام خودرو صفر کيلومتر را مي توان خريد؟ + جدول

خودروي بي‌ام‌و bmw iNext چه ويژگي هايي دارد؟ عکس

قيمت جديد خودرو هاي داخلي لو رفت! + جدول قيمت

خودروي بي ام و bmw X7 جذاب و غول پيکر! + عکس

قيمت تيبا کارکرده در بازار چقدر است؟ جدول

با کمتر از 50 ميليون چه خودرويي مي توان خريد؟ + جدول

جدول قيمت روز خودرو هاي پرطرفدار وارداتي

ارزان قيمت ترين خودرو هاي بازار را بشناسيد + جدول قيمت خودرو

عکس هاي BMW Z4 2019 لو رفت! + عکس

افزايش قيمت خودرو ها + جدول قيمت خودرو هاي داخلي 21 مرداد

فعلا ماشين نخريد!

افزايش دوباره قيمت خودرو هاي داخلي در بازار + جدول قيمت

جدول قيمت جديد خودرو هاي وارداتي در بازار

کاهش قيمت خودرو هاي وارداتي؛ سانتافه 70 ميليون ارزان شد!

خودرو هاي صفر زير 40 ميليون در بازار + جدول قيمت

کاهش قيمت خودرو در بازار + جدول قيمت خودرو

Digital Key قابليت جديد و جالب خودرو ها