آخرین اخبار

با بالا رفتن سن چگونه از پيري پوست جلوگيري کنيم؟ تناسب و زيبايي

با بالا رفتن سن چگونه از پيري پوست جلوگيري کنيم؟

  بزرگنمايي:

چه خبر - روشهاي جلوگيري از پيري پوست

کنترل بسياري از عوامل که منجر به پيري پوست مي‌شود دست شما نيست. مثلاً کاهش سطح استروژن باعث شل شدن پوست مي‌شود. ژنتيک نيز ساختار استخوان را تغيير مي‌دهد اما عوامل خارجي ديگر که در روند پيري تأثير دارند مي‌توانند با عادت‌هاي مناسب و تغيير در سبک زندگي کند شوند. وقتي افراد نخستين علائم پيري را در پوست مشاهده مي‌کنند مثلاً زماني که خطوط روي پيشاني، خط خنده يا تيرگي پوست روي پوست ديده مي‌شود به ياد اين مسأله مي‌افتند که بايد به فکر مراقبت از پوست خود باشند. بهتر است اين کار را از سنين پايين‌تر انجام بدهيد، اما يادتان باشد هيچ وقت براي رسيدگي به پوست ديرنيست.

طبيعي است اگر بخواهيد پوست‌تان جوان‌تر به نظر برسد، افزايش سن ظاهر پوست را به طرز عجيبي تغيير مي‌دهد. اين تغييرات را در 30 سالگي و با رسيدن به دوره ميانسالي تجربه مي‌کنيد، اما اينکه پوست از چه زماني وارد روند پيري شود به عادت‌هاي روزمره شما بستگي دارد.

اهميت به پوست به اندازه توجه به لباس

شايد چنين تصور کنيد که يک متخصص پوست تأکيد اوليه‌اش بايد روي محصولات بهداشتي و تکنيک‌هاي مراقبت از پوست باشد. اما بسياري از کارشناسان پوست مي‌گويند نخستين قدم براي داشتن پوست شاداب و جوان، استفاده از رژيم غذايي مناسب است. پوست بزرگترين ارگان بدن است که مستقيماً از آنچه مي‌خوريد تغذيه مي‌کند. بنابراين بايد رژيم غذايي مناسبي داشته باشيد. در رژيم غذايي مناسب بايد ويتامين دي بخوبي تأمين شود. بهتر است از اواخر سن جواني مکمل‌هاي ويتامين دي مصرف کنيد. امگا 3 و امگا 6 براي پوست بسيار اهميت دارند. ايده‌آل اين است که شما اين اسيدهاي چرب را از منابع طبيعي مانند روغن زيتون، دانه‌هاي کتان و ماهي‌هايي مانند سالمون دريافت کنيد. مکمل‌هاي روغن ماهي در صورت نياز مي‌تواند منبع ديگري براي اين چربي‌ها باشند. اين اسيدهاي چرب براي رطوبت‌رساني پوست لازم است. نوشيدن آب در همه شکل‌ها توصيه‌ ديگري است که براي پوست اهميت دارد. حداقل يک ليتر آب بنوشيد. اگر اندام‌تان ورزشکاري است نوشيدن آب بيشتر توصيه مي‌شود. نوشيدن قهوه و چاي سبز نيز براي پوست مؤثر است.
علاوه بر اين، لازم است ميزان مصرف غذاهاي فرآوري شده و شکر را کاهش بدهيد. اين مواد باعث التهاب مي‌شوند و سلول‌هاي پوستي را تخريب مي‌کنند.

مراقبت در برابر نورخورشيد

نور خورشيد و اشعه‌هاي «يو وي» دشمن پوست است. نور خورشيد عامل اصلي پيري پوست هستند. نور خورشيد به الاستين پوست آسيب مي‌زند و کلاژن را کاهش مي‌دهد. با کاهش کلاژن پوست شل و چروک مي‌شود. نور آفتاب همچنين بافت و رنگ پوست را تغيير مي‌دهد. براي کند شدن روند پيري پوست چاره‌اي نداريد جز اينکه کمتر در معرض نور آفتاب قرار بگيريد. اگر اين کار اجتناب‌ناپذير است از کلاه براي پوشاندن روي خود استفاده کنيد. گوش‌ها و گردن خود را نيز مانند صورت با کرم ضدآفتاب محافظت کنيد. اگر در موقعيتي هستيد که ضدآفتاب نداريد از لوازم آرايشي‌اي استفاده کنيد که ازپوست دربرابر يو وي محافظت کند.

ويتامين آ را فراموش نکنيد

در ميان تعداد زيادي از محصولات بهداشتي ضد پيري براي پوست، رتينوييدها بهترين‌ آنها هستند. رتينوييدها از ترکيبات ويتامين آ تشکيل شده‌اند و باعث افزايش تشکيل کلاژن، از بين بردن منافذ و بهبود خون‌رساني مي‌شوند. آنها چربي پوست را از بين مي‌برند و ضد آکنه هستند. رتينوييدها پوست را سالم، شفاف‌تر و نرم‌ و يکنواخت مي‌کنند. براي استفاده از رتينوييدها حتماً با دستورالعمل پيش برويد. گاهي لازم است بتدريج ميزان استفاده از آن را افزايش دهيد. معمولاً بهتر است از آنها روي پوست تميز و شب‌ها استفاده کنيد چون به نور خورشيد حساس هستند. همچنين بهتر است بعد از استعمال آنها از يک مرطوب‌کننده نيز استفاده کنيد. يادتان باشد رتينوييدها براي زنان باردار و شيرده توصيه نمي‌شود.

عادت‌هاي روزانه و شبانه

مراقبت از پوست نياز به راهکاري پيچيده ندارد. فقط کافي است راهکارهاي ساده را بدرستي به کار ببريد. در روز مهم‌ترين کار استفاده از ضد آفتاب است. در غير اين‌صورت کلاژن‌هايي که در طول شب در پوست توليد شده‌اند از بين مي‌روند. بهترين توصيه براي شب‌ها پاک کردن آرايش از روي پوست صورت است. در طول روز پوست در تماس با مواد شيميايي آرايشي يا موجود در هواست و اين باعث کاهش کلاژن و آسيب‌هاي ديگر مي‌شود. شب‌ها بايد آنها را پاکسازي کنيد و به پوست فرصت بازيابي بدهيد. بهتر است زود به زود روکش بالش را عوض کنيد.

محصولات آرايشي براي بازيابي پوست

امروزه علاوه بر محصولات بهداشتي و آرايشي که آسيب کمتري به پوست مي‌زنند محصولاتي وجود دارند که براي جوان سازي و بازسازي سلول‌هاي پوستي مفيد هستند. اين محصولات معجزه نمي‌کنند و مانع پيشروي زمان نيز نمي‌شوند، اما انتخاب مناسب مي‌تواند سرعت تغييرات را کاهش دهد و شدت چروک‌ها را کم کند. اگر نگران پوست‌تان هستيد به يک متخصص پوست مراجعه کنيد. پزشک مي‌تواند با دانش خود دارو يا کرم‌هاي تخصصي تجويز کند.

درمان‌هاي خانگي

مواد طبيعي زيادي وجود دارد که مي‌توانيد به‌صورت ماسک از آنها استفاده کنيد. مثلاً استفاده از عسل روي پوست، ترکيب سفيده تخم مرغ و خامه با آبليمو، استفاده از گلاب روي پوست، ماساژ پوست با انواع روغن‌ها در مراقبت از پوست بسيار اثرگذار هستند و روند پيري پوست را کند مي‌کنند. البته ماسک‌ها واقعاً درمان‌ کننده نيستند بلکه ظاهر پوست را خوشايند و مطلوب مي‌کنند و در پاکسازي و لايه‌برداري پوست اثرگذار هستند. پيري واقعيت وجود آدمي است. سعي نکنيد آن را متوقف کنيد. تلاش شما بايد اين باشد پيرتر از خودتان نباشيد. با اين راهکارها فقط مي‌توانيد شبيه خودتان باشيد.


منبع : ايران بانو



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

مدل مويي مناسب براي شما که جلوي موهايتان کم پشت و خاليست!!

چگونه تيرگي لب هايمان را از بين ببريم؟

با تخم مرغ به راحتي لاغر شويد

2 روزه بدن تان را سم زدايي کنيد

پلينگ يا پاکسازي پوست در منزل

چگونه چشم هاي زيبا و جذابي داشته باشيم؟

چه کنيم تا کمر باريک و خوش اندام شويم!

هنگام اتو کشيدن مو بايد خشک، خيس يا نمناک باشه ؟

چربي سوزي و کاهش وزن بعد از نوروز با چند پيشنهاد ساده و آسان!

چگونه در خانه خودمان خوش اندام شويم ؟

رژيم غذايي سنگ شکن براي مبتلايان به سنگ کليه

شما که پوستي مختلط داريد بدانيد!

چگونه بعد از 30 سالگي جوان بمانيم؟

چطور ميتونم موهاي بلندم را خودم رنگ کنم ؟!

با اين غذاها به جنگ خواب آلودگي برويد

6 ماده غذايي ممنوعه قبل از خواب!!

سم زدايي بدن با چند پيشنهاد ساده!!

شامپو رنگ مو، معايب و مزاياي آن از زبان متخصص پوست و مو

طراحي ناخن با رنگ قرمز، جديدترين مدل طراحي ناخن براي بهار امسال

تشخيص روغن سالم از روغن ناسالم با چند روش کاربردي

کاهش ريزش مو با 5 روش طبيعي

بدترين عادت هاي غذايي ايرانيان که مريض شان مي کند!!

مدل مو جمع اي که مي توانيد 5 دقيقه اي درست کنيد + آموزش تصويري

صاف کردن مو بدون اتوي مو با 4 ترکيب طبيعي!!

کاهش روند پيري با 10 روش طبيعي

مدل طراحي ناخن براي فروردين 97

بهترين آرايش صورت در اسکار 2019 براي چه سلبريتي هايي بود؟

پوست تان را براي فصل بهار آماده کنيد، 3 نکته مهم که خانمها بايد بدانند

فوايد نوشيدن آب گرم در اول صبح، چرا بايد صبح ناشتا آب گرم بخوريم؟

ماسک ضد جوش خانگي را با اين دستورات درست کنيد

کوچک کردن شکم در 15 روز با 10 توصيه ساده

ورزش هاي چربي سوز مخصوص افراد مبتدي

سيب و دارچين براي لاغري، يک ترکيب چربي سوز عالي

افزايش رشد مژه با 4 روش طبيعي و موثر

بهترين رنگ براي پوشش موهاي سفيد کدام است؟

7 نوشيدني چربي سوز عالي براي کاهش وزن

جلوگيري از چاقي در نوروز با چند پيشنهاد ساده!!

13 ماده خوراکي براي داشتن شکمي تخت

كدام حالت دهنده مو بهتر است؟

بهترين مدل آرايش در مراسم اسکار از 1948 تا 2015

يک راه ساده براي لاغر کردن شکم

5 راهکار موثر و سريع براي لاغري

با خيار و آلوئه ورا يک ماسک ضد چروک درست کنيد

چگونه تن نارنجي موهاي رنگ شده را از بين ببريم؟

امگا3 را هم بخوريد هم به پوستتان بزنيد!!

چگونه لاک ناخن مان را سريع خشک کنيم؟

رنگهاي فانتزي چه مدت زمان بر روي موها دوام مي آورند ؟

براي لاغر شدن چگونه اشتهاي مان را کم کنيم؟

10 راه براي داشتن پوستي براق و خيره کننده!!

اگر معده تان ترش مي کند اينها را بخوريد