آخرین اخبار

کاشت مو و آنچه بايد در مورد روش کاشت مو بدانيد تازه هاي سلامت

کاشت مو و آنچه بايد در مورد روش کاشت مو بدانيد

  بزرگنمايي:

چه خبر - نکات دانستني قبل از کاشت مو

کاشت مو مي توند مناسب ترين راه براي کساني باشد که با ريزش مو و تاسي روبرو هستند. اما قبل از کاشت مو نکات مهمي وجود دارد که در ادامه به آنها خواهيم پرداخت.

کاشت مو و روش هاي پيوند موي طبيعي سر

افزايش ريزش مو و شمار افرادي که در مطب هاي متخصصان پوست و مو در جستجوي راه حلي براي داشتن موهاي پرپشت هستند اين روزها بازار کاشت موي طبيعي سر و.. را داغ کرده است. بهتر است قبل از استفاده از روش هاي مختلف کاشت موي سر، در مورد روش هاي کاشت مو اطلاعات کافي داشته باشيد.

کاشت مو چيست؟

درحال حاضر تنها راه درمان و ترميم موهاي از دست رفته استفاده از پيوند موي طبيعي است که اين پيوند در نواحي مختلف از جمله (سر – ابرو – ريش – سبيل – مژه – نواحي اسکار) قابل انجام است .کاشت مو اولين بار درسال 1939 توسط پزشک ژاپني آقاي دکترDr.Okuda مطرح و سپس درسال 1959 توسط پزشک آلماني Dr.Orentreich عملي گرديد.

در سالهايي که گذشت تجارب وروش هاي متعددي مورد آزمايش قرارگرفت و در نهايت امروزه با بهرگيرييي از تکنولوژي جديد از دسته هاي کوچکتر مو موسوم به ميکروگرافت (micrograft) استفاده مي شود که موجب نتايج رضايت بخش و ظاهري طبيعي شده است و امري که تاچندي پيش حتي تصورش هم دشوار بود، امروزه تبديل به يکي از اعمال جراحي سرپايي و بسيار سبک شده است که برپايه برداشت سالم ريشه هاي موي شخص و کاشت آنها در نقاط مورد نظر استوار مي باشد.

نکته مهم قبل از کاشت مو

کاشت و پيوند مو و کاشت مژه اين روزها با چند روش انجام مي شود، که اغلب آن ها بسيار مطمئن هستند و تا به حال نيز نتايج خوبي ديده شده است و اکثر بيماران از انجام آن رضايت داشته اند. هرچند اين عمل بسيار ساده و بي خطر است اما رعايت کامل نکات ايمني و تخصص پزشک براي حفظ سلامت بيمار و به دست آمدن نتيجه مطلوب ضروري است، همچنين به دليل حساسيت زياد اين عمل لازم است به طور تيمي انجام شود.

بنابراين اگر شما هم داوطلب پيوند مو هستيد، نخستين گام مهم يافتن يک جراح باتجربه است تا در قبال صرف وقت و هزينه جراحي بتوانيد به نتيجه رضايت بخش برسيد و همچنين لازم است که خودتان نيز اطلاعات بيشتري درباره پيوند مو بدانيد. اين روزها 2 روش FUT و FIT جزو رايج ترين روش هاي کاشت مو هستند که با مشورت پزشک خود مي توانيد مناسب ترين را انتخاب کنيد،

در واقع فوليکول هاي مو را به صورت تک تک و با همان حالت طبيعي مي کارند، موهاي کاشته شده همانند موهاي طبيعي رشد خواهند کرد.

چه موهايي در سر براي کاشت مو استفاده مي شود؟

در کاشت مو با توجه به نوع روش پيوند، موهاي خود شخص از پشت سر يا ناحيه اي از بدن برداشته مي شود و سپس با استفاده از ميکروسکوپ و لوپ هاي مخصوص، فوليکول هاي آن به صورت تک تک جدا مي شوند و با همان ظرافتي که جدا شده اند در ناحيه گيرنده با ايجاد برش هايي در حد يک ميلي متر پيوند زده مي شود. بدن نيز به اين موها واکنشي نشان نمي دهد و در واقع حسن پيوند موي طبيعي همين است و با توجه به اين که عضو پيوندي از بدن خود فرد تهيه مي شود، احتياج به نگهداري و مراقبت هاي درماني ندارد.

اگر پزشک کاملا با تجربه باشد آنقدر ظريف اين موها را برمي دارد که تنها يک خط بسيار باريک مي ماند.البته توجه داشته باشيد وقتي موها کاشته مي شوند بعد از 4 تا 6 ماه مي ريزند و بعد از آن مجددا موها رشد خواهند کرد، به همين دليل نبايد نگران شويد چون ريزش بعد از کاشت طبيعي است.

روش هاي کاشت مو

رايج ترين روش هاي کاشت موي موفق شامل:

روش پانچ کاشت موي (punch) :

موها به صورت دسته اي برداشته شده و در محل مورد نياز با استفاده از ايجاد سوراخ هايي در پوست سر، کاشته مي شود. امروزه اين روش به دليل ايجاد نماي مصنوعي (معروف به نماي عروسکي) کاربرد چنداني ندارد.

روش کاشت مو FUT

برداشت مو با يک نوار کوچک از ناحيه پشت سر که معمولا تحت بي حسي موضعي انجام شده و حاوي 1500 تا 2500 گرافت که حاوي 7000 تا 9000 تار مو مي باشد و سپس محل عمل به ظرافت ترميم شده و چون خط برداشت در مسير رويش موها بوده معمولا محل ترميم ديده نمي شود. سپس توسط تيم جراحي زير ميکروسکوپ گرافت هاي فوليکول هاي مو بصورت واحد هاي يک، دو و يا سه تايي جدا و آماده جهت کاشت مي شود.

در اين روش معمولا نياز به تراشيدن کل موهاي سر فرد نبوده و فقط ناحيه اي که جهت برداشت و کاشت لازم است، کوتاه مي شود و سپس فوليکول هاي آماده شده تک تک و خيلي منظم طبق طرح از قبل تعيين شده کاشته مي شود. از ديگر ويژگي هاي اين روش سرعت عمل پيوند در طي سه تا پنج ساعت مي باشد.

در حال حاضر FUT مطمئن ترين و قطعي ترين روش کاشت مو در دنيا بوده و تا 97 % استفاده کنندگان از اين روش به نتيجه دلخواه رسيده اند ولي روش کاشت ريش متفاوت خواهد بود.

روش کاشت مو FIT

بوسيله پانچ از ناحيه بانک مو، که معمولاً از پشت سر و بالاي گوشها انتخاب مي شود، عمل برداشت انجام شده مجدداً بوسيله پانچ يا slit پيوند داده مي شود. بطور تقريبي بسته به نياز شخص از هر 3 الي 5 واحد فوليکولي موجود در بانک مو يکي خارج مي شود، از برخي جهات روش کاشت موي FTT مانند روش FUT است،

يعني با بوجود آوردن شکاف هاي ريز اين گرافت ها کاشته مي شوند، لازم بذکر است اين تکنيک به تنهائي (در روش غير ترکيبي) معمولاًدر افرادي توصيه مي شود که ناحيه کاشت موي محدود و کوچکي دارند و يا کاشت مو در قسمتهاي محدودي مثل ابرو، صورت و محل زخمهاي قديمي باشد.

کدام روش کاشت مو مناسب شماست ؟

يکي از مهمترين سئوالات مراجعه کنندگان به کلينيک هاي کاشت مو اين است که بايد از کدام روش استفاده کنند. پاسخ اين سئوال آسان است. شما خودتان را اذيت نکنيد و اگر به پزشک خود اعتماد داريد انتخاب روش را به عهده او بگذاريد، اما به طور کلي بهترين روش کاشت مو دو جلسه FUT با فاصله يکسال است، زيرا در برداشت و کاشت FUT در يک جلسه، مقدار زيادي مو برداشت مي شود، زمان عمل کوتاهتر است و بانک موي بيمار کمتر تخريب مي شود و در نتيجه کاشت، طبيعي تر خواهد شد و تراکم هاي بالاتري را مي توان بدست آورد.

اگر بيمار از جراحي ترس دارد و تمايل به بخيه زدن و بخيه کشيدن ندارد و از اسکار پشت سر (خط بخيه) نگران است و يا به هر دليل ديگري تمايل به FUT ندارد، روش FIT مناسب تر است. اگر بيمار اجازه تراشيدن موها را نمي دهد روش FUT انجام مي شود، زيرا در روش ترکيبي کل موها تراشيده خواهد شد.

اگر مقدار کمي مو لازم داريم (کاشت ابرو، سبيل ، ريش و ناحيه اسکار) FIT انجام مي شود. در برداشت مو از بدن بدليل ناکافي بودن بانک موي پشت سر معمولا FIT انجام مي شود.

بيماراني که قسمت جلوي سر آنها خالي شده است و خط موي جلوي سر آنها وجود ندارد، مناسب ترين کانديداي FUT هستند، در واقع بدليل ظرافتهاي خاصي که در کاشت نسبت به FIT مي توان ايجاد کرد، طراحي خط مو و کاشت جلوي سر بهتر است به روش FUT انجام شود.

اگر در يک جلسه مقدار زيادي مو لازم است معمولاً FUT بيشتر از FIT جواب مي دهد و تراکمهاي بالاتر را مي توان ايجاد کرد. مدت زمان عمل FIT نسبت به FUT طولاني تر است. در روش FUT مدت 3 تا 5 ساعت و در روش FIT تا 10 ساعت و گاهي بيشتر طول مي کشد.

در پايان تاکيد مي کنيم نظر نهايي را پزشک متخصص با توجه به شرايط متقاضي کاشت خواهد داد.



منبع: salamati.ir




ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

فوايد علمي براي استفاده از ظروف مسي

شارژ و ترميم سلول هاي مغز با اين ورزش

6 تغيير ساده و مهم براي حفظ سلامت و عمر طولاني تر

علت خواب آلودگي بهاري چيست و چطور با خواب آلودگي مقابله کنيم؟

8 قسمت بدن که نبايد لمس کنيد

مسموميت با قارچ سمي را چطور درمان کنيم

غذاهاي مفيد و مضر براي شما که حساسيت فصلي داريد

چرا پشت سر هم عطسه مي کنم؟ آيا عطسه در خواب اتفاق مي افتد؟

خواب راحت شبانه با ترک اين عادت هاي اشتباه

10 بيماري عجيب و هولناک که از طريق نيش پشه منتقل مي شوند

روش هاي طبيعي براي افزايش هورمون شادي

علايم نشان دهنده بيماري در چشم ها

12 دليل براي نفخ ناگهاني

هنگام انجام فعاليت هاي خلاقانه موسيقي گوش ندهيد

علت عرق زياد زير بغل و روش هاي درمان

علت تيک هاي عصبي چيست؟ آيا تيک عصبي درمان مي شود؟

براي به تعويق انداختن پيري مغز بايد اين دو نکته را رعايت کنيد

داغ شدن بدن نشانه چيست؟ چرا هميشه بدنم گرم است؟

باکتري سالمونلا در ماهي قرمز و بيماري هاي ناشي از آن

ژله و پاستيل چه خواصي دارد و براي چه کساني ممنوع است؟

افزايش وزن در تعطيلات و باورهاي غلطي که بايد کنار بگذاريد

روش هايي براي درمان ميگرن بدون نياز به دارو

دوش گرفتن با آب سرد چه فوايدي براي سلامت دارد؟

عوامل تهديد کننده قلب از شب کاري گرفته تا ازدواج ناشاد

خطرناک ترين شوينده هاي خانه تکاني کدامند؟

آيا توقف قلب امکان پذير است؟ به بهانه پخش برنامه عصر جديد

چگونه طول عمرمان را مثل يک ورزشکار افزايش دهيم

علت سردي پاها چيست؟

گياهان آپارتماني که نگهداري آنها براي حفظ سلامت ضروري هستند

مهم ترين دلايل پزشکي کم اشتهايي چيست؟

شوينده هاي شيميايي که براي خانه تکاني نوروز نبايد استفاده کنيد

مشکلات بينايي نوزادان چه علايمي دارد

هر آنچه بايد در مورد مدفوع بدانيد + پيوند مدفوع چيست؟

کدام بيماري ها باعث بر هم خوردن تعادل شما مي شوند؟

چرا با افزايش سن حس بويايي کاهش پيدا مي کند

خطرات مصرف عطر و ادکلن که تاکنون نشنيده ايد!

پير شدن غير عادي مغز با اين علايم همراه است

نوار مغز EEG چيست و چه زماني بايد نوار مغز بگيريد؟

علايمي که نشان ميدهد متابوليسمتان کند است

اين سرفه ها يعني قلب شما بيمار است، مراقب باشيد

مراقب سم خطرناک سيب زميني سبز رنگ باشيد

چشم قهوه اي ها بيشتر به افسردگي فصلي دچار مي شوند يا چشم آبي ها؟

آيا قرص لاغري واقعا باعث کاهش وزن مي شود؟

علت داغ کردن بدن چيست؟

6 استفاده خانگي قرص آسپرين، از درمان شوره سر تا رفع جوش پوستي

چرا هميشه خسته ام؟ چطور از خستگي مزمن خلاص شويم؟

مور مور شدن وبي حسي دست و پا نشانه چيست؟

کاهش وزن با رژيم ماست + برنامه غذايي روزانه با ماست

مشکلات دست ها که نشان دهنده بيماري است

آلوده ترين اشيائي که هر روز به آنها دست مي زنيم