آخرین اخبار

استاندار خراسان جنوبي: پذيرش نتيجه انتخابات به فرهنگ تبديل شود انتخابات

استاندار خراسان جنوبي: پذيرش نتيجه انتخابات به فرهنگ تبديل شود

  بزرگنمايي:

چه خبر -

به گزارش پايگاه اطلاع رساني وزارت کشور؛ سيد علي اکبر پرويزي گفت: طرح بحث تخلف در اذهان عمومي و دامن زدن به اين موضوع ، باعث ايجاد بي اعتمادي در جامعه مي شود و در دوره هاي بعد با چالش مواجه خواهيم شد.

وي اضافه کرد: در سال 1388 شاهد حوادثي بوديم که به دليل القاي ذهنيت اشتباه در جامعه بود، امروز هم همه داوطلبان انتخابات ، نتيجه آن را قبول کنند.

مقام عالي دولت در استان، اظهار کرد: با توجه به حضور گسترده نمايندگان شوراي نگهبان، هيات هاي نظارت و اجرايي، نماينده داوطلبان، موضوع به گونه اي طرح نشود که به اعتماد مردم نسبت به انتخابات لطمه وارد شود، بايد به گونه اي عمل کنيم تا شاهد مشارکت هرچه بيشتر مردم در انتخابات دوره هاي آينده نيز باشيم.

پرويزي، يادآور شد: انتخابات در خراسان جنوبي با حضور پرشور مردم در 11شهرستان تابعه برگزار شد واز چند ماه قبل، فرآيندهاي مرتبط با برنامه ريزي هاي اعلام شده وزارت کشور انجام شد.

وي تصريح کرد: بعداز تشکيل هيات هاي اجرايي، بازرسي و نظارت ، هفته قبل از انتخابات هم داوطلبان نمايندگان خود را به فرمانداري ها معرفي کردند.

وي تاکيد کرد: روز راي گيري با حضور ناظران، بازرسان و نمايندگان فرماندار و بخشداران، انتخابات شروع شد و بدون هيچگونه حاشيه اي هم به اتمام رسيد.

استاندار خراسان جنوبي تصريح کرد: اقدامات مناسب شوراي تامين و نيروي انتظامي به عنوان مسئول حفظ نظم و امنيت شعبه هاي اخذ راي به برگزاري انتخابات خوب و سالم در استان کمک شاياني کرد.

پرويزي ، ادامه داد: فرآيند انتخابات در جمهوري اسلامي ايران به گونه اي است که با توجه به حضور ناظران ، بازرسان و نمايندگان داوطلبان و نظارت آنها امکان کمترين تخلف وجود دارد.

وي يادآور شد: در استان نظارت مردمي و نظارت هاي موجود باعث حضور 85.22 درصد مردم پاي صندوق راي شد و نتيجه آن بعد از شمارش آرا با حضور ناظران و بازرسان و نمايندگاني داوطلبان صورتجلسه شد.

وي افزود: صورتجلسه هاي يادشده نيز به تاييد و امضاي نمايندگان هيات هاي اجرايي ، نماينده فرماندار و بخشدار، نمايندگان هيات نظارت و نماينده داوطلبان رسيده و بعد از آن نتيجه اعلام شد.

وي اظهار کرد: سابقه مردم خراسان جنوبي در حوزه مشارکت در انتخابات خوب است و اين دوره هم مردم حضور پرشوري در شعبه هاي اخذ راي داشتند.

پرويزي يادآور شد: يکي از دلايل حضور پرشور مردم استان فعاليت ستادهاي انتخاباتي داوطلبان و بخشي هم به دليل ايجاد اعتماد و امانت داري مجريان انتخابات بود و تاکيد شد، آنچه مردم تشخيص دهند همان را حراست و به عنوان حق الناس آن را به خوبي مديريت کنيم.

وي تصريح کرد: تلاش مسئولان استان و گروه هاي اجتماعي و سياسي و رسانه ها از ديگر عوامل حضور پرشور مردم خراسان جنوبي در انتخابات بود.

وي تاکيد کرد: بعضي ايرادها به لحاظ شکلي در روز راي گيري وجود داشت و در طول تاريخ 38 سال گذشته چنين ايراداتي بود، اما هيچ وقت اين اشکال جزئي در برگزاري انتخابات تاثيري در نتيجه آن نداشته است.

به گفته پرويزي تصور بعضي از داوطلبان اين است،حتما راي مي آورند و از قبل قضاوتي در اين ارتباط دارند يا اطلاعات نادرستي که ممکن است به آنها داده شود در مواجه با مردم دچار اشتباه مي شوند.

وي افزود: با توجه به رفتار فرهنگي و اجتماعي جامعه بعضي از مردم خيلي صريح و شفاف اظهار نظر نمي کنند و هر کسي به آنها مراجعه کند، مي گويند به شما راي مي دهيم.

وي اظهار کرد: شايد بعضي نگراني ها از عواقب اظهار نظر کردن باعث شده است تا تعدادي از مردم در اين خصوص شفاف اظهار نظر نکنند، آنچه مهم و ارزش دارد، لحظه تعيين سرنوشتي است که مردم خود با حضور پاي صندوق راي مشخص مي کنند.

وي تصريح کرد: در مورد انتخابات دوازدهمين دوره رياست جمهوري ،خراسان جنوبي ثابت کرد که کاملاً قانونمند حرکت کرد و نتيجه آن هم مويد اين امر است و در کشور هم فرآيند بگونه اي نيست، کسي بتواند تاثيري در نتيجه انتخابات داشته باشد.

وي ادامه داد: اشکالات جزئي در همه دوره ها بوده مگر اينکه کاملاً نظام سيستمي، کارت هوشمند و الکترال ايجاد شود و شرايط روز به روز از قبل بهتر شود.

استاندار خراسان جنوبي ، يادآور شد: در حال حاضر تکليف قانوني براي جمع آوري راي در روز برگزاري انتخابات اين است، بايد نمايندگان شوراي نگهبان، هيات نظارت، بازرسان، اعضاي شعبه ها، نماينده فرماندار و نيروي انتظامي حضور يابند، اگر نماينده يکي از اين بخش ها نباشد عملاً فرايند اخذ راي شروع نمي شود.

وي تصريح کرد: اگر سرناظر يا بازرس نباشد بايد منتظر بمانند، اين موجب ايجاد تاخير در فرآيند راي گيري در بعضي شعبه ها مي شود يا ممکن است مامور نيروي انتظامي به موقع نرسد.

وي اضافه کرد: در خراسان جنوبي افرادي که در شعبه هاي اخذ راي حضور يافته بودند، توانستند در انتخابات شرکت کنند، آرا آنها اخذ شد، در شهر بيرجند در دو،سه شعبه با مشکل ازدحام جمعيت مواجه شديم، تلاش شد با جابه جايي افراد با شعبه هاي ديگر مشکل رفع شود.

وي با بيان اينکه دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري و پنجمين دوره انتخابات شوراهاي شهر و روستا روز جمعه 29ارديبهشت همزمان با سراسر کشور در خراسان جنوبي برگزار شدافزود:کار اخذ راي از ساعت هشت صبح آغاز شد و پس از 16ساعت پايان يافت.

مقام عالي دولت در استان ، ادامه داد: حدود سه هزار نفر مسئوليت تامين امنيت شعبه هاي اخذ راي را بر عهده داشتند و در مجموع 13هزار و 500 نفر در کار برگزاري انتخابات با ستاد انتخابات استان همکاري داشتند.

پرويزي، با اشاره به اينکه براي جمع آوري راي مردم استان در 11 شهرستان،902 شعبه اخذ راي در نظر گرفته شده بود گفت: تعداد صندوق هاي اخذ راي رياست جمهوري 902 صندوق و براي شوراهاي اسلامي شهر و روستا يک هزار و 202 صندوق در نظر گرفته شد.

وي افزود: راي گيري شوراي اسلامي شهر بيرجند در 92 شعبه با پيش بيني 410 صندوق اخذ راي به روش الکترونيکي انجام شد، و اخذ راي براي رياست جمهوري دستي انجام شد.

وي با بيان اينکه در اين دوره انتخابات شوراهاي اسلامي در 908 روستا برگزار شد و چهار هزار و 817 نامزد شورا در حوزه روستايي استان، براي تصاحب 2 هزار و 822 کرسي، با هم رقابت کردند افزود: مجموع ثبت نام شدگان براي نامزدي شوراي شهر و روستا، پنج هزار و 678 نفر بود، نامزدها در حوزه شهري براي تصاحب 139 کرسي با هم رقابت کردند.

استاندارخراسان جنوبي با اشاره به اينکه يکهزار و 170 ناظر و سر ناظر در استان مسئوليت نظارت برگزاري انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا را به عهده داشتنديادآورشد: جمعيت خراسان جنوبي بر اساس نتايج سرشماري عمومي نفوس و مسکن آبان ماه سال 1395، 769هزار نفر اعلام شد که از اين تعدادد 454 هزار(59درصد) نفر شهري و 315 هزار نفر (41درصد) روستايي هستند.

پرويزي تصريح کرد: از 769 هزار نفر جمعيت استان، 552 هزار نفر واجد شرايط حق راي در انتخابات اين دوره بودند که از اين تعداد 15هزار و 926 نفر راي اولي اند.

وي در پايان خاطر نشان ساخت: تعداد واجدان شرايط راي در ايران در اين انتخابات 56 ميليون و 410 هزار و 234 تن اعلام شد که از اين تعداد يک ميليون و 350 هزار و 294 تن رأي اولي بودند.

بيشتر



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

دولت يازدهم در يک نگاه

واعظي: دولت دوازدهم فراجناحي است و متعلق به اين تفکر يا آن تفکر نيست

پخش سريال «مرواريد سرخ» با بازي پوپک گلدره

انتشار متن کامل گزارش وزير کشور در آئين تنفيذ حکم رياست جمهوري

طرح نقدها و دغدغه‌ها نسبت به عملکرد اصلاح‌طلبان در انتخابات گذشته

وسواس مجري مناظره‌هاي انتخاباتي براي رفتار با نامزدها

وصول نامه تاييديه شوراي نگهبان در خصوص انتخابات مياندوره اي مجلس شوراي اسلامي

انتشار نتايج تفصيلي انتخابات رياست جمهوري

کثرت حضور مردم از نقطه صفر مرزي تا پايتخت در انتخابات هم صدايي را رقم زد

هجده روز پس از برگزاري انتخابات/ گزارش وزير کشور به نمايندگان ملت در مجلس شوراي اسلامي

همه گزارش ها بر اصالت، صحت و سلامت انتخابات تاکيد دارد

استاندار قزوين: انتخابات 29 ارديبهشت سالم و قانونمند برگزار شد

انتخابات محل رقابت بين مردم و نه رقابت حکومت با مردم است

استاندار خراسان جنوبي: پذيرش نتيجه انتخابات به فرهنگ تبديل شود

استاندار: سه انتخابات همزمان در هرمزگان، بدون مشکل برگزار شد

مطرح کردن راي حلال و حرام دست بردن در دين است

کثرت حضور مردم از نقطه صفر مرزي تا پايتخت درانتخابات هم صدايي را رقم زد

پورعلي مطلق به عنوان مشاور وزير و مسئول هماهنگي امور اجرايي انتخابات برگزيده شد

وزير کشور: هيچ گونه دستگيري نداشتيم

وصول نامه تاييديه شوراي نگهبان در خصوص انتخابات مياندوره اي مجلس شوراي اسلامي

سويه آرا در انتخابات ارديبهشت 96 پيام آور روشني براي مسئولان بود

استاندار زنجان: مشارکت گسترده در انتخابات نشان دهنده احساس مسئوليت و تعهد مردم بود

نامه شوراي نگهبان در خصوص تاييد صحت انتخابات دوازدهمين دوره رياست جمهوري واصل شد

نامه شوراي نگهبان در خصوص تاييد صحت انتخابات دوازدهمين دوره رياست جمهوري واصل شد

استاندار لرستان: انتخابات در لرستان با شور خاصي برگزار شد

استاندار: انتخابات آذربايجان غربي بدور از هر مشکل امنيتي برگزار شد

استاندار فارس: انتخابات در نهايت صحت و سلامت برگزار شد

يادداشت رسانه اي وزارت کشور درخصوص انتشار يک نامه سرگشاده حاوي نسبت هاي خلاف واقع به وزارت کشور

استاندار خوزستان: مشارکت 70 درصدي مردم خوزستان در انتخابات قابل تحسين است

استاندار هرمزگان: راي دوباره مردم به دولت وظايف مسئولان را سنگين تر مي کند

استاندار خراسان شمالي: انتخابات استان در سلامت کامل برگزار شد/حضور 81 درصدي واجدان شرايط

استاندار تهران: انتخابات در استان قانونمند، با نشاط و با حضور حداکثري مردم برگزار شد

استاندار مازندران: انتخابات 29 ارديبهشت افتخار بزرگ براي نظام جمهوري اسلامي است

استاندار چهارمحال و بختياري: حضور مردم در انتخابات يک حماسه بود

استاندار کرمان: انتخابات در اين استان با مشارکت 73درصدي ودر سلامت کامل برگزار شد

استاندار گيلان: مردم در انتخابات حضوري مقتدرانه همراه با دانايي داشتند/انتخابات در سلامت کامل برگزار شد

استاندار آذربايجان شرقي: انتخابات در سلامت و امانت کامل برگزار شد

انتخابات در استان قم بدون هيچ مشکلي و با حضور حماسي مردم برگزار شد

استاندار: انتخابات در کردستان در کمال صحت و سلامت برگزار شد

استاندار گلستان: انتخابات اخير برگ زريني در تاريخ سياسي جمهوري اسلامي بود

انتخابات 29 ارديبهشت بدون نقص و با مشارکت حداکثري مردم در سمنان برگزار شد

استاندار يزد: انتخابات در استان در سلامت کامل و بالاترين ميزان مشارکت برگزار شد

استاندار اصفهان: انتخابات در اين استان در کمال صحت و سلامت برگزار شد

استاندار: مردم استان ايلام با مشارکت 77 درصدي در انتخابات مهر تاييدي بر آرمان هاي نظام و انقلاب زدند

نخستين برنده ي انتخابات ملت ايران هستند / مردم در انتخابات نام ايران را در کنار بزرگترين دموکراسي هاي جهان به ثبت رساندند/ مردم با حضور خود در انتخابات منزلت ايران را در منطقه و جهان افزايش دادند/ سران کشورهاي منطقه از مراجعه به آراي مردم خود وحشت دارند

نظم و امنيت انتخابات با نگاهي متفاوت/يادداشت حسين ذوالفقاري

وزير کشور در گفتگوي زنده تلويزيوني به همه سوالات در مورد انتخابات پاسخ داد

اطلاعيه کميته اطلاع رساني ستاد انتخابات کشور در خصوص نامه شوراي سياستگذاري ائمه جمعه

اطلاعيه کميته اطلاع رساني ستاد انتخابات کشور در خصوص نامه شوراي سياستگذاري ائمه جمعه

ناظران شوراي نگهبان صورتجلسه 62 هزار و 381 شعبه را امضا کرده اند/ حلال و حرام خواندن راي توهين به مردم است