آخرین اخبار

جلوگيري از چاقي شکم با اضافه کردن 4 ماده غذايي به رژيم غذايي تناسب و زيبايي

جلوگيري از چاقي شکم با اضافه کردن 4 ماده غذايي به رژيم غذايي

  بزرگنمايي:

چه خبر - مواد غذايي براي جلوگيري از چاقي شکم

چاقي شکمي با محاسبه دور کمر مشخص مي شود و دور کمر بين 90 تا 95 سانتي متر و بالاتر نشان دهنده ابتلا به اين عارضه است. جالب است بدانيد خيلي از افراد مبتلا به اضافه وزن و چاقي نيستند اما از درجاتي از چاقي شکمي رنج مي برند و آنهم به دليل سبک زندگي غلط، افزايش مصرف فست فودها و کم تحرکي. چاقي شکمي با بسياري از بيماري هاي متابوليک، مانند ديابت، افزايش چربي خون، فشار خون و بيماري هاي قلب و عروق رابطه مستقيم دارد.
با اين حال اگرچه مصرف برخي اقلام غذايي خطر ابتلا به چاقي شکمي را به همراه دارد، گزينه هاي ديگري هم هستند که با افزايش متابوليسم بدن، به کاهش وزن و در نهايت جلوگيري از ابتلا به چاقي شکمي کمک مي کنند.

جلوگيري از چاقي شکم با آجيل

آجيل يک منبع بزرگ از منيزيوم است که خلق و خوي را بهبود مي بخشد. بدون وجود منيزيوم کافي در بدن، ميزان ملاتونين بدن کاهش يافته و اختلال در چرخه خواب و بيداري ايجاد مي شود. علاوه بر اين، بدن ما به منيزيم براي فعاليت قلب، اعصاب و ماهيچه ها نياز دارد. اين عنصر در فعالسازي بيش از 300 آنزيم که فرايندهاي بدن رو کنترل مي کنند، دخالت دارد. منيزيم در کاهش وزن و فرم بدن هم نقش دارد. دريافت کافي منيزيم به کنترل مقدار قند و انسولين در خون کمک مي کند. قند و انسولين، از مواردي هستند که با چاقي در ارتباطند. پس اگر مقدار اونها به درستي کنترل شود، کمک بزرگي به جلوگيري از افزايش وزن مي کند. منابع غذايي منيزيم عبارتند از: سبزيجات برگ سبزدار، حبوبات و مغزها. توجه داشته باشيد که حتما قبل از استفاده از مکمل منيزيم با پزشک مشورت کنيد. فراموش نکنيد که تنظيم چرخه خواب و بيداري خود، عاملي براي جلوگيري از چاقي شکمي است.

جلوگيري از چاقي شکم با شير

در حالي که ارتباط بين مصرف کلسيم و کاهش وزن هنوز ضعيف است، اما مشخص شده که مصرف شير باعث کاهش چربي شکمي مي شود. مانند منيزيوم، کلسيم منجر به تنظيم چرخه خواب و بيداري، از بين رفتن درد عضلاني و گرفتگي عضلات و آرامش اعصاب مي شود. از راه استفاده از ماهي، آب پرتقال غني شده با کلسيم، سبزيجات تيره رنگ مانند کلم و اسفناج و شير مي توانيد کلسيم روزانه بدن را تامين کنيد.

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : جلوگيري از چاقي شکم و پهلو در زمستان با چند ترفند ساده!!

جلوگيري از چاقي شکم با ماهي

اسيدهاي چرب امگا 3 موجود در ماهي منجر به تنظيم هورمون خواب يعني ملاتونين شده، و چرخه و خواب و بيداري را بهبود مي بخشد. همين روند بهبود سوخت و ساز بدن را به همراه دارد. از سوي ديگر رژيم غذايي غني از امگا 3، سلامت قلب را تقويت مي کند و خطر زوال عقل را کاهش مي دهد. پروتئين موجود در ماهي براي از دست دادن وزن مفيد است. براي کاهش وزن و از دست دادن چربي شکمي، ماهي هاي چرب مانند ساردين، ماهي آزاد، يا حتي گزينه هاي غذايي مانند گردو و بذر کتان را انتخاب کنيد.

جلوگيري از چاقي شکم با گيلاس

ميوه هايي مانند گيلاس و آلبالو داراي کالري و چربي کمي هستند و مقادير زيادي آب دارند. تحقيقات نشان داده که افزايش مصرف آب با سطح انرژي بيشتر و سوخت و ساز بالاتر همراه است. در ضمن گيلاس حاوي ملاتونين، يعني همان هورمون خواب است که باعث آرامش و کاهش تحريکات عصبي شده و به درمان وضعيت هاي بي خوابي کمک مي کند، در نتيجه مصرف منظم آن با بهبود چرخه خواب، مانع بروز چاقي شکمي مي شود. آنتي اکسيدان هاي موجود در گيلاس سلول ها را در برابر آسيب هاي راديکال هاي آزاد محافظت مي کند و منجر به جلوگيري از ابتلا به سرطان، آلزايمر و بسياري ديگر از بيماري ها مي شود.


منبع : آواي سلامت



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

آموزش کوتاهي مو توسط خودتان!(1)

3 غذاي عالي براي کوچک کردن شکم

راههاي برطرف کردن قرمزي موها

بهترين آرايش صورت در گلدن گلوب 2019 Golden Globes

مدل مو هاي برتر در گلدن گلوب 2019 Golden Globes

رنگ موي نامطلوبتان را با رنگساژ با وارياسيون، خودتان عوض کنيد

کوچک کردن شکم با 10 ماده غذايي خوشمزه!!

آرايش لايت، نکته هايي که به شما کمک مي کند حرفه اي آرايش کنيد!

14 خوشمزه اي که بايد هرچه سريع تر مصرف شان را قطع کنيد!!

کاهش وزن با چربي سوز هاي زمستاني!!

آموزش بند انداختن صورت مخصوص افراد مبتدي

درمان سرماخوردگي با طب سنتي، چي بخوريم؟ چي نخوريم؟

5 رنگ مو برتر براي سال 2019 ميلادي

کالري سوزي پيلاتس براي کاهش وزن چقدر است؟

اگر بالاي 40 سال هستيد، اين مقاله را حتما بخوانيد!

شامپو بدن طبيعي را به راحتي با اين دستور درست کنيد

اين رژيم لاغري در خواب هم لاغرتان مي کند!!

تناسب اندام با توصيه‌هاي خوش ‎اندام‌ ترين ستاره‌ هاي هاليوود

طراحي ناخن 5 دقيقه اي، مخصوص خانمهاي پرمشغله + آموزش

اما و اگرهاي لاغري زنانه که بايد بدانيد!!

چاي سبز براي لاغري، چه زمان و چقدر چاي سبز بخوريم؟

رژيم لاغري به سبک سلبريتي ها!!

رژيم لاغري آمريکايي چيست؟ چه مزايايي براي کاهش وزن دارد؟

کاهش وزني آسان با 6 توصيه کاربردي

کاهش وزن با اضافه کردن 9 ماده غذايي خوشمزه!!

کاهش سايز در عرض 2 هفته!!

لاغري سريع با 5 پيشنهاد ساده!!

رفع مواي زائد با 8 نکته مهم و خواندني!!

راز مو هاي پرپشت هندي ها چيست؟

درمان جوش و رفع لکه هاي پوستي با 2 ماسک کاربردي خانگي

جوان سازي پوست با دمنوش هاي خانگي

استرس داريد؟ اين دمنوش هاي خوش طعم خانگي را بخوريد

9 ماده غذايي ضروري براي پشت ميز نشين ها

مراقبت از مو در زمستان، اين عادت هاي بد را فورا ترک کنيد!

چند نکته آرايشي مخصوص روزهاي باراني

وارياسيون چيست؟ چگونه در رنگ مو از آن استفاده کنيم؟

طراحي ناخن مشکي طلايي، جديدترين مد براي پاييز 2018

مدل مو کوتاه متناسب با صورت شما چيست؟

تکنيک هاي آرايشي اي که صورت تان را 10 سال جوان تر مي کند!

آمبره بلوند قرمز، جديدترين مدل آمبره مو

اکستنشن مژه، هر آنچه بايد بدانيد، انواف فوت و فن تا نگهداري

سفت کردن پوست بعد از کاهش وزن با 10 راهکار ساده و کاربردي!!

مدل مو جمع به سبک تيلور سويفت، زيباترين زن دنياي هاليوود

پاک کردن تاتو ابرو، تاتو را چطور پاک کنيم؟

ماسک سفيد کننده صورت خانگي با 11 ترکيب جادويي

پيلاتس باعث کاهش وزن و لاغري مي شود؟

جوش صورت شما به دليل خوردن اين 5 ماده غذايي است!!

6 کاري که آرايشگران هرگز با مو هايشان انجام نمي دهند!!

آب کردن چربي شکم با چند روش ارزان خانگي!!

پيشگيري از سرماخوردگي پاييزي با چند روش پيشنهادي