آخرین اخبار

وقتي موبايل براي سلامت شما مفيد مي شود!! تازه هاي سلامت

وقتي موبايل براي سلامت شما مفيد مي شود!!

  بزرگنمايي:

چه خبر - اپليکيشن هايي براي کمک به سلامتي‌تان


بدون نياز به پزشک وزن کم کنيد, خوابتان را تنظيم کنيد و پاسخ سوالات پزشکي تان را بگيريد!!

موبايل‌هاي هوشمند هميشه به‌عنوان يکي از تهديدهاي جدي براي سلامت انسان‌ها مطرح بوده‌ و هستند. اما از سوي ديگر، اين گوشي‌هاي هوشمند به يکي از لوازم ضروري زندگي امروزي نيز تبديل شده‌اند و امکاناتي را که در طول شبانه‌روز ممکن است نياز داشته باشيد در خود جمع‌آوري کرده‌اند؛

دوستان، موسيقي، دفترچه يادداشت و خاطرات، برنامه‌هاي ورزشي و.... اسمارت‌فون‌ها مي‌توانند در ماه‌هاي بارداري همراهتان باشند و مراقبت‌هاي لازم را به شما گوشزد کنند يا اينکه روزهاي مهمي که ممکن است فراموششان کنيد را به شما يادآوري کنند.

با اين حال، محققان معتقدند اگر اين گوشي‌هاي همه‌فن‌حريف را کنار بگذاريد، باز هم به سلامت خود خدمت مي‌کنيد. آنها معتقدند حتي در صورتي که با کمک اين ابزارها وزنتان را کم کنيد، زمان مصرف داروهايتان را به خاطر بياوريد يا با دوستانتان گپ بزنيد و لبخند به لب بياوريد، باز هم به‌دليل استفاده از آنها در معرض خطرهايي قرار مي‌گيريد که سلامت شما را تهديد مي‌کند.

با اين حال، گويا نمي‌توان به سادگي پاي اين همراهان را از روش زندگي جديد کوتاه کرد. به همين دليل، در اين مطلب قصد داريم در مورد تلاشي که پژوهشگران براي اضافه کردن ابزارک‌هاي سلامتي به اين همدم جديد انجام داده‌اند، اطلاع‌رساني کنيم.

جريان سريع امور در دنياي امروز به حواس‌پرتي بيشتر و نداشتن وقتي براي آسودگي انجاميده است. در چنين شرايطي نيازهاي بدن به آساني فراموش مي‌شود. خوشبختانه همان وسايلي که باعث حواس‌پرتي مي‌شوند، مي‌توانند براي ترغيب زندگي سالم هم به کار روند. اين 14 برنامه مي‌توانند با کارکردهايي مانند ردگيري و بهبود سنجه‌هاي سلامت شخصي به شما ياري برسانند. بهترين خصوصيت اين برنامه‌ها اين است که اغلبشان مي‌توانند حتي هنگامي که شما به کار ديگري مشغول هستيد- حتي هنگامي که به خواب مي‌رويد- به کار خودشان ادامه مي‌دهند. انتخاب اين برنامه‌ها به جز توان بالقوه‌شان براي کمک به داشتن شيوه زندگي سالم بر مبناي اين دلايل بوده است؛ ارزيابي کاربران، ارزان‌ و در‌دسترس‌بودن، شکل، کاربردي بودن و ارتباط داشتن با زندگي سالم و نيازهاي يک اجتماع سالم.


Sleep Talk Recorder

اگر شخصي هنگام خواب حرف مي‌زند، اما کسي نيست که صدايش را بشنود و به او اطلاع دهد که چه مي‌گويد، چطور مي‌تواند از اين موضوع خبردار شود؟

50 درصد کودکان و 5درصد بزرگسالان درطول خواب حرف مي‌زنند. اگر شما هم يکي از اين افراد هستيد، راهي براي اينکه بفهميد هنگام خوابيدن چه مي‌گوييد، وجود دارد. با اين برنامه مي‌توانيد بفهميد خودتان يا کودکتان شب‌ها در طول خواب چه مي‌گوييد. اين برنامه صداهاي ضبط‌شده و مکان ضبط آنها را روي يک خط زماني حفظ مي‌کند که به راحتي مي‌توانيد آن را مرور کنيد و در آن عقب و جلو برويد. در بهترين حالت ممکن است دريابيد حين خواب‌ مساله رياضي پيچيده‌اي را حل کرده‌ايد و در بدترين حالت صداهاي شگفت‌انگيزي داريد که مي‌توانيد آنها را با دوستانتان روي فيس‌بوک يا توئيتر به اشتراک بگذاريد. اين برنامه براي آيفون به قيمت 99 دلار و براي تلفن‌هاي اندروييدي به‌طور رايگان در دسترس است.


PockeFirsAid & CPR

اين برنامه مي‌تواند نجات‌بخش باشد، چرا که يک راهنماي عمليات‌هاي نجات‌بخش و اورژانسي با استفاده آسان و مشتمل بر اطلاعاتي درباره اصول کمک‌هاي اوليه و احياي قلبي- ريوي و استفاده از شوک‌دهنده‌هاي خارجي خودکار يا ساير اورژانس‌هاي پزشکي، جراحات و زيست‌محيطي است. همه مطالب اين برنامه به‌وسيله انجمن قلب آمريکا- قديمي‌ترين و بزرگ‌ترين سازمان داوطلب براي سلامت قلب در آمريکا- تهيه شده است. شما ممکن است نياز به استفاده هر روزه از اين برنامه نداشته باشيد اما هنگامي که در شرايطي اورژانسي قرار بگيريد، مطمئنا از در اختيار داشتن آن شاد خواهيد شد. قيمت اين برنامه براي آيفون و تلفن‌هاي اندروييدي 99/1 دلار است.



Symple

آيا گاهي دچار درد شانه يا سردردهاي بي‌علت مي‌شويد؟

برنامه‌اي وجود دارد که زمان‌هايي که شما اين علائم غافلگيرکننده را تجربه مي‌کنيد، ردگيري مي‌کند.

اين برنامه به شما امکان مي‌دهد تا 20 علامت بيماري را در آن واحد پيگيري و يادداشت‌ها و عکس‌هاي مربوط به آنها را حفظ و داروها، فعاليت‌هاي جسمي و ساير عواملي که بر چگونگي احساس اين علائم اثر مي‌گذارند، ثبت کنيد.

اين برنامه همچنين يک گزينه ساده براي فرستادن اطلاعات جمع‌آوري‌شده به‌وسيله شما درباره علائمتان به پزشک نيز در اختيارتان مي‌گذارد. اگر علائمي را تجربه مي‌کنيد که علتش را نمي‌دانيد، اين برنامه به شما براي حل اين مشکل کمک خواهد کرد. اين برنامه براي آيفون نوشته شده و قيمت آن 99/2 دلار است.


drug.com

هنگامي که به اطلاعات قابل‌اعتماد درباره داروهاي معيني نياز داريد، کافي است تلفن هوشمندتان را بررسي کنيد. به‌عنوان يک راهنماي نهايي در مورد هر آنچه مربوط به داروهاست، مي‌توانيد از اين برنامه استفاده کنيد. با استفاده از اين برنامه مي‌توانيد فهرست دارويي خاص خودتان را ايجاد و اطلاعات پزشکي مربوط به داروهايي که مصرف مي‌کنيد، را پيگيري کنيد با استفاده از ابزار drug.com جستجوي اين برنامه مي‌توانيد پايگاه‌ داده‌هاي گسترده آن را مرور و قرص‌هاي ناشناخته را با وارد کردن نشان، شکل يا رنگشان شناسايي کنيد. سايت drug.com يکي از معتبرترين منابع آنلاين دارويي است بنابراين تعجبي ندارد که برنامه آن نيز بسيار سودمند باشد. اين برنامه به رايگان براي آيفون و تلفن‌هاي اندروييدي در دسترس است.


HealthTap

هنگامي که نياز به شنيدن پاسخ پرسش‌هايتان از پزشک داريد، مي‌توانيد اتاق انتظار را کنار بگذاريد و برنامه HealthTap را باز کنيد. با استفاده از اين برنامه مي‌توانيد پرسش‌هايتان را از بيش از 50 هزار پزشک واقعي در 137 تخصص که در بحث‌ها شرکت مي‌کنند، بپرسيد.

يکي از جالب‌ترين بخش‌هاي اين برنامه اين است که با استفاده از آن مي‌توانيد سفري مجازي به مطب پزشک انجام دهيد و وضعيت سلامتتان را از خانه بهبود بخشيد. اين برنامه براي آيفون و تلفن‌هاي اندروييدي رايگان در دسترس است.


Garmi- Fit

همه ما مي‌دانيم هنگامي که پاي ورزش کردن به ميان مي‌آيد، باانگيزه ماندن مساله مهمي است، به‌خصوص هنگامي که بخواهيد دويدن را شروع کنيد. با برنامه Garmi- Fiمي‌توانيد مسافتي را که دويده‌ايد، سرعت دويدن و مقدار کالري سوخته‌شده را ردگيري کنيد. اين ابزار تمريني همچنين سابقه دويدن شما را ثبت مي‌کند، بنابراين مي‌توانيد ببينيد در چه جاهايي و در چه زماني‌هايي دويده‌ايد و نقشه مسير دويدن خود را نيز ببينيد. اين برنامه حتي موسيقي‌هاي انتخابي براي شنيدن حين دويدن هم به شما پيشنهاد مي‌کند. امکان ديدن پيشرفت‌ در برنامه دويدن‌تان براي تلفن همراهتان مزيت خوبي است که باعث مي‌شود براي ادامه ورزشتان انگيزه پيدا کنيد. در واقع، اين برنامه مي‌تواند مانند يک مربي شخصي جيبي براي شما عمل کند. اين برنامه با قيمت 99 دلار براي آيفون و تلفن اندروييدي در دسترس است.



KidsDoc

آيا تا به حال آرزو کرده‌ايد کودکتان همراه يک دستورالعمل متولد شده بود؟!

نگران نباشيد، شما در اين آرزو تنها نيستيد!

برنامه KidsDoc پاسخ مدرن و مدوني به اين مشکل والدين است. مي‌توانيد 99 نشانه از خونريزي بيني تا نيش زنبور را در اين برنامه انتخاب کنيد و اطلاعات مربوط به بهترين شيوه پاسخ به نيازهاي کودکتان در اين موارد را بيابيد.


اين برنامه مورد اعتماد اطلاعاتش را از پرتکل‌هاي باليني مورد استفاده متخصصان اطفال و پرستاران در 10 هزار مطب و 400 مرکز فراخوان پرستاري در آمريکا و کانادا به دست آورده است. با استفاده از اين برنامه مي‌توانيد مهارت‌هاي فرزندپروري‌تان را تقسيم کنيد. اين برنامه به قيمت 99/1 دلار براي آيفون و تلفن اندروييدي در دسترس است.


My DieCoach

هنگامي که با چالش شروع يک برنامه جديد براي کاهش وزن روبرو هستيد، ممکن است ابتدا احساس نااميدي کنيد اما اگر بتوانيد اندکي انگيزه‌ از طريق تلفن شخصي‌تان بگيريد، احتمالا بهتر در اين برنامه پيشرفت مي‌کنيد. برنامه My DieCoach دقيقا همين کار را انجام مي‌دهد.

عکس‌ها و يادداشت‌هاي آپلودشده‌اي که به شما الهام مي‌بخشند، هشدارهايي درباره موادي که مي‌خواهيد بخوريد و موادي که بايد از آن اجتناب کنيد و اهدافتان از کاهش وزن و تناسب بدني مي‌توانند وارد اين برنامه شوند.

شما حتي مي‌توانيد با اين برنامه به‌طور روزانه رفتارهاي تغذيه‌اي و ورزشتان را يادداشت کنيد. استفاده از اين برنامه مانند اين است که هر جا مي‌رويد، سخنگويي انگيزه‌‌بخش را همراهتان داشته باشيد. اين برنامه براي آيفون و تلفن‌هاي اندروييدي به‌طور رايگان در دسترس است.


Lumosity

اين يک برنامه آموزشي است که به‌وسيله نورولوژيست‌ها طراحي شده تا مغز شما را به کار بيندازد و توانايي‌هاي شناختي‌تان را بهبود بخشد. اين برنامه از رشته‌اي از بازي‌هاي سرگرم‌کننده و چالش‌آفرين استفاده مي‌کند تا بخش‌هاي متفاوت فعاليت‌هاي مغزي‌تان را تقويت کنيد.

شما مي‌توانيد تجربه‌تان را با اين برنامه به صورت شخصي درآوريد و پيشرفت پروفايل مغزي‌تان را دنبال کنيد. نهايتا اينکه بازي‌ها واقعا شما را زيرک‌تر مي‌کنند. Lumosity به‌طور رايگان براي آيفون در دسترس است.



Moves

بسياري از ما زمان زيادي را به نشستن مي‌گذرانيم؛ تماشاي تلويزيون، نشستن پشت لپ‌تاپ‌ يا ميز کار. در نتيجه اغلب ميزان فعاليت جسمي لازم را انجام نمي‌دهيم. برنامه Moves به شما کمک مي‌کند فاصله‌اي را که در طول روز با دوچرخه طي يا پياده‌روي مي‌کنيد را ردگيري کنيد.


سفر روزانه شما روي صفحه تلفن به صورت يک خط داستاني ظاهر مي‌شود و مسيرهايي که انتخاب کرده‌ايد تا از يک مکاني به مکان ديگر برسيد، روي صفحه مشخص خواهد شد و مهم‌تر از همه اين برنامه تعداد گام‌هايي را که در طول روز برداشته‌ايد و کالري‌هايي را که مصرف کرده‌ايد، به شما مي‌گويد، بنابراين مي‌توانيد هر روز پيشرفتتان را دنبال کنيد. اين برنامه به طور رايگان براي آيفون در دسترس است.


Sleep Cycle Alarm Clock

آيا صبح‌ها که از خواب برمي‌خيزيد، پس از يک خواب به ظاهر خوب شبانه همچنان احساس خواب‌آلودگي مي‌کنيد؟

اين حالت ممکن است به اين دليل باشد که هنگامي که در مرحله خواب عميق هستيد، صداي زنگ ساعت شما را بيدار کرده در نتيجه هنگام بيدار شدن احساس خستگي بيشتري مي‌کنيد. برنامه «ساعت شماطه چرخه خواب»مشکل پايش کردن حرکت شما هنگام خواب و بيداري و بيدار کردن شما هنگامي که در سبک‌ترين مرحله خواب قرار داريد را حل مي‌کند.

نگران نباشيد که بيش از حد بخوابيد. اين برنامه با يک پنجره زماني قابل‌تنظيم تا حداکثر 90 دقيقه دارد، بنابراين مي‌توانيد مطمئن باشيد که مي‌توانيد آن را طوري تنظيم کنيد که به موقع کار کند. اين برنامه همچنين آمار و نمودارهايي از خواب شبانه در هر روز صبح به شما مي‌دهد، بنابراين به آساني مي‌توانيد چرخه‌هاي خوابتان را ردگيري کنيد. اين اپليکيش به قيمت 99 دلار براي آيفون در دسترس است.


iTriage Health

اين برنامه مفهوم لغت‌نامه پزشکي را به سطح جديد مي‌رساند. iTriage نه‌تنها به شما امکان مي‌دهد که علائمتان را در آن جستجو کنيد و علل بالقوه را بازيابيد، بلکه درمان‌هايي را به شما پيشنهاد مي‌کند. از طرفي، موسسات پزشکي و پزشکان صاحب‌صلاحيت در منطقه زندگي‌تان را برايتان پيدا مي‌کند. اگر با يک اورژانس پزشکي مواجه شويد و نياز به رفتن به بخش اورژانس يا مراقبت فوري داشته باشيد، اين برنامه مي‌تواند ميانگين زمان انتظار را هم براي شما تعيين کند. اين برنامه همچنين مي‌تواند شماره‌هاي خطوط تلفني اورژانس و خطوط مشاوره‌‌اي پزشکان و پرستاران را در اختيارتان بگذارد، بنابراين مي‌توانيد به سادگي با شخصي حرفه‌اي ارتباط برقرار کنيد که درباره بيماري‌تان به شما کمک مي‌کند. همه اين اطلاعات براي استفاده‌هاي بعدي روي برنامه ذخيره مي‌شود. اين برنامه رايگان براي آيفون و تلفن‌هاي اندروييدي در دسترس است.




منبع:salamat.ir




ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

فوايد علمي براي استفاده از ظروف مسي

شارژ و ترميم سلول هاي مغز با اين ورزش

6 تغيير ساده و مهم براي حفظ سلامت و عمر طولاني تر

علت خواب آلودگي بهاري چيست و چطور با خواب آلودگي مقابله کنيم؟

8 قسمت بدن که نبايد لمس کنيد

مسموميت با قارچ سمي را چطور درمان کنيم

غذاهاي مفيد و مضر براي شما که حساسيت فصلي داريد

چرا پشت سر هم عطسه مي کنم؟ آيا عطسه در خواب اتفاق مي افتد؟

خواب راحت شبانه با ترک اين عادت هاي اشتباه

10 بيماري عجيب و هولناک که از طريق نيش پشه منتقل مي شوند

روش هاي طبيعي براي افزايش هورمون شادي

علايم نشان دهنده بيماري در چشم ها

12 دليل براي نفخ ناگهاني

هنگام انجام فعاليت هاي خلاقانه موسيقي گوش ندهيد

علت عرق زياد زير بغل و روش هاي درمان

علت تيک هاي عصبي چيست؟ آيا تيک عصبي درمان مي شود؟

براي به تعويق انداختن پيري مغز بايد اين دو نکته را رعايت کنيد

داغ شدن بدن نشانه چيست؟ چرا هميشه بدنم گرم است؟

باکتري سالمونلا در ماهي قرمز و بيماري هاي ناشي از آن

ژله و پاستيل چه خواصي دارد و براي چه کساني ممنوع است؟

افزايش وزن در تعطيلات و باورهاي غلطي که بايد کنار بگذاريد

روش هايي براي درمان ميگرن بدون نياز به دارو

دوش گرفتن با آب سرد چه فوايدي براي سلامت دارد؟

عوامل تهديد کننده قلب از شب کاري گرفته تا ازدواج ناشاد

خطرناک ترين شوينده هاي خانه تکاني کدامند؟

آيا توقف قلب امکان پذير است؟ به بهانه پخش برنامه عصر جديد

چگونه طول عمرمان را مثل يک ورزشکار افزايش دهيم

علت سردي پاها چيست؟

گياهان آپارتماني که نگهداري آنها براي حفظ سلامت ضروري هستند

مهم ترين دلايل پزشکي کم اشتهايي چيست؟

شوينده هاي شيميايي که براي خانه تکاني نوروز نبايد استفاده کنيد

مشکلات بينايي نوزادان چه علايمي دارد

هر آنچه بايد در مورد مدفوع بدانيد + پيوند مدفوع چيست؟

کدام بيماري ها باعث بر هم خوردن تعادل شما مي شوند؟

چرا با افزايش سن حس بويايي کاهش پيدا مي کند

خطرات مصرف عطر و ادکلن که تاکنون نشنيده ايد!

پير شدن غير عادي مغز با اين علايم همراه است

نوار مغز EEG چيست و چه زماني بايد نوار مغز بگيريد؟

علايمي که نشان ميدهد متابوليسمتان کند است

اين سرفه ها يعني قلب شما بيمار است، مراقب باشيد

مراقب سم خطرناک سيب زميني سبز رنگ باشيد

چشم قهوه اي ها بيشتر به افسردگي فصلي دچار مي شوند يا چشم آبي ها؟

آيا قرص لاغري واقعا باعث کاهش وزن مي شود؟

علت داغ کردن بدن چيست؟

6 استفاده خانگي قرص آسپرين، از درمان شوره سر تا رفع جوش پوستي

چرا هميشه خسته ام؟ چطور از خستگي مزمن خلاص شويم؟

مور مور شدن وبي حسي دست و پا نشانه چيست؟

کاهش وزن با رژيم ماست + برنامه غذايي روزانه با ماست

مشکلات دست ها که نشان دهنده بيماري است

آلوده ترين اشيائي که هر روز به آنها دست مي زنيم