آخرین اخبار

باور مي کنيد اين 9 خودروي فوق العاده از پرايد ارزانتر هستند ماشين

باور مي کنيد اين 9 خودروي فوق العاده از پرايد ارزانتر هستند

  بزرگنمايي:

چه خبر - 9 خودروي ارزان‌تر از پرايد را بشناسيد

بهاره رهنما تصاويري از خود را در حرم امام رضا (ع) به تازگي در اينستاگرام به اشتراک گذاشته است.حالا پرايد ديگر آن خودروي نسبتا ارزان سابق هم نيست و در بازار آزاد به ٣٨‌ميليون تومان رسيده است. اين موضوع درحالي رخ مي‌دهد که در بازار جهان، گزينه‌هاي زيادي براي مشتريان کم پول وجود دارد. اين گزينه‌ها به اندازه‌اي متنوع است که اگر بخواهيم با همين وضع بازار ارز و جهش دلار به نمايشگاه‌هاي خودروي خارجي سر بزنيم، مي‌توانيم با سرمايه‌اي کمتر از ٢٠‌ميليون تومان دست پر برگرديم و حداقل خودروهاي دست دوم کم‌سن‌وسال اما نسبتا باکيفيتي خريداري کنيم.


ميهمان وفادار ايراني‌ها

پرايد، يکي از نخستين محصولات کيا موتورز بود که نزديک به دودهه قبل ميهمان مشتريان ايراني شد اما اين خودروي پرحاشيه که اين روزها بيشتر از هر زماني کيفيتش زير سوال رفته، قرار بود که خط توليدش تا پايان امسال متوقف شود اما حالا که کمتر از ٣ماه به پايان ‌سال باقي مانده، نه‌تنها خبري از توقف خط توليد نيست، بلکه جاده مخصوص‌نشين‌ها بر طبل افزايش قيمت اين محصول مي‌کوبند. پرايد که هم‌اکنون قيمت کارخانه‌اي آن بين ٢٢ تا ٢٣,٥‌ميليون تومان است، نرخ آن در بازار آزاد به ٣٨‌ميليون تومان هم مي‌رسد. يکي از ادعاهاي خودروسازان داخلي براي فرار از شکايات مردم درخصوص قيمت بالا و کيفيت پايين خودروهاي داخلي اين است که در هيچ نقطه‌اي از اين عالم خودرويي به مانند پرايد پيدا نمي‌کنيد که اين‌قدر ارزان بوده و به اين اندازه مجهز باشد! يعني در رده قيمتي زير ٢٥‌ميليون تومان، تنها گزينه مناسبي که براي شما خريداران ايراني وجود دارد، همين خودرو است و بس. اما درحالي مشتريان ايراني با بودجه کمتر از ٢٥‌ميليون تومان هيچ حق انتخاب ديگري ندارند که با همين بودجه در بازارهاي جهاني مي‌توانيد انتخاب‌هاي متعددي داشته باشيد.


خودروهاي کمتر از ٢٠‌ميليون تومان در بازار ايران

اين روزها قيمت خودرو لحظه‌اي بالا مي‌رود. کافي است تا سري به سايت‌هاي خريد خودرو بزنيد. خودرويي که هفته گذشته به قيمت ٢٠‌ميليون تومان آگهي شده بود، حالا به بالاي ٢٢‌ميليون تومان رسيده است. اين افزايش قيمت اما در شرايطي رخ مي‌دهد که قرار بود با آزادشدن قيمت‌گذاري خودرو، بازار دلالي خودرو برچيده شود. درشرايطي با بودجه ١٢ تا ١٥‌ميليون توماني در بازارهاي جهاني مي‌توانيد خودروهاي کارکرده‌اي همچون مزدا MX-٥، اشکودا اوکتاوياvRS، آلفارومئوGTV و فولکس‌واگن پاسات بخريد که اين روزها با اين بودجه انتخاب‌هاي خيلي محدودي داريد که چندان چنگي هم به دل نمي‌زنند. به‌عنوان مثال، پيکان‌وانت ‌سال ٨٥ که به گفته آگهي‌دهنده آن ٣٠٠‌هزار تا کارکرده ١٥‌ميليون تومان قيمت خورده است، اما از ديگر گزينه‌هايي که شما مي‌توانيد به سراغ آن برويد، خودروي پژو405 مدل ٧٨ که براي خريدار چيزي حدود ١٣‌ميليون تومان آب مي‌خورد. يکي ديگر از فروشندگان پرايد آلبالويي را که مال ١٥‌سال پيش است را ١٤‌ميليون تومان قيمت گذاشته است. پرايد صندوقدار مدل84 هم که هيچ تخفيف بيمه‌اي ندارد، ١٥‌ميليون تومان خريدوفروش مي‌شود. پرايد صندوق‌دار مدل83 هم ديگر انتخابي است که شما با بودجه ١٣ميليوني مي‌توانيد سراغ آن برويد.

خودروهاي کمتر از ٢٠‌ميليون تومان در بازار جهان

در بازار جهان برخلاف بازار ايران، مي‌توان با کمترين قيمت‌ها خودروهايي خريد که از نظر کيفيت، پرايد حتي به گرد پاي آنها نمي‌رسد. خودروهايي که دست‌دوم‌هايي در حد نو به شمار مي‌آيند و ارزان‌ترين خودروهاي بازار جهان هستند.
مزدا MX-٥: جالب است که بدانيد مزدا MX-٥هم اکنون در بازارهاي جهاني به قيمت حدود ٨٠٠ پوند فروخته مي‌شود، اما درشرايطي اين خودرو نصف قيمت پرايد يعني چيزي حدود ١١‌ميليون و ٢٠٠‌هزار تومان (با احتساب پوند ١٤‌هزارتوماني) براي خريدارانش آب مي‌خورد که اين خودرو يکي از پرفروش‌ترين محصولات اسپورت تاريخ بوده و دلايل خوبي هم براي اين کار وجود دارد. فرم بدنه رودستر و دونفره، پيشرانه ٤ سيلندر مشتاق و شاسي ديفرانسيل عقب باعث شده‌اند مزدا خودرويي هيجان‌انگيز و خوش‌استايل باشد. جالب است که بدانيد قدرت اين خودرو ١٤٦ اسب بخار و گشتاور ١٦٨ نيوتون‌متر اعلام شده است. محبوبيت فوق‌العاده MX-٥ باعث شده در بازار دست‌دوم‌ها نمونه‌هاي فراواني از آن وجود داشته باشد. با کمتر از ١٠‌ميليون تومان مي‌توانيد نمونه‌هاي مناسبي از نسل دوم را بخريد اما حتما بايد حواستان به زنگ‌زدگي‌هاي اطراف رکاب‌ها و عملکرد خوب پيشرانه باشد. خبر خوب اين‌که اگر نياز به راهنمايي داشته باشيد، مکانيک‌هاي زيادي مي‌توانند به شما کمک کنند.

اشکودا اوکتاويا vRS: اين خودرو از ديگر خودروهاي ارزان‌قيمتي است که ٩٠٠ پوند؛ يعني چيزي حدود ١٢‌ميليون و ٦٠٠‌هزار تومان قيمت خورده است. اگرچه ظاهر اين خودرو خيلي برجسته نيست اما نخستين نسل اوکتاويا vRS اشتراکات زيادي با آئودي TT نسل اول داشته و از همان پيشرانه ١,٨ ليتري توربوي ١٨٠ اسب بخاري سود مي‌برد. به اين پيشرانه بايد يک کابين جادار ٥‌نفره و صندوق‌عقب بزرگ را اضافه کرد. بد نيست که بدانيد قدرت اين خودرو ١٨٠ اسب بخار و گشتاور آن ٢٣٥ نيوتون‌متر است و مي‌تواند در ٧.٦ثانيه به سرعت ١٠٠کيلومتر در ساعت برسد.

آلفارومئو GTV: اين خودرو با قيمت ٩٠٠ پوندي و استايل ايتاليايي، هندلينگ تيز و پيشرانه‌هاي شگفت‌انگيز از ديگر خودروهاي ارزان‌قيمتي است که مي‌توانيد در بازارهاي جهاني خريداري کنيد. آلفارومئو GTV تمامي شاخصه‌هاي يک فراري ارزان‌قيمت را دارد. مدل‌هاي ٦ سيلندر GTV در اين بازه قيمتي جاي نمي‌گيرند اما مدل ٢ ليتري ارزان‌تر است. در موقع خريد بايد تاريخچه سرويس‌هاي خودرو را با دقت بررسي کنيد. پيشرانه اين خودرو، ٤ سيلندر ٢ ليتري، قدرتش ١٤٨ اسب بخار است و صفر تا ١٠٠ کيلومتر را در ٨,٤ ثانيه پر مي‌کند .

مرسدس S٣٢٠ CDI: اين خودرو هم با قيمت ٩٩٥ پوند و مصرف سوخت ٧,٩ ليتر در هر صد کيلومتر از ديگر گزينه‌هاي مناسب براي خريداراني است که مي‌خواهند کمتر از ٢٠‌ميليون تومان هزينه کنند. به ‌هر حال نبايد فراموش کرد که خريد يک مرسدس بنز S کلاس يکي از خريدهاي هيجان‌انگيزي است که مي‌توان داشت. اين خودرو هر چه که باشد يکي از بهترين‌هاي دنيا است. با سواري فوق‌العاده راحت و پيشرانه‌اي بزرگ و بدون استرس مرسدس يکي از بهترين گزينه‌هاست. فقط هنگام خريد بايد حواستان به سيستم‌هاي برقي و الکترونيکي باشد.

فولکس‌واگن پاسات: فولکس‌واگن پاسات از ديگر گزينه‌هايي است که يک ايراني با پول پرايد در بازارهاي جهاني سراغ آن برود؛ شما با حدود ١٤‌ميليون تومان مي‌توانيد پاسات نسل B٥ را بخريد. شايد اين خودرو از نظر هندلينگ به پاي فورد موندئو نرسد اما اگر يک خودروي جادار با قابليت اعتماد خوب مي‌خواهيد پاسات گزينه مناسبي است؛ زيرا سيستم تعليق نرم و صندلي‌هاي فوق‌العاده‌اي دارد. فولکس‌واگن به خاطر محصولاتي با کابين‌هاي باکيفيت شناخته مي‌شود؛ بنابراين حتي نمونه‌هايي با کارکرد بالا نيز مي‌توانند چندين ‌سال بدون دردسر کار کنند.

مزدا RX-٨: اين خودرو با قدرت ٢٢٨ اسب بخار و شتاب ٦,٤ ثانيه و بهاي ‌هزار پوندي‌اش از ديگر انتخاب‌هايي است که خريداران با بودجه زير ٢٠‌ميليون تومان مي‌توانند به سراغ آن بروند. منحصربه‌فردترين ويژگي اين خودرو که باعث شده در بازار کارکرده‌ها نيز به ‌طور باورنکردني‌اي ارزان باشد، پيشرانه تويين روتاري است که برخي افراد از آن فرار مي‌کنند اما اگر بتوانيد نمونه‌اي صحيح و سالم را پيدا کنيد، جداي از مصرف سوخت کم به پيشرانه‌اي مي‌رسيد که ردلاين ٩‌هزار داشته و خود خودرو نيز از تجهيزات زيادي سود مي‌برد.

فورد پوما: فورد پوما با قيمت ٩٩٥ پوند همانند نخستين نمونه‌هاي ميني ساخته‌شده توسط ب‌ام‌و، فورد پوما نيز پتانسيل سرمايه‌گذاري را دارد. اگر بتوانيد نمونه‌هاي بدون زنگ‌زدگي و پوسيدگي با پيشرانه ١,٧ ليتري آن را پيدا کنيد، معامله‌اي خوب خواهيد داشت. اين پيشرانه ١٢٣ اسب بخاري با همکاري ياماها توسعه يافته و دور آن به خوبي بالا مي‌رود. همچنين از گيربکس ٥ سرعته دستي با تعويض‌هاي سريع لذت خواهيد برد. فرمان پوما دقيق و پاسخگو بوده و سواري آن نيز به خوبي از عهده دست‌اندازها برمي‌آيد. کنترل بدنه نيز عالي است و هيجان زيادي را پشت فرمان تجربه خواهيد کرد. همه‌ اينها با قيمت کمتر از ١٠‌ميليون تومان در اختيار شماست.

تويوتا راو ٤ ١,٨ VVT-I: خودروي ارزان‌قيمت برند تويوتا با قدرت ١٢٣ اسب بخار و مصرف سوخت ٧.٤ ليتر در هر صد کيلومتر حدود ٩٩٥ پوند قيمت دارد. نسل اول راو ٤ يکي از نخستين شاسي‌بلندهاي کوچکي بود که از سواري لذت‌بخش سود مي‌برد. اين خودرو اگر چه امروز ظاهر خوبي ندارد اما هنوز هم سواري مناسبي داشته و جادار است. با اين پول به نمونه‌هايي با کارکرد بالا دست پيدا مي‌کنيد اما محصولات تويوتا به خاطر قابليت اطمينان بالا شناخته شده‌اند. همچنين به خاطر اين‌که پيشرانه ١.٨ ليتري تنها در نسخه‌هاي ديفرانسيل جلو عرضه شده، بنابراين اين خودرو از نظر مکانيکي ساده‌تر از مدل‌هاي دو ديفرانسيل است.

آئودي TT ١,٨T کواترو: اين خودرو که ‌هزار پوند قيمت دارد، با مصرف سوخت ٩.٥ ليتر در هر صد کيلومتر در زمره خودروهاي پر مصرفي است که البته سواري خيلي خوبي دارد . سواري TT به خوبي پورشه باکستر نبوده اما با وجود پيشرانه ١٧٧ اسب بخاري هنوز هم مي‌تواند خنده را روي لبانتان بنشاند. همچنين استايل منحصربه‌فرد و کيفيت قابل‌قبول کابين باعث شده‌اند اين خودرو پس از ٢٠‌سال هنوز هم احساس مدرن‌بودن را داشته باشد.فيات پاندا: فيات پانداي ٩٩ اسبي که درسال ٢٠٠٥ قيمت پايه ٩٩٩٥ پوندي داشت هم‌اکنون قيمت کاملاً مناسبي داشته و بسياري از نمونه‌هاي آن را مي‌توان با بهاي کمتر از ٢‌هزار پوند خريداري کرد. البته به ياد داشته باشيد اين خودرو در صورت تجهيز به ESP فاقد دکمه خاموش کردن آن است.


منبع: شهروند



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

کارهايي که با دزديده يا گم شدن پلاک خودرو بايد انجام دهيد

افزايش قيمت خودرو ها + جدول قيمت خودرو هاي داخلي 21 مرداد

کارهايي که با دزديده يا گم شدن پلاک خودرو بايد انجام دهيد

19 دروغ رايجي که تعميرکاران خودرو به شما مي گويند

ويژگي هاي بي ام و 2020 750Li xDrive + عکس

مشخصات خودروي شاسي بلند هوندا 2019 Honda Passport + عکس

9 نکته براي رانندگي در روز هاي باراني

معني رنگ پلاک خودرو ها و حروف آنها

نکات مهم براي رانندگي در جاده هاي باراني و برفي

با سوناتا 2020 Hyundai Sonata آشنا شويد! عکس

اقدامات مهم براي آماده کردن خودرو براي سفر در عيد نوروز

هنگام رانندگي با خودرو خودران چکار بايد کرد؟

خودرو 12 ميليون دلاري بوگاتي La Voiture Noir ! عکس

چند نکته مهم قبل از خريد خودرو کارکرده و دست دوم

مرسدس بنز فوق العاده طلايي در مراسم اسکار! عکس

نکات مهم براي شستن خودرو و اتومبيل

قراردادن کيسه هوا در خارج از خودرو براي ايمني بيشتر توسط آلماني ها

نور خورشيد چگونه به خودرو آسيب مي زند + راه هاي پيشگيري

راه جلوگيري از خراب شدن پمپ سوخت خودرو

نسخه S رنو کپچر چه مشخصاتي دارد

فروش مرسدس بنز 8.5 ميليارد توماني در تهران! عکس

7 تکنيک و ترفند براي رانندگي ايمن در زمستان

6 عاملي که باعث کاهش قدرت موتور خودرو مي شوند

6 روش ساده براي خوشبو کردن داخل خودرو

مشخصات مرسدس بنز mercedes benz CLA + عکس

با 100 ميليون چه خودرويي بخريم؟ + جدول

اين 5 کار را با خودرو اتومات هرگز انجام ندهيد

دنده مناسب براي پارک کردن خودرو در سراشيبي

باور مي کنيد اين 9 خودروي فوق العاده از پرايد ارزانتر هستند

4 مرحله براي خريد خودرو

قيمت بالاي نسل جديد بي ام و bmw Z4

با 80 ميليون تومان چه ماشيني بخريم؟ + جدول

بي ام و bmw هيبريدي جديد: 100 کيلومتر فقط 1.7 ليتر بنزين!

با 50 ميليون تومان کدام خودرو صفر کيلومتر را مي توان خريد؟ + جدول

خودروي بي‌ام‌و bmw iNext چه ويژگي هايي دارد؟ عکس

قيمت جديد خودرو هاي داخلي لو رفت! + جدول قيمت

خودروي بي ام و bmw X7 جذاب و غول پيکر! + عکس

قيمت تيبا کارکرده در بازار چقدر است؟ جدول

با کمتر از 50 ميليون چه خودرويي مي توان خريد؟ + جدول

جدول قيمت روز خودرو هاي پرطرفدار وارداتي

ارزان قيمت ترين خودرو هاي بازار را بشناسيد + جدول قيمت خودرو

عکس هاي BMW Z4 2019 لو رفت! + عکس

افزايش قيمت خودرو ها + جدول قيمت خودرو هاي داخلي 21 مرداد

فعلا ماشين نخريد!

افزايش دوباره قيمت خودرو هاي داخلي در بازار + جدول قيمت

جدول قيمت جديد خودرو هاي وارداتي در بازار

کاهش قيمت خودرو هاي وارداتي؛ سانتافه 70 ميليون ارزان شد!

خودرو هاي صفر زير 40 ميليون در بازار + جدول قيمت

کاهش قيمت خودرو در بازار + جدول قيمت خودرو

Digital Key قابليت جديد و جالب خودرو ها