آخرین اخبار

جلوگيري از چاقي شکم با اضافه کردن 4 ماده غذايي به رژيم غذايي تناسب و زيبايي

جلوگيري از چاقي شکم با اضافه کردن 4 ماده غذايي به رژيم غذايي

  بزرگنمايي:

چه خبر - مواد غذايي براي جلوگيري از چاقي شکم

چاقي شکمي با محاسبه دور کمر مشخص مي شود و دور کمر بين 90 تا 95 سانتي متر و بالاتر نشان دهنده ابتلا به اين عارضه است. جالب است بدانيد خيلي از افراد مبتلا به اضافه وزن و چاقي نيستند اما از درجاتي از چاقي شکمي رنج مي برند و آنهم به دليل سبک زندگي غلط، افزايش مصرف فست فودها و کم تحرکي. چاقي شکمي با بسياري از بيماري هاي متابوليک، مانند ديابت، افزايش چربي خون، فشار خون و بيماري هاي قلب و عروق رابطه مستقيم دارد.
با اين حال اگرچه مصرف برخي اقلام غذايي خطر ابتلا به چاقي شکمي را به همراه دارد، گزينه هاي ديگري هم هستند که با افزايش متابوليسم بدن، به کاهش وزن و در نهايت جلوگيري از ابتلا به چاقي شکمي کمک مي کنند.

جلوگيري از چاقي شکم با آجيل

آجيل يک منبع بزرگ از منيزيوم است که خلق و خوي را بهبود مي بخشد. بدون وجود منيزيوم کافي در بدن، ميزان ملاتونين بدن کاهش يافته و اختلال در چرخه خواب و بيداري ايجاد مي شود. علاوه بر اين، بدن ما به منيزيم براي فعاليت قلب، اعصاب و ماهيچه ها نياز دارد. اين عنصر در فعالسازي بيش از 300 آنزيم که فرايندهاي بدن رو کنترل مي کنند، دخالت دارد. منيزيم در کاهش وزن و فرم بدن هم نقش دارد. دريافت کافي منيزيم به کنترل مقدار قند و انسولين در خون کمک مي کند. قند و انسولين، از مواردي هستند که با چاقي در ارتباطند. پس اگر مقدار اونها به درستي کنترل شود، کمک بزرگي به جلوگيري از افزايش وزن مي کند. منابع غذايي منيزيم عبارتند از: سبزيجات برگ سبزدار، حبوبات و مغزها. توجه داشته باشيد که حتما قبل از استفاده از مکمل منيزيم با پزشک مشورت کنيد. فراموش نکنيد که تنظيم چرخه خواب و بيداري خود، عاملي براي جلوگيري از چاقي شکمي است.

جلوگيري از چاقي شکم با شير

در حالي که ارتباط بين مصرف کلسيم و کاهش وزن هنوز ضعيف است، اما مشخص شده که مصرف شير باعث کاهش چربي شکمي مي شود. مانند منيزيوم، کلسيم منجر به تنظيم چرخه خواب و بيداري، از بين رفتن درد عضلاني و گرفتگي عضلات و آرامش اعصاب مي شود. از راه استفاده از ماهي، آب پرتقال غني شده با کلسيم، سبزيجات تيره رنگ مانند کلم و اسفناج و شير مي توانيد کلسيم روزانه بدن را تامين کنيد.

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : جلوگيري از چاقي شکم و پهلو در زمستان با چند ترفند ساده!!

جلوگيري از چاقي شکم با ماهي

اسيدهاي چرب امگا 3 موجود در ماهي منجر به تنظيم هورمون خواب يعني ملاتونين شده، و چرخه و خواب و بيداري را بهبود مي بخشد. همين روند بهبود سوخت و ساز بدن را به همراه دارد. از سوي ديگر رژيم غذايي غني از امگا 3، سلامت قلب را تقويت مي کند و خطر زوال عقل را کاهش مي دهد. پروتئين موجود در ماهي براي از دست دادن وزن مفيد است. براي کاهش وزن و از دست دادن چربي شکمي، ماهي هاي چرب مانند ساردين، ماهي آزاد، يا حتي گزينه هاي غذايي مانند گردو و بذر کتان را انتخاب کنيد.

جلوگيري از چاقي شکم با گيلاس

ميوه هايي مانند گيلاس و آلبالو داراي کالري و چربي کمي هستند و مقادير زيادي آب دارند. تحقيقات نشان داده که افزايش مصرف آب با سطح انرژي بيشتر و سوخت و ساز بالاتر همراه است. در ضمن گيلاس حاوي ملاتونين، يعني همان هورمون خواب است که باعث آرامش و کاهش تحريکات عصبي شده و به درمان وضعيت هاي بي خوابي کمک مي کند، در نتيجه مصرف منظم آن با بهبود چرخه خواب، مانع بروز چاقي شکمي مي شود. آنتي اکسيدان هاي موجود در گيلاس سلول ها را در برابر آسيب هاي راديکال هاي آزاد محافظت مي کند و منجر به جلوگيري از ابتلا به سرطان، آلزايمر و بسياري ديگر از بيماري ها مي شود.


منبع : آواي سلامت



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

سفت کردن پوست بعد از کاهش وزن با 10 راهکار ساده و کاربردي!!

مدل مو جمع به سبک تيلور سويفت، زيباترين زن دنياي هاليوود

پاک کردن تاتو ابرو، تاتو را چطور پاک کنيم؟

ماسک سفيد کننده صورت خانگي با 11 ترکيب جادويي

پيلاتس باعث کاهش وزن و لاغري مي شود؟

جوش صورت شما به دليل خوردن اين 5 ماده غذايي است!!

6 کاري که آرايشگران هرگز با مو هايشان انجام نمي دهند!!

آب کردن چربي شکم با چند روش ارزان خانگي!!

پيشگيري از سرماخوردگي پاييزي با چند روش پيشنهادي

بهترين روغن هاي گياهي براي پوست و مو را بشناسيد

رژيم غذايي تيلور سويفت که باعث زيبايي و خوش اندامي اش مي شود، چيست؟

از بين بردن تيرگي قوزک پا با چند روغن طبيعي

از بين بردن پف زير چشم با چند راهکار ساده

7 عادت ساده که مو هاي تان را نابود مي کند!!

ماندگاري رنگ مو يتان را با اين ترفندها بيشتر کنيد!!

خواص جالب گلاب براي پوست تان که نمي دانستيد!!

چربي سوزي با يک ترکيب خوشمزه براي کاهش وزن!!

سرخ کردن با تفت دادن چه تفاوتي دارد؟

طراحي ناخن با برگ هاي زيبا،جديدترين مدل براي پاييز 2018

جوانسازي پوست با ماسک عسل و ماست

کاهش وزن در عرض يک ماه با 9 ترفند ساده!!

لاغري با 7 خوراکي خوشمزه و موثر!!

جلوگيري از ريزش مو با چند حرکت يوگا!

مدل مو کوتاه زنانه 2019 براي تمامي سنين و انواع صورت ها

مدل مو کوتاه زنانه

يک رژيم غذايي سالم مخصوص کارمندان!

راز زيبايي و تناسب اندام shakira فاش شد!!

6 توصيه عالي براي کاهش وزن!!

بي خوابي شما به دليل اين 6 اشتباه است!!

کاهش وزن بعد از 40 سالگي با چند راه پيشنهادي موثر!!

با معجزه آب برنج براي موهاي تان آشنا شويد!

کارهايي که هرگز نبايد بعد از ورزش انجام داد

آموزش بستن دستمال سر دخترانه به 12 شيوه جديد

از بين بردن ترک هاي پوستي با دو روش خانگي!!

کاهش وزن و چربي سوزي موفق با 6 صبحانه رژيمي

منافذ باز پوست و درمان آن با شيوه هاي موثر و قطعي

بهترين مدل مو هاي مگان مارکل بعد از ازدواج با پرنس هري

4 ماسک دور چشم خانگي که معجزه مي کند!!

کاهش وزن با 11 دمنوش خانگي + طرز تهيه

درمان شوره سر با روشهاي طبيعي و موثر

چربي سوزي براي کاهش وزن با يک معجون جادويي

7 ماسک ارزان قيمت خانگي براي سفيد کردن پوست

مدل موي باز به سبک تيلور سويفت، دختر زيباي هاليوود!

ويژگي هاي خمير دندان مناسب چيست؟

سفيد کردن دندان با يک روش موثر و بدون ضرر!!

بهترين روغن سرخ کردني کدام روغن است؟نارگيل، زيتون يا حيواني؟

تقويت سيستم ايمني در پاييز با چند نوشيدني خانگي!

ضخيم شدن مو با طب سنتي، روشي طبيعي براي داشتن موهاي پرپشت و زيبا

پرپشت کردن ابرو با چند روغن گياهي!!

خواص سه چاي گياهي معروف و خوشمزه