آخرین اخبار

کاهش روند پيري با 10 روش طبيعي تناسب و زيبايي

کاهش روند پيري با 10 روش طبيعي

  بزرگنمايي:

چه خبر - 10 روش طبيعي براي کند کردن آهنگ پيري

افراد بسياري گزينه هاي مختلفي را براي مبارزه با نشانه هاي پيري مد نظر قرار مي دهند. اين اقدام منطقي به نظر مي رسد زيرا روند طبيعي پيري مي تواند به بروز برخي مشکلات سلامت منجر شود.
با افزايش سن ممکن است متوجه دشواري در انجام وظايفي شويد که تا پيش از اين براي شما راحت بوده اند، يا اين که احساس خستگي سريع‌تر از گذشته در شما شکل مي گيرد. همچنين، بروز چين و چروکدر پوست و کاهش لطافت و شادابي آن مي تواند موجب نارضايتي شما شود.

بيشتر بدانيد : 6 گياهي که روند پيري را در زنان کند مي کند

کاهش روند پيري با مصرف بلوبري

بلوبري سرشار از آنتي اکسيدان هايي است که به مبارزه با راديکال هاي آزاد کمک کرده و مي توانند از ابتلا به برخي بيماري ها، مانند سرطان و بروز نشانه هاي پيري، مانند نمايان شدن چين و چروک ها روي پوست پيشگيري کنند. يکي از اين آنتي اکسيدان ها «آنتوسيانين» نام دارد که از خواص ضد التهاب سود مي برد. همچنين، بلوبري از طريق تقويت ارسال سيگنال هاي مغزي به مبارزه با اختلالات انحطاط مغز، از جمله بيماري آلزايمر، کمک مي کند. اين شرايط سطوح قند خون را متعادل نگه داشته و حافظه را تيز و قوي نگه مي دارد.
افزون بر اين، مطالعه اي که در دانشگاه هاروارد انجام شد، نشان داد که مصرف منظم بلوبري مي تواند احتمال ابتلا به حمله قلبي را تا 32 درصد کاهش دهد.

کاهش روند پيري با مصرف پروتئين فراوان

کلاژن - ترکيبي که هر دوستدار محصولات ضد پيري با آن آشناست - يکي از مهم‌ترين پروتئين هاي بدن محسوب مي شود. کلاژن پوست، ناخن و مورا تقويت مي کند. مصرف مقدار کافي از پروتئين مي تواند به حفظ سلامت و انعطاف پذيري پوست کمک کند، در نتيجه، از بروز زودرس نشانه هاي پيري پيشگيري مي کند.
کلاژن در قسمت هاي مختلف بدن، از جمله ماهيچه ها، مفاصل، تاندون ها و حتي استخوان ها نيز يافت مي شود و اساسا از يکپارچگي بخش هاي مختلف بدن پشتيباني مي کند.
افزايش سن موجب کاهش سطوح کلاژن در بدن مي شود. بر همين اساس، افراد بسياري به استفاده از مکمل ها براي جبران اين شرايط روي مي آورند. اما اگر پروتئين کافي از رژيم غذايي خود دريافت کنيد، به احتمال زياد نيازي به مصرف مکمل نخواهيد داشت.
افزون بر اين، سطوح مناسب پروتئين مي تواند به حفظ تعادل سطوح انسولين در بدن کمک کند، در نتيجه، سطوح قند خون بدن متعادل باقي مي ماند.
اين شرايط به لطف سطوح متعادل کورتيزول از استرس بيش از حد نيز پيشگيري مي کند و در حفظ وزن سالم نيز نقش دارد.
همچنين، پروتئين براي ترميم بافت هاي آسيب ديده مورد نياز است.
چه ميزان پروتئين در روز بايد مصرف کرد؟ مصرف بين 70 تا 90 گرم پروتئين براي بدن خوب است.

کاهش روند پيري با نوشيدن چاي سبز

چاي قرن هاست که به عنوان يک نوشيدني شفابخش و ضد پيري مورد استفاده قرار مي گيرد. اين نوشيدني سالم حاوي مواد مغذي مختلفي بوده و کالري بسيار کمي دارد. چاي سبز توانايي تقويت عملکرد شناختي را دارد که امکان تفکر مثبت‌تر، سطوح بالاتر تمرکز و حافظه تيزتر را فراهم مي کند.
از جمله فوايد چاي سبز مي توان به کاهش خطر ابتلا به بيماري قلبي و مرگ زودرس اشاره کرد. اگر قصد داريد چاي را به رژيم غذايي روزانه خود اضافه کنيد، آن را جايگزين قهوه کنيد. تنها يک يا دو فنجان از اين نوشيدني آرام بخش و مفيد نيز مي تواند نتايج جالب توجهي را به همراه داشته باشد.

بيشتر بدانيد : چقدر چاي سبز بخورم لاغر مي شوم؟

کاهش روند پيري با ورزش

ورزش منظم براي سلامت رواني و جسماني بدن انسان ضروري است. ورزش هاي هوازي (ايروبيک) يکي از بهترين گزينه ها هستند که به بهبود شرايط سيستم قلبي عروقي و حتي تقويت مغز کمک مي کنند.
ميتوکندري ها وظيفه توليد انرژي براي سلول ها و بدن انسان را بر عهده دارند. با افزايش سن، کارايي آنها کاهش مي يابد. اما ورزش، به ويژه ورزش هاي هوازي، مي تواند با اين تغيير منفي مقابله کند.
همچنين، شما مي توانيد ورزش هاي قدرتي را انجام دهيد. اين ورزش ها بدن شما را تقويت کرده و احساس بهتري در شما شکل مي گيرد. تمرينات قدرتي مي توانند از شل شدن پوست پيشگيري کرده و به حفظ وزن مناسب کمک کنند. همچنين، کار با وزنه براي سلامت استخوان ها، بهبود سطوح قند خون، مقابله با استرس اکسيداتيو، و حتي فشار خون مفيد است.
شما مي توانيد فعاليتي که براي شما مناسب است را انتخاب کنيد که مي تواند حتي به سادگي انجام چند بار دراز و نشست باشد. از گزينه هاي ساده اي که مي توانيد براي افزايش فعاليت هاي جسماني روزانه خود مد نظر قرار دهيد مي توان به موارد زير اشاره کرد:

پياده‌روي
استفاده از پله به جاي آسانسور
انجام کارهاي خانه
باغباني يا رسيدگي به کارهاي حياط
رقص هنگام گوش دادن به آهنگ مورد علاقه

در حقيقت، آنچه آهميت دارد فعال نگه داشتن بدن است. سطوح منظم فعاليت جسماني يکي از گزينه هاي مهم براي مقابله با پيري است.

کاهش روند پيري با مصرف چربي هاي سالم

افراد بسياري فکر مي کنند که همه چربي ها مضر هستند. اما حقيقت اين است که چربي هاي سالم و خوب، مانند اسيدهاي چرب امگا-3، بخشي مهم از يک رژيم غذايي سالم را تشکيل مي دهند. اين چربي هاي سالم فوايد سلامت مختلفي را ارائه مي کنند که از آن جمله مي توان به حفظ سلامت قلب و تقويت سلامت مغز و چشم اشاره کرد. اسيدهاي چرب امگا-3 حتي مي توانند با بيماري رواني مقابله کرده و تفکر مثبت را تقويت کنند.
اسيدهاي چرب مگا-3 براي سلامت پوست نيز بسيار مهم هستند و مي توانند التهاب در بدن را کاهش دهند. مطالعات نشان داده اند اين چربي ها به اندازه اي براي مهارت شناختي مغز اهميت دارند که طي بارداري به رشد جنين کمک مي کنند. افزون بر اين، اسيدهاي چرب امگا-3 هورمون ها را تنظيم کرده و براي پيشگيري از بيماري مفيد هستند.
چه ميزان اسيد چرب امگا-3 در روز بايد مصرف کنيد؟ حدود 3 گرم در قالب مکمل کافيست، اما شما مي توانيد نياز روزانه خود به اين ماده مغذي را از طريق رژيم غذايي نيز تامين کنيد. از منابع خوب براي اسيدهاي چرب امگا-3 مي توان به موارد زير اشاره کرد:

ماهي سالمون
ماهي ساردين
ماهي تن
ماهي خالمخالي
گردو
دانه هاي چيا
بذر کتان
روغن زيتون
روغن نارگيل
آووکادو

رژيم غذايي مديترانه اي اغلب سرشار از اين مواد غذايي است. مطالعات نشان داده اند که اين رژيم غذايي مي تواند به تقويت عملکرد شناختي و کند کردن آهنگ پيري کمک کند. همچنين، رژيم غذايي مديترانه اي لطافت پوست را افزايش داده، با چين و چروک و لکه هاي تيره پوست مبارزه کرده و درخشش و جواني پوست را حفظ مي کند.

کاهش روند پيري با ارتباط صميمي با شريک زندگي

صميمت در زندگي مشترک مي تواند به طول قابل توجهي ظاهر سالم و جوان پوست شما را حفظ کند. مطالعات نشان داده اند فعاليت هايي که در کنار فرد مورد علاقه خود و در بلند مدت انجام مي دهيد مي توانند حتي تا هفت سال ظاهر پوست را جوان‌تر سازد.
صميمت موجب ترشح هورمون هاي مثبت در بدن مي شود که ممکن است به کند کردن روند پيري کمک کنند، به ويژه اين که ترشح برخي هورمون ها با افزايش سن کاهش مي يابد.

بيشتر بدانيد : 5 رمز ارتباط صميمانه با همسر

کاهش روند پيري با مصرف شکلات تلخ

شکلات تلخ فوايد سلامت جالب توجهي را ارائه مي کند و مي تواند گزينه اي خوشمزه براي مقابله با پيري باشد. شکلات تلخ سرشار از آنتي اکسيدان ها، به ويژه فلاونوئيدها است که به حفظ شرايط سالم مغز و مبارزه با انحطاط کمک مي کنند.
افزون بر اين، مصرف منظم شکلات تلخ به کاهش چين و چروک پوست کمک کرده، پوست را سفت‌تر ساخته و حتي از پوست در برابر آسيب نور خورشيد محافظت مي کند.

بيشتر بدانيد : راهنماي مصرف شکلات تلخ

کاهش روند پيري با کاهش مصرف شکر

شکر يکي از خطرناک‌ترين بخش هاي رژيم غذايي يک فرد عادي است. اين ماده نه تنها قند خون را افزايش مي دهد، بلکه مي تواند طي فرآيندي به نام محصول نهايي گليکاسيون پيشرفته (AGE) اثر منفي بر پروتئين هاي مهم پوست، از جمله کلاژن داشته باشد. گليکاسيون به پيري پوست منجر شده و شل شدگي و کدري آن را در پي دارد.

کاهش روند پيري با نوشيدن آب بيشتر

بخش اعظم بدن انسان از آب تشکيل شده است و تامين آب مورد نياز بدن از اقدامات کليدي براي حفظ شادابي و جواني پوست است. هيدراته نگه داشتن بدن به بهبود عملکرد دستگاه گوارش، دفع مواد زائد، فعاليت روان مفاصل، و انتقال مواد مغذي غذاي مصرفي به سلول ها کمک مي کند.
تامين آب مورد نياز بدن به حفظ درخشش و نرمي پوست کمک کرده و از خشکي و پيري آن پيشگيري مي کند. کم آبي مزمن بدن يکي از دلايل اصلي در پس پيري زودرس پوست محسوب مي شود.
ميزان آب مورد نياز بدن از فردي به فرد ديگر متفاوت است، اما به طور کلي يک فرد عادي نيازمند مصرف دو ليتر آب - هشت ليوان - در روز است.

کاهش روند پيري با خواب کافي

بيشتر افراد در سراسر جهان به ميزان کافي نمي خوابند. کمبود خواب نه تنها احساس خستگي را به همراه دارد، بلکه مي تواند موجب مغز مه آلود و ضعف سيستم ايمني نيز شود.
کمبود خواب مي تواند ترشح هورمون کورتيزول را در بدن افزايش دهد که خستگي بيش از حد و استرس اکسيداتيو را در پي داشته که مرگ سلولي را تسريع مي کند. افزون بر اين، کمبود خواب مي تواند تعادل قند خون را بر هم بزند، که خطر افزايش وزن را بيشتر کرده و درخشش و جواني پوست را از بين مي برد.

بيشتر بدانيد : با روش هاي زير سرعت پيري تان را کاهش دهيد

بيشتر بدانيد : با بالا رفتن سن چگونه از پيري پوست جلوگيري کنيم؟

بيشتر بدانيد : جلوگيري از پيري زودرس پوست با چند عادت ساده


منبع : asriran.com



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

مدل مويي مناسب براي شما که جلوي موهايتان کم پشت و خاليست!!

چگونه تيرگي لب هايمان را از بين ببريم؟

با تخم مرغ به راحتي لاغر شويد

2 روزه بدن تان را سم زدايي کنيد

پلينگ يا پاکسازي پوست در منزل

چگونه چشم هاي زيبا و جذابي داشته باشيم؟

چه کنيم تا کمر باريک و خوش اندام شويم!

هنگام اتو کشيدن مو بايد خشک، خيس يا نمناک باشه ؟

چربي سوزي و کاهش وزن بعد از نوروز با چند پيشنهاد ساده و آسان!

چگونه در خانه خودمان خوش اندام شويم ؟

رژيم غذايي سنگ شکن براي مبتلايان به سنگ کليه

شما که پوستي مختلط داريد بدانيد!

چگونه بعد از 30 سالگي جوان بمانيم؟

چطور ميتونم موهاي بلندم را خودم رنگ کنم ؟!

با اين غذاها به جنگ خواب آلودگي برويد

6 ماده غذايي ممنوعه قبل از خواب!!

سم زدايي بدن با چند پيشنهاد ساده!!

شامپو رنگ مو، معايب و مزاياي آن از زبان متخصص پوست و مو

طراحي ناخن با رنگ قرمز، جديدترين مدل طراحي ناخن براي بهار امسال

تشخيص روغن سالم از روغن ناسالم با چند روش کاربردي

کاهش ريزش مو با 5 روش طبيعي

بدترين عادت هاي غذايي ايرانيان که مريض شان مي کند!!

مدل مو جمع اي که مي توانيد 5 دقيقه اي درست کنيد + آموزش تصويري

صاف کردن مو بدون اتوي مو با 4 ترکيب طبيعي!!

کاهش روند پيري با 10 روش طبيعي

مدل طراحي ناخن براي فروردين 97

بهترين آرايش صورت در اسکار 2019 براي چه سلبريتي هايي بود؟

پوست تان را براي فصل بهار آماده کنيد، 3 نکته مهم که خانمها بايد بدانند

فوايد نوشيدن آب گرم در اول صبح، چرا بايد صبح ناشتا آب گرم بخوريم؟

ماسک ضد جوش خانگي را با اين دستورات درست کنيد

کوچک کردن شکم در 15 روز با 10 توصيه ساده

ورزش هاي چربي سوز مخصوص افراد مبتدي

سيب و دارچين براي لاغري، يک ترکيب چربي سوز عالي

افزايش رشد مژه با 4 روش طبيعي و موثر

بهترين رنگ براي پوشش موهاي سفيد کدام است؟

7 نوشيدني چربي سوز عالي براي کاهش وزن

جلوگيري از چاقي در نوروز با چند پيشنهاد ساده!!

13 ماده خوراکي براي داشتن شکمي تخت

كدام حالت دهنده مو بهتر است؟

بهترين مدل آرايش در مراسم اسکار از 1948 تا 2015

يک راه ساده براي لاغر کردن شکم

5 راهکار موثر و سريع براي لاغري

با خيار و آلوئه ورا يک ماسک ضد چروک درست کنيد

چگونه تن نارنجي موهاي رنگ شده را از بين ببريم؟

امگا3 را هم بخوريد هم به پوستتان بزنيد!!

چگونه لاک ناخن مان را سريع خشک کنيم؟

رنگهاي فانتزي چه مدت زمان بر روي موها دوام مي آورند ؟

براي لاغر شدن چگونه اشتهاي مان را کم کنيم؟

10 راه براي داشتن پوستي براق و خيره کننده!!

اگر معده تان ترش مي کند اينها را بخوريد