آخرین اخبار

علت افزايش وزن يا کم نشدن وزن بي دليل شما!! تازه هاي سلامت

علت افزايش وزن يا کم نشدن وزن بي دليل شما!!

  بزرگنمايي:

چه خبر - رژيم هستم، اما وزن کم نمي کنم، چرا؟

يکي از بزرگترين مشکلاتي که شايد درگيرش باشيد زماني است که متوجه مي شويد در حال اضافه وزن هستيد و اصلا دليلش را نمي دانيد. اگر شلوار جين تان همين چند ماه پيش اندازه تان بوده و شما هيچ تغييري در زندگي خود نداده ايد ولي الان قابل استفاده نيست، علت اضافه وزن تان چه چيزي مي تواند باشد؟غذاهاي سالم مي خوريد، هنوز هم به صورت مرتب به باشگاه مي رويد و مقدار زيادي آب مي نوشيد و در حال اضافه وزن هستيد. بي هيچ دليلي!شايد هم دليلي وجود دارد؟

در حالي که ورزش و تغذيه براي داشتن يک شکم صاف از اهميت بالايي برخوردار است، ولي عوامل زيادي وجود دارد که باعث افزايش دور کمرتان مي شود که خارج از کنترل شماست. ولي مضطرب نشويد! براي پيشگيري از ايجاد اين مشکل در اين مقاله تعدادي از دشمنان داشتن شکمي صاف را با کمک متخصصين به شما معرفي مي کنيم تا بتوانيد به راحتي دوباره به وزن قبلي خود بازگرديد.

1. تيروئيدتان دچار تنبلي شده است
تيروئيدتان دچار تنبلي شده استتيروئيدتان دچار تنبلي شده است

تيروئيد، غده اي در گردن است که در بالاي سيب آدم ( سيب آدم (Adams apple) يک غضروف سپري (غضروف تيروئيد) و مانند کتاب نيمه‌بازي است که به طرف عقب باز شده باشد) قرار دارد و طيف گسترده اي از عملکردهاي بدن از جمله متابوليسم را تنظيم مي کند. ولي گاهي اوقات به دلايل مختلف، تيروئيد شما ممکن است کم کار شده و دچار تنبلي شود. يکي از نشانه هاي اين شرايط را مي توانيد حدس بزنيد؟ بله، اضافه وزن.

به گزارش موسسه ملي ديابت و بيماري هاي گوارشي و کليه، بدترين قسمت اين است که اين شرايط اغلب به آهستگي پيشرفت مي کند، بنابراين بسياري از افراد تا زماني که بيماري کاملا پيشرفت نکرده باشد، متوجه علايمش نمي شوند. از آن بدتر اين است که اگر مشکل تيروئيد عامل اضافه وزن شما باشد، تقريبا غير ممکن است که با رژيم غذايي و ورزش بتوانيد وزن تان را کاهش دهيد.

کاري که بايد انجام دهيد: سري به دکترتان بزنيد. به گفته متخصص تغذيه شريل فوربرگ (Cheryl Forberg)، اگر ناگهان و بي هيچ دليلي دچار اضافه وزن شده ايد، پيشنهاد مي کنم دکترتان را ببينيد تا يک متخصص در اين زمينه تشخيص دهد چاقي شما از مشکلات تيروئيد است يا دليل ديگري دارد.

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : وقتي تيروئيد تنبل مي‌شود

2. در خوردن غذاهاي سالم زياده روي مي کنيد
در خوردن غذاهاي سالم زياده روي مي کنيددر خوردن غذاهاي سالم زياده روي مي کنيد

زماني که در حال کاهش وزن هستيد، اندازه هر وعده، درست به اندازه سلامت خوراکي ها اهميت پيدا مي کند. به اين دليل که، بسياري از خوراکي هاي مغذي، مثل آووکادو، جو دو سر، کينوآ، شکلات تلخ، مغز ها و کره مغز ها، در صورتي که زياد مصرف شوند مي توانند منجر به افزايش وزن شوند.

کاري که بايد انجام دهيد: به جز ميوه و سبزي، تصور نکنيد خوراکي هاي سالمي که مي خوريد کم کالري هستند. دفعه ديگري که مي خواهيد غذايتان را آماده کنيد اين سه نکته کنترلي را به خاطر داشته باشيد:

1) کره مغزها يا پنير رنده شده اي که در يک وعده استفاده مي کنيد، نبايد بيشتر از يک توپ پينگ پونگ باشد.
2) يک وعده برنج يا پاستايي که مي خوريد نبايد بيشتر از يک مشت بسته شما باشد.
3) گوشت بدون چربي اي که استفاده مي کنيد، نبايد بزرگ تر از يک کارت بازي باشد.

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : زياده روي در مصرف غذاي سالم نيز مضر است

3. دچار کم آبي شده ايد
دچار کم آبي شده ايددچار کم آبي شده ايدمطالعه اي که اوايل امسال در دانشگاه Utah انجام شد، نشان داد که، نوشيدن 2 ليوان آب قبل از هر وعده غذايي به ميزان قابل توجهي باعث کاهش وزن مي شود. بنابراين جاي تعجب نيست که نوشيدن مقدار کافي آب مي تواند باعث کاهش روند بزرگ شدن دور کمر شما باشد. آب نه تنها به ما انرژي مي دهد و به تنظيم دماي بدن کمک مي کند، بلکه باعث کالري سوزي بيشتري مي شود که جلوي اضافه وزن ما را مي گيرد. به علاوه، زماني که بدن دچار کم آبي مي شود، براي عملکردهاي حياتي اش آب را ذخيره مي کند که منجر به احتباس آب و افزايش وزن بدن مي شود.

کاري که بايد انجام دهيد: هيدراته بمانيد ( به اندازه کافي آب بنوشيد) و جلوي افزايش وزن در طول روز را بگيريد.

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : نشانه کم آبي بدن چيست؟

4. دچار افسردگي شده ايد
دچار افسردگي شده ايددچار افسردگي شده ايد

دچار افسردگي شده ايد و براي درمان آن دارو مصرف مي کنيد. به گفته آليسا رمزي (Alissa Rumsey) متخصص تغذيه و سخنگوي آکادمي تغذيه و رژيم غذايي، مي گويد: 25 درصد افرادي که داروهاي ضد افسردگي خاص استفاده مي کنند، 5 کيلو يا بيشتر دچار افزايش وزن مي شوند. برخي از داروها ممکن است باعث ميل به غذا به خصوص کربوهيدرات ها شوند و بعضي از افراد هم متوجه مي شوند که داروها باعث افزايش اشتهايشان شده است، داروها حتي ممکن است تاثير منفي بر متابوليسم داشته باشند. از آن جايي که افسردگي اغلب با عدم توجه به صرف غذا همراه است، بنابراين با تاثير داروها افراد دوباره اشتهايشان را بدست آورده و حتي درگير پرخوري مي شوند.

کاري که بايد انجام دهيد: تغيير داروها اغلب مي تواند کمک کند، چون انواع خاصي از داروهاي ضد افسردگي نسبت به ساير داروها بيشتر موجب اضافه وزن مي شوند. با اين حال، اگر داروهايتان را تغيير بدهيد ممکن است مانند داروهاي قبلي روي افسردگي تان موثر نباشد و لازم باشد آزمون و خطاي بيشتري انجام دهيد.

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : نشانه هاي افسردگي کدامند؟ چگونه مي توان متوجه اين علائم شد؟

5. از وزن کردن خودتان اجتناب مي کنيد
از وزن کردن خودتان اجتناب مي کنيداز وزن کردن خودتان اجتناب مي کنيد

يکي از تفکرات اشتباهي که بين مردم رايج است اين است که، هرچي کمتر بداني بهتر است، ولي بدترين چيز براي کاهش وزن همين جمله است. زماني که صحبت از اضافه وزن به ميان مي آيد، نديده گرفتن آن مي تواند دليل پشت پرده تنگ تر شدن کمربندتان باشد. به گفته متخصص تغذيه کريستين ام پالومبو (Christine M. Palumbo)، وقتي به خاطر اين که نمي خواهيد وزن خود را بدانيد از ترازو اجتناب مي کنيد، زماني است که به مشکل مي خوريد. به خصوص در زمستان که غذاهاي حاضري بيشتري مي خوريد و لباس هاي آزادتري مي پوشيد.

کاري که بايد انجام دهيد: اگر مي خواهيد وزن اضافه تان را آب کنيد، بايد رفتارتان را تغيير دهيد، فعاليت روزمره تان را افزايش دهيد و حداقل هفته اي يک بار خودتان را وزن کنيد (اگر دو يا سه بار نيست)، و بر پيشرفت خود نظارت داشته باشيد. من پيشنهاد مي کنم که دوشنبه، چهارشنبه و جمعه خودتان را وزن کنيد. اگر دوشنبه وزن تان کمي بيشتر از معمول بود، بهترين زمان براي برنامه ريزي براي بازگشت به وزن تان در طول هفته است و جمعه هم براي اين خوب است که اگر ديديد وزن تان اضافه شده، آخر هفته در خوردن زياده روي نخواهيد کرد.

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : اشتباهات رايج وزن کردن با ترازو در مسير کاهش وزن

6. بيش از حد به دوچرخه ثابت وابسته شده ايد
بيش از حد به دوچرخه ثابت وابسته شده ايدبيش از حد به دوچرخه ثابت وابسته شده ايد

انکار نمي کنم که ورزش کردن يک عامل مهم براي کاهش وزن است، ولي بايد به اندازه کافي باشد، فکر کردن به جلسه تمريني بعدي که قرار است خيس عرق شويد، کاهش وزن تان را سخت تر مي کند. محققان متوجه شده اند، وقتي که ساعت کلاس دوچرخه ثابت تان هميشه در ذهن تان باشد، باعث مي شود کالري بيشتري مصرف کنيد. به احتمال زياد شما فرض مي کنيد که قرار است اين کالري هاي اضافه را در طول ورزش بسوزانيد، ولي متاسفانه چنين اتفاقي قرار نيست بيافتد.

کاري که بايد انجام دهيد: برنامه ريزي کنيد و فراموشش کنيد! اول هر ماه بنشينيد و برنامه ورزشي ماه آينده تان را تنظيم کنيد. به اين ترتيب نيازي نيست هميشه به فکر جلسه بعدي باشگاه تان باشيد، کافيست به تقويم تان نگاهي انداخته و به باشگاه برويد.

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : دوچرخه ثابت به درد چه کساني مي‌خورد؟

7. وسايلي که مي خريد را بررسي نمي کنيد
وسايلي که مي خريد را بررسي نمي کنيدوسايلي که مي خريد را بررسي نمي کنيد

آيا علاقه بيش از حد شما به چيپس يا شکلات باعث از بين رفتن تلاش هاي شما براي کاهش وزن تان شده است؟ اگر عادت به چک کردن خريدتان نداشته باشيد، ممکن است اين اتفاق بيافتد. اجازه بدهيد براي شما توضيح بدهيم. طبق يک مطالعه که توسط گروه مشاوران IHL انجام شده، زماني که افراد، خريد خود را قبل از کشيدن کارت براي اقلام ضروري بررسي مي کنند، خريد زنان تا 32.1 درصد و مردان تا 16.7 درصد کاهش يافته است. البته همه خريدهاي ضروري براي شکم شما بد نيست، ولي معمولا 80 درصد آبنبات و 61 درصد هله هوله هاي شوري که مي خريد، خارج از برنامه ريزي قبلي شماست.

کاري که بايد انجام دهيد: دفعه بعدي که به فروشگاه مواد غذايي رفتيد، بر اساس ليستي که از قبل نوشته ايد، خريد کنيد. تغيير دادن روال کاري روزمره تان مي تواند بليط برنده شما براي داشتن شکمي صاف باشد.

8. تا ديروقت بيدار مي مانيد
 تا ديروقت بيدار مي مانيد تا ديروقت بيدار مي مانيد

درست مي خوريد و درست ورزش مي کنيد، ولي متاسفانه اگر تا ديروقت براي دنبال کردن سريال هاي تلويزيوني بيدار بمانيد، همه تلاشهايتان نقش بر آب خواهد شد. در مطالعه اي مشخص شده که مقدار کم تر خواب با مقدار بالاتر BMI و بزرگتر شدن دور کمر در ارتباط است. دليل اصلي آن هم کمبود خواب است که، مي تواند منجر به افزايش سطح هورمون گرسنگي، گرلين (ghrelin) و کاهش سطح هورمون سيري، لپتين (leptin) شود. تحقيقات نشان داده اند، زماني که از خواب محروم شويم، مغزمان بيشتر به هله هوله واکنش نشان مي دهد و توانايي کنترل ميزان خوراکي اي که مي خوريم، کاهش پيدا مي کند.

کاري که بايد انجام دهيد: بعد از يک يا دو هفته خواب کافي (7 تا 8 ساعت خواب شبانه) ميل به خوردن و افزايش گرسنگي بايد از بين بروند.

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : از عوارض بيدار ماندن و شب زنده داري آگاه هستيد؟

9. غذاهايي که ظاهرا سالم هستند را سفارش مي دهيد
غذاهايي که ظاهرا سالم هستند را سفارش مي دهيدغذاهايي که ظاهرا سالم هستند را سفارش مي دهيد

عجيب است ولي واقعيت دارد، وقتي به وعده غذايي تان به عنوان يک غذاي سبک نگاه مي کنيد، باعث مي شود مغزتان گرلين بيشتري ترشح کند، هورموني که اشتها را افزايش مي دهد. براي اين که گرسنگي تان را کنترل کنيد، به جاي انتخاب هاي مشخصي که داريد، مثل سالاد خانگي يا سوپ سبزيجات، از رستوران غذاهايي سفارش دهيد که کم کالري هستند، مثلا، ساندويچ مرغ کبابي و ريش شده روي سالاد کوب. کلمه ساندويچ شايد به نظرتان وعده غذايي پرکالري اي باشد، ولي در واقع خوردن آن با سالاد سبزيجات، 300 کالري و 36 گرم چربي از وعده غذايي تان کم خواهد کرد.

10. کارتان واقعا پر استرس است
کارتان واقعا پر استرس استکارتان واقعا پر استرس است

اين صحبت هاي ما به معني پيشنهاد ما براي تغير شغل شما نيست، بلکه به معني مديريت بيشتر روي نحوه انجام کار است. زماني که بدن تان تحت استرس قرار مي گيرد، هورمون کروتيزول (cortisol) ترشح مي شود که باعث مي شود تري گليسريد ها به سلول هاي چربي احشايي منتقل شوند و ذخيره چربي شکم را افزايش دهند. بالا رفتن سطح کورتيزول همچنين باعث بالا رفتن قند خون شده که منجر به سرکوب اثرات انسولين مي شود و در نهايت احساس گرسنگي دائمي و و پرخوري را براي شما به ارمغان مي آورد. بدتر از همه اين است که تمام اين گلوکز استفاده نشده در خون در نهايت به عنوان چربي در بدن ذخيره مي شوند.

کاري که بايد انجام دهيد: در مورد حجم کاري خود با رئيس تان گفتگو کنيد. مي توانيد زودتر به اداره بياييد تا زماني که کسي اطراف شما نيست، کارتان را انجام دهيد، اين کار به شما اجازه مي دهد که روزتان را بدون کاغذ بازي يا صحبت هاي آزار دهنده، آغاز کنيد.

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : استرس و اضطراب شديد داريد اگر اکثرا اين علايم جسماني را تجربه مي کنيد!

11. همه اميدتان به ورزشي است که انجام مي دهيد
همه اميدتان به ورزشي است که انجام مي دهيدهمه اميدتان به ورزشي است که انجام مي دهيد

دلايل واضح زيادي براي رفتن به باشگاه وجود دارد، از ساختن توده عضلاني گرفته تا بهبود سلامت قلب. اما ورزش به تنهايي نمي تواند عادت شما به خوردن بستني، نوشيدني يا برگر را بگيرد، به علاوه، نوع ورزشي که انجام مي دهيد هم ممکن است کم کردن وزن را برايتان سخت کند. انجام ورزش هاي هوازي به صورت پايدار مثل 3 تا 4 مايل دويدن با سرعت ثابت، سبب افزايش اشتهاي شما مي شود. افراد زيادي که اين نوع ورزش را انجام مي دهند، در نهايت بيشتر از زماني که ورزش نمي کردند، غذا مي خورند.

کاري که بايد انجام دهيد: هله هوله را کنار گذاشته و ورزش خود را هم تغيير دهيد. تحقيقات زيادي نشان داده اند که، ورزش هاي اينتروال (اينتروال در واقع صورتي از ورزشي هوازي است که به صورت متناوب انجام مي شود)، با شدت بالا بهترين روش براي بهبود توده عضلاني و عملکرد قلبي عروقي است، بدون اين که اشتهاي شما را افزايش دهد.

12. به مقدار مصرف سديم بي توجه هستيد
به مقدار مصرف سديم بي توجه هستيدبه مقدار مصرف سديم بي توجه هستيد

از ميان وعده هاي بسته بندي شده گرفته تا غذايي که در رستوران سفارش مي دهيد، رژيم غذايي ما نسبت به قبل داراي نمک بيشتري است که باعث مي شود شکم مان بزرگتر شود! زماني که آب جمع شده در روده ها بيشتر شود، باعث افزايش دور شکم تان خواهد شد، انگار که يک شبه وزن اضافه کرده باشيد، در حالي که فقط آب در بدن تان جمع شده است. سديم به همين راحتي که باعث افزايش وزن تان مي شود، به راحتي هم باعث کاهش وزن تان خواهد شد.

کاري که بايد انجام دهيد: مصرف آب تان را افزايش داده و مصرف سديم را کاهش دهيد. سعي کنيد به جاي خوراکي هاي پرنمک که باعث ورم شکم تان مي شوند، بيشتر در خانه و با سبزيجات تازه آشپزي کنيد. مي خواهيد شام را بيرون بخوريد؟ قبل از بيرون رفتن مواد غذايي را چک کرده و غذايي انتخاب کنيد که 1000 ميلي گرم سديم يا کمتر داشته باشد.

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : چقدر بايد نمک خورد؟

13. به اندازه کافي پروتئين نمي خوريد
به اندازه کافي پروتئين نمي خوريدبه اندازه کافي پروتئين نمي خوريد

استفاده از پروتئين کافي به دو دليل اهميت دارد، از آن جايي که پروتئين نسبت به کربوهيدرات هاي تصفيه شده، ديرتر هضم مي شود باعث سيري شده و جلوي پرخوري را مي گيرد، همچنين به حفظ توده عضلاني بدون چربي در بدن کمک مي کند. اگر براي حفظ عضلات و سلامت سلولي به اندازه کافي پروتئين مصرف نکنيد، بدن براي بدست آوردن مواد مغذي اي که نياز دارد، سلول هاي عضلاني را تجزيه مي کند که برايتان مشکل ساز خواهد شد. کم شدن توده عضلاني يعني کند شدن متابوليسم که در طول زمان منجر به افزايش وزن مي شود.

کاري که بايد انجام دهيد: براي قدرتمند نگه داشتن متابوليسم سعي کنيد به اندازه کافي پروتئين مصرف نماييد.

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : منابع غير گوشتي پروتئين را مي شناسيد؟

14. خوراکي هاي وسوسه کننده را از خودتان دور نمي کنيد
خوراکي هاي وسوسه کننده را از خودتان دور نمي کنيدخوراکي هاي وسوسه کننده را از خودتان دور نمي کنيد

چه بستني باشد، چه کوکي، چيپس يا چيزهاي ديگر، فقط بايد بدانيد خوراکي هايي که در آشپزخانه يا کشوي ميزتان شما را وسوسه مي کنند، مي توانند برنامه غذايي سالمي که داريد را به هم بزنند. به خصوص حدود ساعت 3 بعد از ظهر و زمان خواب که ناديده گرفتن ميل تان به خوردن، کار بسيار سختي مي شود.

کاري که بايد انجام دهيد: يکي از بهترين راههاي غلبه برميل به خوردن اين است که، خوراکيهايي را که مي دانيد نمي توانيد ناديده بگيريد، از خانه خارج کنيد. نمي توانيد تصور کنيد کوکي هاي مورد علاقه خود را براي هميشه از خانه بيرون کنيد؟ به طور جداگانه، از خوراکي هايي که تمايل داريد، در خانه استفاد کنيد. اگر مي دانستيد که يک بسته چيپس، 150 کالري دارد شايد تمايل کمتري براي خوردن دوباره آن پيدا مي کرديد.

15. هرگز زياده روي نمي کنيد
هرگز زياده روي نمي کنيدهرگز زياده روي نمي کنيد

اگر هر بار که هوس يک کوکي کرديد يک بسته کوکي کم چرب بخريد، ممکن است به بدن تان ضرر برسانيد. زماني که کارخانه هاي توليد مواد خوراکي چربي خوراکي ها را کم مي کنند، اغلب به جايش از قند بيشتر استفاده مي کنند که باعث مي شود همچنان احساس گرسنگي و تمايل بيشتري براي خوردن داشته باشيد، درست برعکس چيزي که براي کاهش وزن نياز داريد.

چه کاري بايد انجام دهيد: براي برگشتن به حالت لاغرتر خود، خوراکي هاي واقعي بخوريد، ولي مقدار آن را کم کنيد. براي مثال، اگر عاشق بستني هستيد، به جاي يک ليوان بستني يک اسکوپ بستني بخوريد.

16. دارو مصرف مي کنيد
دارو مصرف مي کنيددارو مصرف مي کنيد

از بلوک کننده بتا (beta-blockers) گرفته تا قرص هاي پيشگيري از بارداري، و خيلي از داروهاي ديگر که ليست بلند بالايي را شامل مي شوند، مي توانند باعث افزايش سايز کمرتان شوند و اگر فکر مي کنيد که داروهايتان باعث افزايش سايز کمرتان شده، بدانيد که تنها نيستيد. مشکلات افزايش وزن اغلب جزو اولين دلايل عدم پذيرش درمان است. بعضي از داروها اشتها را تحريک مي کنند يا متابوليسم را کند مي کنند. برخي ديگر احتباس مايعات را در بدن افزايش داده، يا باعث خواب آلودگي شده و فعاليت بدني را کاهش مي دهند که همه عوامل افزايش وزن هستند.

کاري که بايد انجام دهيد: اگر شک داريد که داروهايتان باعث افزايش وزن شما شده اند، به هيچ عنوان مصرف آن ها را قطع نکنيد. در عوض از پزشک يا ارائه دهنده خدمات بهداشتي خود نوبت گرفته و در مورد داروهاي جايگزين با تاثير مشابه که روي وزن تان تاثيري نداشته باشند، صحبت کنيد. هر کسي واکنشي متفاوت به داروها مي دهد، بنابراين تغيير داروها مي تواند به شما کمک کند.

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : داروهايي که چاق مي کنند!

17. از سبد خريد استفاده مي کنيد
از سبد خريد استفاده مي کنيداز سبد خريد استفاده مي کنيد

مطمئنا هنگام خريد از فروشگاه فقط مي خواهيد چند قلم جنس بخريد، ولي به اين معني نيست که به جاي استفاده از سبد چرخ دار بايد از سبد دستي کوچک استفاده کنيد و بارهاي اضافه را روي دستتان دور فروشگاه بچرخانيد و خودتان خسته کرده و جلوي انتخاب بهترين اقلام براي کوچک کردن شکم تان را بگيريد. در مطالعه منتشر شده در مجله تحقيقات بازاريابي (Marketing Research)، محققان توضيح مي دهند، فشاري که سبد دست خريداران به آن ها وارد مي کند، باعث مي شود اولين چيزي که دم دست شان برسد را انتخاب کنند، مانند کوکي ها، تردک ها و چيپس.

کاري که بايد انجام دهيد: براي اين که موقع خريد راحت تر باشيد و فشاري به شما براي سريعتر انتخاب کردن وارد نشود، به جاي سبد دستي از سبدهاي چرخ دار استفاده کنيد.

18. بدنتان درد مي کند
 بدنتان درد مي کند بدنتان درد مي کند

مشکلات اسکلتي عضلاني که باعث ايجاد درد مي شوند، منجر به کاهش فعاليت بدني شده که باعث افزايش وزن در طول زمان مي شود، به خصوص اگر مانند زماني که فعاليت بيشتري داشتيد، بخوريد.

کاري که بايد انجام دهيد: معمولا افراد زماني که مفاصلشان درد مي کند، ورزش نمي کنند، ولي ورزش مي تواند بعضي از نشانه هاي آرتريت را کاهش دهد. فعاليت هاي کم فشار مانند پياده روي يا دوچرخه ثابت، شنا و ورزش در آب، فشار کمي به مفاصل وارد مي کنند. انجام برخي ورزش هاي قدرتي با وزنه هاي سبک يا در گروه هاي درماني مي تواند ثبات مفاصل را بهبود بخشيده و به مقابله با افزايش وزن کمک کند.

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : آيا ورزش برايتان همراه با درد است؟

19. تغذيه شما بيش از حد سالم است
تغذيه شما بيش از حد سالم استتغذيه شما بيش از حد سالم است

متخصص تغذيه ليه کافمن (Leah Kaufman) مي گويد: زماني که مراجعين من احساس مي کنند ديگر نمي توانند از خوردن هله هوله گاه و بيگاه لذت ببرند، کنار گذاشتن آن ها برايشان خيلي سخت مي شود. بنابراين، به آن ها مي گويم که روزانه تا 100 کالري مجاز به استفاده از اين مواد خوراکي هستند. اين کار به آن ها اجازه مي دهد که بدون اثر قابل توجهي ميل شان را کنترل کنند. 9 تا M&M بادام زميني، 12 خرس پاستيلي و يک قاشق چاي خوري کره بادام زميني، همه حدود 100 کالري انرژي دارند.

20. سن تان در حال بالا رفتن است
سن تان در حال بالا رفتن استسن تان در حال بالا رفتن است

با هر تولدي که از 30 سالگي شما مي گذرد، بدن تان شروع به از دست دادن توده عضلاني مي کند. در نتيجه متابوليسم مان کند مي شود. اين مشکل بدترين هديه اي است که ممکن است در جشن تولد نصيب تان شود! وقتي متابوليسم مان شروع به کند شدن مي کند، وزن مان افزايش پيدا خواهد کرد، به خصوص اگر به همان اندازه ي قبل بخوريم.

کاري که بايد انجام دهيد: براي لاغر نگه داشتن خود مانند دوران جواني، تا حدي که امکان داد فعال بمانيد. ترکيبي از ورزش هاي هوازي و سنگين مي تواند به حفظ توده عضلاني بدن و بافت ماهيچه اي کمک کند و سطح متابوليسم را بالا نگه دارد.

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : چگونه بعد از 30 سالگي سوخت و ساز بدن مان را بيشتر کنيم؟

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : اين عادت ها به سادگي شما را چاق مي کند، مراقب باشيد!!


منبع: سيمرغ



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

فوايد علمي براي استفاده از ظروف مسي

شارژ و ترميم سلول هاي مغز با اين ورزش

6 تغيير ساده و مهم براي حفظ سلامت و عمر طولاني تر

علت خواب آلودگي بهاري چيست و چطور با خواب آلودگي مقابله کنيم؟

8 قسمت بدن که نبايد لمس کنيد

مسموميت با قارچ سمي را چطور درمان کنيم

غذاهاي مفيد و مضر براي شما که حساسيت فصلي داريد

چرا پشت سر هم عطسه مي کنم؟ آيا عطسه در خواب اتفاق مي افتد؟

خواب راحت شبانه با ترک اين عادت هاي اشتباه

10 بيماري عجيب و هولناک که از طريق نيش پشه منتقل مي شوند

روش هاي طبيعي براي افزايش هورمون شادي

علايم نشان دهنده بيماري در چشم ها

12 دليل براي نفخ ناگهاني

هنگام انجام فعاليت هاي خلاقانه موسيقي گوش ندهيد

علت عرق زياد زير بغل و روش هاي درمان

علت تيک هاي عصبي چيست؟ آيا تيک عصبي درمان مي شود؟

براي به تعويق انداختن پيري مغز بايد اين دو نکته را رعايت کنيد

داغ شدن بدن نشانه چيست؟ چرا هميشه بدنم گرم است؟

باکتري سالمونلا در ماهي قرمز و بيماري هاي ناشي از آن

ژله و پاستيل چه خواصي دارد و براي چه کساني ممنوع است؟

افزايش وزن در تعطيلات و باورهاي غلطي که بايد کنار بگذاريد

روش هايي براي درمان ميگرن بدون نياز به دارو

دوش گرفتن با آب سرد چه فوايدي براي سلامت دارد؟

عوامل تهديد کننده قلب از شب کاري گرفته تا ازدواج ناشاد

خطرناک ترين شوينده هاي خانه تکاني کدامند؟

آيا توقف قلب امکان پذير است؟ به بهانه پخش برنامه عصر جديد

چگونه طول عمرمان را مثل يک ورزشکار افزايش دهيم

علت سردي پاها چيست؟

گياهان آپارتماني که نگهداري آنها براي حفظ سلامت ضروري هستند

مهم ترين دلايل پزشکي کم اشتهايي چيست؟

شوينده هاي شيميايي که براي خانه تکاني نوروز نبايد استفاده کنيد

مشکلات بينايي نوزادان چه علايمي دارد

هر آنچه بايد در مورد مدفوع بدانيد + پيوند مدفوع چيست؟

کدام بيماري ها باعث بر هم خوردن تعادل شما مي شوند؟

چرا با افزايش سن حس بويايي کاهش پيدا مي کند

خطرات مصرف عطر و ادکلن که تاکنون نشنيده ايد!

پير شدن غير عادي مغز با اين علايم همراه است

نوار مغز EEG چيست و چه زماني بايد نوار مغز بگيريد؟

علايمي که نشان ميدهد متابوليسمتان کند است

اين سرفه ها يعني قلب شما بيمار است، مراقب باشيد

مراقب سم خطرناک سيب زميني سبز رنگ باشيد

چشم قهوه اي ها بيشتر به افسردگي فصلي دچار مي شوند يا چشم آبي ها؟

آيا قرص لاغري واقعا باعث کاهش وزن مي شود؟

علت داغ کردن بدن چيست؟

6 استفاده خانگي قرص آسپرين، از درمان شوره سر تا رفع جوش پوستي

چرا هميشه خسته ام؟ چطور از خستگي مزمن خلاص شويم؟

مور مور شدن وبي حسي دست و پا نشانه چيست؟

کاهش وزن با رژيم ماست + برنامه غذايي روزانه با ماست

مشکلات دست ها که نشان دهنده بيماري است

آلوده ترين اشيائي که هر روز به آنها دست مي زنيم