آخرین اخبار

به جاي مسکن با اين روش هاي ساده و سريع، سردرد خود را آرام کنيد تازه هاي سلامت

به جاي مسکن با اين روش هاي ساده و سريع، سردرد خود را آرام کنيد

  بزرگنمايي:

چه خبر - درمان هاي خانگي سردرد

براي همه‌ ما پيش آمده‌است که در اثر سردردهاي دائمي ناخوش باشيم. ممکن است اين سردردها به حدي آزاردهنده باشند که انجام عادي‌ترين و ساده‌ترين کارها را براي ما دلهره‌آور و غيرممکن کنند. دلايل شايع سردرد عبارت است از استرس، تنش، بي‌قراري، مشکلات سينوس، ميگرن، کمبود خواب و کم آبي.

​درمان دارويي ممکن است گاهي لازم باشد، اما در مواقع ديگر درمان‌‌هاي جايگزين مي‌توانند به ميزان زيادي مفيد باشند. درمان‌هاي طبيعي که در خانه انجام مي‌شوند، مي‌توانند فورا درد شما را تسکين دهند و باعث شوند که باقي روز خود را با هدفمندي بگذرانيد. در اين نوشتار 12 درمان طبيعي را مي‌بينيد که کمک‌تان خواهند کرد از شر سردرد خلاص شويد.

1. آب

اغلب سردردها به دليل کم‌آبي هستند. اين نوع سردرد با آب‌رساني به بدن‌تان قابل درمان است. همان ابتدا که علائم سردرد را احساس مي‌کنيد، مي‌توانيد يک ليوان آب بنوشيد و در طي روز نيز جرعه جرعه آب به بدن‌تان برسانيد. حتي مي‌توانيد يک نوشيدني ورزشي را نيز امتحان کنيد. نوشيدني‌هاي ورزشي حاوي الکتروليت‌ها هستند که تنش را از بين مي‌برد و بدن را دوباره آب‌رساني مي‌کنند. از خوردن نوشيدني‌هايي مثل الکل يا قهوه جدا خودداري کنيد، زيرا اين‌ نوع از نوشيدني‌ها باعث مي‌شوند بدن بيش از قبل بي‌آب شود.

2. يخ يا هات‌پک را امتحان کنيد

اگر سردردي داريد که ناشي از مشکلات سينوس است، پس کمپرس سرد راه‌حل بي‌نظيري است. وقتي کيسه‌ي يخ را روي پيشاني خود بگذاريد، اين ناحيه بي‌حس مي‌شود و در نتيجه درد متوقف مي‌شود. شما مي‌توانيد با قرار دادن چند تکه يخ در يک حوله‌ي نازک، کيسه‌ي يخ درست کنيد. همچنين مي‌توانيد از يک بسته سبزيجات يخ زده استفاده کنيد، اما هرگز يخ را مستقيما روي پوست نگذاريد. چند دقيقه کيسه‌ي يخ را روي سرتان نگه داريد.

استفاده از هات پک باعث مي‌شود که ماهيچه‌هاي منقبض آرام شوند، بنابراين اگر از سردردهاي ناشي از استرس رنج مي‌بريد، هات پک راه‌حل فوق‌العاده‌اي است. مي‌توانيد کيسه‌ي آب گرم را پشت گردن‌تان بگذاريد يا در يک لگن آب بريزيد و دستان‌تان به مدت 10 تا 15 دقيقه درون آن قرار بدهيد. اگر مبتلا به سردردهاي مزمن هستيد، مي‌توانيد قبل از خواب، پاهاي خود را به مدت ده دقيقه در يک سطل حاوي آب گرم بگذاريد.

هات پک، کيسه‌ي مخصوصي است که داراي گرماي مرطوب بوده و ضمن گرم نمودن ناحيه‌ي مورد درمان با خاصيت افزايش گردش خون تاثيراتي روي ناحيه داراي درد مي‌گذارد.

3. نياسين (ويتامين ب3)

غذاهاي غني از نياسين (ويتامين ب3) براي درمان سردرد مفيد هستند. چند دقيقه بعد از رسيدن نياسين به بدن، درد بايد فروکش کند. نياسين را مي‌توان در مرغ، ماهي تن، ماهي قزل آلا، قارچ کريميني، بادام زميني، جو، بلغور، گندم کامل، تخمه‌ي آفتابگردان، سبزي‌هاي سبز، جگر و ساير خوراکي‌ها يافت. نياسين را همچنين مي‌توان به عنوان مکمل مصرف کرد. مصرف بيش از حد نياسين مي‌تواند منجر به زخم معده و مشکلات کبد شود، بنابراين بايد آن را به دقت و در مقادير مناسب مصرف کرد.

4. بادام

بادام به دليل داشتن ساليسين به عنوان يک مسکن درد عمل مي‌کند. ساليسين مسکني است که در داروهاي ضد درد بدون نسخه وجود دارد. بادام به عنوان درماني براي سردرد در همان زماني که درد را تجربه مي‌کنيد و هم به عنوان يک درمان پيشگيرانه موثر است. شما مي‌توانيد هر زمان که احساس کرديد سردردتان دارد شروع مي‌شود، يک مشت يا دو عدد بادام بخوريد.

5. زنجبيل

سنتز پروستاگلاندين فرآيندي است که در انسان رخ مي‌دهد و شامل ايجاد ترکيبات چربي دررون سلول‌ها مي‌شود. اين مواد چرب مانند پيام‌رسان‌هاي شيميايي هستند. آنها فرآيندهاي بيولوژيکي مانند التهاب و نورون‌هاي هشداردهنده به درد را ايجاد مي‌کنند. برخي داروها مانند آسپرين مانع سنتز پروستاگلاندين مي‌شوند. زنجبيل يک ماده‌ي طبيعي است که مانع اين سنتز مي‌شود. به عبارت ديگر زنجبيل مي‌تواند از فرآيند هشدار به نوران‌ها براي حضور درد، پيشگيري کند. بنابراين باعث مي‌شود که بدن ما نتواند سردرد را تشخيص دهد و در برابر آن واکنش نشان دهد. همچنين مي‌تواند حالت تهوع را بهبود دهد.خيلي ساده مي‌توانيد يک تکه زنجبيل را بجويد يا چاي زنجبيل بنوشيد.

6. نعناع

نعناع خاصيت آرامش‌بخش و تسکين‌دهنده دارد و مي‌تواند به درمان سردرد کمک کند. شما مي‌توانيد نعناع را به صورت چاي بخوريد يا از روغن آن استفاده کنيد. روغن نعناع را به آرامي روي شقيقه‌ها، فک و پشت گردن خود ماساژ دهيد. به علاوه، مي‌توانيد بخور نعناع بگيريد. اين کار مي‌تواند بسيار مفيد باشد و در درمان علائمي که اغلب همراه با سردرد هستند مثل تهوع و استفراغ کمک‌کننده باشد.

7. اعمال فشار

زماني که نخستين نشانه‌هاي سردرد را حس کرديد، کمي فشار روي سيستم کرانيوساکرال (جمجمه) اعمال کنيد. شما مي‌توانيد اين کار را با فشار انگشتان‌تان روي نقاط ميگرن خاص فشار دهيد.اين کار باعث مي‌شود مغزتان استراحت کند و آرام شود. با افزايش فشار در جمجمه، تنشي که در مغز شما ايجاد شده‌است، به جاي ديگري فرستاده مي‌شود.

8. پناه بردن به تاريکي

زماني که دچار سردرد مي‌شويد، نور مي‌تواند بسيار مضر باشد. ميگرن (و سردرد) اغلب در اثر محرک‌هاي حسي ايجاد مي‌شود. نور نيز چنين محرکي است. بستن راه ورود نور به محيط، سبب تسکين فوري و چشم‌گير مي‌شود. اگر پرده‌ها را بکشيد يا چند لامپ را در اتاق‌تان خاموش کنيد، سردرد شما کاهش خواهد يافت. همچنين مي‌توانيد عينک آفتابي به چشم بزنيد. عينک جلوي نور داخل خانه و خارج خانه را مي‌گيرد و شما را از نور طبيعي و غيرطبيعي محافظت مي‌کند.

9. طب سوزني

در طب سوزني، متخصص، سوزن‌هاي نازک را زير پوست فرو مي‌کند. مطابق با طب چيني هدف از اين‌ کار تراز کردن دوباره‌ي جريان انرژي‌ها در بدن (يا چي) است. يک تحليل، که به نام "بازبيني‌هاي کوکران" معروف است، پي برد که طب سوزني به اندازه‌ي دارودرماني براي درمان ميگرن‌هاي حاد موثر هستند. اين بازيني همچنين مي‌گويد که شواهد نشان مي‌دهند، طب سوزني مي‌تواند براي درمان سردردهاي تنشي اپيزوديک يا مزمن کمک‌کننده باشد.

10. مراقبه

داده‌هاي مربوط به تاثير مراقبه روي سردردها و ميگرن‌ها محدود است. هرچند، پژوهش کوچکي روي آدم‌هاي مبتلا به ميگرن، نشان داد که مراقبه‌ي روحاني سبب کاهش تعداد دفعات سردرد و بهبود تحمل در برابر درد مي‌شود. همچنين گزارش شد که، در مقايسه با سه گروه ديگر، [مراقبه ي غيرروحاني متمرکز بر درون، مراقبه ي غيرروحاني متمرکز بر برون، يا آرامش عضلاني] آن‌هايي که مراقبه‌ي روحاني انجام مي‌دادند، کاهش بيشتري را در تعداد دفعات ابتلا به سردردهاي ميگرني، اضطراب و احساسات منفي تجربه کردند. تحمل درد، خودکارآمدي مرتبط با سردرد، تجربيات معنوي روزانه و رفاه وجودي نيز افزايش بيش تري در آنها داشت.

بنابراين، شايد شما بخواهيد در يادگيري مراقبه‌ي معنوي انرژي صرف کنيد، زيرا اين ممکن است بتواند شيوه‌ي موثري براي پيشگيري و درمان رنج مرتبط با سردردها و ميگران‌ها باشد.

11. ماساژ

يک پژوهش پي برد که تکرار سردرد در افراد مبتلا به ميگرن بعد از دريافت شش هفته جلسات ماساژ، در طول هفته‌هاي انجام ماساژ در مقايسه با گروه کنترل، کم شده‌است و کيفيت خواب آنها بهبود يافته است. شما مي‌توانيد براي درمان سردرد يا ميگرن‌تان شقيقه‌هاي‌تان را ماساژ دهيد يا ماساژ گردن، پشت، سر يا شانه بگيريد.

12. حرکات کششي

حرکات کششي مخصوص درمان سردرد مي‌توانند براي تسکين تنش ماهيچه‌ها که احتمالا نقش بزرگي در ايجاد درد دارد، مفيد باشند. در اين‌جا چند حرکت کششي سريع مي‌بينيد که مي‌توانيد دفعه‌ي بعدي که سردرد پديدار مي‌شود، آنها را امتحان کنيد:

1.حرکت دادن گردن (چانه به جلو، بالا و به طرف هر دو شانه).

2.بالا انداختن شانه (شانه رو به بالا، روبه بالا و جلو، رو به بالا و عقب).

3. ايزومتريک ( اعمال فشار زياد) گردن (کف دست را روي پيشاني فشار دهيد و نگه داريد.دست را روي طرفين سر قرار دهيد).

براي داشتن نتايج بهتر بايد دوبار در روز به مدت 20 دقيقه حرکات کششي انجام دهيد. برخي از اين درمان‌هاي سردرد را امتحان کنيد تا خيلي سريع از شر سردرد خلاص شويد.




منبع:faradeed.ir





ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

فوايد علمي براي استفاده از ظروف مسي

شارژ و ترميم سلول هاي مغز با اين ورزش

6 تغيير ساده و مهم براي حفظ سلامت و عمر طولاني تر

علت خواب آلودگي بهاري چيست و چطور با خواب آلودگي مقابله کنيم؟

8 قسمت بدن که نبايد لمس کنيد

مسموميت با قارچ سمي را چطور درمان کنيم

غذاهاي مفيد و مضر براي شما که حساسيت فصلي داريد

چرا پشت سر هم عطسه مي کنم؟ آيا عطسه در خواب اتفاق مي افتد؟

خواب راحت شبانه با ترک اين عادت هاي اشتباه

10 بيماري عجيب و هولناک که از طريق نيش پشه منتقل مي شوند

روش هاي طبيعي براي افزايش هورمون شادي

علايم نشان دهنده بيماري در چشم ها

12 دليل براي نفخ ناگهاني

هنگام انجام فعاليت هاي خلاقانه موسيقي گوش ندهيد

علت عرق زياد زير بغل و روش هاي درمان

علت تيک هاي عصبي چيست؟ آيا تيک عصبي درمان مي شود؟

براي به تعويق انداختن پيري مغز بايد اين دو نکته را رعايت کنيد

داغ شدن بدن نشانه چيست؟ چرا هميشه بدنم گرم است؟

باکتري سالمونلا در ماهي قرمز و بيماري هاي ناشي از آن

ژله و پاستيل چه خواصي دارد و براي چه کساني ممنوع است؟

افزايش وزن در تعطيلات و باورهاي غلطي که بايد کنار بگذاريد

روش هايي براي درمان ميگرن بدون نياز به دارو

دوش گرفتن با آب سرد چه فوايدي براي سلامت دارد؟

عوامل تهديد کننده قلب از شب کاري گرفته تا ازدواج ناشاد

خطرناک ترين شوينده هاي خانه تکاني کدامند؟

آيا توقف قلب امکان پذير است؟ به بهانه پخش برنامه عصر جديد

چگونه طول عمرمان را مثل يک ورزشکار افزايش دهيم

علت سردي پاها چيست؟

گياهان آپارتماني که نگهداري آنها براي حفظ سلامت ضروري هستند

مهم ترين دلايل پزشکي کم اشتهايي چيست؟

شوينده هاي شيميايي که براي خانه تکاني نوروز نبايد استفاده کنيد

مشکلات بينايي نوزادان چه علايمي دارد

هر آنچه بايد در مورد مدفوع بدانيد + پيوند مدفوع چيست؟

کدام بيماري ها باعث بر هم خوردن تعادل شما مي شوند؟

چرا با افزايش سن حس بويايي کاهش پيدا مي کند

خطرات مصرف عطر و ادکلن که تاکنون نشنيده ايد!

پير شدن غير عادي مغز با اين علايم همراه است

نوار مغز EEG چيست و چه زماني بايد نوار مغز بگيريد؟

علايمي که نشان ميدهد متابوليسمتان کند است

اين سرفه ها يعني قلب شما بيمار است، مراقب باشيد

مراقب سم خطرناک سيب زميني سبز رنگ باشيد

چشم قهوه اي ها بيشتر به افسردگي فصلي دچار مي شوند يا چشم آبي ها؟

آيا قرص لاغري واقعا باعث کاهش وزن مي شود؟

علت داغ کردن بدن چيست؟

6 استفاده خانگي قرص آسپرين، از درمان شوره سر تا رفع جوش پوستي

چرا هميشه خسته ام؟ چطور از خستگي مزمن خلاص شويم؟

مور مور شدن وبي حسي دست و پا نشانه چيست؟

کاهش وزن با رژيم ماست + برنامه غذايي روزانه با ماست

مشکلات دست ها که نشان دهنده بيماري است

آلوده ترين اشيائي که هر روز به آنها دست مي زنيم