آخرین اخبار

انتخابات در فضاي کاملا امن و بدون هر گونه تهديد امنيتي برگزار خواهد شد/ قاطعانه از هر گونه ناامني جلوگيري خواهد شد انتخابات

انتخابات در فضاي کاملا امن و بدون هر گونه تهديد امنيتي برگزار خواهد شد/ قاطعانه از هر گونه ناامني جلوگيري خواهد شد

  بزرگنمايي:

چه خبر - به گزارش پايگاه اطلاع رساني وزارت کشور؛ معاون امنيتي انتظامي وزارت کشور گفت: بيش از 260 هزار نفر تأمين امنيت انتخابات را به عهده دارند و البته نيروهاي نظامي، انتظامي و اطلاعاتي نيز در نقطه صفر مرزي و مسيرهاي مواصلاتي مشغول فعاليت هستند.
حسين ذوالفقاري رئيس ستاد امنيت انتخابات گفت:‌ از شهريور ماه سال گذشته کار تأمين امنيت انتخابات در دستور کار شوراي امنيت کشور و دبيرخانه شوراي عالي امنيت ملي قرار گرفت و از آن زمان تاکنون اقدامات زيادي صورت گرفته است.
ذوالفقاري با بيان اينکه برخي اقدامات مربوط به قبل از انتخابات و بخشي هم مربوط به زمان ثبت نام و بررسي صلاحيت کانديداها بود، افزود: اکنون نيز که در مرحله تبليغاتي انتخاباتي هستيم يک مرحله ديگري از کار تأمين امنيت ادامه دارد.
وي با بيان اينکه تأمين امنيت انتخابات در روز برگزاري انتخابات و پس از آن نيز ادامه خواهد داشت، تصريح کرد: ستاد امنيت انتخابات به صورت مستمر تشکيل مي‌شود و همه دستگاه‌هاي نظامي اطلاعاتي، انتظامي، قضايي و صدا و سيما در اين ستاد حضور دارند و هماهنگي منسجمي وجود دارد و همه مواردي که ممکن است آسيب امنيتي باشد مورد رصد و بررسي قرار مي‌گيرد.
معاون امنيتي، انتظامي وزارت کشور با اشاره به اينکه طرح‌هاي امنيتي انتظامي توسط دستگاه‌ها و مخصوصاً نيروي انتظامي تهيه شده عنوان کرد: قرارگاه نيروي انتظامي در اين زمينه تشکيل شده و همه دستگاه‌ها در همکاري و همراهي با اين قرارگاه‌ها هستند.
ذوالفقاري افزود: نيروهاي کمکي که لازم بود براي تأمين امنيت شعب اخذ رأي به نيروي انتظامي کمک کنند با بررسي‌هايي که در ستاد امنيت صورت گرفت از طريق ستاد نيروهاي کل مسلح توسط سپاه پاسداران تأمين شده و در آمادگي کامل قرار دارند.
وي يادآور شد: بيش از 260 هزار نفر به طور مستقيم کار تأمين امنيت انتخابات را به عهده دارند و البته نيروهاي نظامي، انتظامي، اطلاعاتي از نقاط صفر مرزي تا عمق مناطق مختلف کشور مشغول فعاليت هاي جاري خود در تأمين امنيت هستند و قطعا در هفته آينده اين روند به طور متناسب تقويت خواهد شد.
معاون امنيتي، انتظامي وزارت کشور گفت: در طول مدتي که فعاليت‌هاي تبليغاتي نامزدها شروع شده، کار تأمين امنيت ايشان در سفرهايي که به استان‌هاي مختلف داشتند دنبال شده و نظم و امنيت در برنامه‌هاي تبليغاتي کاملا برقرار شده است. در خصوص نظم در برنامه ها، البته تخلفات جزئي وجود داشته است؛ ولي در مجموع تاکنون هيچ گونه تحرک يا حتي بي نظمي که بخواهد در بحث امنيتي انتخابات اخلال ايجاد کند را نداشته‌ايم.
معاون وزير کشور با تأکيد بر اينکه هيچ مورد ناامني تا اين لحظه که در خدمت شما هستم متوجه امنيت انتخابات نبوده است، افزود: آسيب‌هاي احتمالي امنيتي انتخابات به طور مستمر و لحظه‌اي توسط جامعه اطلاعاتي رصد مي‌شود و همه بررسي‌هايي که بايد صورت بگيرد در جلسات متعدد و مختلفي که داريم در حال پيگيري هستند.
وي افزود: همچنين فضاي مجازي و احياناً جريانات و گروهک‌هاي خاص که ممکن است در اين فضا برنامه‌هايي را داشته باشند به طور روزانه رصد مي‌شوند و پيش‌بيني‌هاي لازم هم صورت گرفته است.
معاونت امنيتي، انتظامي وزارت کشور با تصريح به اينکه برآوردمان اين است که انتخابات در فضاي کاملا امن و بدون هر گونه تهديد امنيتي برگزار خواهد شد، گفت: طبق آخرين گزارش‌هاي امنيتي اطلاعاتي همه دستگاه‌هاي ذيربط، هيچ گونه تهديد امنيتي خاصي متوجه انتخابات نيست. در عين حال ؛آمادگي هاي امنيتي، اشراف اطلاعاتي و برنامه ريزي يگان‌هاي واکنش سريع به گونه‌اي طراحي شده تا هر گونه اقدامي که بخواهد در نظم و امنيت انتخابات اخلال ايجاد کند در کوتاه‌ترين زمان ممکن و با قاطعيت با آن برخورد شود و قاطعانه از هر گونه ناامني جلوگيري خواهد شد.
ذوالفقاري در خصوص تجمع هاي تبليغاتي انتخاباتي گفت: به طور کلي ساماندهي تجمعات در ذيل قوانين کشور و بر اساس آيين‌نامه اجرائي اين موضوع که مصوب هيئت وزيران است دنبال مي شود و و مختص زمان انتخابات هم نيست بلکه شامل همه ايام است. بر اساس اين آيين‌نامه هر گونه تجمع و برگزاري مراسم در مکان‌هاي محصور و مسقف نياز به مجوز ندارد؛ کما اينکه اکنون هم اين تجمعات در سالن‌ها و مساجد مختلف با حضور افراد برگزار مي‌شود.
معاون وزير کشور با بيان اينکه تجمع در داخل ستادهاي انتخاباتي هم نيازي به مجوز ندارد و منع قانوني در اين زمينه وجود دارد گفت: هر گونه تجمع و راهپيمايي در خارج از محيط‌هاي بسته يعني خيابان‌ها، پارک‌ها و ميادين مختلف مشمول اخذ مجوز از مراجع قانوني است که بر اساس قانون، وزارت کشور و استانداري‌ها مرجع صدور مجوز هستند. بنابراين اگر ستادهاي انتخاباتي و تبليغاتي برنامه‌اي براي تجمع خارج از محيط هاي بسته دارند بايد در چهارچوب مقررات درخواست مجوز کنند و چنانچه ضوابط براي آنها در نظر گرفته شود و مجوزي داده شود بلامانع است. در غير اين صورت مشمول تجمعات غيرمجازند و در اين ارتباط هم نيروي انتظامي بر اساس وظايف خود عمل خواهد کرد.

ذوالفقاري در پاسخ به اين سوال که تا کنون چه تعداد تخلفات انتخاباتي به وزارت کشور گزارش شده است، اظهار داشت: طبق آماري که دو روز گذشته از طريق دادستاني کل اعلام شد، در ايامي که از مدت تبليغات کانديداها رياست جمهوري پشت سر گذاشته‌ايم، تخلفات رصد شده نسبت به مشابه قبل آن حدود 60 درصد تخلفات کاهش پيدا کرده و نشان مي‌دهد که با همراهي ستادهاي تبليغاتي کانديداها و مردم مي‌توانيم اين وضعيت را حفظ کنيم و با کاهش تخلفات مواجه باشيم.

معاونت امنيتي انتظامي وزارت کشور با بيان اينکه در برخي نشست‌هاي انتخاباتي و سخنراني کانديداها برخي افراد نظم را رعايت نکرده بودند که به آنها تذکر داده شد تصريح کرد: به هر حال به همه استان‌ها اعلام کرديم که نظم و امنيت را در سفرهاي استاني همه کانديداها به طور کامل برقرار کنند.

وي با بيان اينکه در برخي موارد شاهد تعرض به پوسترهاي انتخاباتي بوده‌ايم که البته اين موضوع در همه ادوار اتفاق افتاده است و برخورد قانوني با آن دنبال مي شود،‌ تاکيد کرد: در مجموع روند تخلفات کاهش يافته چنانچه طبق آخرين آمار تا کنون 256 مورد تخلف گزارش شده در حالي که در مقايسه ايام مشابه اين آمار در انتخابات قبلي تا حدود 600 تخلف هم گزارش شده بود.

معاون وزير کشور در پاسخ به سوال ديگري در موضوع تجمعات انتخاباتي افرود: در اين باره دو نکته وجود دارد که کانديداها و طرفدارانشان بايد به آن توجه کنند. نکته اول اينکه اگر قرار است تجمعي از سوي ستادهاي تبليغاتي در محيط هاي باز صورت بگيرد بايد برايش مجوز صادر شود و ضوابطي که برايشان در نظر گرفته مي‌شود نيز رعايت شود در غير اين صورت اگر افرادي بدون هدايت ستادهاي انتخاباتي به صورت خودجوش بخواهند اين کار را انجام بدهند مشمول تجمعات غيرقانوني مي‌شوند و مثل همه ايام سال، نيروي انتظامي با آنها برخورد مي‌کند.

وي افزود: تحرکاتي که موجب سد معبر و ايجاد مشکل در عبور و مرور و ترافيک شود به نيروي انتظامي ابلاغ شده که تذکر دهند و اجازه ندهند در زندگي روزمره مردم و نظم شهر اخلال بوجود آيد.

ذوالفقاري در ادامه اظهارات خود گفت: طبق برآوردي که تاکنون داريم تهديد جدي عليه امنيت انتخابات نداريم اما قرار نيست که ما در اين مورد غفلت کنيم به همين خاطر رصد‌ها و کنترل‌ها به صورت کامل انجام مي‌شود. بعلاوه توقع داريم کانديداهاي انتخابات شهر و روستا، رياست جمهوري و ميان‌دوره‌اي مجلس شوراي اسلامي و همچنين طرفداران آنان مُر قانون و اخلاق اسلامي را رعايت کنند.

وي با بيان اينکه معظم رهبري و ديگر مسئولان و مقامات کشور تاکيد جدي به رعايت مر قانون دارند گفت: اگر در فضاي رقابتي قانون و مقررات را زير پا بگذاريم و مشکلي بوجود بيايد، مسئوليت ساز است. بنابراين اگر فردي با زيرپا گذاشتن قانون و عدم توجه به منافع و امنيت ملي کشور اقداماتي را انجام دهد و در نظم کشور اختلال ايجاد کند حتما اين موضوع داراي پيامد است و از نظر قانوني محل پيگرد دارد، در حاليکه اگر کانديداها و ستادهاي انتخاباتي اخلاق و قانون را رعايت کنند شاهد انتخابات بسيار منظم و باشکوه و کم سابقه خواهيم بود.

وي در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اينکه شايعات و اخبار کذبي که منتشر مي‌شود را به چه صورت رصد مي‌کنيد گفت: هر آنچه در قانون انتخابات براي فضاي واقعي جرم محسوب شود همه اين موارد در فضاي مجازي نيز مصداق دارد؛ بنابراين چنانچه کسي مطلب دروغي منتشر مي‌کند اگر اين دروغ متوجه کانديدا و يا شخص ديگري باشد مي‌تواند اعلام جرم کند دستگاه‌ قضايي وارد عمل مي‌شود و به شکايت رسيدگي مي‌کند.

معاون وزير کشور با بيان اينکه ما اطمينان مي‌دهيم با همکاري همه انتخابات باشکوه و کاملا امني را خواهيم داشت گفت: همه دست‌اندرکاران امر امنيت چه در دستگاه‌هاي قضايي چه در نيروهاي مسلح و چه در دستگاه‌هاي اطلاعاتي و نيروهاي انتظامي و ... همه در يک جهت حرکت مي‌کنيم و همه بسيج شده‌اند تا اين فضاي امن را ايجاد کنند. بنابراين ان‌شاالله انتخابات با نظم و امنيت کامل در تمام نقاط کشور برگزارمي شود و همه مردم کشورمان رضايت خواهند داشت.

ذوالفقاري خاطرنشان کرد: اگر موردي هم مربوط به امنيت انتخابات و امنيت ملي کشور باشد، دستگاه‌هاي اطلاعاتي به صورت لحظه‌اي و روزانه همه موارد را رصد مي‌کنند و جمع‌بندي‌ها را به صورت روزانه به ستاد انتخابات گزارش مي‌دهند بنابراين اگر موردي باشد تذکر لازم داده مي‌شود و احيانا تشکيل پرونده مي‌شود و براي بررسي به دستگاه قضايي اعلام مي‌شود.

وي گفت: بر اساس برآوردهايي که تاکنون داريم، هم فضاي مجازي و هم فضاي کلي و فيزيکي جامعه از نظر نظم و امنيت در کنترل لازم بوده و نظرسنجي‌هايي هم نشان مي‌دهد مردم دغدغه امنيتي درباره انتخابات ندارند.
بيشتر



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

دولت يازدهم در يک نگاه

واعظي: دولت دوازدهم فراجناحي است و متعلق به اين تفکر يا آن تفکر نيست

پخش سريال «مرواريد سرخ» با بازي پوپک گلدره

انتشار متن کامل گزارش وزير کشور در آئين تنفيذ حکم رياست جمهوري

طرح نقدها و دغدغه‌ها نسبت به عملکرد اصلاح‌طلبان در انتخابات گذشته

وسواس مجري مناظره‌هاي انتخاباتي براي رفتار با نامزدها

وصول نامه تاييديه شوراي نگهبان در خصوص انتخابات مياندوره اي مجلس شوراي اسلامي

انتشار نتايج تفصيلي انتخابات رياست جمهوري

کثرت حضور مردم از نقطه صفر مرزي تا پايتخت در انتخابات هم صدايي را رقم زد

هجده روز پس از برگزاري انتخابات/ گزارش وزير کشور به نمايندگان ملت در مجلس شوراي اسلامي

همه گزارش ها بر اصالت، صحت و سلامت انتخابات تاکيد دارد

استاندار قزوين: انتخابات 29 ارديبهشت سالم و قانونمند برگزار شد

انتخابات محل رقابت بين مردم و نه رقابت حکومت با مردم است

استاندار خراسان جنوبي: پذيرش نتيجه انتخابات به فرهنگ تبديل شود

استاندار: سه انتخابات همزمان در هرمزگان، بدون مشکل برگزار شد

مطرح کردن راي حلال و حرام دست بردن در دين است

کثرت حضور مردم از نقطه صفر مرزي تا پايتخت درانتخابات هم صدايي را رقم زد

پورعلي مطلق به عنوان مشاور وزير و مسئول هماهنگي امور اجرايي انتخابات برگزيده شد

وزير کشور: هيچ گونه دستگيري نداشتيم

وصول نامه تاييديه شوراي نگهبان در خصوص انتخابات مياندوره اي مجلس شوراي اسلامي

سويه آرا در انتخابات ارديبهشت 96 پيام آور روشني براي مسئولان بود

استاندار زنجان: مشارکت گسترده در انتخابات نشان دهنده احساس مسئوليت و تعهد مردم بود

نامه شوراي نگهبان در خصوص تاييد صحت انتخابات دوازدهمين دوره رياست جمهوري واصل شد

نامه شوراي نگهبان در خصوص تاييد صحت انتخابات دوازدهمين دوره رياست جمهوري واصل شد

استاندار لرستان: انتخابات در لرستان با شور خاصي برگزار شد

استاندار: انتخابات آذربايجان غربي بدور از هر مشکل امنيتي برگزار شد

استاندار فارس: انتخابات در نهايت صحت و سلامت برگزار شد

يادداشت رسانه اي وزارت کشور درخصوص انتشار يک نامه سرگشاده حاوي نسبت هاي خلاف واقع به وزارت کشور

استاندار خوزستان: مشارکت 70 درصدي مردم خوزستان در انتخابات قابل تحسين است

استاندار هرمزگان: راي دوباره مردم به دولت وظايف مسئولان را سنگين تر مي کند

استاندار خراسان شمالي: انتخابات استان در سلامت کامل برگزار شد/حضور 81 درصدي واجدان شرايط

استاندار تهران: انتخابات در استان قانونمند، با نشاط و با حضور حداکثري مردم برگزار شد

استاندار مازندران: انتخابات 29 ارديبهشت افتخار بزرگ براي نظام جمهوري اسلامي است

استاندار چهارمحال و بختياري: حضور مردم در انتخابات يک حماسه بود

استاندار کرمان: انتخابات در اين استان با مشارکت 73درصدي ودر سلامت کامل برگزار شد

استاندار گيلان: مردم در انتخابات حضوري مقتدرانه همراه با دانايي داشتند/انتخابات در سلامت کامل برگزار شد

استاندار آذربايجان شرقي: انتخابات در سلامت و امانت کامل برگزار شد

انتخابات در استان قم بدون هيچ مشکلي و با حضور حماسي مردم برگزار شد

استاندار: انتخابات در کردستان در کمال صحت و سلامت برگزار شد

استاندار گلستان: انتخابات اخير برگ زريني در تاريخ سياسي جمهوري اسلامي بود

انتخابات 29 ارديبهشت بدون نقص و با مشارکت حداکثري مردم در سمنان برگزار شد

استاندار يزد: انتخابات در استان در سلامت کامل و بالاترين ميزان مشارکت برگزار شد

استاندار اصفهان: انتخابات در اين استان در کمال صحت و سلامت برگزار شد

استاندار: مردم استان ايلام با مشارکت 77 درصدي در انتخابات مهر تاييدي بر آرمان هاي نظام و انقلاب زدند

نخستين برنده ي انتخابات ملت ايران هستند / مردم در انتخابات نام ايران را در کنار بزرگترين دموکراسي هاي جهان به ثبت رساندند/ مردم با حضور خود در انتخابات منزلت ايران را در منطقه و جهان افزايش دادند/ سران کشورهاي منطقه از مراجعه به آراي مردم خود وحشت دارند

نظم و امنيت انتخابات با نگاهي متفاوت/يادداشت حسين ذوالفقاري

وزير کشور در گفتگوي زنده تلويزيوني به همه سوالات در مورد انتخابات پاسخ داد

اطلاعيه کميته اطلاع رساني ستاد انتخابات کشور در خصوص نامه شوراي سياستگذاري ائمه جمعه

اطلاعيه کميته اطلاع رساني ستاد انتخابات کشور در خصوص نامه شوراي سياستگذاري ائمه جمعه

ناظران شوراي نگهبان صورتجلسه 62 هزار و 381 شعبه را امضا کرده اند/ حلال و حرام خواندن راي توهين به مردم است