آخرین اخبار

وظيفه همگاني ‏ما تبيين واقعيت‌ها براي مردم است/ بعد از 12 سال به رشد بالاي 8 درصد رسيديم انتخابات

وظيفه همگاني ‏ما تبيين واقعيت‌ها براي مردم است/ بعد از 12 سال به رشد بالاي 8 درصد رسيديم

  بزرگنمايي:

چه خبر -

به گزارش ايسنا، حجت‌الاسلام والمسلمين دکتر حسن روحاني در اين نشست صميمي که شامگاه سه‌شنبه(22 فروردين) در نوشهر برگزار ‏شد، مهمترين مساله در انتخابات را حضور گسترده مردم در پاي صندوق‌هاي رأي برشمرد و گفت: ‏انتخابات يک‌روز است اما براي آينده کشور سرنوشت‌ساز است.

رييس جمهور با طرح اين موضوع که چرا اميرالمومنين(ع) به عنوان بزرگ‌ترين انسان پس از پيامبر عظيم‌الشان (ص)، داراي جايگاه است و چه اقدامي انجام شده که ايشان در قلوب آزادگان جهان هستند، گفت: علي(ع) اسطوره تقوي، شير ميدان نبرد و مرد اعتدال و عدالت بود و در لحظات سرنوشت‌ساز، آينده اسلام و عزت مسلمين را تضمين کرد.

دکتر روحاني با بيان اين‌که درس مولا علي(ع) براي امروز ما، تصميم درست در لحظات سرنوشت‌ساز است، ادامه داد: انسان ممکن است در طول عمر خود اقدامات تاثيرگذار زيادي داشته باشد اما برخي از اقدامات سرنوشت يک ملت را تغيير مي‌دهد، اين در حالي است که کارهاي سرنوشت‌ساز قابل مقايسه با اقدامات خوب ديگر نيست.

رييس جمهور با اشاره به اين‌که در تاريخ ايران روزهاي فراموش ناشدني و سرنوشت‌ساز فراواني داشته‌ايم و شخصيت‌هايي بودند که هيچ‌وقت مردم آن‌ها را به خاطر تلاش‌ها، فداکاري‌ها و اقدامات آن‌ها براي زندگي کشور و فرهنگ‌شان از ياد نخواهند برد، گفت: ملت ايران قادر است کاري انجام دهد که مايه عزت اسلام باشد.

وي با بيان اين‌که تمام تلاش دولت زمينه‌سازي براي حضور و اميدواري مردم در حل مشکلات و تلاش و کارآفريني بوده است، گفت: دولت هيچ‌کاري را به تنهايي نمي‌تواند انجام دهد و هر اقدامي که صورت گرفته، با حضور و حمايت مردم بوده است و مردم هرگز بزرگان فرهنگي، دلاوران و خادمان ايران را از ياد نخواهند برد.

دکتر روحاني اظهار داشت: هر زمان متحد و همدل بوده‌ايم، توانسته‌ايم به پيروزي دست يابيم و اگر کنار هم باشيم مي‌توانيم در صحنه‌هاي مختلف داخلي و سطح منطقه تاثيرگذار و موفق باشيم.

رييس جمهور با تاکيد بر ضرورت دوري از انشقاق و فاصله‌ها براي دستيابي به موفقيت‌هاي بيشتر، گفت:تلاش ما در دولت اين بوده که زمينه‌ها را براي حضور مردم در صحنه براي انجام اقدامات مختلف آماده کنيم.

دکتر روحاني با بيان اين‌که امروز بعد از گذشت سه سال و نيم ادعا نمي‌کنيم که همه مشکلات مردم حل شده است اما مردم مي‌توانند مسير، حرکت و راهي که انتخاب شده را با گذشته مقايسه کنند، اظهار داشت: ما به مردم قول داديم که هيچ کاري را بدون مشورت با صاحب‌نظران انجام ندهيم و قول داديم که خودرأيي نکنيم و تصميم يک‌شبه نگيريم و در اين چارچوب، همواره در جلسات کارشناسي هرچند نظر شخصي خودم متفاوت بوده، اما در برابر راي جمع تسليم بودم.

رييس جمهور پيشرفت در امور را به‌خاطر مشورت در تصميم‌گيري‌ها دانست و گفت: امروز زمينه براي فعاليت و تلاش مردم افزايش يافته است، به گونه‌اي که در سال گذشته بانک مرکزي تلاش ارزشمندي داشته و به 24 هزار واحد توليدي و صنعتي کوچک و متوسط که عموما نيمه فعال يا غيرفعال بودند، تسهيلات ارائه کرده است.

دکتر روحاني افزود: اين به معناي عدم وجود واحد بيکار در کشور نيست اما آنچه اهميت دارد، اين است که امروز حرکت خوبي اتفاق افتاده و حمايت از بنگاه‌هاي توليدي قوي‌تر از گذشته در سال 96 ادامه خواهد يافت.

رييس جمهور با اشاره به افت شديد قيمت نفت و کاهش درآمد دولت، گفت: درآمد کشور در دي‌ماه سال 90 بيش از 10 ميليارد دلار و در دي‌ماه سال 94 يک ميليارد دلار بوده، اما در اين شرايط توانستيم کشور را اداره کرده، اجازه ندهيم که تزلزلي در امور ايجاد شود.

دکتر روحاني، اعتماد مردم را بزرگ‌ترين سرمايه دولت دانست و تصريح کرد: ما هرگز به مردم دروغ نگفتيم و دولت تا جايي که امکان داشته به قول خود به مردم عمل کرده و هر جا که اشتباه کرديم، از آنان عذرخواهي کرديم و هيچ‌گاه از عذرخواهي کردن از مردم دريغ نکرده‌ايم.

رييس جمهور با بيان اين‌که امروز شرايط کشور براي حرکت و افزايش اميد مردم آماده و فراهم است، افزود: با تلاش متخصصان در يک افتتاح بي‌سابقه هفته آينده 6 فاز در پارس جنوبي به ارزش 20 ميليارد دلار به‌طور همزمان مورد بهره‌برداري قرار خواهد گرفت که اين در تاريخ کشور بي‌سابقه است.

دکتر روحاني با بيان اين‌که توليد محصولات پتروشيمي در دولت يازدهم 9 ميليون و 500 هزار تن افزايش يافته و صادرات پتروشيمي به 5 ميليون و 500 هزار دلار دلار رسيده، گفت: زماني که يک ملت در مسير پيشرفت کشور مصمم باشد، مي‌تواند کشور را در مسير توسعه قرار دهد.

رييس جمهور با بيان اين‌که در يکي دو سال گذشته کشورهايي که متکي به درآمد نفتي بودند، شرايط دشواري داشتند و ارزش پول ملي آن‌ها به شدت کاهش يافت و تورم آنها تا مرز 1000 درصد افزايش يافت، گفت: در اين شرايط کشور ما آرامش داشت و همه در کنار هم توانستيم حرکت خوبي را در توليد ايجاد کنيم.

دکتر روحاني با اشاره به اين‌که بايد در روزهاي سرنوشت‌ساز به ميدان آمده و تلاش خود را انجام دهيم، گفت: انتخابات عرصه تعيين سرنوشت يک ملت و مهم‌ترين مساله در آن حضور گسترده مردم است.

رييس‌جمهور تاکيد کرد: مردم بايد به گونه‌اي پاي صندوق آراء حضور داشته باشند که بتوانيم با انتخاباتي پرشکوه در سال توليد و اشتغال، دوستان را اميدوار و دشمنان ملت ايران را نااميد کنيم.

دکتر روحاني، ايجاد شرايط مهيا براي اشتغال و توليد و ايستادگي در برابر قدرت‌ها و دفاع از حق ملت ايران در مذاکرات را به خاطر پشتيباني ملت دانست و گفت: در فناوري هسته‌اي نه تنها عقب ننشستيم، بلکه فقط طي يک‌سال 43 پروژه بزرگ را به بهره‌برداري رسانديم و 20 فروردين امسال براي ملت ايران اين افتخارات به نمايش درآمد.

رييس جمهور خاطرنشان کرد: براي اولين بار در تاريخ ايران توانستيم به تجارت هسته‌اي ورود پيدا کنيم و محصول خود در فناوري هسته‌اي را به دنيا عرضه کنيم و آب سنگين که بسياري از قدرت‌ها مخالف داشتن ايران بودند را، براي اولين بار به آمريکا و روسيه به‌عنوان دو قدرت بزرگ جهاني صادر کرديم.

دکتر روحاني اظهار داشت: اين نشان مي‌دهد که اگر در روز سرنوشت نسبت به آينده کشور بي‌تفاوت نباشيم، موفق خواهيم بود.

رييس جمهور، حضور پرشور مردم در انتخابات رياست جمهوري و شوراها را مايه عظمت کشور دانست و گفت: همه مردم بايد تشويق به حضور پرشور در انتخابات شوند چرا که حضور مردم براي عظمت و سربلندي کشور حائز اهميت است.

رييس جمهور با اشاره به اين‌که زماني که عدالت تبليغاتي وجود ندارد و ابزار و بوق‌هاي قوي در اختيار عده‌اي خاص قرار مي‌گيرد، وظيفه آحاد جامعه سنگين‌تر خواهد بود، افزود: وظيفه همه ما تبيين واقعيت‌ها براي مردم است چرا که فرياد کردن در راه حق، رسالت و وظيفه‌اي همگاني بر دوش همه است.

دکتر روحاني افزود: اگر در روز سرنوشت به درستي به وظيفه خود عمل کنيم، فرداي ما بهتر از ديروز و امروز خواهد بود.

رييس جمهور با بيان اين‌که براي اولين بار در کشور 12 سال پس از تدوين سند چشم‌انداز به رشد بالاي 8 درصد دست يافتيم، اظهار داشت: دولت يازدهم در شرايطي دشوار از لحاظ درآمد نفتي و در حالي که بسياري از کشورهاي توليدکننده نفت ميلياردها دلار از ذخاير خود براي اداره کشورشان استفاده کردند، حدود 40 ميليارد دلار نيز به ذخاير صندوق توسعه ملي افزود.

دکتر روحاني خاطرنشان کرد: ملت ايران در طول سال‌هاي گذشته در همه شاخص‌ها توفيق داشته و اين مسير بايد با تلاش، کوشش و اتحاد بيشتر ادامه يابد.

پيش از سخنان رييس جمهور، استاندار مازندران گزارشي از برنامه‌هاي دولت تدبير و اميد براي توسعه و پيشرفت استان ارائه کرد. همچنين چند تن از فرهيختگان و نخبگان استان به بيان نکته‌نظرات خود پيرامون مسائل مختلف پرداختند.

انتهاي پيام



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

دولت يازدهم در يک نگاه

واعظي: دولت دوازدهم فراجناحي است و متعلق به اين تفکر يا آن تفکر نيست

پخش سريال «مرواريد سرخ» با بازي پوپک گلدره

انتشار متن کامل گزارش وزير کشور در آئين تنفيذ حکم رياست جمهوري

طرح نقدها و دغدغه‌ها نسبت به عملکرد اصلاح‌طلبان در انتخابات گذشته

وسواس مجري مناظره‌هاي انتخاباتي براي رفتار با نامزدها

وصول نامه تاييديه شوراي نگهبان در خصوص انتخابات مياندوره اي مجلس شوراي اسلامي

انتشار نتايج تفصيلي انتخابات رياست جمهوري

کثرت حضور مردم از نقطه صفر مرزي تا پايتخت در انتخابات هم صدايي را رقم زد

هجده روز پس از برگزاري انتخابات/ گزارش وزير کشور به نمايندگان ملت در مجلس شوراي اسلامي

همه گزارش ها بر اصالت، صحت و سلامت انتخابات تاکيد دارد

استاندار قزوين: انتخابات 29 ارديبهشت سالم و قانونمند برگزار شد

انتخابات محل رقابت بين مردم و نه رقابت حکومت با مردم است

استاندار خراسان جنوبي: پذيرش نتيجه انتخابات به فرهنگ تبديل شود

استاندار: سه انتخابات همزمان در هرمزگان، بدون مشکل برگزار شد

مطرح کردن راي حلال و حرام دست بردن در دين است

کثرت حضور مردم از نقطه صفر مرزي تا پايتخت درانتخابات هم صدايي را رقم زد

پورعلي مطلق به عنوان مشاور وزير و مسئول هماهنگي امور اجرايي انتخابات برگزيده شد

وزير کشور: هيچ گونه دستگيري نداشتيم

وصول نامه تاييديه شوراي نگهبان در خصوص انتخابات مياندوره اي مجلس شوراي اسلامي

سويه آرا در انتخابات ارديبهشت 96 پيام آور روشني براي مسئولان بود

استاندار زنجان: مشارکت گسترده در انتخابات نشان دهنده احساس مسئوليت و تعهد مردم بود

نامه شوراي نگهبان در خصوص تاييد صحت انتخابات دوازدهمين دوره رياست جمهوري واصل شد

نامه شوراي نگهبان در خصوص تاييد صحت انتخابات دوازدهمين دوره رياست جمهوري واصل شد

استاندار لرستان: انتخابات در لرستان با شور خاصي برگزار شد

استاندار: انتخابات آذربايجان غربي بدور از هر مشکل امنيتي برگزار شد

استاندار فارس: انتخابات در نهايت صحت و سلامت برگزار شد

يادداشت رسانه اي وزارت کشور درخصوص انتشار يک نامه سرگشاده حاوي نسبت هاي خلاف واقع به وزارت کشور

استاندار خوزستان: مشارکت 70 درصدي مردم خوزستان در انتخابات قابل تحسين است

استاندار هرمزگان: راي دوباره مردم به دولت وظايف مسئولان را سنگين تر مي کند

استاندار خراسان شمالي: انتخابات استان در سلامت کامل برگزار شد/حضور 81 درصدي واجدان شرايط

استاندار تهران: انتخابات در استان قانونمند، با نشاط و با حضور حداکثري مردم برگزار شد

استاندار مازندران: انتخابات 29 ارديبهشت افتخار بزرگ براي نظام جمهوري اسلامي است

استاندار چهارمحال و بختياري: حضور مردم در انتخابات يک حماسه بود

استاندار کرمان: انتخابات در اين استان با مشارکت 73درصدي ودر سلامت کامل برگزار شد

استاندار گيلان: مردم در انتخابات حضوري مقتدرانه همراه با دانايي داشتند/انتخابات در سلامت کامل برگزار شد

استاندار آذربايجان شرقي: انتخابات در سلامت و امانت کامل برگزار شد

انتخابات در استان قم بدون هيچ مشکلي و با حضور حماسي مردم برگزار شد

استاندار: انتخابات در کردستان در کمال صحت و سلامت برگزار شد

استاندار گلستان: انتخابات اخير برگ زريني در تاريخ سياسي جمهوري اسلامي بود

انتخابات 29 ارديبهشت بدون نقص و با مشارکت حداکثري مردم در سمنان برگزار شد

استاندار يزد: انتخابات در استان در سلامت کامل و بالاترين ميزان مشارکت برگزار شد

استاندار اصفهان: انتخابات در اين استان در کمال صحت و سلامت برگزار شد

استاندار: مردم استان ايلام با مشارکت 77 درصدي در انتخابات مهر تاييدي بر آرمان هاي نظام و انقلاب زدند

نخستين برنده ي انتخابات ملت ايران هستند / مردم در انتخابات نام ايران را در کنار بزرگترين دموکراسي هاي جهان به ثبت رساندند/ مردم با حضور خود در انتخابات منزلت ايران را در منطقه و جهان افزايش دادند/ سران کشورهاي منطقه از مراجعه به آراي مردم خود وحشت دارند

نظم و امنيت انتخابات با نگاهي متفاوت/يادداشت حسين ذوالفقاري

وزير کشور در گفتگوي زنده تلويزيوني به همه سوالات در مورد انتخابات پاسخ داد

اطلاعيه کميته اطلاع رساني ستاد انتخابات کشور در خصوص نامه شوراي سياستگذاري ائمه جمعه

اطلاعيه کميته اطلاع رساني ستاد انتخابات کشور در خصوص نامه شوراي سياستگذاري ائمه جمعه

ناظران شوراي نگهبان صورتجلسه 62 هزار و 381 شعبه را امضا کرده اند/ حلال و حرام خواندن راي توهين به مردم است