آخرین اخبار

پيمانکار معدن آزادشهر در دادسرا/برجام و توان موشکي و... انتخابات

پيمانکار معدن آزادشهر در دادسرا/برجام و توان موشکي و...

  بزرگنمايي:

چه خبر -

حادثه معدن آزادشهر

روز سوم امداد رساني به معدنچيان يورت در استان گلستان

نماينده مقام معظم رهبري در محل حادثه معدن آزادشهر حضور يافت.وحيد حقانيان به عنوان نماينده ويژه مقام معظم رهبري صبح امروز با حضور در محل حادثه معدن آزادشهر از اقدامات امدادرساني به معدنچيان اين معدن بازرسي کرد.همچنين در پي حادثه معدن آزاد شهر امير کويت در پيامي به روحاني جان‌باختن کارگران معدن آزادشهر را تسليت گفت. شيخ صباح الأحمد، امير کويت در اين پيام ضمن ابراز همدردي با حادثه‌ديدگان انفجار معدن آزادشهر گلستان، جان باختن تعدادي معدنچي را به حسن روحاني، رئيس‌جمهور کشورمان تسليت گفت.نخست وزير ترکيه نيز با ارسال پيامي درگذشت کارگران ايراني در معدن يورت را به جهانگيري تسليت گفت. منابع نهاد نخست‌وزيري ترکيه اعلام کردند که بين علي يلدريم نخست وزير کشور با ارسال پيامي جان باختن شماري از کارگران در انفجار معدن زغال سنگ يورت زمستان در استان گلستان واقع در شمال ايران را به اسحاق جهانگيري، معاون اول رئيس جمهوري ايران ، تسليت گفت.جامعه مدرسين حوزه علميه قم نيز در پيامي حادثه انفجار در معدن آزادشهر گلستان را تسليت گفت.حزب اتحاد ايران اسلامي در بيانيه‌اي جانباختن جمعي از معدن‌چيان کشورمان را در حادثه معدن يورت استان گلستان تسليت گفت و در بيانيه خود آورده است: عبور از بحراني مثل حادثه معدن يورت به عزم ملي همه جناح‌ها نياز دارد.

رييس کل دادگستري استان گلستان نيز از حضور پيمانکار معدن آزادشهر در دادسرا و ثبت شکايت تعدادي از اولياي‌دم و کارگران مجروح خبرداد.وي گفت:پيمانکار به همراه وکيل خود به منظور بررسي زواياي حادثه به دادسراي عمومي و انقلاب آزادشهر در دادسرا حضور يافت.وي با تاکيد بر اينکه پيمانکار بازداشت نشده است، تصريح کرد: در اولين جلسه بازپرسي، پيمانکار به همراه وکيل خود در دادسرا حاضر شد و به سئوالات بازپرس پاسخ داد.

***

صبح امروز( شنبه ) دو هزار نفر از سربازان به همراه جمعي از فرماندهان نيروهاي مسلح با آرمان‌هاي بنيان گذار انقلاب اسلامي تجديد ميثاق کردند.در اين مراسم که به مناسبت نهمين جشنواره حضرت علي اکبر(ع) (جوان سرباز) برگزار شد، سردار عليرضا تميزي معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح نيز حضور داشت.

وزير کشور از بررسي شکايت دانش آشتياني در کميسيون نظارت بر تبليغات خبر داد.وزير کشور با اشاره به اينکه ارزيابي ما اين بود که مناظره‌هاي انتخابات در يک فضاي آرام، منطقي و با رعايت قوانين برگزار شود، گفت: به لحاظ شکلي مناظره‌ها خوب برگزار شد و ما هيچ دغدغه‌اي در زمينه امنيت کشور نداشته و نداريم.رحماني فضلي در پاسخ به اين پرسش که با توجه به شکايت دانش آشتياني، به او اجازه پاسخ به اتهاماتي که در مناظره‌ها به وي وارد شد را مي‌دهيد، گفت: توصيه ما اين است که نامزدها در بيان نظرات و برنامه‌هاي خودشان حقوق ديگران را ضايع نکنند. کساني که در خود اين آمادگي را مي‌بينند که مديريت اجرايي کشور را بر عهده بگيرند بايد اصول حاکم بر نظام جمهوري اسلامي ايران و اخلاق عمومي را رعايت کنند. در مورد اين موضوع ديروز نامزدها هم پاسخ اين مسايل را دادند. شکايتي هم از طرف آقاي دانش آشتياني رسيده که قرار است در کميسيون نظارت بر تبليغات بررسي شود.

 تحويل دهي انبوه موشک کروز دريايي نصير به نيروي دريايي سپاه توسط وزارت دفاع

به گزارش يک مرکز مطالعات بين‌الملل و راهبردي آمريکايي، ايران داراي بزرگ‌ترين و متنوع‌ترين زرادخانه موشکي منطقه است. مرکز مطالعاتي بين‌الملل و راهبردي مستقر در واشنگتن در گزارشي با عنوان "موشک‌هاي ايران" نوشت: اگر چه ايران هنوز موشکي را که قادر باشد به آمريکا حمله کند، مستقر يا آزمايش نکرده است، اما تحت برنامه پرتاب به فضاي خود، به توسعه فن‌آوري موشک‌هاي دور ـ برد ادامه مي‌دهد. ايران علاوه بر افزايش کميت زرادخانه موشکي‌اش روي توسعه کيفيت در زمينه دقت و قدرت موشک‌هايش کار مي‌کند.

برجام

موگريني با تاکيد بر اينکه آمريکا نمي‌تواند به تنهايي برجام را کنار بگذارد گفت: جامعه بين‌الملل نيز بايد به تعهداتش در برجام پايبند باشد.مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا در سخناني در هفتمين نشست سالانه موسسه دانشگاهي اروپا (European University Institute) براي بررسي عملکرد اتحاديه اروپا با تاکيد بر لزوم حفظ توافق هسته‌اي در پاسخ به سوالي درباره رويکرد دولت آمريکا در قبال توافق هسته‌اي ايران و گروه 1+5 و اين‌که اگر واشنگتن ازاين توافق کناره‌گيري کند، باعث مي‌شود ايران نيز چنين کاري کند، گفت: من بارها با دوستان آمريکايي‌مان به صورت مفصل و طولاني درباره توافق با ايران گفت‌وگو کرده‌ام. معتقدم آنها درک مي کنند که اولا اين توافق، يک توافق بين‌المللي است که اتحاديه اروپا به همراه ايالات متحده، روسيه، چين، آلمان، فرانسه و انگليس و ايران درباره آن مذاکره کردند و شوراي امنيت سازمان ملل از آن حمايت کرد و آژانس بين‌المللي انرژي اتمي بر آن نظارت مي‌کند.معاون وزير خارجه آلمان نيز در حاشيه ديدار با علي اکبر ولايتي در جمع خبرنگاران با بيان اينکه از ادامه اجراي برجام حمايت مي‌کنيم گفت: آلمان از ادامه اجراي برجام و همچنين از مذاکرات کشورهاي منطقه حمايت مي‌کند.

علي لاريجاني نيز در افتتاحيه نمايشگاه نفت، گاز، پالايش و پتروشيمي با بيان اينکه دستکاري کردن در توافق هسته‌اي مي تواند مسائل جديدي ايجاد کند، گفت که دستکاري کردن در توافق هسته‌اي مي تواند مسائل جديدي ايجاد کند. وي افزود: برخي حرف‌هايي در آمريکا درباره توافق هسته‌اي زده مي‌شود؛ بايد به اين نکته اشاره کرد توافق هسته اي موضوعي نبود که ايران به سقف مطالبات خود برسد. امروز در داخل کشور بحث‌ها و در گفت‌وگوهايي انجام مي‌شود و مناقشه هاي زيادي روي مساله هسته‌اي وجود دارد اما مهم آن است که آنچه ايران پذيرفت و حاصل شد، کف خواسته‌هاي ايران بود.

سخنگوي ارشد نيروهاي مسلح نيز در پاسخ به اظهارات يکي از کانديداهاي رياست جمهوري که در مناظره به موضوع توان موشکي اشاره کرده بود، گفت:توان موشکي ايران ارتباطي با برجام ندارد و نامزدها به مسائل نظامي ورود نکنند. سردار جزايري ضمن بي‌ارتباط دانستن توان موشکي با موضوع برجام، اظهار کرد: ارتقاء توان موشکي جمهوري اسلامي در راستاي سياست‌ها و تدابير کلان نظام در حال انجام است و بنا بر اعترافات صريح استراتژيست‌ها و کارشناسان نظامي و سياسي داخلي و خارجي، وجود پايگاه‌هاي زيرزميني و موشکي يک عامل مهم بازدارندگي دفاعي برابر تهاجمات دشمن قسم‌خورده انقلاب اسلامي و ملت ايران محسوب مي‌شود.

***

آمانو، مديرکل آژانس بين‌المللي انرژي اتمي در يک موسسه مطالعاتي درباره فعاليت‌هاي آژانس درارتباط با ايران سخنراني خواهد کرد.يوکيا آمانو، مديرکل آژانس بين‌المللي انرژي اتمي اواسط هفته جاري قرار است در موسسه دانمارکي مطالعات بين‌الملل سخنراني و درباره فعاليت آژانس در ارتباط با ايران صحبت کند.

ايران و کوبا

با هدف گسترش همکاري‌هاي علمي - پزشکي ايران و کوبا متخصصان و مقامات ايران و کوبا در تهران با همديگر، ملاقات کردند. اين ملاقات به منظور تعيين امکان‌پذيري و شرايط گسترش همکاري‌هاي دوجانبه در زمينه‌هاي پزشکي و علمي ايران وکوبا انجام شد.

علي اکبر ولايتي

ولايتي، رييس مرکز تحقيقات استراتژيک مجمع تشخيص مصلحت نظام در ديداري با معاون وزيرخارجه آلمان که پيرامون مسائل منطقه، روابط دوجانبه و افزايش سطح روابط دو کشور انجام شد، گفت: دفاع از سوريه و عراق را دفاع از خود مي‌دانيم

علي اکبر ولايتي همچنين در گفت‌وگو با العربي الجديد اتهامات عربستان عليه ايران را رد کرد و گفت:اظهارات عربستان عليه ايران بي‌خردانه است. وي افزود:اظهارات اخير وليعهد عربستان نشاني از بي‌تجربگي وي است. کساني که تجربه دارند و با سياست خارجه عربستان آشنا هستند امکان ندارد که اظهارات اين چنيني بکنند.لازم به ذکر است: محمدبن‌سلمان، وزير دفاع و جانشين وليعهد عربستان اخيرا مدعي شده بود که گفت‌وگو با ايران بي‌فايده است زيرا ايران خواستار رسيدن به قبله مسلمانان و تسلط بر تمام جهان اسلام است.

در همين ارتباط معاون رئيس هيئت اجرايي حزب الله لبنان نسبت به ادعاهاي بن سلمان عليه ايران واکنش نشان داد و گفت:برخي از کشورهاي عربي به جاي دشمني با رژيم صهيونيستي، دشمني با ايران را محور قرار مي‌دهند.وي با بيان اينکه عربستان به ايران تهمت مي‌زند، افزود:چيزي که ما امروزه از برخي کشورهاي عربي مي‌خواهيم اين است که از قتل حرام و ايجاد تحريک و فتنه و دشمني ميان مردم بپرهيزند و به جاي دشمني با رژيم صهيونيستي که دشمن حقيقي امت اسلامي است و فلسطين و قدس را اشغال کرده است، دشمني با ايران مسلمان را محور قرار ندهند؛ ايراني که از ابتدا و تا به امروز از مسئله فلسطين حمايت کرده و هزينه‌هاي سنگيني پرداخت کرده است.

صحن مجلس

نمايندگان مجلس شوراي اسلامي اين هفته ميزبان علي ربيعي وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي براي پاسخ به سوال محمدرضا پورابراهيمي نماينده مردم کرمان هستند. نمايندگان مجلس شوراي اسلامي طي هفته جاري شنونده گزارش کميسيون عمران درباره بررسي وضعيت سيل‌هاي به وقوع پيوسته در استان‌هاي سيستان و بلوچستان و آذربايجان شرقي و آذربايجان غربي و همچنين گزارش کميسيون بهداشت و درمان مبني بر رد تقاضاي تحقيق و تفحص از نحوه اختصاص و توزيع منابع در طرح تحول سلامت هستند.طي هفته جاري همچنين وزراي اطلاعات، علوم، خارجه و تعاون ميهمان کميسيون‌هاي مجلسخواهند بود.وزراي اطلاعات، علوم، امور خارجه و تعاون، کار و رفاه اجتماعي، رييس ديوان محاسبات کشور، رييس پليس فتا، مديرعامل سازمان تامين اجتماعي و برخي ديگر از مقامات کشوري در هفته جاري مهمان کميسيون‌هاي تخصصي مجلس شوراي اسلامي هستند.

تعزيرات حکومتي

حکم تعطيلي يک داروخانه متخلف توسط اداره کل تعزيرات حکومتي استان اصفهان صادر شد. غلامرضا صالحي مديرکل تعزيرات حکومتي استان اصفهان از تعطيلي يک داروخانه به علت تخلف از قوانين و مقررات در شهر اصفهان خبر داد.وي اظهار کرد: با اعلام گزارش معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکي استان اصفهان مبني بر فروش دارو بدون حضور مسئول فني در يک داروخانه، پرونده اين داروخانه متخلف به شعبه رسيدگي به تخلفات بهداشتي و درماني تعزيرات حکومتي استان ارجاع شد و با احراز تخلف توسط رييس شعبه رسيدگي‌کننده، حکم بر تعطيلي داروخانه تا معرفي مسئول فني واجد صلاحيت صادر شد.

کانون وکلاي دادگستري مرکز

کانون وکلاي دادگستري مرکز با همکاري بخش ايراني انجمن قانونگذاري تطبيقي و با حضور اساتيد و قضات عالي رتبه از فرانسه، نشست نشست «قانون‌گذاري تطبيقي» را برگزار مي‌کند.موضوعات مورد بررسي در اين نشست «کارکرد شوراي قانون اساسي فرانسه»، «جايگاه حقوق بين الملل و نقش پاريس در داوري‌هاي بين المللي»، «آزادي داور در داوري هاي بين المللي»، «کارکرد ديوان عالي کشور فرانسه»، «کارکرد شوراي دولتي فرانسه» و «ديدگاه حقوق فرانسه در داوري هاي مربوط به اموال عمومي» هستند.

رييس قوه قضاييه

از سوي رييس قوه قضاييه؛آيين‌نامه «شرايط و چگونگي مصادره محل نگهداري کالاي قاچاق ممنوع» ابلاغ شد. اين آيين نامه متشکل از دو فصل، تعاريف و چگونگي مصادره محل نگهداري و شرايط آن است.

اخبار انتخاباتي ايسنا در روز دوازدهم ارديبهشت را نيز مي‌توانيد اينجا بخوانيد.

انتهاي پيام



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

دولت يازدهم در يک نگاه

واعظي: دولت دوازدهم فراجناحي است و متعلق به اين تفکر يا آن تفکر نيست

پخش سريال «مرواريد سرخ» با بازي پوپک گلدره

انتشار متن کامل گزارش وزير کشور در آئين تنفيذ حکم رياست جمهوري

طرح نقدها و دغدغه‌ها نسبت به عملکرد اصلاح‌طلبان در انتخابات گذشته

وسواس مجري مناظره‌هاي انتخاباتي براي رفتار با نامزدها

وصول نامه تاييديه شوراي نگهبان در خصوص انتخابات مياندوره اي مجلس شوراي اسلامي

انتشار نتايج تفصيلي انتخابات رياست جمهوري

کثرت حضور مردم از نقطه صفر مرزي تا پايتخت در انتخابات هم صدايي را رقم زد

هجده روز پس از برگزاري انتخابات/ گزارش وزير کشور به نمايندگان ملت در مجلس شوراي اسلامي

همه گزارش ها بر اصالت، صحت و سلامت انتخابات تاکيد دارد

استاندار قزوين: انتخابات 29 ارديبهشت سالم و قانونمند برگزار شد

انتخابات محل رقابت بين مردم و نه رقابت حکومت با مردم است

استاندار خراسان جنوبي: پذيرش نتيجه انتخابات به فرهنگ تبديل شود

استاندار: سه انتخابات همزمان در هرمزگان، بدون مشکل برگزار شد

مطرح کردن راي حلال و حرام دست بردن در دين است

کثرت حضور مردم از نقطه صفر مرزي تا پايتخت درانتخابات هم صدايي را رقم زد

پورعلي مطلق به عنوان مشاور وزير و مسئول هماهنگي امور اجرايي انتخابات برگزيده شد

وزير کشور: هيچ گونه دستگيري نداشتيم

وصول نامه تاييديه شوراي نگهبان در خصوص انتخابات مياندوره اي مجلس شوراي اسلامي

سويه آرا در انتخابات ارديبهشت 96 پيام آور روشني براي مسئولان بود

استاندار زنجان: مشارکت گسترده در انتخابات نشان دهنده احساس مسئوليت و تعهد مردم بود

نامه شوراي نگهبان در خصوص تاييد صحت انتخابات دوازدهمين دوره رياست جمهوري واصل شد

نامه شوراي نگهبان در خصوص تاييد صحت انتخابات دوازدهمين دوره رياست جمهوري واصل شد

استاندار لرستان: انتخابات در لرستان با شور خاصي برگزار شد

استاندار: انتخابات آذربايجان غربي بدور از هر مشکل امنيتي برگزار شد

استاندار فارس: انتخابات در نهايت صحت و سلامت برگزار شد

يادداشت رسانه اي وزارت کشور درخصوص انتشار يک نامه سرگشاده حاوي نسبت هاي خلاف واقع به وزارت کشور

استاندار خوزستان: مشارکت 70 درصدي مردم خوزستان در انتخابات قابل تحسين است

استاندار هرمزگان: راي دوباره مردم به دولت وظايف مسئولان را سنگين تر مي کند

استاندار خراسان شمالي: انتخابات استان در سلامت کامل برگزار شد/حضور 81 درصدي واجدان شرايط

استاندار تهران: انتخابات در استان قانونمند، با نشاط و با حضور حداکثري مردم برگزار شد

استاندار مازندران: انتخابات 29 ارديبهشت افتخار بزرگ براي نظام جمهوري اسلامي است

استاندار چهارمحال و بختياري: حضور مردم در انتخابات يک حماسه بود

استاندار کرمان: انتخابات در اين استان با مشارکت 73درصدي ودر سلامت کامل برگزار شد

استاندار گيلان: مردم در انتخابات حضوري مقتدرانه همراه با دانايي داشتند/انتخابات در سلامت کامل برگزار شد

استاندار آذربايجان شرقي: انتخابات در سلامت و امانت کامل برگزار شد

انتخابات در استان قم بدون هيچ مشکلي و با حضور حماسي مردم برگزار شد

استاندار: انتخابات در کردستان در کمال صحت و سلامت برگزار شد

استاندار گلستان: انتخابات اخير برگ زريني در تاريخ سياسي جمهوري اسلامي بود

انتخابات 29 ارديبهشت بدون نقص و با مشارکت حداکثري مردم در سمنان برگزار شد

استاندار يزد: انتخابات در استان در سلامت کامل و بالاترين ميزان مشارکت برگزار شد

استاندار اصفهان: انتخابات در اين استان در کمال صحت و سلامت برگزار شد

استاندار: مردم استان ايلام با مشارکت 77 درصدي در انتخابات مهر تاييدي بر آرمان هاي نظام و انقلاب زدند

نخستين برنده ي انتخابات ملت ايران هستند / مردم در انتخابات نام ايران را در کنار بزرگترين دموکراسي هاي جهان به ثبت رساندند/ مردم با حضور خود در انتخابات منزلت ايران را در منطقه و جهان افزايش دادند/ سران کشورهاي منطقه از مراجعه به آراي مردم خود وحشت دارند

نظم و امنيت انتخابات با نگاهي متفاوت/يادداشت حسين ذوالفقاري

وزير کشور در گفتگوي زنده تلويزيوني به همه سوالات در مورد انتخابات پاسخ داد

اطلاعيه کميته اطلاع رساني ستاد انتخابات کشور در خصوص نامه شوراي سياستگذاري ائمه جمعه

اطلاعيه کميته اطلاع رساني ستاد انتخابات کشور در خصوص نامه شوراي سياستگذاري ائمه جمعه

ناظران شوراي نگهبان صورتجلسه 62 هزار و 381 شعبه را امضا کرده اند/ حلال و حرام خواندن راي توهين به مردم است