آخرین اخبار

10 نشانه اي که خانه شما باعث چاق شدنتان مي شود تازه هاي سلامت

10 نشانه اي که خانه شما باعث چاق شدنتان مي شود

  بزرگنمايي:

چه خبر - خانه شما باعث چاقي تان مي شود

خانه تان را با اين روش هاي علمي ثابت شده به محلي که باعث لاغري شما مي شود، تغيير دهيد.

يک محيط مسموم

گذشته از کار، شما بيشتر وقت خود را در خانه سپري مي کنيد. و بايد آن را به عنوان عاملي براي جايگزيني خريد فست فود و يا خريد شکلات از فروشگاه ببينيد. ولي اگر خانه خود را درست تنظيم نکرده باشيد، ممکن است باعث افزايش عادات بد شما شود. دنبال راهي براي پيروزي در اين نبرد هستيد؟ به گفته دکتر شري پاگوتو (Sherry Pagoto) استاديار پزشکي در بخش طب پيشگيرانه و رفتاري دانشکده پزشکي ماساچوست، ميتوانيد محيط خانه خود را بازسازي کرده تا از شما در مقابل مصرف خوراکي هاي ناسالم و يک روش زندگي بي تحرک محافظت کند، از ساماندهي آشپزخانه خود تا تنظيم سيستم گرمايش. ادامه اين مقاله را مطالعه کنيد تا 10 موردي که باعث ميشود در خانه چاق شويد را کشف کنيد.

1 . کابينت شما مملو از خوراکي است

 کابينت شما مملو از خوراکي است کابينت شما مملو از خوراکي است

اگر کابينت خود را پر کرده ايد به طوري که نياز داريد مواد غذايي را بر روي کانتر آشپزخانه، يخچال و طاقچه قراردهيد، شما ولع خوردن را در خودتان تحريک مي کنيد. به گفته پاگوتو، يک بسته چيپس سيب زميني يا آبنبات که روي کانتر آشپزخانه گذاشته ايد و موقع راه رفتن جلوي چشمتان است، به محض اين که چشمتان به اين خوردني خوشمزه بيافتد، دلتان مي خواهد.

راه حل: تميز کردن آشپزخانه به طور منظم. از شر خوراکي هايي که تاريخ انقضايشان گذشته و وسايلي که خريداري کرده ايد، ولي نمي خواهيد بخوريد ( ولي نگه داشته ايد) خلاص شويد، حتي اگر سالم هستند. يا از يک برنامه جايگزين استفاده کنيد، مانند ذخيره کردن مواد غذايي در قفسه اي در انباري منزلتان.

2 . همه سيب هايتان در يخچال است

همه سيب هايتان در يخچال استهمه سيب هايتان در يخچال است

از سويي ديگر، همه خوراکي هاي سالم را دور از چشم گذاشته ايد که باعث مي شود کمتر خورده شوند. به خصوص ميوه هايي که نيازي به يخچال ندارند( مثل سيب يا گلابي)، يا همه سبزيجات تان را در جا ميوه اي يخچال يا کيسه هاي مخصوص نگهداري سبزيجات جا داده ايد. وقتي عجله داريد، بازکردن يک بسته چيپس راحت تر از آماده کردن يک ظرف سالاد است.

راه حل: يک کاسه يا سبد ميوه زيبا که بيشتر تمايل به پر کردن آن داشته باشيد را بخريد و جلوي چشم بگذاريد تا راحت تر به آن دسترسي داشته باشيد. سبزيجات را تکه کرده و در يک محفظه شفاف جلوي ديد و وسط يخچال بگذاريد تا براي ميان وعده راحت تر در دسترستان باشد.

3 . خانه شما بيش از حد گرم است

خانه شما بيش از حد گرم استخانه شما بيش از حد گرم است

حقيقت اين است که هر جا مي رويد، خانه، اداره، فروشگاه، دما روي محدوده 21 – 26 درجه سانتيگراد تنظيم شده است که، به گفته حرفه اي ها به طرز شگفت آوري روي چاقي تاثير گذار است. يک مطالعه در سال 2014 در روند متابوليسم و غدد درون ريز بيان ميکند که در اين دما بدنتان نيازي به صرف انرژي بيشتر براي گرم کردن خود ندارد و در نتيجه سوخت و ساز بدن کند مي شود.

راه حل: چند درجه خانه تان را خنک کنيد. سرما چربي هاي قهوه اي شما را فعال مي کند، که در واقع متابوليسم را بهبود بخشيده و حساسيت به گلوکز را تحريک مي کند. اگر اين تغيير خيلي برايتان ناگهاني است با يک درجه شروع کرده و کم کم دما را کاهش دهيد. شما خيلي سريع با دماي کمتر وفق پيدا خواهيد کرد.

4 . تجهيزات ورزشي تان پنهان است

به گفته دکتر پاتاگو، اغلب افراد به خاطر وجود مهمان هاي غير منتظره دلش ميخواهد تجهيزات ورزشي شان را جايي پنهان نگه دارند. ولي واقعا حضور مهمانان غير منتظره چقدر اتفاق مي افتد؟ يا آن ها را در اتاقي مي گذاريد که از آن استفاده نمي کنيد. وقتي قرار باشد بين رفتن روي تردميلي که تارعنکبوت بسته و نشستن روي مبل راحتي که جلوي تلويزيون است، يکي را انتخاب کنيد، انتخاب مبل جلوي تلويزيون تعجب آور نيست.

راه حل: دمبل هاي خود را کنار مبل نگه داريد، تا موقع تماشاي تلويزيون از آن استفاده کنيد. وسايل ورزشي تان مثل حصير يوگا يا دوچرخه ثابت را در فضايي از خانه که دوست داريد، قرار دهيد، مثلا جلوي پنجره.

5 . با آدم هايي که نبايد معاشرت داريد

با آدم هايي که نبايد معاشرت داريدبا آدم هايي که نبايد معاشرت داريد

به گفته دکتر جيمز او هيل (James O. Hill) مدير مرکز تحقيقات چاقي کلراد، نگاهي به دوستانتان بياندازيد، شما شبيه کساني مي شويد که با آن ها وقت مي گذرانيد. اگر دوستان شما جزو افرادي هستند که تمايل به نشستن و خوردن چيپس و نوشابه دارند، پس شما هم مثل آن ها خواهيد شد.

راه حل: بسيار خب، هيچ کس از شما نمي خواهد از دوستانتان دست بکشيد، مهم نيست که چقدر عادات مضر براي سلامتي داشته باشند. به دنبال دوستاني بگرديد که عادات درست دارند و وقت بيشتري با آن ها صرف کنيد. اگر افراد فعالي هستند و به خوردن خوراکي هاي مغذي عادت دارند، شما به احتمال زياد از عاداتشان پيروي خواهيد کرد. چشم ها را بايد شست، جور ديگر بايد ديد.

6. نور خانه ي شما خيلي کم است

نور خانه ي شما خيلي کم استنور خانه ي شما خيلي کم است

هنگامي که خواب کافي نداشته باشيد، بدنتان براي به تعادل رساندن سطح هورمون هايي که گرسنگي را کنترل ميکند، تلاش مي کند و باعث ولع شما براي خوردن هله هوله مي شود. در يک مطالعه مجله بين المللي غدد درون ريز مشخص شد که، بزرگسالان محروم از خواب که در معرض نور کم صبحگاهي قرار گرفتند، غلظت کمتري از هورمون سيري لپتين (leptin) در خونشان مشاهده شد، ولي افرادي که در مقابل نور آبي ( لامپ هايي با انرژي کارآمد ) قرار گرفته بودند، سطح بالايي از لپتين داشتند.

راه حل: وقتي از خواب بيدار مي شويد، پرده ها را کنار زده و اجازه دهيد نور خورشيد وارد شود و چراغ بالاي سرتان را روشن کنيد. اين کار به سريع تر بيدار شدن هم کمک مي کند.

7 . غذا را روي ميز سرو مي کنيد

غذا را روي ميز سرو مي کنيدغذا را روي ميز سرو مي کنيد

برداشتن يک قاشق بيشتر پوره سيب زميني يا پاستا وقتي که تمام آن روي ميز گذاشته شده باشد، کار راحت تري نسب به زماني است که بايد از سر ميز بلند شويد، حتي اگر واقعا گرسنه نباشيد.

راه حل: غذاي خود را به جاي اين که از ديس بکشيد، مستقيما از قابلمه يا ماهيتابه بکشيد. يک مطالعه در دانشگاه کرنل نشان مي دهد، اين راه حل مصرف مواد غذايي را تا 10 درصد در زنان کاهش مي دهد. به پيشنهاد دکتر پاتاگو، راه حل ديگر اين است که، بشقابتان را پر کنيد و سر ميز بنشينيد و مقداري از غذا را در ظرف ديگر خالي کرده، بگذاريد بماند. اگر دوباره بخواهيد بشقاب را پر کنيد، مجبور خواهيد شد آن قسمتي را که در بشقاب ريخته بوديد، دوباره گرم کنيد، که اغلب افراد اين کار را نمي کنند. حداقل، اين کار به بدنتان اجازه مي دهد براي احساس سيري زمان داشته باشيد، بنابراين در دور دوم مقدار کمتري غذا مي خوريد.

8 . شب ها خانه تان زيادي دنج است

شب ها خانه تان زيادي دنج استشب ها خانه تان زيادي دنج است

به گفته دکتر پاتاگو، شما خسته به خانه مي رسيد، شام مي خوريد و روي مبلتان لم داده و شب را به تماشاي تلويزيون سپري مي کنيد. اين حالت شما را خواب آلوده، بي تحرک و راحت مي کند، به اين معنا که شب براي شما مي آيد و قبل از اين که شب شده باشد، بدنتان را وارد حالت استراحت شب کرده ايد.

راه حل : لباس هاي خيلي راحت نپوشيد، چراغ ها را روشن کنيد، بعد از شام يک موزيک شاد بگذاريد. يک مطالعه در PLOS One نشان مي دهد که، افرادي که موزيک شاد گوش مي کنند سريعتر راه رفته و تحرک بيشتري نسبت به افرادي که موزيک آرام گوش مي دهند، دارند. با انرژي بيشتر احتمال اين که بعد از شام دلتان بخواهد قدم بزنيد، بيشتر خواهد شد.

9 . زيادي تلويزيون مي بينيد

زيادي تلويزيون مي بينيدزيادي تلويزيون مي بينيد

تماشاي زياد تلويزيون با خطر اضافه وزن و چاقي در ارتباط است. به گفته دکتر هيل، زمان تماشاي تلويزيون زمان کم تحرکي است، به علاوه اغلب ما به تماشاي برنامه هايي مي نشينيم که واقعا آنها را دوست نداريم، بلکه تنها مي خواهيم زمان بگذرد.

راه حل: لازم نيست تلويزيون را کاملا کنار بگذاريد. سعي کنيد تلويزيون را از اتاق خواب ( متخصصين عنوان مي کنند که اين محدوده را به خواب و رابطه جنسي اختصاص دهيد ) و آشپزخانه تان ( تلويزيون باعث افزايش ميزان خوردن در وعده هاي غذايي و ميان وعده مي شود ) بيرون ببريد. در انتخاب برنامه ها دقيق تر عمل کنيد. برنامه هايي که تمايل چنداني نداريد کنار گذاشته و فقط آنهايي را که واقعا دوست داريد، نگاه کنيد. کم کردن زمان نگاه کردن تلويزيون باعث مي شود بدون هيچ کار خاصي تحرکتان را بيشتر کنيد.

10 . کاسه بشقاب هايتان زيادي بزرگند

کاسه بشقاب هايتان زيادي بزرگندکاسه بشقاب هايتان زيادي بزرگند

بشقاب هايي که به بزرگي ديس هستند، ليوان هايي که به بزرگي گلدان هستند و کاسه هايي با عمق زياد که مانند قدح هستند، اين ظرف هاي بزرگ شما را فريب مي دهند. شما نا خودآگاه مي خواهيد آن ها را پر کنيد و بيشتر غذا مي کشيد. نکته، در تحقيقات کرنل مشخص شد، کودکان و بزرگسالاني که غلات بيشتري در کاسه هاي بزرگتر مي ريختند، 44 درصد کالري بيشتري مصرف مي کردند.

راه حل: براي کاهش مقدار هر وعده، قطر بشقاب ها نبايد بيشتر از 22 تا 25 سانتيمتر باشد و حجم کاسه ها بايد کمتر از 575 ميلي ليترباشد.



منبع: سيمرغ





ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

فوايد علمي براي استفاده از ظروف مسي

شارژ و ترميم سلول هاي مغز با اين ورزش

6 تغيير ساده و مهم براي حفظ سلامت و عمر طولاني تر

علت خواب آلودگي بهاري چيست و چطور با خواب آلودگي مقابله کنيم؟

8 قسمت بدن که نبايد لمس کنيد

مسموميت با قارچ سمي را چطور درمان کنيم

غذاهاي مفيد و مضر براي شما که حساسيت فصلي داريد

چرا پشت سر هم عطسه مي کنم؟ آيا عطسه در خواب اتفاق مي افتد؟

خواب راحت شبانه با ترک اين عادت هاي اشتباه

10 بيماري عجيب و هولناک که از طريق نيش پشه منتقل مي شوند

روش هاي طبيعي براي افزايش هورمون شادي

علايم نشان دهنده بيماري در چشم ها

12 دليل براي نفخ ناگهاني

هنگام انجام فعاليت هاي خلاقانه موسيقي گوش ندهيد

علت عرق زياد زير بغل و روش هاي درمان

علت تيک هاي عصبي چيست؟ آيا تيک عصبي درمان مي شود؟

براي به تعويق انداختن پيري مغز بايد اين دو نکته را رعايت کنيد

داغ شدن بدن نشانه چيست؟ چرا هميشه بدنم گرم است؟

باکتري سالمونلا در ماهي قرمز و بيماري هاي ناشي از آن

ژله و پاستيل چه خواصي دارد و براي چه کساني ممنوع است؟

افزايش وزن در تعطيلات و باورهاي غلطي که بايد کنار بگذاريد

روش هايي براي درمان ميگرن بدون نياز به دارو

دوش گرفتن با آب سرد چه فوايدي براي سلامت دارد؟

عوامل تهديد کننده قلب از شب کاري گرفته تا ازدواج ناشاد

خطرناک ترين شوينده هاي خانه تکاني کدامند؟

آيا توقف قلب امکان پذير است؟ به بهانه پخش برنامه عصر جديد

چگونه طول عمرمان را مثل يک ورزشکار افزايش دهيم

علت سردي پاها چيست؟

گياهان آپارتماني که نگهداري آنها براي حفظ سلامت ضروري هستند

مهم ترين دلايل پزشکي کم اشتهايي چيست؟

شوينده هاي شيميايي که براي خانه تکاني نوروز نبايد استفاده کنيد

مشکلات بينايي نوزادان چه علايمي دارد

هر آنچه بايد در مورد مدفوع بدانيد + پيوند مدفوع چيست؟

کدام بيماري ها باعث بر هم خوردن تعادل شما مي شوند؟

چرا با افزايش سن حس بويايي کاهش پيدا مي کند

خطرات مصرف عطر و ادکلن که تاکنون نشنيده ايد!

پير شدن غير عادي مغز با اين علايم همراه است

نوار مغز EEG چيست و چه زماني بايد نوار مغز بگيريد؟

علايمي که نشان ميدهد متابوليسمتان کند است

اين سرفه ها يعني قلب شما بيمار است، مراقب باشيد

مراقب سم خطرناک سيب زميني سبز رنگ باشيد

چشم قهوه اي ها بيشتر به افسردگي فصلي دچار مي شوند يا چشم آبي ها؟

آيا قرص لاغري واقعا باعث کاهش وزن مي شود؟

علت داغ کردن بدن چيست؟

6 استفاده خانگي قرص آسپرين، از درمان شوره سر تا رفع جوش پوستي

چرا هميشه خسته ام؟ چطور از خستگي مزمن خلاص شويم؟

مور مور شدن وبي حسي دست و پا نشانه چيست؟

کاهش وزن با رژيم ماست + برنامه غذايي روزانه با ماست

مشکلات دست ها که نشان دهنده بيماري است

آلوده ترين اشيائي که هر روز به آنها دست مي زنيم