آخرین اخبار

126 نفر داوطلب انتخابات رياست جمهوري شدند/حضور اشخاص سرشناس+ حاشيه‌ها، عکس‌ و فيلم انتخابات

126 نفر داوطلب انتخابات رياست جمهوري شدند/حضور اشخاص سرشناس+ حاشيه‌ها، عکس‌ و فيلم

  بزرگنمايي:

چه خبر -

تعاملي مثبت مبتني بر اخلاق و قانون داشته باشيم

به گزارش ايسنا عبدالرضا رحماني فضلي صبح امروز در آغاز روند ثبت نام انتخابات داوطلبان رياست جمهوري ادامه داد:‌ امروز خداوند به ملت عزيز ايران توفيق داده است که در تعيين سرنوشت خود و کشورشان شرکت کنند و به خاطر اين نعمت الهي که به يمن امام (ره) ، مردم و انقلاب اسلامي به دست آمده است اگر شبانه روز هم شکر کنيم باز هم جاي شکر دارد.

وي با اعلام دستور شروع مراحل انتخابات رياست جمهوري به فرمانداران سراسر کشور اظهار کرد: اميدواريم همه مسئولان اعم از مجريان و ناظران و همه کساني که در امر برگزاري انتخابات به ما کمک مي‌کنند از جمله رسانه ها ، راديو و تلويزيون ،‌نيروي انتظامي، قوه قضاييه و همه دستگاه هاي ديگر ضمن حفظ رعايت کامل بي طرفي و مرّ قانون ، در ايجاد نشاط سياسي و مشارکت بالا و برگزاري انتخابات سالم و قانوني همکاري لازم را انجام مي دهند. ما با کمک شوراي نگهبان و مجلس شوراي اسلامي مي توانيم هم در اجراي و هم در نظارت انتخابات رياست جمهوري و شوراها گام هاي بهتري برداريم. ما بايد ضمن فعاليت مستمر و قانوني و ايجاد شور و نشاط انتخاباتي بتوانيم يکبار ديگر حماسه و شکوه حضور در روز 29 ارديبهشت به منصه ظهور برسانيم. ان‌شاء‌الله در اين ايام بتوانيم با نيت خالص و پاک براي خدمت به مردم، رفتار قانوني و اخلاقي مناسبي داشته باشيم.

رحماني فضلي در ادامه افزود: به مردم عرض مي کنم وزارت کشور، شوراي نگهبان و مجلس شوراي اسلامي برگزاري يک انتخابات کاملا آرام ، قانوني ،‌سالم و با شکوه را تدارک ديده اند.

وي در ادامه در پاسخ به اين پرسش که چه کساني مي‌توانند در انتخابات ثبت نام کنند ، اظهار کرد: قانون بيان کرده داوطلبان بايد داراي شرايط از جمله رجال مذهبي و سياسي، ايران الاصل ، تابعيت کشور جمهوري اسلامي ايران ، مدير و مدبر ، داراي حسن سابقه و امانت و تقوا و مومن و معتقد به مباني جمهوري اسلامي ايران و مذهب رسمي کشور باشد.همه کساني که خود را مستعد رياست جمهوري مي دانند و شرايط ذکر شده در قانون را دارند مي‌توانند ثبت نام کنند و ثبت نام از آن‌ها انجام مي‌شود.

مرورگر شما از ويدئو پشتيباني نمي‌کند.
فايل آن‌را از اينجا دانلود کنيد: video/webm

وي در مورد تبليغات زودهنگام نيز اظهار کرد: تبليغات زودهنگام قطعا تخلف است و همه نامزدها و احزاب و شخصيت ها از جمله رسانه هايي که از بودجه عمومي استفاده مي‌کنند نبايد تبليغات داشته باشند اما فعاليت در جهت آگاه سازي مردم را تبليغات زودرس نمي دانيم. همه کساني که خود را به عنوان نامزد انتخابات رياست جمهوري معرفي مي کنند جزء افراد شناخته شده هستند و تبليغات زودهنگام آن‌ها يقينا نگرشي در افکار عمومي نسبت به آن‌ها ايجاد کرده و افکار عمومي اين تبليغات را نمي پذيرند . به مصلحت همه است که وارد تبليغات زودهنگام نشوند.

وي در مورد ادامه روند انتخابات رياست جمهوري پس از ثبت نام ها نيز گفت: بعد از اتمام ثبت نام ها در روز 26 فروردين ما مدارک داوطلبان را در روز 27 فروردين به شوراي نگهبان تحويل مي دهيم . شوراي نگهبان 5 روز فرصت دارد تا صلاحيت نامزدها بررسي کند اما 5 روز ديگر هم مي‌تواند بررسي ها را تمديد کند. به هر حال روز 8 ارديبهشت تبليغات شروع مي‌شود و تا پيش از آن يعني روز 6 و 7 ارديبهشت بايد اسامي تائيد صلاحيت شدگان اعلام شود.

وزير کشور در پايان درباره اظهارنظر سخنگوي شوراي نگهبان مبني بر تشکيل کميته بررسي تبليغات در وزارت کشور گفت:‌ تشکيل اين کميته در قانون پيش‌بيني شده و ان‌شاء‌الله شنبه اين کميته را تشکيل مي دهيم و گزارش‌ها درباره تخلف از قانون را بررسي مي‌کنيم و سپس تخلفات در کميته رسيدگي به تخلفات در قوه قضاييه مورد رسيدگي قرار مي گيرد.

وزير کشور همچنين صبح امروز (اولين روز ثبت نام کانديداهاي انتخابات رياست جمهوري) از بخش‌هاي مختلف ستاد انتخابات کشور بازيد کرد.

حضور شخصيت‌هاي سرشناس براي داوطلبي رياست جمهوري دوازددهم

*مصطفي ميرسليم با حضور در وزارت کشور براي انتخابات رياست جمهوري ثبت نام کرد.

به گزارش ايسنا، مصطفي ميرسليم رييس شوراي مرکزي حزب موتلفه اسلامي در روز اول ثبت نام از داوطلبان انتخابات رياست جمهوري، با حضور در ستاد انتخابات کشور ثبت نام کرد.
ميرسليم اولين چهره سياسي است که براي انتخابات رياست جمهوري ثبت نام کرد. اين داوطلب انتخابات رياست جمهوري با پوشيدن لباس کارکنان شرکت ايران خودرو براي ثبت نام در انتخابات رياست جمهوري به وزارت کشور مراجعه کرد.

مرورگر شما از ويدئو پشتيباني نمي‌کند.
فايل آن‌را از اينجا دانلود کنيد: video/webm

رييس شوراي مرکزي حزب موتلفه اسلامي گفت: من نامزد حزب موتلفه براي انتخابات رياست جمهوري هستم.

مصطفي ميرسليم در جمع خبرنگاران در محل ستاد انتخابات کشور افزود: تا اخر انتخابات در صحنه حضور دارم و اطلاعي ندارم بادامچيان براي انتخابات ثبت نام مي کند يا خير.

وي درپايان درباره جمنا نيز گفت: جمنا را به لحاظ اخلاقي قبول دارم نه به لحظ ساز و کار .

با موارد ضدامنيتي در انتخابات برخورد قاطع خواهيم داشت

معاون امنيتي وزير کشور تصريح کرد که برخورد قاطعي بر هر مورد ضدامنيتي در انتخابات خواهيم داشت.

حسين ذوالفقاري در بازديد از ستاد انتخابات کشور تاکيد کرد : تهديدات احتمالي تاکنون براي انتخابات ارديبهشت ماه نداشته‌ايم، اما آسيب ها را مورد توجه قرار داديم و لحظه به لحظه مسايل داخلي و خارجي را مورد رصد و کنترل قرار داده ايم.
وي در ادامه با اعلام اينکه دستور العمل فضاي مجازي نيز تصويب و ابلاغ شده است، گفت: هرکانديدايي که بخواهد کار تبليغاتي در فضاي مجازي انجام دهد، فرقي با فضاي واقعي ندارد و بايد با مشخصات کامل و رعايت قانون و اخلاق باشد.
معاون امنيتي وزير کشور تاکيد کرد:اصل امنيت جزء اساسي ترين مقوله ما است. امنيت و مشارکت بسيار مورد توجه قرار گرفته و تاکيد مي‌کنيم همه رسانه ها و مسولين و احزاب قانون و اخلاق را رعايت کنند.

مرورگر شما از ويدئو پشتيباني نمي‌کند.
فايل آن‌را از اينجا دانلود کنيد: video/webm

بازديد احمدي از ستاد انتخابات کشور

علي اصغر احمدي رييس ستاد انتخابات کشور نيز از محل ثبت نام داوطلبان انتخابات رياست جمهوري در ستاد انتخابات کشور بازديد کرد.

رسانه‌ها حق ندارند عليه نامزدهاي انتخابات مطلبي بنويسند

سلمان ساماني سخنگوي وزارت کشور با حضور در محل ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران افزود: داوطلبان يا مراحل ثبت‌نام آن‌ها تکميل شده يا مراحل نهايي آن‌ها در حال طي شدن است.

وي در ادامه با تبريک ميلاد حضرت علي (ع) اظهار کرد: تقوا و اخلاق حسنه يکي از ويژگي هاي امام علي (ع) و اميدواريم اين ويژگي‌ها در اين انتخابات رعايت شده و در تاريخ ثبت شود.

سخنگوي وزارت کشور همچنين اظهار کرد: طبق ماده 74 قانون انتخابات رياست جمهوري کليه رسانه‌هاي ديداري، شنيداري‌، ‌مکتوب و الکترونيک و ساير شبکه مجازي حق ندارند آگاهي يا مطلبي عليه نامزدهاي انتخاباتي درج کنند. من از تمامي رسانه‌ها خواهش مي کنم به اين ماده قانوني توجه کنند. رسانه‌ها حق ندارند عليه نامزدها مطلبي بنويسند.

وي در پاسخ به اين پرسش که قانون درباره اقدامات تخريبي اخير برخي جناح ها عليه دولت چه مي‌گويد، تصريح کرد: در قانون مجازات اسلامي براي توهين، افترا و هتک حرمت مجازات تعيين شده است. علاوه بر اين قانون انتخابات رياست جمهوري مي‌گويد نامزدها و طرفداران آن‌ها بايد صرفا برنامه‌هاي خود را اعلام کنند و هرگونه هتک حرمت و توهين ممنوع است. ستاد انتخابات کشور از طريق کميته رصد فضاي مجازي و بررسي لحظه اي فضاي سياسي کشور، نسبت به موضوع تخريب‌ها دقت نظر دارد و نسبت به آن حساس است تا مرّ قانون رعايت شود.

مرورگر شما از ويدئو پشتيباني نمي‌کند.
فايل آن‌را از اينجا دانلود کنيد: video/webm

ساماني درباره تفاوت نقد سازنده و تخريب خاطر نشان کرد: نقد سازنده و اظهار نظر درباره واقعيات و مسائل کشور ايراد قانوني ندارد و ما از آن استقبال مي کنيم اما سياه نمايي، ارائه اطلاعات غلط، توهين، ‌افترا و هتک حرمت خلاف قانون است. انتظار ما اين است که مرز بين نقد و تخريب رعايت شود تا هم در جامعه اخلاق و انصاف رعايت شود و هم جناح هاي سياسي تضارب آرا داشته و اظهار نظر کنند.

ساماني در پاسخ به اين پرسش که آيا تبليغات زودرس مي‌تواند موجب رد صلاحيت نامزدها شود، ‌گفت: رسيدگي به صلاحيت نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري به عهده شوراي نگهبان است. در قانون انتخابات رياست جمهوري صراحتا اعلام شده است که فعاليت‌هاي انتخاباتي نامزدها از تاريخ اعلام اسامي آن‌ها از طريق وزارت کشور آغاز مي‌شود و تا 24 ساعت قبل از روز راي گيري خاتمه مي پذيرد. هرگونه فعاليت انتخاباتي خارج از اين روزها قطعا تخلف از قانون است.

کانديداها بدانند براي چه کاري ثبت‌نام مي‌کنند

هم‌چنين علي اصغر احمدي رئيس ستاد انتخابات کشور ساعتي بعد از کانديداهاي دوازدهمين دوره رياست جمهوري خواست که بدانند براي چه کاري ثبت‌نام مي‌کنند و با اشاره به آخرين آمار تعداد ثبت‌نام کنندگان در انتخابات دوازدهمين دوره رياست جمهوري اظهار کرد: بر اساس آخرين آمار 86 نفر ثبت‌نام کرده‌اند و از ميان 68 نفري که تا ساعت 13:30 امروز ثبت‌نام‌شان نهايي شده است يک نفر خانم و 67 نفر آقا هستند.

وي با بيان اينکه مسن‌ترين فرد ثبت‌نام کننده 79 ساله و جوان ترين فرد 21 ساله است، خاطر نشان کرد: در قانون انتخابات محدوديت سن و محدوديتي مدرک وجود ندارد.

رئيس ستاد انتخابات کشور درباره مدرک تحصيلي ثبت‌نام کنندگان نيز گفت:‌ 17 نفر داراي مدرک ديپلم، ‌4 نفر فوق ديپلم، 13 نفر ليسانس، 19 نفر فوق ليسانس، 5 نفر دکترا و 4 نفر داراي تحصيلات حوزوي هستند.

احمدي با تشريح قانون انتخابات رياست جمهوري و شرايط ثبت‌نام کنندگان تاکيد کرد:‌ از متقاضيان انتخابات مي خواهم که بدانند براي چه کاري ثبت‌نام مي‌کنند.

وي با بيان اينکه تفسير قانون اساسي بر عهده شوراي نگهبان است، خاطر نشان کرد: وزارت کشور و ستاد انتخابات کشور صرفا وظيفه ثبت‌نام از متقاضيان را بر عهده دارد و اين کار را نيز تا پايان وقت اداري روز شنبه انجام مي دهد. تنها مرجع صاحب صلاحيت براي بررسي صلاحيت کانديداها نيز شوراي نگهبان است.

احمدي افزود: شوراي نگهبان وظيفه دارد که طي پنج روز پس از پايان ثبت‌نام نتايج بررسي هاي خود را اعلام کند. همچنين شوراي نگهبان بنا بر قانون اين اختيار را دارد که در صورت نياز روند بررسي صلاحيت ها را تا پنج روز تمديد نمايد و تا هفتم ارديبهشت ليست نهايي را در اختيار ستاد انتخابات قرار دهد تا ما به اطلاع کساني که تائيد صلاحيت شده اند برسانيم.

تعداد ثبت نام کنندگان از ١٠٠ نفر گذشت

سيد سلمان ساماني سخنگوي وزارت کشور گفت که تعداد ثبت نام کنندگان از ١٠٠ نفر گذشته است.

سخنگوي وزارت کشور گفت که تعداد ثبت نام کنندگان از ١٠٠ نفر گذشته است.

به گزارش ايسنا،‌ سيد سلمان ساماني امروز در محل ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا در مرحله بررسي صلاحيت هاي اجرايي است و اين فرصت فردا به پايان مي رسد. از مراجع چهارگانه بابت همکاري با هيأت هاي اجرايي تشکر مي کنم و اميدواريم بتوانيم در اين مرحله حق الناس را به خوبي رعايت کنيم.

وي در ادامه خاطر نشان کرد: مسئوليت رسيدگي به صلاحيت داوطلبان انتخابات شوراها با هيأت هاي اجرايي و هيات هاي نظارت است. اعلام نظر هيأت نظارت به منزله رسيدگي نهايي به صلاحيت داوطلبان است و هيچ دستگاه ديگري در اين زمينه مسئوليت ندارد. هيأت هاي اجرايي براي احراز شرايط داوطلبان از مراجع چهارگانه استعلام مي گيرند و مراجع چهارگانه صرفا در حوزه وظايف و اختيارات قانوني خود بايد اعلام نظر کنند.

ساماني در ادامه گفت: رسيدگي به صلاحيت نامزدهاي انتخابات شوراها بايد بر اساس مواد قانوني و بر اساس دلايل و مدارک معتبري باشد که مراجع چهارگانه براي هيأت هاي اجرايي ارسال کردند. در واقع مراجع چهارگانه بايد اظهارنظر خودر ا با دلايل و مدارک معتبر همراه کنند.

هيأت هاي اجرايي هم بايد بر اساس همين مدارک و دلايل معتبر بررسي هاي خود را دنبال کنند.

سخنگوي وزارت کشور تاکيد کرد:‌آنچه در مرحله بررسي صلاحيت ها براي وزارت کشور مهم است رعايت حق الناس است. ما تلاش مي کنيم با رعايت حق الناس شاهد انتخابات يا مشارکت حداکثري و قانونمند باشيم.

وي در پاسخ به خبرنگاري که پرسيد در برخي شهرستان ها هيأت هاي نظارت از نامزدها مي خواهند انصراف دهند ، آيا اين اقدام قانوني است که ساماني در پاسخ اظهار کرد: ما در قانون چيزي به اسم توصيه براي انصراف نداريم و اين حق افراد است که در انتخابات حضور يابند و هيأت هاي اجرايي و نظارت هم طبق قانون رسيدگي هاي خود را براي تائيد صلاحيت افراد انجام مي دهند.

ساماني در پايان درباره امکان ثبت‌نام نمايندگان داوطلبان به جاي آن‌ها خاطر نشان کرد: کسي که به جاي داوطلب اصلي ثبت‌نام مي‌کند بايد حتما نمايندگي تام الاختيار به صورت کتبي داشته باشد و اگر ساير مدارک هم کامل باشد ، ثبت‌نام انجام خواهد شد.

ثبت‌نام 126 داوطلب در روز اول ثبت نام انتخابات رياست جمهوري

دبير ستاد انتخابات کشور گفت: در روز اول ثبت نام از داوطلبان انتخابات رياست جمهوري 126 نفر ثبت نام کردند.

به گزارش ايسنا علي پور علي مطلق در پايان روز اول ثبت نام داوطلبان انتخابات رياست جمهوري در اين باره افزود: از اين 126 نفر، 6 نفر خانم و 120 نفر مرد هستند. جوان ترين فرد ثبت نام کرده 18 سال و مسن ترين فرد هم 79 سال دارد.

وي ادامه داد: بيشترين ميانگين سني ثبت نام کنندگان بين 46 تا50 سال است. همچنين 18 ايثارگر نيز امروز ثبت نام کرده اند.

پورعلي مطلق گفت: در ميان ثبت نام کنندگان 8 نفر داراي مدرک زير ديپلم، 30 نفر مدرک ديپلم، 5 نفر مدرک فوق ديپلم، 29 نفر مدرک ليسانس، 35 نفر مدرک فوق ليسانس، 12 نفر مدرک دکترا دارند و 7 نفر هم تحصيلات حوزوي دارند.

دبير ستاد انتخابات کشور همچنين خاطر نشان کرد: براساس فرآيند انتخابات رياست جمهوري و دستور وزير کشور از امروز بايد در 129 شهرستان هيئت هاي اجرايي تشکيل شود.

وي افزود: همچنين فرمانداران موظف اند ششصد و سي و هفت هيئت اجرايي در حوزه انتخابي بخش ها تشکيل دهند. اين هيئت هاي اجرايي از امروز بايد تشکيل شود که البته قانون اجازه مي دهد هيئت هاي اجرايي تا روز 24 فروردين تشکيل شود. البته فرمانداران و بخشداران تشکيل هيئت هاي اجرايي را آغاز کردند.

پورعلي مطلق در پايان با بيان اينکه ثبت نام از داوطلبان انتخابات رياست جمهوري تا روز 26 فروردين ادامه مي‌يابد تصريح کرد: با توجه به اينکه فرصت ثبت نام زياد نيست داوطلبان هر چه زودتر ثبت نام خود را انجام دهند و آن را به روزهاي آخر نسپارند.

شرايط انتخاب شوندگان

بر اساس ماده 55 قانون انتخابات رياست‌جمهوري «داوطلبان رياست جمهوري يا نمايندگان تام‌الاختيار آن‌ها که کتباً معرفي شده باشند بايد ظرف 5 روز از تاريخ انتشار دستور شروع انتخابات به وزارت کشور مراجعه نموده و پرسشنامه اعلام داوطلبي را پس از دريافت و تکميل همراه با چهار برگ تصوير کليه صفحات شناسنامه و دوازده قطعه عکس 4×6 از آخرين عکس خود را که در همان سال گرفته باشند به وزارت کشور تسليم و رسيد دريافت دارند.»

براساس ماده 35 قانون انتخابات رياست‌جمهوري انتخاب شوندگان بايدداراي شرايط زير باشند:

1- از رجال مذهبي، سياسي

2-ايراني‌الاصل

3-تابعيت کشور جمهوري اسلامي ايران

4-مدير و مدبر

5-داراي حسن سابقه و امانت و تقوي

6- مومن و معتقد به مباني جمهوري اسلامي ايران و مذهب رسمي کشور

ديروز نيز وزير کشور به فرمانداران سراسر کشور دستور تشکيل هيات‌هاي اجرايي را صادر کرد.

انتخابات دوازدهمين دوره رياست جمهوري، پنجمين دوره شوراهاي اسلامي شهر و روستا و ميان‌دوره‌اي مجل شوراي اسلامي روز 29 ارديبهشت برگزار مي‌شود.

مدارک مورد نياز نام نويسي در انتخابات رياست جمهوري

نام نويسي داوطلبان شرکت در اين انتخابات از ساعت 8 صبح الي 18 بعد ظهر در محل ستاد انتخابات کشور مستقر در وزارت کشور انجام خواهد شد.

طبق ماده 35 قانون انتخابات کشور انتخاب شوندگان هنگام ثبت نام بايد داراي شرايط زير باشند:
1. از رجال مذهبي، سياسي.
2. ايراني‌الاصل.
3. تابعيت کشور جمهوري اسلامي ايران.
4. مدير و مدبر.
5. داراي حسن سابقه و امانت و تقوي.
6. مؤمن و معتقد به مباني جمهوري اسلامي ايران و مذهب رسمي کشور.

واجدان شرايط بايد در زمان ثبت نام با در دست داشتن اصل شناسنامه و کارت ملي و يک قطعه عکس شش در چهار، در ستاد انتخابات کشور حضور پيدا کرده و اقدام به تکميل فرم هاي پيش بيني شده کنند.

حاشيه‌ها

در نخستين ساعات نام نويسي از داوطلبان انتخابات رياست جمهوري بيش از 25 نفر از جمله يک زن جهت ثبت نام به ستاد انتخابات کشور مراجعه کردند.

مرورگر شما از ويدئو پشتيباني نمي‌کند.
فايل آن‌را از اينجا دانلود کنيد: video/webm

به گزارش ايسنا، نام‌نويسي داوطلبان انتخابات رياست جمهوري دوازدهم ساعت 8 صبح با دستور وزير کشور آغاز شد که از همان ساعات ابتدايي بيش از 25 نفر از شهروندان عادي براي رييس جمهور شدن به ستاد انتخابات کشور واقع در ميدان فاطمي مراجعه کردند.

حاشيه‌هاي خواندني اولين روز ثبت‌نام داوطلبان رياست جمهوري دوازدهم را اينجا بخوانيد.

خلاصه گزارش تصويري خبرنگار ايسنا از روز اول ثبت‌نام را نيز مي‌توانيد در ويدئو زير ببينيد.

مرورگر شما از ويدئو پشتيباني نمي‌کند.
فايل آن‌را از اينجا دانلود کنيد: video/webm

انتهاي پيام



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

دولت يازدهم در يک نگاه

واعظي: دولت دوازدهم فراجناحي است و متعلق به اين تفکر يا آن تفکر نيست

پخش سريال «مرواريد سرخ» با بازي پوپک گلدره

انتشار متن کامل گزارش وزير کشور در آئين تنفيذ حکم رياست جمهوري

طرح نقدها و دغدغه‌ها نسبت به عملکرد اصلاح‌طلبان در انتخابات گذشته

وسواس مجري مناظره‌هاي انتخاباتي براي رفتار با نامزدها

وصول نامه تاييديه شوراي نگهبان در خصوص انتخابات مياندوره اي مجلس شوراي اسلامي

انتشار نتايج تفصيلي انتخابات رياست جمهوري

کثرت حضور مردم از نقطه صفر مرزي تا پايتخت در انتخابات هم صدايي را رقم زد

هجده روز پس از برگزاري انتخابات/ گزارش وزير کشور به نمايندگان ملت در مجلس شوراي اسلامي

همه گزارش ها بر اصالت، صحت و سلامت انتخابات تاکيد دارد

استاندار قزوين: انتخابات 29 ارديبهشت سالم و قانونمند برگزار شد

انتخابات محل رقابت بين مردم و نه رقابت حکومت با مردم است

استاندار خراسان جنوبي: پذيرش نتيجه انتخابات به فرهنگ تبديل شود

استاندار: سه انتخابات همزمان در هرمزگان، بدون مشکل برگزار شد

مطرح کردن راي حلال و حرام دست بردن در دين است

کثرت حضور مردم از نقطه صفر مرزي تا پايتخت درانتخابات هم صدايي را رقم زد

پورعلي مطلق به عنوان مشاور وزير و مسئول هماهنگي امور اجرايي انتخابات برگزيده شد

وزير کشور: هيچ گونه دستگيري نداشتيم

وصول نامه تاييديه شوراي نگهبان در خصوص انتخابات مياندوره اي مجلس شوراي اسلامي

سويه آرا در انتخابات ارديبهشت 96 پيام آور روشني براي مسئولان بود

استاندار زنجان: مشارکت گسترده در انتخابات نشان دهنده احساس مسئوليت و تعهد مردم بود

نامه شوراي نگهبان در خصوص تاييد صحت انتخابات دوازدهمين دوره رياست جمهوري واصل شد

نامه شوراي نگهبان در خصوص تاييد صحت انتخابات دوازدهمين دوره رياست جمهوري واصل شد

استاندار لرستان: انتخابات در لرستان با شور خاصي برگزار شد

استاندار: انتخابات آذربايجان غربي بدور از هر مشکل امنيتي برگزار شد

استاندار فارس: انتخابات در نهايت صحت و سلامت برگزار شد

يادداشت رسانه اي وزارت کشور درخصوص انتشار يک نامه سرگشاده حاوي نسبت هاي خلاف واقع به وزارت کشور

استاندار خوزستان: مشارکت 70 درصدي مردم خوزستان در انتخابات قابل تحسين است

استاندار هرمزگان: راي دوباره مردم به دولت وظايف مسئولان را سنگين تر مي کند

استاندار خراسان شمالي: انتخابات استان در سلامت کامل برگزار شد/حضور 81 درصدي واجدان شرايط

استاندار تهران: انتخابات در استان قانونمند، با نشاط و با حضور حداکثري مردم برگزار شد

استاندار مازندران: انتخابات 29 ارديبهشت افتخار بزرگ براي نظام جمهوري اسلامي است

استاندار چهارمحال و بختياري: حضور مردم در انتخابات يک حماسه بود

استاندار کرمان: انتخابات در اين استان با مشارکت 73درصدي ودر سلامت کامل برگزار شد

استاندار گيلان: مردم در انتخابات حضوري مقتدرانه همراه با دانايي داشتند/انتخابات در سلامت کامل برگزار شد

استاندار آذربايجان شرقي: انتخابات در سلامت و امانت کامل برگزار شد

انتخابات در استان قم بدون هيچ مشکلي و با حضور حماسي مردم برگزار شد

استاندار: انتخابات در کردستان در کمال صحت و سلامت برگزار شد

استاندار گلستان: انتخابات اخير برگ زريني در تاريخ سياسي جمهوري اسلامي بود

انتخابات 29 ارديبهشت بدون نقص و با مشارکت حداکثري مردم در سمنان برگزار شد

استاندار يزد: انتخابات در استان در سلامت کامل و بالاترين ميزان مشارکت برگزار شد

استاندار اصفهان: انتخابات در اين استان در کمال صحت و سلامت برگزار شد

استاندار: مردم استان ايلام با مشارکت 77 درصدي در انتخابات مهر تاييدي بر آرمان هاي نظام و انقلاب زدند

نخستين برنده ي انتخابات ملت ايران هستند / مردم در انتخابات نام ايران را در کنار بزرگترين دموکراسي هاي جهان به ثبت رساندند/ مردم با حضور خود در انتخابات منزلت ايران را در منطقه و جهان افزايش دادند/ سران کشورهاي منطقه از مراجعه به آراي مردم خود وحشت دارند

نظم و امنيت انتخابات با نگاهي متفاوت/يادداشت حسين ذوالفقاري

وزير کشور در گفتگوي زنده تلويزيوني به همه سوالات در مورد انتخابات پاسخ داد

اطلاعيه کميته اطلاع رساني ستاد انتخابات کشور در خصوص نامه شوراي سياستگذاري ائمه جمعه

اطلاعيه کميته اطلاع رساني ستاد انتخابات کشور در خصوص نامه شوراي سياستگذاري ائمه جمعه

ناظران شوراي نگهبان صورتجلسه 62 هزار و 381 شعبه را امضا کرده اند/ حلال و حرام خواندن راي توهين به مردم است