آخرین اخبار

واعظي: دولت دوازدهم فراجناحي است و متعلق به اين تفکر يا آن تفکر نيست انتخابات

واعظي: دولت دوازدهم فراجناحي است و متعلق به اين تفکر يا آن تفکر نيست

  بزرگنمايي:

چه خبر -

به گزارش ايسنا، محمود واعظي در برنامه نگاه يک صداوسيما اظهار کرد: بحث‌هايي درباره سهم‌خواهي از دولت مطرح شد که بايد بگويم دولت يازدهم و دوازدهم که آقاي روحاني تشکيل داد دولت جناحي متعلق به اين حزب و آن گروه و اين تفکر و آن تفکر نيست بلکه تلاش شده فراجناحي باشد و شايستگان که مشي اعتدالي دارند از هر تفکري در آن حضور داشته باشند.

وي ادامه داد: اين دولت نيامده که بگويد انقدر سهم به اين طرف يا آن طرف مي‌دهم و تلاش بر اين است که همين روش در بدنه دولت و استان‌ها هم تسري پيدا کند و همه کارگزاران بايد همين روش را براي اداره کشور داشته باشند. شخص رئيس‌جمهور و همکارانش همواره تاکيد کردند که اين دولت همه مردم ايران با هر تفکري است و مثلا حقوق شهروندي اين نيست که فقط آنکه به ما راي داده از آن برخوردار باشد. نه‌تنها آنها که به ما راي داده يا نداده‌اند بلکه آنهايي که به هر دليلي راي نداده‌اند وظيفه دولت نگاه يکسان به حقوق همه آنهاست.

واعظي با اشاره به سخنراني‌هاي انتخاباتي و مصاحبه‌هاي رئيس‌جمهور يادآور شد: آقاي روحاني همواره مي‌گفتند دولت من جوان‌تر مي‌شود. وقتي گفته مي‌شود دولت فقط منظور آن کساني که دور ميز دولت مي‌نشينند، نيست بلکه معاونين، مديرکل‌ها، روساي سازمان‌ها و شرکت‌هاي دولتي هم دولت به حساب مي‌آيند و بناي ما اين است که کل دولت را جوان کنيم. در اولين جلسه هيات دولت هم آقاي رئيس‌جمهور اعلام کردند که از همه وزرا و معاونين مي‌خواهم که تلاش کنند فرصتي به وجود بياورند تا جوان‌ها بتوانند سمت‌هاي مديريتي بگيرند. مثلاً اگر رئيس اداره هستند به آنها اعتماد کنند و مديرکل شوند و اگر مديرکل هستند به عنوان معاون انتخاب شوند.

وي همچنين درباره استفاده از خانم‌ها عنوان کرد: آقاي رئيس‌جمهور به استفاده از خانم‌ها در سمت‌هاي مديريتي تاکيد داشتند و در دولت يازدهم اينگونه بود و ايشان تاکيد دارند که در دولت دوازدهم با قوت بيشتري اين کار صورت بگيرد و از وزرا و معاونين خواستند که تلاش کنند در ميان معاونانشان از خانم‌ها استفاده کنند. در کابينه هم سه خانم حضور دارند. دولت قطعاً جوان خواهد شد و خود آقاي رئيس‌جمهور اين کار را شروع کرده تا بگويد اين کار سختي نيست. اينکه براي اولين بار فردي که بعد از انقلاب متولد شده به عنوان وزير انتخاب مي‌شود يک علامت است و اگر موفق باشد به آيندگان مي‌گويد که وقتي من يک دهه شصتي را آوردم شما مي‌توانيد تعدادش را بيشتر کنيد.

رئيس دفتر رئيس‌جمهور با بيان اينکه اعضاي کابينه براساس سه اصل مهم انتخاب شده‌اند، خاطرنشان کرد: انسجام در تفکر و انديشه و داشتن مشي اعتدالي و يک چارچوب اعتقادي، هماهنگي در عمل و خدمت و کارآمدي سه اصلي هستند که در انتخاب کابينه به آنها تکيه شد. البته اعتقاد به منويات مقام معظم رهبري، اعتقاد به قانون اساسي و خدمت به مردم هم جزء مباني اصلي است که کسي که به اين سطح مي‌آيد بايد به آنها اعتقاد داشته باشند. همانطور که آقاي روحاني گفت مي‌توانستيم 18 تک ستاره در هر حوزه پيدا کنيم ولي آن انسجام و هماهنگي خيلي مهم بود.

وي درباره نقاط قوت دولت دوازدهم بيان کرد: مجموعه کابينه 18 وزير و تعدادي معاون هستند که سعي شده قوت‌هاي کابينه يازدهم وجود داشته باشد و ضعف‌ها به قوت تبديل شود. به همين دليل کابينه دوازدهم قوت و هماهنگي‌اش بيشتر است. رئيس‌جمهور هم هر کدام از آقايان را انتخاب کرد نسبت به آنها شناخت داشت. در دولت قبل ممکن بود برخي همکاران ارتباط نزديک و برخي ارتباط دورتري داشته باشند ولي در دولت دوازدهم رئيس‌جمهور با هر کدام از همکاران ارتباط نزديک کاري داشته که يکي از مزيت‌هاست.

واعظي افزود: در دولت دوازدهم سياست‌ها و خط‌مشي‌ها و نوع مديريت رئيس‌جمهور براي اعضا روشن است و براي رئيس‌جمهور هم توانايي‌ها، نقاط قوت و ظرفيت‌ها روشن است. از طرفي با هرکدام از اعضا درباره کار مشخصشان قبلا صحبت و در حکمشان ماموريت‌ها ابلاغ شده و در دولت دوازدهم به صورت روشن همه اعضا مي‌دانند اولويت‌ها چيست و چگونه بايد فعاليت انجام شود.

واعظي در پاسخ به اين سوال که چه شد از وزارت ارتباط به دفتر رئيس‌جمهور رفت، گفت: اين رئيس‌جمهور است که بايد تشخيص دهد چه کساني مي‌توانند در رسيدن به اهدافي که در انتخابات به مردم وعده داده کمک کنند. آقاي روحاني ساختاري را براي دور دوم تنظيم کرده و با توجه به چارچوبي که ايشان تشخيص داد بهتر ديد که من اگر در اين مسووليت باشم مي‌توان از وزارت ارتباطات موثرتر باشم. هدف ما اين است که بيشتر بتوانيم به مردم خدمت و برنامه‌هاي وعده‌داده شده را محقق کنيم. ممکن است من با توجه به پيشينه سي‌وچند ساله‌اي که داشتم بيشتر از وزارت ارتباطات بتوانم در اين مسووليت موثر باشم.

وزير پيشين ارتباطات همچنين درباره وزير جديد و جوان اين وزارتخانه اظهار کرد: آقاي دکتر جهرمي معاون وزارتخانه بوده و حالا وزير شده است. من در اين 38 سال هر جا که مسوول بوده‌ام تيمي کار کرده‌ام و اعتقادي به انفرادي کار کردن مسوولان ندارم و همه جا يک مجموعه هماهنگ ايجاد و تقسيم کار کرده‌ام که در وزارت ارتباطات هم همين اتفاق افتاد و اگر خدمتي شده محصول کار جمعي از مديران از جمله بخش خصوصي بوده است.

وي اضافه کرد: بايد از بخش خصوصي تشکر کنم که اعتماد کردند. چهار سال پيش از بخش خصوصي خواستم که بيايند و با حمايت و اعتماد دولت سرمايه‌گذاري کنند و قول دادم هر جا وارد شوند دولت تصدي‌گري نمي‌کند. خوشحالم که اعتماد به وجود آمد و کار هماهنگي ايجاد شد. آنقدري هم که برنامه‌هاي آقاي جهرمي را خواندم و صحبت‌هاي ايشان را شنيدم بناي او اين است همين مشي را ادامه دهد و به همکاران وزارت ارتباطات و بخش خصوصي اين اطمينان را مي‌دهد که در چهار سال دوم با وضعيت بهتري کار پيش مي‌رود.

سرپرست نهاد رياست‌جمهوري در پاسخ به اين سوال که رئيس دفتر رئيس‌جمهور چقدر به رئيس‌جمهور نزديک است و تفاوت ارتباطش با ديگران چيست، عنوان کرد: فکر مي‌کنم همه همکاران کابينه به رئيس‌جمهور نزديک هستند و با توجه به ويژگي‌هاي آقاي روحاني که در کار دارد مثل اهميت به نظرات کارشناسي همکاران و مشورت با سايرين که اجازه مي‌دهد موافقان و موافقان نظر بدهند و نظر اکثريت جمع‌بندي مي‌شود همه نزديکان رئيس‌جمهور به حساب مي‌آيند ولي به هر حال رئيس دفتر ماموريت‌هايي دارد که ممکن است متفاوت باشد.

وي اضافه کرد: بر مبناي تصميماتي که رئيس‌جمهور مي‌گيرد و به موضوعاتي که به رياست‌جمهوري مي‌آيد و شرايط داخلي و خارجي و حساسيت‌هايي که وجود دارد در برخي موارد اين کار حساس‌تر است. سعي ما اين است که به نوعي ارتباط نزديکي بين رئيس‌جمهور با دستگاه‌هاي مختلف، احزاب، گروه‌ها، نهادها و مردم داشته باشيم. تلاش من اين است از تجربيات دولت يازدهم استفاده کنم و بازتر برخورد کنيم و نظرات مردم شنيده شود چون اگر نظرات مردم را مرتباً دريافت نکنيم قطعا نمي‌توانيم تصميمات خوبي بگيريم. تلاش ما اين است که ارتباطات با مردم، نهادها، قواي سه‌گانه، مراجع و بخش‌هاي تاثيرگذار کشور خيلي نزديک‌تر و هماهنگ‌تر باشد.

واعظي با اشاره به ضرورت هماهنگي دستگاه‌هاي مختلف تاکيد کرد: طبيعي است وقتي همه دستگاه‌ها فعاليت مي‌کنند در جاهايي هم‌پوشاني به وجود مي‌آيد که اگر سريعاً به آن پرداخته نشود و به جمع‌بندي مشخصي نرسيم ممکن است اختلاف‌نظرهايي ايجاد شود که رئيس‌جمهور بايد وارد شود و يک نظر را انتخاب کند. دفتر رئيس‌جمهور به نوعي بايد چشم و گوش رئيس‌جمهور باشد که بتواند قبل از اينکه اختلاف‌سليقه‌اي در موضوعي خود را نشان دهد از ابتدا هماهنگي را ايجاد کند.

رئيس دفتر رئيس‌جمهور همچنين بيان کرد: وزارتخانه‌ها در بسياري از امور نياز به نظر رئيس‌جمهور دارند که بايد سريعاً ارتباط برقرار شود. در مجموع مساله هماهنگي در کابينه از شاخصه‌هايي بود که براي رئيس‌جمهور در زمان مشورت براي انتخاب اعضاي کابينه بسيار مهم بود. اين يکي از مسائلي است که در موضوعاتي با آقاي جهانگيري به عنوان معاون اول رئيس‌جمهور مربوط مي‌شود. در کل اين هماهنگي‌ها نزديک بوده و در اين دوره هم نزديک خواهد بود و با توجه به هماهنگي و نزديکي بين من و آقاي جهانگيري کارها سريع‌تر هم انجام مي‌شود.

وي در ادامه درباره چينش اعضاي کابينه دوازدهم خاطرنشان کرد: درباره چينش من خودم شاهد بودم که آقاي رئيس‌جمهور مشورت‌هاي زيادي کرد و شخصيت‌هاي مختلفي که نظر و افرادي که تجربه اين کار را داشتند و فراکسيون‌هاي مجلس و کميسيون‌ها با رئيس‌جمهور مشورت کردند و پيشنهادهاي مختلفي هم فرستاده شد که در نهايت جمع‌بندي صورت گرفت.

واعظي با تشکر از نمايندگان مجلس، هيات رئيسه و بخصوص رئيس مجلس در بحث راي اعتماد به وزرا اظهار کرد: انصافاً به صورت واقعي همه ابعاد کار در کميسيون‌ها و فراکسيون‌هاي سه‌گانه بررسي شد و همه توانستند با کانديداها بنشينند و بحث کنند. به هر حال مجلس آزاد است و دموکراسي وجود دارد که ما هم اعتقاد داريم دولت بايد به نظر مردم از طريق نمايندگان احترام بگذارد که اين اتفاق هم افتاد و تشکر مي‌کنيم. وظيفه خودمان مي‌دانيم با قوه مقننه، قوه قضاييه و همه نهادها اين تعامل وجود داشته باشد چون بدون تعامل نمي‌توانيم مشکلات را حل کنيم و حل مشکلات در گرو آرامش و صميميت است.

رئيس دفتر رئيس‌جمهور همچنين درباره اولويت‌هاي دوازده گانه دولت دوازدهم يادآور شد: ضمن اينکه دولت بنا دارد به همه عرصه‌ها توجه ويژه کند براي ما مسائل اجتماعي، آسيب‌هاي اجتماعي، سياست خارجي و ايجاد بازارهاي صادراتي، مسائل فرهنگي و باورهاي ديني مردم، مسائل سياست داخلي و امنيت کشور از اولويت‌ها به حساب مي‌آيد که براي آنها برنامه داريم ولي بين همه اينها از موضوعات مهم مساله اقتصاد است که اولويت بيشتري داريم و براي معيشت مردم و توليد و اشتغال که شعار امسال هم هست تلاش زيادي مي‌کنيم و تلاش داريم امسال اشتغال را افزايش دهيم.

وي با بيان اينکه از اشتغالزايي سال گذشته رضايت وجود دارد، افزود: پارسال بالاي 600 هزار شغل ايجاد شد و تلاش مي‌کنيم امسال و سال بعد اين رقم 10 تا 12 درصد افزايش پيدا کند. براي ايجاد شغل بايد سرمايه‌گذاري صورت گيرد که بخش داخلي و بخشي جذب سرمايه خارجي است. موضوع معيشت مردم اشتغال و رونق اقتصادي از اولويت‌هاي اصلي دولت دوازدهم به حساب مي‌آيد.

واعظي در ادامه به ديدار اعضاي هيات دولت با رهبر انقلاب اشاره و خاطرنشان کرد: در اين جلسه بسيار خوب و مفيد که خدمت مقام معظم رهبري بوديم رئيس‌جمهور به اين موضوع اشاره کرد که براي رسيدن به رقم 900 هزار شغل که در برنامه ششم تنظيم شده بايد بتوانيم 775 هزار ميليارد تومان سرمايه‌گذاري کنيم که براي اين کار بايد اعتماد سرمايه‌گذاران داخلي و خارجي را به دست بياوريم. همه اين کار توسط دولت نمي‌تواند صورت گيرد. ما براساس بودجه و ظرفيت‌ها مي‌توانيم تعهد بدهيم همان 620 تا 630 هزار شغل که بوده 10 تا 12 درصد با توجه به شرايط فعلي افزايش پيدا کند.

سرپرست نهاد رياست‌جمهوري ادامه داد: تلاش مي‌کنيم که سرمايه‌گذاري خارجي وارد کشور شود. به طور مثال در همين قرارداد اخير نفتي رقم خوبي سرمايه‌گذاري شد و يا اين قرارداد 8 ميليارد دلاري با کره که خط اعتباري جديدي به وجود مي‌آورد. از طرفي با بعضي اروپايي‌ها در حال مذاکره هستيم که از خط اعتباري و فاينانس استفاده شود. اميدواريم که با اين انسجام و آرامش و امنيت و نوع سياست خارجي‌مان نگاه‌هايي که بيشتر به ايران مي‌چرخد را جذب کنيم.

وي همچنين تاکيد کرد: اگر اين سرمايه‌گذاري‌ها افزايش پيدا کند قطعا مي‌توانيم به رشد 8 درصدي که سند چشم‌انداز مشخص کرده برسيم. در سال 95 کار بسيار بزرگي انجام شد و ما از اين رقم بالاتر رفتيم که اميدواريم بتوانيم مقدمات را فراهم کنيم تا در پايان اين چهار سال به رشد هشت درصدي ثابت برسيم. الان تا جاهايي حتي به رشد 11 درصد هم رسيديم و بايد خيلي تلاش کنيم که مثلا در سال آينده به شش درصد، سال بعدش به هفت درصد و تا سال 1400 به رشد هشت درصد برسيم.

واعظي همچنين درباره پيوست‌هايي که در حکم وزراي جديد وجود دارد، گفت: رئيس‌جمهور در دوران انتخابات يک کتاب برنامه ارائه داد و از طرفي در سخنراني‌ها، مناظره‌ها و مصاحبه‌هاي خود وعده‌هايي را به مردم داد. ما بنا نداريم قول و قراري با مردم بگذاريم ولي افرادي وارد کابينه شوند که براساس سليقه خودشان رفتار کنند. وقتي همکاران آمدند اولين کاري که کرديم آن کتاب برنامه و سخنراني‌هاي رئيس‌جمهور را براي بخش‌هاي مختلف ارسال کرديم و به آنها گفتيم که برنامه‌هايتان را بر اين اساس تنظيم کنيد.

وي ادامه داد: با توجه به مباحثي که در مجلس گذشت و بازخوردهاي نظرات مردم و نظرات رئيس‌جمهور همه اينها جمع شد و از هر وزارتخانه و دستگاهي انتظاراتي به وجود آمد که اينها فهرست شده و به عنوان پيوست حکم براي مسوولين ارسال مي‌شود و مکلف مي‌شوند هر سه ماه يک بار گزارش دهند و گروهي هم در رياست‌جمهوري اينها را بررسي مي‌کنند. برنامه اين است که دولت هدفمند باشد و بدانيم در هر زمينه مي‌خواهيم از کجا به کجا برسيم. ارزيابي و نظارت از وظايف اصلي دولت دوازدهم به حساب مي‌آيد.

رئيس دفتر رئيس‌جمهور همچنين درباره مردمي کردن اقتصاد بر مبناي اقتصاد مقاومتي و اصل 44 و برنامه‌هاي دولت در اين زمينه اظهار کرد: اعتقاد دولت بر اين است تا جايي که امکان دارد بايد تصدي‌گري را کم کنيم و اين يکي از بندهاي جدي اقتصاد مقاومتي است که امور اقتصادي در اختيار مردم قرار گيرد و دولت نقش سياست‌گذاري، نظارت، هدايت و حمايت داشته باشد. اگر دولت بخواهد همزمان با بخش خصوصي تصدي‌گري کند قطعا بخش خصوصي شکست مي‌خورد.

وي اضافه کرد: براساس اصل 44 بايد واگذاري صورت گيرد. در گذشته واگذاري‌هايي شده که از نظر ما درست نبوده است. قرار بوده شرکتي را کاملا به بخش خصوصي بدهيم اما از وزارتخانه‌اي گرفتيم ولي به جايي داده‌ايم که درست است دولت نيست اما شبه‌دولتي به حساب مي‌آيد که ما اين کار را خصوصي‌سازي نمي‌دانيم. وقتي قرار است خصوصي‌سازي صورت گيرد بايد کاملا در اختيار مردم و بخش خصوصي قرار گيرد.

واعظي همچنين تصريح کرد: نهادها و ارگان‌هايي که تصدي‌گري مي‌کنند رقيب مردم و بخش خصوصي هستند. در جلسه با مقام معظم رهبري هم ايشان روي اين موضوع تاکيد کردند که اگر قرار است خصوصي‌سازي صورت گيرد واقعا براساس اصل 44 بايد انجام شود. در جلسه اخير دولت رئيس‌جمهور بر اين موضوع تاکيد کرد و از وزير اقتصاد خواست تا آقاي کرباسيان طرح خود را در اين زمينه بياورد که او هم گفت کميته‌اي را براي اين کار تشکيل داده‌ايم که به صورت جدي در حال کار کردن هستند. اميدوارم در برنامه صد روزه‌اي که رئيس‌جمهور ارائه مي‌دهد يکي از موضوعات همين باشد.

سرپرست نهاد رياست‌جمهوري در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود درباره برجام، بدعهدي‌هاي آمريکا و آينده برجام با توجه به اين اتفاقات گفت: برجام براي ما يک هدف نيست بلکه يک بستر است. من با توجه به سابقه 30 ساله‌ام در سياست خارجي مي‌دانم که آقاي ظريف و همکارانش چه کار بزرگي انجام دادند. البته اگر حمايت‌ها و هدايت‌هاي مقام معظم رهبري، مديريت لحظه‌اي آقاي روحاني و حمايت مردم نبود قطعا اين موفقيت بزرگ به وجود نمي‌آمد. بايد بدانيم که اين يک توفيق ملي است.

وي افزود: آمريکايي‌ها قبلا بيشتر سياسي بودند و حرف‌هايشان را مي‌پيچاندند اما اين آقاي ترامپ کمتر سياستمدار است و به عنوان يک بازرگان صريح‌تر حرف مي‌زند و بارها گفته در اين توافق کلاه سر ما رفته و اگر من بودم امضا نمي‌کردم. در هر صورت ما بايد از آنچه به دست آورده‌ايم صيانت کنيم و از اين بستر حداکثر استفاده را ببريم. اين يک توافق دوجانبه نيست بلکه يک پيمان چندجانبه بين‌المللي است که در سازمان ملل ثبت و براساس قطعنامه 2231 نهادينه شده است. در اينکه آمريکايي‌ها بدعهدي مي‌کنند ترديدي نيست ولي اينگونه نيست که همه برجام آمريکا باشد. آمريکايي‌ها هر چه عليه برجام صحبت مي‌کنند هم در داخل آمريکا و مشخصاً ميان دموکرات‌ها و هم بين ديگر کشورها خودشان را منزوي مي‌کنند.

واعظي با بيان اينکه خود آمريکايي‌ها هم مانده‌اند با برجام چگونه برخورد کنند، يادآور شد: ابتدا که آقاي ترامپ آمد خيلي تند بود ولي هر چه مي‌گذرد در حال فاصله گرفتن با گذشته‌اش است. فکر مي‌کنم بايد نشان داده شود که ايران به آنچه امضا مي‌کند تا زماني که ديگران متعهد هستند، وفادار است و بايد در اين قصه نشان دهد آمريکا يا از طريق عهدشکني و سنگ‌اندازي مي‌خواهد توافقاتش را بر هم بزند يا اگر نمي‌تواند از آن بيرون مي‌رود که در اين صورت مقابل اروپا، چين و روسيه قرار مي‌گيرد. به هر حال ما با آمريکا رابطه دوجانبه نداريم ولي با اروپا و ساير کشورها داريم و همه بايد از برجام صيانت کنيم.

رئيس دفتر رئيس‌جمهور در ادامه تاکيد کرد: ما در اين زمينه نگراني نداريم و اينکه آمريکا بدعهدي کرده يا خواهد کرد، شايد طبيعي باشد. کارهاي آقاي ترامپ اصول و چارچوبي ندارد اما فکر نمي‌کنم اينگونه که مي‌گويند مخالفند، عمل کند. ديديم سفيرشان هم که به وين رفت ابتدا حرفي زد و بعد گفت برجام را که بررسي کردم و با رئيس آژانس حرف زدم به بسياري از سوالات ما جواب داده شد. به هر حال او هم يک حرفي مي‌زند و چيزي گفته است اما معتقدم اروپايي‌ها به صورت جدي پاي برجام مي‌ايستند و بناي آنها اين است که اين يک کار بين‌المللي بوده. اگر آمريکا هم يک دولت منطقي بود بايد احترام مي‌گذاشت که دولت قبلي‌اش يک توافق بين‌المللي کرده است. در هر صورت اروپايي‌ها نشان دادند با وجود همه فشار آمريکايي‌ها روي برجام مي‌ايستند.

وي همچنين درباره بازرسي از مراکز نظامي ايران و پاسخ جمهوري اسلامي ايران در اين زمينه تصريح کرد: همکاري ما آژانس و برجام شفاف است. ما بارها حتي قبل از برجام که چارچوب همکاري روشن نبود همواره اعلام کرده بوديم آنچه با امنيت ملي ما مغاير باشد را اجازه نمي‌دهيم، انجام شود. الان هم همان سياست است. اين‌گونه نيست که آمريکايي‌ها خودشان تصميم بگيرند و اعلام کنند که بايد انجام شود. براساس سازوکارها ما هيچ نگراني‌اي نداريم و آنچه مربوط به امنيت و مسائل نظامي ما باشد چه در گذشته و چه در حال اجازه دخالت به کسي نمي‌دهيم که به اسم برجام يا هر چيز ديگري وارد اين حوزه شوند.

واعظي در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود با اشاره به اصلاحات صورت گرفته در دولت بيان کرد: بناي ما در دولت اين بود که در بخش‌هاي مختلف اصلاحاتي انجام شود. از جمله سازوکاري درباره اشتغال که منجر به توسعه اشتغال مي‌شود يا اصلاح نظام بانکي که اگر اين تحول صورت گيرد از نظر بخش خصوصي و رونق اقتصادي، رونق به وجود مي‌آيد. نظام بودجه‌ريزي هم بايد اصلاح شود که در جلسه اخير هيات دولت بحثي در اين زمينه داشتيم و رئيس جمهور سازمان برنامه و بودجه را مامور کرد که به صورت جدي کار کنند تا بودجه‌اي که براي سال 97 مي‌خواهيم به مجلس تقديم کنيم کاملا متفاوت باشد.

وي افزود: توسعه اقتصاد انرژي، توسعه حمل‌ونقل به ويژه ريلي، کشاورزي پايدار، توسعه صادرات غيرنفتي، جذب سرمايه‌گذاري خارجي، بهسازي مدارس و دانشگاه‌ها از آموزش‌محور به مهارت‌محور، بهسازي فضاي مجازي، اصلاح مديريت آب، مقابله با فرسايش خاک و آلودگي هوا، حفاظت از جنگل‌ها، مراتع و محيط زيست، بهداشت سلامت، بهبود سطح پوشش و ارائه خدمات بيمه‌ها، آسيب‌هاي اجتماعي و اصلاح صندوق‌هاي بازنشستگي از جمله محورهايي است که در دولت دوازدهم تاکيد داريم بايد در آن اصلاحات صورت گيرد.

واعظي همچنين درباره معاونت اقتصادي رئيس‌جمهور گفت: رئيس‌جمهور در اين دوره يک دستيار ويژه و يک معاون اقتصادي تعيين کردند که اين به معناي بزرگ شدن دولت يا ساختار جديد نيست بلکه نشان مي‌دهد در دولت دوازدهم اولويت با مسائل اقتصادي است. به هر حال مسائل مختلف اقتصادي در جاهايي بايد رسيدگي و پيگيري شود و اينها ابزاري است که بتوانند به صورت جدي آن را دنبال کنند. در دولت يازدهم رئيس‌جمهور خودش ستاد اقتصادي تشکيل داد که اين ادامه پيدا مي‌کند و با اين کار مي‌خواهد به مردم و کارآفرينان نشان دهد که اولويت دولت اقتصاد بر مبناي سياست‌هاي اقتصادي مقاومتي است.

رئيس دفتر رئيس‌جمهور در پايان اظهار کرد: اميدوارم با کمک مردم و با حمايت‌ها و هدايت‌هاي مقام معظم رهبري که همواره در دولت‌هاي گذشته وجود داشته و در اين دولت هم همين‌گونه است ما بتوانيم براي مردمي که هر چقدر هم براي آنها کار کنيم کم است، خدمتگذار خوبي باشيم.

انتهاي پيام



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

دولت يازدهم در يک نگاه

واعظي: دولت دوازدهم فراجناحي است و متعلق به اين تفکر يا آن تفکر نيست

پخش سريال «مرواريد سرخ» با بازي پوپک گلدره

انتشار متن کامل گزارش وزير کشور در آئين تنفيذ حکم رياست جمهوري

طرح نقدها و دغدغه‌ها نسبت به عملکرد اصلاح‌طلبان در انتخابات گذشته

وسواس مجري مناظره‌هاي انتخاباتي براي رفتار با نامزدها

وصول نامه تاييديه شوراي نگهبان در خصوص انتخابات مياندوره اي مجلس شوراي اسلامي

انتشار نتايج تفصيلي انتخابات رياست جمهوري

کثرت حضور مردم از نقطه صفر مرزي تا پايتخت در انتخابات هم صدايي را رقم زد

هجده روز پس از برگزاري انتخابات/ گزارش وزير کشور به نمايندگان ملت در مجلس شوراي اسلامي

همه گزارش ها بر اصالت، صحت و سلامت انتخابات تاکيد دارد

استاندار قزوين: انتخابات 29 ارديبهشت سالم و قانونمند برگزار شد

انتخابات محل رقابت بين مردم و نه رقابت حکومت با مردم است

استاندار خراسان جنوبي: پذيرش نتيجه انتخابات به فرهنگ تبديل شود

استاندار: سه انتخابات همزمان در هرمزگان، بدون مشکل برگزار شد

مطرح کردن راي حلال و حرام دست بردن در دين است

کثرت حضور مردم از نقطه صفر مرزي تا پايتخت درانتخابات هم صدايي را رقم زد

پورعلي مطلق به عنوان مشاور وزير و مسئول هماهنگي امور اجرايي انتخابات برگزيده شد

وزير کشور: هيچ گونه دستگيري نداشتيم

وصول نامه تاييديه شوراي نگهبان در خصوص انتخابات مياندوره اي مجلس شوراي اسلامي

سويه آرا در انتخابات ارديبهشت 96 پيام آور روشني براي مسئولان بود

استاندار زنجان: مشارکت گسترده در انتخابات نشان دهنده احساس مسئوليت و تعهد مردم بود

نامه شوراي نگهبان در خصوص تاييد صحت انتخابات دوازدهمين دوره رياست جمهوري واصل شد

نامه شوراي نگهبان در خصوص تاييد صحت انتخابات دوازدهمين دوره رياست جمهوري واصل شد

استاندار لرستان: انتخابات در لرستان با شور خاصي برگزار شد

استاندار: انتخابات آذربايجان غربي بدور از هر مشکل امنيتي برگزار شد

استاندار فارس: انتخابات در نهايت صحت و سلامت برگزار شد

يادداشت رسانه اي وزارت کشور درخصوص انتشار يک نامه سرگشاده حاوي نسبت هاي خلاف واقع به وزارت کشور

استاندار خوزستان: مشارکت 70 درصدي مردم خوزستان در انتخابات قابل تحسين است

استاندار هرمزگان: راي دوباره مردم به دولت وظايف مسئولان را سنگين تر مي کند

استاندار خراسان شمالي: انتخابات استان در سلامت کامل برگزار شد/حضور 81 درصدي واجدان شرايط

استاندار تهران: انتخابات در استان قانونمند، با نشاط و با حضور حداکثري مردم برگزار شد

استاندار مازندران: انتخابات 29 ارديبهشت افتخار بزرگ براي نظام جمهوري اسلامي است

استاندار چهارمحال و بختياري: حضور مردم در انتخابات يک حماسه بود

استاندار کرمان: انتخابات در اين استان با مشارکت 73درصدي ودر سلامت کامل برگزار شد

استاندار گيلان: مردم در انتخابات حضوري مقتدرانه همراه با دانايي داشتند/انتخابات در سلامت کامل برگزار شد

استاندار آذربايجان شرقي: انتخابات در سلامت و امانت کامل برگزار شد

انتخابات در استان قم بدون هيچ مشکلي و با حضور حماسي مردم برگزار شد

استاندار: انتخابات در کردستان در کمال صحت و سلامت برگزار شد

استاندار گلستان: انتخابات اخير برگ زريني در تاريخ سياسي جمهوري اسلامي بود

انتخابات 29 ارديبهشت بدون نقص و با مشارکت حداکثري مردم در سمنان برگزار شد

استاندار يزد: انتخابات در استان در سلامت کامل و بالاترين ميزان مشارکت برگزار شد

استاندار اصفهان: انتخابات در اين استان در کمال صحت و سلامت برگزار شد

استاندار: مردم استان ايلام با مشارکت 77 درصدي در انتخابات مهر تاييدي بر آرمان هاي نظام و انقلاب زدند

نخستين برنده ي انتخابات ملت ايران هستند / مردم در انتخابات نام ايران را در کنار بزرگترين دموکراسي هاي جهان به ثبت رساندند/ مردم با حضور خود در انتخابات منزلت ايران را در منطقه و جهان افزايش دادند/ سران کشورهاي منطقه از مراجعه به آراي مردم خود وحشت دارند

نظم و امنيت انتخابات با نگاهي متفاوت/يادداشت حسين ذوالفقاري

وزير کشور در گفتگوي زنده تلويزيوني به همه سوالات در مورد انتخابات پاسخ داد

اطلاعيه کميته اطلاع رساني ستاد انتخابات کشور در خصوص نامه شوراي سياستگذاري ائمه جمعه

اطلاعيه کميته اطلاع رساني ستاد انتخابات کشور در خصوص نامه شوراي سياستگذاري ائمه جمعه

ناظران شوراي نگهبان صورتجلسه 62 هزار و 381 شعبه را امضا کرده اند/ حلال و حرام خواندن راي توهين به مردم است