آخرین اخبار

ميزان کالري بيسکويتها چقدر است؟ از بيسکويت مادر تا ساقه طلايي تغذيه

ميزان کالري بيسکويتها چقدر است؟ از بيسکويت مادر تا ساقه طلايي

  بزرگنمايي:

چه خبر - کالري بيسکويت هاي مختلف چقدر است؟

فاطمه رهرواني، متخصص تغذيه و رژيم‌درماني
بسياري از ما هنگام انتخاب مواد غذايي تلاش مي‌کنيم تا گزينه‌هاي سالم‌تر را انتخاب کنيم اما واقعيت اين است که انتخاب گزينه سالم‌تر، هميشه هم آسان نيست. اطلاعات درست و دقيق هميشه دردسترس نيست يا شکلي کاربردي ندارد که بتوانيم سريع از آن ها نتيجه گيري کنيم. نتيجه اين موضوع هم اين است که بسياري مواقع تنها بر مبناي شنيده‌ها يا تصوراتي انتخاب مي‌کنيم که ممکن است خيلي هم درست نباشد.
در اين مجموعه مطالب در پي آن هستيم که هر بارگروهي از مواد غذايي را بررسي کنيم که کاربردي مشابه دارند و به شما کمک کنيم تا زماني که براي خريد مي‌رويد، سالم‌تر وآگاهانه‌تر انتخاب کنيد. در اين مطلب به سراغ چند بيسکويت پرفروش رفته‌ايم.اطلاعات مربوط به هر محصول بر مبناي جدول چاپ شده روي آن، محاسبه شده است.

بيشتر بدانيد : خوردن اين شام به کالري سوزي در خواب کمک مي کند

بيسکويت مغزدار فندقي
جدول کالري بيسکويت

اين بيسکويت ‌هاي مغزدار، محبوب بسياري ازکودکان ونوجوانان هستند اما همان طور که از جدول نيز پيداست، مصرف آن ها بايد با احتياط و حساب شده باشد. خوشبختانه با توجه به بسته‌بندي‌هاي به نسبت کوچک اين بيسکويت، در صورتي که فرزند شما هر بسته را در چند نوبت مصرف کند يا آن را شريکي بخورد، مي‌توانيد تا حدي اطمينان حاصل کنيد که ميزان دريافت کالري او کنترل شده است. در کنار مصرف تقسيم شده، شايد بهتر باشد چنين خوراکي‌هاي پرکالري‌ را در صبح مصرف کنيد و خوردن آن را به عصر و شب موکول نکنيد. مطالعات نشان داده دريافت کالري بالا در شب، بيشتر مي‌تواند به افزايش وزن منجر شود.
مصرف بيش از سه بيسکويت در يک وعده توصيه نمي‌شود.

بيسکويت مادر
جدول کالري بيسکويت

چه کسي حدس مي‌زد محصولي که هدف‌گذاري‌اش کودکان است، قندش اين قدر بالا باشد.
با توجه به قند بالاي اين محصول، بهتر استهنگام مصرف مراقب تعداد بيسکويت ‌ هايي که فرزند خردسال شما مصرف مي‌کند باشيد و درعين حال از همراه کردن آن با محصولات ديگري که قند بالايي دارند، مانند آب ميوه، خودداري کنيد. البته بيسکويت مادر مزيت خاص خودش را هم دارد و آن هم اين که اسيدهاي چرب ترانس پاييني دارد.
يادتان باشد هر چه اسيدچرب ترانس خوراکي‌ها به صفر نزديک‌تر باشد، براي قلب شما بهتر است.
مصرف بيش از 5 بيسکويت در يک وعده توصيه نمي‌شود.

بيسکويت جو با شهد توت و خرما
جدول کالري بيسکويت

از نظر ميزان قند، چربي و وجود فيبر شباهت زيادي به بيسکويت‌هاي با آرد کامل يا ساقه طلايي دارد. البته به صورت معمول قند و چربي‌شان به شکلي بسيار خفيف بالاتر است. اما آن چه به نظر مي‌رسد مسئله جدي‌تري در خصوص اين محصولات باشد، تنوع اندازه و شکل آن هاست. اين تنوع زياد، کار را به ويژه براي افرادي که دوست دارند ميزان کالري دريافتي خود را محاسبه کنند، دشوار مي‌کند. توجه کنيد که به صورت معمول هر چه اندازه بيسکويت بزرگ ‌تر باشد (که در برخي از اين محصولات بسيار بزرگ است) احتمال مصرف بالاتر نيز بيشتر است، پس بهتر است در زمان خريد به سراغ سايزهاي خيلي بزرگ نرويد.
مصرف بيش از 30 گرم در يک وعده توصيه نمي‌شود.

بيسکويت‌هايي با آرد گندم کامل
جدول کالري بيسکويت

از سالم‌ترين گزينه‌هاي موجود در بازاراست که قند و چربي آن در حد متوسط است و وجود فيبر در آن، کمک مي‌کند تا احساس سيري بعد از خوردن آن، براي مدت طولاني‌تر باقي بماند. از طرفي ميزان اسيدهاي چرب ترانس آن نيز بسيار ناچيز است. البته اين سالم تر بودن، نمي تواند دليل موجهي براي مصرف زياد آن باشد چرا که به هر صورت مصرف بيشتر از دو يا سه عدد از اين بيسکويت، به معناي دريافت کالري بالاست.
در کنارنوع ساده اين نوع بيسکويت‌ها، انواع جديدتري از آن‌ مانند بيسکويت‌هاي با شهد خرما در بازار موجود است. از نظر ميزان قند و چربي بين اين محصولات با انواع ساده آن، تفاوت اندکي وجود دارد. البته اين که تفاوت اين محصول از منظر نوع قند موجود در اين محصولات، با انواع ساده به چه شکل است، بحث ديگري است که بر مبناي اطلاعات مندرج روي بسته‌بندي محصول نمي‌توان درباره آن چندان اظهارنظر کرد. يکي ديگر از محصولات اين گروه، بيسکويت‌هاي ساقه طلايي با روکش شکلات است. هر چند لايه شکلاتي روي بيسکويت بسيار نازک به نظر مي‌رسد اما توجه داشته باشيد که همان لايه نازک باعث افزايش قابل توجه قند و چربي و به ويژه اسيدهاي چرب ترانس مي‌شود، پس در مصرف آن محتاط ‌تر عمل کنيد.
مصرف بيش از سه بيسکويت در يک وعده توصيه نمي‌شود.
به صورت کلي غالب بيسکويت‌ها از نظر ميزان قند و چربي نزديک به مرز بين ميزان متوسط و زياد هستند. براين مبنا بهتر است به صورت کلي از همراهي بيسکويت‌ها با خوراکي‌هاي با قند بالا مثل آب ميوه يا حتي خود ميوه‌هاي شيرين خودداري کنيد و در عوض آن ها را با نوشيدني‌هايي چون شير، چاي يا با همراهي سبزيجاتي چون خيار مصرف کنيد.

جدول اطلاعات تغذيه‌اي بيسکويت
جدول کالري بيسکويت

از سال 94 سازمان غذا و دارو از توليدکنندگان مواد غذايي خواسته است که روي محصولات خود جدول اطلاعات تغذيه‌اي را درج کنند تا مصرف‌کنندگان بتوانند بر مبناي اطلاعات اين جدول، انتخاب بهتري داشته باشند.
اين جدول براي محصولات غذايي جامد و مايع تفاوت‌هايي با هم دارد اما بخشي که در آن مشترک است، بحث استفاده از سه رنگ سبز، نارنجي و قرمز در آن است. رنگ سبز در واقع تاييدکننده آن است که ميزان شاخص مشخص شده، در اين محصول کم است، نارنجي تاييد مي‌کند که اين ميزان متوسط است و قرمز زماني استفاده مي‌شود که ميزان آن شاخص زياد باشد. در جدول بالا مي‌توانيد ميزان هر کدام از اين شاخص‌ها در 100 گرم از محصول را مشاهده کنيد. توجه داشته باشيد که اين جدول تنها براي خوراکي‌هاي خشک طراحي شده است.

بيشتر بدانيد : ميزان کالري مورد نياز بدن در روز چه قدر است؟

بيشتر بدانيد : کالري دريافتي را با اين ترفند زيرکانه کاهش دهيد

بيشتر بدانيد : محاسبه ميزان کالري مصرفي روزانه براي کاهش وزن + 10 قدم براي کمک به کاهش وزن


منبع : khorasannews.com



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

اين 2 عادت غذايي عمرتان را کوتاه مي کند

خواص آب گيلاس از عضله سازي تا بهبود خواب

مزاياي سلامت روغن فلفل سياه از درمان عفونت تا کاهش کلسترول

خواص تخمه کدو تنبل، از افزايش ميل جنسي تا درمان يبوست

مواد غذايي مناسب براي مصرف در فصل بهار

ميزان کالري بيسکويتها چقدر است؟ از بيسکويت مادر تا ساقه طلايي

دم کرده آويشن شيرازي و پونه چه خواصي دارد؟

اگر روزي 2 عدد خرما بخوريد چه اتفاقاتي در بدن شما مي افتد؟

غذاهايي که فکرش را نمي کنيد شما را بي خواب کنند

گردو بر هر درد بي‌درمان دواست!!

بخور نخور هاي وعده شام

خواص نبات در طب سنتي و درمان بيماري ها

بهترين ساعت روز براي جذب ويتامين هاي مختلف چه ساعتي است؟

درمان کمر درد و سياتيک در طب سنتي با شربت گل گندم

زنجبيل تقويت کننده نيروي جنسي يا دشمن آن؟

پاکسازي کبد و دفع سنگ کيسه صفرا با سرکه انگبين

هشدار ناخن ها در مورد کمبود هاي رژيم غذاييتان

کاهش وزن با ليمو و زنجبيل

ارتباط نمک يددار با افزايش فشار خون

سم زدايي بدن در هواي آلوده با اين خوراکي ها

اين خوراکي ها بيشتر از تخم مرغ پروتئين دارند

چرا هر چه مي خورم چاق نمي شوم

آلرژي بهاره با اين 7 خوراکي بدتر مي شود

فوايد سير براي کودکان

بهترين سبزي ها براي کاهش وزن

مکمل ها را بهتر است چه زماني مصرف کنيم

کنترل فشار خون با لبو

کاهش التهاب و پيشگيري از ديابت و آرتروز با اين خوراکي ها

خام گياهخواري را به اين 7 دليل ترک کنيد

چطور هوس شديد شيريني خوردن را ترک کنيم؟

تاثير شگفت انگيز آجيل در رژيم غذايي کودکان

کدام سبزيجات از ابتلا به کبد چرب پيشگيري مي کنند

بهترين صبحانه رژيمي براي کاهش وزن

درمان سردرد شديد با پوست موز

مصرف کره بادام زميني مفيد است يا مضر

روش صحيح مصرف دانه چيا براي کاهش وزن و کاهش فشار خون

عوارض رژيم هاي سم زدايي براي سلامت

خواص پوست ليموترش از ميوه اش بيشتر است

نکاتي که هنگام مصرف ميوه ها بايد رعايت کنيد

اصول رژيم غذايي براي کنترل وزن در نوروز

تاثير مصرف گوشت بر ابتلا به کبد چرب

صاف کردن شکم با خوراکي هاي ضد نفخ

پاکسازي ريه ها بعد از خانه تکاني با اين خوراکي ها

شام نخوردن و عوارض عجيب آن

نوشيدني هاي مفيد و مضر براي سلامت، از آب تا قهوه

غذاهايي که خوردن آنها باعث سنگ کليه مي شوند

فوايد کاهو : خواب آور است ، تقويت ميل جنسي و ...

فوايد آب آلوئه ورا از کنترل قندخون تا تسکين زخم معده

خواص سياه دانه از درمان ديابت تا درمان سرطان + عوارض سياه دانه

20معجزه عسل و دارچين