آخرین اخبار

اصول زبان بدن براي تشخيص کلاهبرداران در ازدواج شادکامي و موفقيت

اصول زبان بدن براي تشخيص کلاهبرداران در ازدواج

  بزرگنمايي:

چه خبر - کلاهبرداري در ازدواج را چگونه تشخيص دهيم؟

امروز بسيار باب شده که افراد با عناوين مجهول و پشت اسم و رسم هاي ساختگي دست به کلاهبرداري گسترده مي زنند، مانند مدرسه و دوره استادي و يا مشاوره و يا .... و نمونه آن اين داستان واقعي است که به تجزيه و تحليل ابعاد و زواياي آن خواهم پرداخت.

نکته بسيار مهم : زبان بدن اين افراد به شدت حرفه اي است و در مذاکره داراي دکتراي اختصاصي و پيشرفته هستند. اين استاد نماهاي يهويي که نه سن و سال درستي دارد، نه متاهل هستند و نه متعهد و نه داراي سابقه کار آنچناني، از ابزار رسانه با ضرب پولهاي باد آورده انقدر خوب استفاده مي کنند که هر فرد بي تجربه اي را به سهولت فريب داده و تحت تاثير قرار مي دهند.

جالبترين قسمت اين داستان اعتماد است اعتماد است اعتماد. مهندس قلابي اي که تحت عنوان کارآفرين پولدار و متمول خود را جا زده بود و با اتهام اغفال اينترنتي ده ها دختر جوان بازداشت شد، امروز دست مايه مازيار مير براي نگارش اين مقاله کوتاه است .

جالبترين نکته در اين گرگ اينترنتي اعتراف به ارسال درخواست به بيش از يکصد دختر جوان است. او با ترفند‌هاي مختلف کلاهبرداري کرده است. استفاده از تکنيکهاي ذهنيت سازي، بحرانسازي مذاکره و مخصوصا زبان بدن حرفه اي در جاي جاي سخنان اين فرد بچشم مي خورد.

اما داستان از جايي آغاز مي گردد که دختري بنام .... در بازپرسي شعبه .... دادسراي جرايم رايانه‌اي تشکيل شد. اين دختر چنين نقل مي کند که : مدتي قبل در يک سايت همسريابي ثبت‌ نام کردم تا از اين طريق مرد ايده‌آلم را پيدا کنم. آيا به راستي مي توان در چنين سايتهايي مرد ايده آل را پيدا نمود؟؟؟؟

مدتي گذشت تا اينکه سايت همسريابي آقايي به نام ..... را که مدعي بود مهندس و يک کارآفرين است به من معرفي نمود. در همان برخورد اول شيفته او شدم و تلاش کردم رابطه‌ام را با او ادامه دهم. او هم به من قول داد، آينده بسيار خوب و درخشاني برايم فراهم مي کند و مرا خوشبخت و سعادتمند مي کند.

او با ژست ها و رفتارها و کلام مسحور کننده اش، خود را کاملا عاشق و دلداه و بي قرار من معرفي مي نمود و به سرعت قرار گذاشت تا به زودي جشن عروسي را برگزار کند و ما زندگي مشترک‌مان را آغاز کنيم. در جاي جاي اين داستان رد پاي ذهنيت سازي از آينده درخشان و ارائه تکنيکهاي ويژه زبان بدن به شدت به چشم مي خورد، آيا چنين نيست؟؟؟

البته نياز نيست شما استاد زبان بدن يا دوره هاي تخصصي و پيشرفته زبان بدن را گذرانده باشيد يا حتي يک تحليل گر زبان بدن باشيد، فقط بايد بهتر ببينيم و به همه ابعاد رفتار، گفتار و چراها توجه کنيم و البته فيلم هم مخصوصا هاليوودي با تم عشقي و رومانتيک زياد ببينيد.

در اين زمان دختر جوان با اين فرد فريبکار به‌ طور تلفني و مخفيانه رابطه داشته و متهم با اعتماد سازي و تعريف داستان هاي واقعي سعي در زمينه سازي اتفاقات بعدي دارد. شايد در اين خصوص اوج هنر اين فرد در جذب و اقناع مخاطب با هنر گفتگو بر پايه علم مذاکره است .

(( يادتان باشد هيچ چيز و هيچکس آنگونه که به نظر مي رسد نيست مازيار مير))

هنوز مدتي از آشنايي ما نگذشته بود که او تماس گرفت و با حالتي بسيار بحراني به من گفت به شدت با خودرو اش تصادف کرده و به حدود چند ميليون تومان نياز مبرم دارد. من که ديگر او را شوهر آينده خود مي‌دانستم، بلافاصله برايش پول واريز نمودم و اين مورد چند بار ديگر تکرار شد و او با بهانه‌هاي مختلف از من پول گرفت تا ديگر کاملا ناپديد شد و ديگر به پيام هاي من پاسخي نداد .

با کمک دوستانم موفق به وارد شدن به ايميل اين مرد فريبکار شدم و ناگهان با انبوه پيامهاي او روبرو شدم که از همه خواستگاري کرده بود. و البته به همه‌ قول ازدواج داده بود و با همان رويه و متدي که با من رفتار کرد بود با انها نيز رفتار کرده بود. واقعا برايم غير قابل باور بود و تازه متوجه شدم اين مرد شياد و کلاهبرداري بيش نبوده است و هدف واقعي او اخاذي و کلاهبرداري بوده و خواستگاري فقط و فقط يک پوشش است.

اظهارات شاکي نشان مي داد که با يک متهم سريالي روبرو هستيم و به همين دليل بازپرس، افسران پليس فتا را براي تجسس‌هاي پليسي و به منظور شناسايي هرچه سريعتر مرد کلاهبردار بسيج نمود.

فقط با گذشت مدتي کوتاه از آغاز رسيدگي به اين پرونده در حالي که تعداد شاکيان به بيش از ده ها نفر رسيده بود ماموران با يک عمليات پليسي ضربتيَ مخفيگاه متهم را شناسايي و سرانجام او را دستگير نمودند. اين مرد کلاهبردار پس از دستگيري توسط پليس فتا ابتدا داستان خواستگاري را کلا رد نمود، اما با بازجويي هاي فني و مخصوصا وقتي در برابر آنها قرار گرفت به ناچار رابطه با شاکيان را پذيرفت، اما مدعي شد قصد ازدواج داشته است.

تمامي شاکيان مشابه چنين پرونده هايي که فريب دکتر و يا مهندس و يا استاد و يا.... قلابي را خورده اند همه اظهار مي کنند که : کار اين افراد ضربه روحي سخت و مهلکي بر روح و جان و احساسات آنها وارد نموده است. آنها با وعده و وعيد‌هاي فراوان، آنها را به شدت فريب داده و حيثيت آنها را لکه دار نموده اند توجه داشته باشيد اين روايت متعلق به مردها نيست داستانهايي از اين دست از زنان بسياري نقل شده است و اين داستان براي همه صدق نموده و مي تواند خداي نکرده اتفاق بيفتد.

اري از آنجا که ممکن بود شاکيان پرونده افزايش يابند متهم تحت بازجويي‌هاي فني- پليسي قرار گرفت تا زواياي پنهان اقداماتش روشن شود. با گذشت مدتي از تحقيقات تخصصي از اين مهندس قلابي در اظهاراتي شگفت‌ انگيز مدعي شد، تاکنون از حدود يکصد دختر و زن مطلقه خواستگاري کرده و با وعده و وعيد اعتماد آنها را جلب و در فرصتي مناسب از آنان کلاهبرداري نموده است.

او که مدتي قبل متارکه نموده است، همچنين مدعي است که : قصد داشته با تمام طعمه‌هايش ازدواج هم بنمايد . اظهارات متهم سريالي در حالي بود که فقط تعداد کمي از طعمه‌ها، او را شناسايي و سپس از او شکايت کرده بودند و بيشتر قربانيان از ترس ابروي خود دم بر نياورده اند.

پس لطفا و حتما در انتخاب افراد دقت کنيد به هيچ سايت همسريابي و رزومه افراد تا اطمينان کامل اعتماد نفرمائيد، حتي اگر در همايش و سمينار، طرف برچسب به اصطلاح استادي داشته باشد و به شما گل هم هديه دهد. گول زبان چرب و نرم و ظاهر آراسته و زيباي افراد را نخوريد از تکنيک تخصصي چراي مقدس يا Why the Bible استفاده کنيد به نقاب پشت جهره ها بيشتر دقت کنيد يادتان باشد دروغ هر چه بزرگتر باور آن ساده تر است. از تکنيکهاي زبان بدن در تشخيص دروغ بهره ببريد.

اگر علاقه مند هستيد با اصول علمي ارتباط موثر و مديريت و رهبري آشنا شويد، اگر مي خواهيد به پشت نقاب چهره ها نفوذ کنيد، اگر مي خواهيد واقعيت انسانها را بيشتر درک کنيد و اگر علاقه مند هستيد در مذاکره و تجارت و کسب و کارتان موفق تر ظاهر شويد لطفا کتاب هايي پيرامون زبان بدن را مطالعه فرمائيد و با ما همراه شويد.

مازيار مير مشاور و تحليل گر


منبع: سيمرغ



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

5 توصيه براي جذاب شدن در 3 دقيقه

عادت هاي بدي که شادي شما را به تاراج مي برد!!

تقويت اعتماد به نفس با چند تغيير ساده!!

5 فرد موفقي که بعد از اخراج شان موفق شدند!!

مديتيشن را چگونه در خانه تمرين کنيم؟

بگوييد چگونه مي خنديد تا شخصيت تان را به شما بگوييم!!

11 قانون اصلي فنگ شويي براي جذب عشق و پول

دوست خوب و واقعي چه ويژگي هايي بايد داشته باشد؟

آداب هديه دادن گل را بياموزيد

استفاده از كلمات قدرتمند – 101 كلمه ي قدرتمند

شخص دروغگو را با اين 8 مورد شناسايي کنيد

استرس شب امتحان را با اين روشها از بين ببريد

زبان بدن فروشنده حرفه اي چگونه است؟

کاهش استرس و اضطراب با چند روش خوراکي

اصول زبان بدن براي تشخيص کلاهبرداران در ازدواج

زندگينامه مريم ميرزاخاني، نابغه ايراني رياضي در جهان

مي خواهم شاد باشم و شاد زندگي کنم!!

مريم ميرزاخاني در ليست 5 زن نخبه رياضي دنيا

مادلين وسترهات، دستيار 26 ساله ترامپ چقدر درآمد دارد؟

5 اصل روانشناسي براي يک زندگي راحت

انسان هاي سمي اطرافتان را با اين روشها از زندگي تان دور کنيد

10 عادتي که براي شاد بودن بايد ترک شان کنيد!!

چگونه در مقابل خواسته هاي ديگران نه بگوييم؟

راه هاي کنترل خشم، چگونه خشم را کنترل کنيم؟

اين نشانه ها مي گويد بايد به دوستي تان پايان دهيد!!

در جمعه هاي دلگير چگونه حال مان را خوب کنيم؟

با همسر بهاره رهنما بيشتر آشنا شويد

دوست واقعي شما اين نشانه ها را دارد!!

اين 3 خصوصيت را هرگز نبايد داشته باشيد!!

فقط سه گام تا داشتن احساس خوشبختي فاصله داريد!

زبان بدن و 10 نکته که بايد بدانيد

روشهاي عالي براي مقابله با احساسات منفي

تحليل زبان بدن مسي و رونالدو در مراسم بهترينهاي سال فوتبال 2017

چرا ما ايراني ها عادت به عذرخواهي نداريم؟؟؟

اعتياد به تلفن همراه و دنياي مجازي را چگونه از بين ببريم؟

چگونه به کسي که قصد خودکشي دارد کمک کنيم؟/به بهانه خودکشي هاي اخير

گفتن اين جملات پس از 40 سالگي، ممنوع!

با غم و اضطراب بعد از زلزله چه کنيم؟

چگونه دقيقه نودي نباشيم؟!!

هنگام وقوع زلزله بهترين کار چيست؟

زبان بدن چيست و 12 نکته که در مورد آن بايد بدانيد

چگونه مانند آهنربا ديگران را جذب کنيم؟

تحليل جالب زبان بدن کي روش بعد از قرار گرفتن ايران در گروه مرگ

تاثير باورنکردني اسم افراد بر سرنوشت و وضعيت روحي آنها

روشهاي شاد بودن در زندگي هاي سخت امروزي!!

نکته هايي براي سحر خيزي در صبحهاي سرد زمستان

مردي 40 ساله ام و بيشتر فکرم مشغول زنان است؟

مثبت انديشي با 7 روش ساده

تست روانشناسي : چقدر اعتماد به نفس داريد؟

5 جمله اي که هرگز نبايد به خودتان بگوييد