آخرین اخبار

مديريت زمان با 6 راه ساده شادکامي و موفقيت

مديريت زمان با 6 راه ساده

  بزرگنمايي:

چه خبر -

افراد موفق بهترين نکات براي داشتن کارايي بالا را با يکديگر در ميان مي‎گذارند. بنابراين شما مي‎توانيد هوشمندانه‎تر عمل و آن را کامل کنيد. اين من هستم و به نحوي کار مي‎کنم که انگار پانصد کار را به تنهايي و در يک روز انجام مي‎دهم. من دريافته‎ام که چگونه مي‎توانم کارهاي مختلفي را به افراد ديگر محول کنم اما با اين حال کارهاي بسياري باقي مانده که بايد انجام‎شان دهم. آيا ميان‎برهايي وجود دارد تا زمان خود را به حداکثر برسانم و کماکان از آنچه دوست دارم نيز لذت ببرم؟

6 حُقه براي صرفه‎جويي در زمان

اين يک چالش جهاني‎ست : انجام همه کارها با احساسي خوب و سالم. من از چند تن از دوستاني که تحسين‎شان مي‎کردم خواستم تا مفيدترين نکات صرفه‎ جويي در زمان را که باعث مي‎شود شما در مورد چگونگي چارچوب ‎بندي روزانه و رسيدگي به کارهاي‎تان مجددا فکر کنيد، با من در ميان بگذارد.

ساعت بدن‎تان را دنبال کنيد

دايان وايت سال‎ها با نوشتن سخنراني‎هاي روابط ‎عمومي‎اش در ابتداي صبح مشکل داشت. بعدا متوجه شد که او فردي نيست که بتواند کارهايش را در صبح انجام دهد. خلاقيت او شب‎ها فعال مي‎شد. بنابراين او مجددا برنامه روزانه‎اش را چارچوب‎بندي کرد تا خلاقيتش را به حداکثر برساند؛ کاري که خسته‎اش نمي‎کرد و ساعت‎هاي بي‎شماري از تلاش‎هاي بي‎فايده را برايش صرفه‎جويي کرد. وايت، مالک همايش‎هاي روابط‎ عمومي دايان وايت مي‎گويد: «من سخنراني‎هايم را عصر مي نوشتم، آن‎ها را به صورت پيش‎نويس رها مي‎کردم و تنها کاري که در صبح انجام مي‎دادم بازخواني و تاييد آن‎ها بود. سپس آن‎ها را ارسال مي‎کردم.»

نتيجه : ساعت يا ساعاتي از روز را پيدا کنيد که بهترين عملکرد را در آن‎ها داريد. مهم‎ترين کارهاي‎تان را در آن ساعات انجام دهيد و برنامه خود را طبق آن‎ها بچينيد.

يک اپليکيشن برايش پيدا کنيد

يکي از دوستانم به عنوان مالک يک شرکت بازاريابي در ابتدا از يک ليست کاغذي براي مديريت زندگي‎اش، از جمله قرارهاي تجاري، قرارهاي ملاقات دوستانه و فعاليت‎هاي دانشگاه استفاده مي‎کرد. زماني که آن کاغذها زياد شد، او تمام اطلاعات را به تقويم روميزي‎اش منتقل کرد. اما او فقط مي‎توانست در محل کار به آن‎ها دسترسي داشته باشد، چيزي که براي هر پدر و مادر پُرکار و مالک هر شرکتي سرخوردگي به بار مي آورد.

راه حل او : او کار و زندگي خانوادگي‎اش را به وسيله يک گوشي هوشمند مديريت کرد. او مي‎گويد : « برنامه مايکروسافت OneNote زندگي مرا نجات داد. مي‎توانم با آن يادداشت ‎برداري کنم، مطالب وبلاگم را بنويسم، مطالب نشريه را پيش‎نويس کنم و ليست خواروبار را در گوشي‎ام بنويسم. من در لپ‎تاپ يا تبلتم به تمام آن مطالب دسترسي دارم. اين راه حل من براي مديريت زندگي‎ام به عنوان يک مادر است.»

اعداد و بدن‎تان را هماهنگ کنيد

دني بکرمن، خالق JARS، دسرهاي لايه‎اي در شيشه که زينت همايش‎هاي برگزار شده توسط افرادي مانند ديان فون فورشتنبرگ، هلمت لانگ و تيفاني و همکاران بود، مي‎گويد که يک حرکت نزولي براي شرکت باکلاسش وجود داشت: درست‎کردن هزاران شيريني در هر هفته نيازمند زمان و تمرکز شخصي‎ست. علاوه بر اين، احاطه شدن توسط شيريني‎هاي شکري تناسب اندام او را تهديد مي‎کرد.
بکرمن در روزهايي که نمي‎توانست به باشگاه برود، به جاي اين که تمريناتش را فداي وقتش کند، در همان آشپزخانه تجاري‌‌اش نرمش‎هايي روي شکم و بشين پاشو انجام مي‎داد. او مي‎گويد: «گاهي من فقط بلند مي‎شوم و ده بار نرمش مي‎کنم، معمولا اين کار را همزمان با کاري مرتبط با کسب ‎و کارم انجام مي‎دهم. افرادي که با من کار مي‎کنند فکر مي‎کنند که من کمي ديوانه هستم، اما حداقل تناسب‎ اندامم را حفظ مي‎کنم.» شرط مي‎بندم که اگر کمي فکر کنيد مي‎توانيد در هنگام حرکت نيز کمي ورزش کنيد.

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : بهترين روش براي صرفه جويي در وقت مان چيست؟

در خلال کارهاي روزانه چندکاره باشيد

کولين موک، بنيانگذار بيبي‎بي‎هيپ، يک خرده‎فروش آن‎لاين در زمينه وسايل کودک، به بسياري از درخواست‎هاي مادران کارآفرين پاسخ مي‎داد که ذهن او را مشغول مي‎کرد. اين مادر که چهار فرزند دارد متوجه شد که بيشتر از آن که به کسب و کارش رسيدگي کند دارد به آن‎ها کمک مي‎کند: «استفاده خوبي از زمانم نمي‎کردم. اما نمي‎خواستم پاسخ منفي بدهم.»
سپس او در مورد زماني که براي رساندن و برگرداندن کودکانش از فعاليت‎هاي مختلف ورزشي صرف مي‎کرد فکر کرد: «من چهار روز عصر در هفته را در ماشين سپري مي‎کنم. خب مي‎توانم زماني را که در خودرو به تنهايي رانندگي مي‎کنم به ديگران اختصاص دهم. اين راه حلي عالي‎ست.» همه ما دقيقه‎هاي بي‎استفاده داريم؛ زمان بيکاري خود را مشخص کنيد و آن را به کاري خارج از ليست وظايف‎تان اختصاص دهيد.

در زمان‎هاي کوتاه به نوشتن مشغول شويد

من دوست دارم افکارم را بنويسم، اما اين کار به نظرم کار به شدت فشرده‎اي‎ست. من فرصت آن را نداشتم که هر شب چند صفحه در مورد افکارم بنويسم. راه حل من اين است: من فقط يک جمله مي‎نويسم که خلاصه روزم باشد؛ يک پستي يا بلندي، يک لحظه خاص، يا شايد تنها يک چيز کوچک که باعث ايجاد احساسي عالي در من شد. حتي با اين نوشتار خلاصه نيز مي‎توانم به گذشته و افکارم بنگرم و نگرش‎هاي مهم تجاري و شخصي در رابطه با احساس و دستاوردهاي انگيزه بخش به وجود بياورم. شما نيز مي‎توانيد اين کار را انجام دهيد. اکنون با خريد يک دفترچه زيبا شروع کنيد و رويکرد يک فکر، يک جمله، يک ديدگاه را اجرا کنيد.

به تفريح نيز برسيد

بسياري از مالکان کسب‎ و‎ کار تفريحات را کنار مي‎گذارند؛ چون فکر مي‎کنند وقتي براي آن ندارند. اما همه ما به سرگرمي‎هاي خلاقانه احتياج داريم. الانا برينس به بافندگي و قلاب‎بافي علاقه دارد اما او به عنوان مالک پُرکار شرکت دوخت لباس کينگزآوکول که با ستاره‎ها سر و کار دارد، وقت زيادي براي قلاب‎بافي ندارد.
راه حل او چنين است: «من تصميم گرفتم که يک شال ببافم و هر شب فقط 5 تا 10 رج ببافم. اين يک هدف قابل دستيابي‎ست؛ بنابراين من هرگز احساس گناه نمي‎کنم و زماني که بعد از يک سال يا هرچقدر زمان که طول بکشد اين شال تمام شود، انگار که نشان‎دهنده آن دوره زماني‎ست که من به بافت آن مشغول بودم. بدين شکل اين شال برايم معناي بيشتري خواهد داشت.»



منبع : khalaghiyat.com



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

5 توصيه براي جذاب شدن در 3 دقيقه

عادت هاي بدي که شادي شما را به تاراج مي برد!!

تقويت اعتماد به نفس با چند تغيير ساده!!

5 فرد موفقي که بعد از اخراج شان موفق شدند!!

مديتيشن را چگونه در خانه تمرين کنيم؟

بگوييد چگونه مي خنديد تا شخصيت تان را به شما بگوييم!!

11 قانون اصلي فنگ شويي براي جذب عشق و پول

دوست خوب و واقعي چه ويژگي هايي بايد داشته باشد؟

آداب هديه دادن گل را بياموزيد

استفاده از كلمات قدرتمند – 101 كلمه ي قدرتمند

شخص دروغگو را با اين 8 مورد شناسايي کنيد

استرس شب امتحان را با اين روشها از بين ببريد

زبان بدن فروشنده حرفه اي چگونه است؟

کاهش استرس و اضطراب با چند روش خوراکي

اصول زبان بدن براي تشخيص کلاهبرداران در ازدواج

زندگينامه مريم ميرزاخاني، نابغه ايراني رياضي در جهان

مي خواهم شاد باشم و شاد زندگي کنم!!

مريم ميرزاخاني در ليست 5 زن نخبه رياضي دنيا

مادلين وسترهات، دستيار 26 ساله ترامپ چقدر درآمد دارد؟

5 اصل روانشناسي براي يک زندگي راحت

انسان هاي سمي اطرافتان را با اين روشها از زندگي تان دور کنيد

10 عادتي که براي شاد بودن بايد ترک شان کنيد!!

چگونه در مقابل خواسته هاي ديگران نه بگوييم؟

راه هاي کنترل خشم، چگونه خشم را کنترل کنيم؟

اين نشانه ها مي گويد بايد به دوستي تان پايان دهيد!!

در جمعه هاي دلگير چگونه حال مان را خوب کنيم؟

با همسر بهاره رهنما بيشتر آشنا شويد

دوست واقعي شما اين نشانه ها را دارد!!

اين 3 خصوصيت را هرگز نبايد داشته باشيد!!

فقط سه گام تا داشتن احساس خوشبختي فاصله داريد!

زبان بدن و 10 نکته که بايد بدانيد

روشهاي عالي براي مقابله با احساسات منفي

تحليل زبان بدن مسي و رونالدو در مراسم بهترينهاي سال فوتبال 2017

چرا ما ايراني ها عادت به عذرخواهي نداريم؟؟؟

اعتياد به تلفن همراه و دنياي مجازي را چگونه از بين ببريم؟

چگونه به کسي که قصد خودکشي دارد کمک کنيم؟/به بهانه خودکشي هاي اخير

گفتن اين جملات پس از 40 سالگي، ممنوع!

با غم و اضطراب بعد از زلزله چه کنيم؟

چگونه دقيقه نودي نباشيم؟!!

هنگام وقوع زلزله بهترين کار چيست؟

زبان بدن چيست و 12 نکته که در مورد آن بايد بدانيد

چگونه مانند آهنربا ديگران را جذب کنيم؟

تحليل جالب زبان بدن کي روش بعد از قرار گرفتن ايران در گروه مرگ

تاثير باورنکردني اسم افراد بر سرنوشت و وضعيت روحي آنها

روشهاي شاد بودن در زندگي هاي سخت امروزي!!

نکته هايي براي سحر خيزي در صبحهاي سرد زمستان

مردي 40 ساله ام و بيشتر فکرم مشغول زنان است؟

مثبت انديشي با 7 روش ساده

تست روانشناسي : چقدر اعتماد به نفس داريد؟

5 جمله اي که هرگز نبايد به خودتان بگوييد