آخرین اخبار

راز طول عمر در رعايت اين 15 نکته آسان است!! تازه هاي سلامت

راز طول عمر در رعايت اين 15 نکته آسان است!!

  بزرگنمايي:

چه خبر - با رعايت اين نکات مي توانيد 100 ساله شويد

در حال حاضر بيش از 72 هزار آمريکايي داريم که وارد 100 سالگي شده اند. در اين مقاله به شما مي گوييم که چگونه يکي از آن ها باشيد.

هميشه فکر کنيد سن تان آن چيزي نيست که در شناسنامه نوشته شده است
هميشه فکر کنيد سن تان آن چيزي نيست که در شناسنامه نوشته شده استهميشه فکر کنيد سن تان آن چيزي نيست که در شناسنامه نوشته شده است

حس مي کنم انگار 35 ساله ام نه 55 ساله!؟ بر اساس مطالعه اي که اخيرا در انگليس انجام شده، اين نوع طرز تفکر براي طول عمر مفيد است. افرادي که حس مي کردند 3 سال يا بيشتر، جوان تر از سن واقعي شان هستند (اين گروه سن شان بالاي 65 سال بود)، نسبت به افرادي که حس مي کردند مثل سن واقعي شان يا پير تر هستند، در دوره 8 ساله مطالعه، مرگ و مير کمتري داشتند. يافته ها بسيار قوي بودند، احساس پيرتر بودن با افزايش 41 درصدي مرگ و مير مرتبط بود. بر همين اساس نويسنده مطالعه به پزشکان توصيه مي کند که به عنوان بخشي از معاينه سالانه از بيماران خود بپرسند احساس مي کنند چند ساله هستند.

اين دو چيز را بيشتر بخوريد
اين دو چيز را بيشتر بخوريداين دو چيز را بيشتر بخوريد

بر اساس مطالعه اي که در دانشگاه ميشيگان روي افراد بالاي 70 سال انجام شده است، زناني که بيشتر ميوه و سبزيجات مصرف مي کنند، نسبت به سايرين در دوره 5 ساله مطالعه، 46 درصد مرگ و مير کمتري داشتند ( با ارزيابي سطح ترکيبات گياهي خاص در خون ). ساکنين اوکيناوا در ژاپن که داراي بالاترين نسبت سني در جهان هستند ( حدود 50 نفر در 100 هزار نفر در مقايسه با 20 نفر در آمريکا)، اثبات زنده اي براي افزايش طول عمر با مصرف سبزيجات هستند. افراد مسن در اوکيناوا در بيشتر عمر خود رژيم غذايي گياهي دارند و اغلب، تمام عمر يا بخشي از عمر خود را در باغ ها زندگي کرده اند.

ناراحتي ها را از خود دور کنيد
ناراحتي ها را از خود دور مي کنيدناراحتي ها را از خود دور مي کنيد

بر اساس مطالعه اي که در سال 2012 روي 243 داوطلب انجام شد و در مجله Aging به چاپ رسيد، افرادي که سن شان نزديک به 100 سال است يک سري ويژگيهاي اخلاقي مشترک دارند، از قبيل خوش بيني و خرسندي. به گفته دکتر روزان ليپزيگ (Rosanne Leipzig) استاد داروهاي تسکين دهنده و بيماري هاي مرتبط با پيري در مدرسه پزشکي ايچان در مونت سيناي نيويورک، سازگاري و انعطاف پذيري به شما کمک مي کند از استرس و اضطراب دوري کنيد و همين امر منجر به افزايش طول عمر شما مي شود.

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : چگونه حالت هاي ناخوشايند روحي را از خودمان دور کنيم؟

ذائقه خوبي داشته باشيد
ذائقه خوبي داشته باشيدذائقه خوبي داشته باشيد

تحقيقاتي در دانشکده هاروارد نشان داد، افراد مسني که سطح اسيدهاي چرب امگا3 بالاتري در خون داشتند، نسبت به افرادي که سطح امگا3 در خون شان پايين تر بود، به طور متوسط حدود 2 سال بيشتر عمر مي کنند. شرکت کنندگان مکمل روغن ماهي دريافت نمي کردند، فقط مقدار زيادي ماهي در رژيم غذايي شان بود که سرشار از امگا3 است.

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : 10 ماده خوراکي، حاوي بيشترين ميزان امگا 3

مثل يوناني ها غذا بخوريد
مثل يوناني ها غذا بخوريدمثل يوناني ها غذا بخوريد

ما مي دانيم که داشتن رژيم غذايي مديترانه اي (رژيمي که روي مصرف روغن زيتون، حبوبات، آجيل، غلات کامل، ميوه ها، سبزيجات و ماهي تاکيد دارد) با زندگي طولاني مرتبط است. ولي تحقيقات جديدي که در هاروارد روي 4600 زن انجام شده نشان داده است که، تغذيه خوب روند پيري را کاهش مي دهد. محققان بر اساس ميزان نزديکي سبک تغذيه افراد با اين رژيم به آن ها امتياز دادند، افرادي که بالاترين امتياز را گرفته بودند، ميزان پيري سلولي شان کم تر بوده است.

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : رژيم غذايي مديترانه اي را بيشتر بشناسيد

چرت زدن بين روز را از دست ندهيد
چرت زدن بين روز را از دست ندهيدچرت زدن بين روز را از دست ندهيد

ساکنان ايکاريا (Ikaria) در يونان، جزيره اي کوچک در مديترانه با جمعيت سالمندان نزديک به 100 سال، همگي خواب ميان روز دارند و مشخص شده که براي سلامتي شان خوب است. مطالعه محققان هاروارد روي 23 هزار نفر به مدت 6 سال نشان داد، افرادي که به طور منظم 30 دقيقه خواب بعد از ظهر داشته اند، احتمال مرگ و ميرشان بر اثر بيماري هاي قلبي 37 درصد کمتر از افرادي است که تمام روز را بيدار بوده اند.

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : مدت زمان خواب نيمروزي چقدر بايد باشد؟

براي افزايش طول عمر بدويد
براي افزايش طول عمر بدويدبراي افزايش طول عمر بدويد

مطالعه اي که در سال 2012 در Internal Medicine انجام شد اثبات کرد که آمادگي جسماني در ميان مدت مي تواند ميزان سلامت شما را در آينده پيش بيني کند. بعد از پيگيري سبک زندگي 19 هزار فرد ميانسال مشخص شد، افرادي که آمادگي جسماني بيشتري دارند احتمال کمتري براي پيشرفت آلزايمر، سرطان هاي خاص، بيماري هاي قلبي و ديابت نوع 2 در 70 سالگي و بعد از آن دارند. مردان که از سلامت جسماني بهتري برخوردار بودند، سطح آمادگي جسماني شان برابر با دويدن 1.6 کيلومتر در عرض 8 دقيقه و براي زنان در عرض 10 دقيقه بوده است. به گفته دکتر جرمي والستون (Jeremy Walston) استاد جراحي دانشکده پزشکي جان هاپکينز، افرادي که فعاليت جسماني خود را در طول دوره عمرشان حفظ مي کنند، چه دويدن باشد چه راه رفتن يا دوچرخه سواري، طول عمر بيشتري دارند.

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : فوايد دويدن

به دنبال هدفي معنادار در زندگي باشيد
به دنبال هدفي معنادار در زندگي باشيدبه دنبال هدفي معنادار در زندگي باشيد

مطالعه اي در Psychological Science نشان داد، افرادي که احساس مي کنند هدفي در زندگي دارند، در دوره 14 ساله مطالعه، مرگ و مير کمتري داشتند. دوست جديد پيدا کنيد، سرگرمي جديدي دست و پا کنيد يا داوطلب انجام کاري شويد. دکتر والستون مي گويد: عموي بزرگ من که در اواسط دهه 90 زندگي اش است، تقريبا هر روز در مغازه نجاري خود مشغول به کار است.

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : تاثير هدف داشتن در زندگي برروي عمر و سکته!

اندازه دور کمرتان در طول عمرتان موثر است
اندازه دور کمرتان در طول عمرتان موثر استاندازه دور کمرتان در طول عمرتان موثر است

در مطالعه اي مشخص شد، زناني که دور کمرشان 37 اينچ يا بيشتر بود نسبت به زناني که دور کمرشان 27 اينچ يا کمتر بود، بعد از 40 سالگي، اميد به زندگي شان 5 سال کمتر بود.

براي مردان دور کمر 43 اينچ يا بيشتر نسبت به افرادي که دور کمرشان 35 اينچ يا کمتر بوده، با کاهش 3 سال اميد به زندگي در ارتباط بود. کم بودن سايز شلوارتان حتي به اندازه چند اينچ مي تواند تاثير زيادي بر سلامت شما داشته باشد. دکتر لپزيگ مي گويد: من به بيمارانم توصيه مي کنم تا حد ممکن به جاي رانندگي، پياده روي کنند.

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : اندازه دور کمر مطلوب براي زنان و مردان چقدر است؟

با خانواده و دوستان در ارتباط باشيد
با خانواده و دوستان در ارتباط باشيدبا خانواده و دوستان در ارتباط باشيد

احساس وابستگي به خانواده و دوستان، افراد را مشغول کرده و سلامت در کهنسالي را افزايش مي دهد. کار کردن به تنهايي و در مسير مخالف ديگران مي تواند منجر به بيماري هاي مزمن شود. به گفته دن باتنر (Dan Buettner) يکي از همکاران National Geographic که براي مطالعه روي افرادي که عمري طولاني داشته اند، به سراسر جهان سفر مي کند، در ساردينا (Sardinia)، ايتاليا، يکي ديگر از جزاير مديترانه با جمعيت زياد 100 ساله ها، کليد سلامت شان دوستي است. زندگي بسيار اجتماعي است، مردم روزانه يکديگر را در خيابان ملاقات مي کنند و از هم صحبتي با هم لذت مي برند. روي هم حساب مي کنند، اگر کسي بيمار شود هميشه همسايه اي براي کمک به او وجود دارد.

اطراف خود را با افراد سالم پر کنيد
اطراف خود را با افراد سالم پر کنيداطراف خود را با افراد سالم پر کنيد

ارتباط در هر نوعي که باشد مهم است، ولي اگر افرادي که با آن ها در ارتباط هستيد سالم و با انگيزه باشند مي تواند تاثير بسيار زيادي روي طول عمرتان داشته باشد. يک مجله پزشکي ادعا مي کند که، اگر دوستان تان اضافه وزن پيدا کنند، شانس اين که شما هم دچار افزايش وزن شويد، 57 درصد است. اين يافته به اين معنا نيست که دوستان تان را که از سلامتي کمتري برخوردارند کنار بگذاريد، بلکه به دنبال فعاليت هايي براي تناسب اندام باشيد که بتوانيد با هم آن ها را انجام دهيد.

چاي بنوشيد
چاي بنوشيدچاي بنوشيد

نوشيدن يک تا دو فنجان چاي به صورت روزانه براي قلب تان عالي است. چاي سبز و سياه حاوي کاتچين (catechins) هستند که رگ هاي خوني را منبسط مي کند. با اين حال بايد به جاي استفاده از چاي هاي آماده، خودتان چاي درست کنيد، در چاي هاي آماده احتمالا بيشتر کاتچين موجود در چاي قبلا حل شده، بنابراين اثري که بر سلامت قلب تان مي گذارد، بسيار کمتر است. حواستان باشد که اضافه کردن شير به چاي مي تواند اثر منفي بر سلامتي تان بگذارد. عسل هم به همين صورت است.

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : 10 چاي مفيد براي بدن، از کاهش وزن تا از بين بردن بوي بد دهان

نوشابه مصرف نکنيد
نوشابه مصرف نکنيدنوشابه مصرف نکنيد

اين نوشيدني محبوب پر از کافئين بر خلاف چاي کاملا براي سلامتي مضر است. مصرف نوشابه حتي يک بار در روز خطر سندرم متابوليک را دو برابر مي کند که به نوبه خود منجر به بيماري هاي قلبي، ديابت و افزايش وزن مي شود.

بدتر از آن اين که شيرين کننده هاي استفاده شده در نوشابه (چه طبيعي و چه مصنوعي) مي تواند تمايل جوانه هاي چشايي شما را براي خوراکي ها و نوشيدني هاي شيرين بيشتر کند. به تله نوشابه هاي رژيم هم نيافتيد چون تاثير تقريبا يکساني بر سلامتي تان دارند.

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : محتويات نوشابه را مي شناسيد؟

کارهاي روزمره تان را خودتان انجام دهيد
کارهاي روزمره تان را خودتان انجام دهيدکارهاي روزمره تان را خودتان انجام دهيد

خانه خود را تميز نگه داريد، همزمان بدن تان را سالم. روزانه يک ساعت را به انجام کارهاي خانه سپري کنيد، مثل جارو کردن يا شستن پنجره ها، اين کارها تقريبا مي توانند 300 کالري بسوزانند! بر اساس مطالعه اي که روي افراد بين 70 تا 90 سال انجام شد، اگر به اين کارها عادت کنيد، خطر مرگ را تا 30 درصد کاهش مي دهيد. به نظر مي رسد انجام اين کارهاي ساده ارزشش را داشته باشد.

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : ورزش هنگام کارهاي منزل

خوراکي هاي بنفش بخوريد
خوراکي هاي بنفش بخوريدخوراکي هاي بنفش بخوريد

به نظر تصادفي مي رسد، ولي ظاهرا خوردن خوراکي هاي بنفش رنگ مي تواند در بهبود سلامتي تاثير بسزايي داشته باشد. ما در مورد آبنبات يا بستني هاي با طعم انگور صحبت نمي کنيم. ما در مورد خود انگور و بلوبري صحبت مي کنيم. اين ميوه ها سرشار از پلي فنول (polyphenols) است که مي تواند خطر بيماري هاي قلبي و آلزايمر را کاهش دهد. خوردن بلوبري و انگور بنفش همچنين مي تواند عملکرد مغز و حافظه را بهبود دهد، پس تا مي توانيد از اين ميوه ها بخوريد.

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : رژيم غذايي قرمز-بنفش چيست و چه فايده اي دارد؟


منبع: سيمرغ



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

فوايد علمي براي استفاده از ظروف مسي

شارژ و ترميم سلول هاي مغز با اين ورزش

6 تغيير ساده و مهم براي حفظ سلامت و عمر طولاني تر

علت خواب آلودگي بهاري چيست و چطور با خواب آلودگي مقابله کنيم؟

8 قسمت بدن که نبايد لمس کنيد

مسموميت با قارچ سمي را چطور درمان کنيم

غذاهاي مفيد و مضر براي شما که حساسيت فصلي داريد

چرا پشت سر هم عطسه مي کنم؟ آيا عطسه در خواب اتفاق مي افتد؟

خواب راحت شبانه با ترک اين عادت هاي اشتباه

10 بيماري عجيب و هولناک که از طريق نيش پشه منتقل مي شوند

روش هاي طبيعي براي افزايش هورمون شادي

علايم نشان دهنده بيماري در چشم ها

12 دليل براي نفخ ناگهاني

هنگام انجام فعاليت هاي خلاقانه موسيقي گوش ندهيد

علت عرق زياد زير بغل و روش هاي درمان

علت تيک هاي عصبي چيست؟ آيا تيک عصبي درمان مي شود؟

براي به تعويق انداختن پيري مغز بايد اين دو نکته را رعايت کنيد

داغ شدن بدن نشانه چيست؟ چرا هميشه بدنم گرم است؟

باکتري سالمونلا در ماهي قرمز و بيماري هاي ناشي از آن

ژله و پاستيل چه خواصي دارد و براي چه کساني ممنوع است؟

افزايش وزن در تعطيلات و باورهاي غلطي که بايد کنار بگذاريد

روش هايي براي درمان ميگرن بدون نياز به دارو

دوش گرفتن با آب سرد چه فوايدي براي سلامت دارد؟

عوامل تهديد کننده قلب از شب کاري گرفته تا ازدواج ناشاد

خطرناک ترين شوينده هاي خانه تکاني کدامند؟

آيا توقف قلب امکان پذير است؟ به بهانه پخش برنامه عصر جديد

چگونه طول عمرمان را مثل يک ورزشکار افزايش دهيم

علت سردي پاها چيست؟

گياهان آپارتماني که نگهداري آنها براي حفظ سلامت ضروري هستند

مهم ترين دلايل پزشکي کم اشتهايي چيست؟

شوينده هاي شيميايي که براي خانه تکاني نوروز نبايد استفاده کنيد

مشکلات بينايي نوزادان چه علايمي دارد

هر آنچه بايد در مورد مدفوع بدانيد + پيوند مدفوع چيست؟

کدام بيماري ها باعث بر هم خوردن تعادل شما مي شوند؟

چرا با افزايش سن حس بويايي کاهش پيدا مي کند

خطرات مصرف عطر و ادکلن که تاکنون نشنيده ايد!

پير شدن غير عادي مغز با اين علايم همراه است

نوار مغز EEG چيست و چه زماني بايد نوار مغز بگيريد؟

علايمي که نشان ميدهد متابوليسمتان کند است

اين سرفه ها يعني قلب شما بيمار است، مراقب باشيد

مراقب سم خطرناک سيب زميني سبز رنگ باشيد

چشم قهوه اي ها بيشتر به افسردگي فصلي دچار مي شوند يا چشم آبي ها؟

آيا قرص لاغري واقعا باعث کاهش وزن مي شود؟

علت داغ کردن بدن چيست؟

6 استفاده خانگي قرص آسپرين، از درمان شوره سر تا رفع جوش پوستي

چرا هميشه خسته ام؟ چطور از خستگي مزمن خلاص شويم؟

مور مور شدن وبي حسي دست و پا نشانه چيست؟

کاهش وزن با رژيم ماست + برنامه غذايي روزانه با ماست

مشکلات دست ها که نشان دهنده بيماري است

آلوده ترين اشيائي که هر روز به آنها دست مي زنيم