آخرین اخبار

پاکسازي هواي خانه و کاهش استرس با سنگ نمک تازه هاي سلامت

پاکسازي هواي خانه و کاهش استرس با سنگ نمک

  بزرگنمايي:

چه خبر - سنگ نمک چيست؟

سنگ نمک کاني سديم کلريد (NaCl) است و با نام هاليت يا کلريد سديم طبيعي شناخته مي‌شود.
با ورود ناخالصي به بلور هاليت، اين کاني به رنگ‌هاي گوناگون در مي‌آيد مثلاً با ورود عناصر اورانيوم و کربن به رنگ سياه در مي‌آيد.
اين کاني به همراه سيلويت يا نمک تلخ در محيط‌هاي تبخيري و گرم و خشک يافت مي‌شود.
مزه شور و جلاي شيشه‌اي و سختي کم اين کاني باعث شده است تا به‌راحتي ميان گروهي از کاني‌هاي مشابه خود، تشخيص داده شود.

تحقيقات علمي درباره‌ چگونگي عملکرد سنگ نمک

طبق آخرين تحقيقات علمي، نشان داده شده بلور‌هاي درخشنده نمک به عنوان يکي از منابع طبيعي توليد کننده‌ يون (ذرات باردار) شناخته شده‌اند.
وقتي خورشيد به اين سنگ‌ها مي‌تابد در آن انرژي خاصي توليد مي‌شود؛ حتي تابش خورشيد به بلور‌هاي نمک نيمه شفاف هم باعث توليد چنين انرژي طبيعي مي‌شود.
اگرچه اين فرآيند يونيزاسيون به چشم ديده نمي‌شود، ولي بدون تغيير دادن در کيفيت کريستال نمک، ميليون‌ها بار اين امر اتفاق مي‌افتد؛ براي مثال مانند فرآيندي است که توسط برگ‌هاي گياهان سبز و درختان به وجود مي‌آيد چرا که مي‌دانيم در تنفس گياهان از طريق برگ از يک طرف دي‌اکسيدکربن خطرناک جذب گياه شده و از سوي ديگر اکسيژن حيات بخش توليد مي‌شود بدون اينکه صدمه‌اي به حيات درخت يا گياه بخورد.
کريستال نمک يکي از معدود مواد معدني با ساختار اتمي الکتريکي است و به دليل همين ويژگي است که کريستال نمک مي‌تواند از حالت بلوري دائماً به شکل مايع و بر عکس تغيير حالت دهد.
چنين يونيزاسيون طبيعي شارژ الکتريکي به وجود مي‌آورد که در مجاورت بدن انسان منجر به آرامش، قدرتمندي سيستم دفاعي بدن، قلب، غدد فوق کليوي و تيروئيد مي‌شود.
به همين دليل خاصيت بلور درخشنده نمک است که فضاي منفي يا غير متعادل اتاق با تبادل يوني به وجود آمده خنثي مي‌شود.
ساده‌ترين و ارزان‌ترين راه براي مقابله با آثار منفي محيط، ورود جريان هواي تازه به منازل و محيط‌هاي بسته ديگر است ولي اين روش با وجود آلودگي‌هاي شديد هوا به خصوص در شهر‌هاي بزرگ امکان پذير نيست.
اين مسئله، بسياري از محققان را بر آن داشته است که از روش ديگري براي کاهش آلودگي هوا و افزايش کيفيت آن استفاده کنند و در نهايت استفاده از لامپ‌هاي سنگ نمک را به مردم توصيه مي‌کنند.
اين لامپ‌ها از قرار گرفتن در داخل نمک معدني‌ که در طول ساليان دراز، سخت شده است، درست مي‌شوند و مي‌توانند يون‌هاي خطرناک موجود در هوا را خنثي کنند و از اين طريق به ارتقاي کيفيت هوا کمک کنند.
امروزه، روستاييان مي‌توانند با دست خودشان سنگ‌هاي نمک را از دل کوه‌ها بکنند و با قراردادن يک شمع در داخل آن، هم فضاي زيبايي را در محيط ايجاد کرده و هم هواي خانه را پاکسازي کنند.

ويژگي‌هاي سنگ نمک

salt rock (1).jpg

هر کدام از سنگ‌هاي نمک با دقت و ظرافت درست شده اند تا زيبايي واقعي سنگ نمک را حفظ کنند؛ املاح مختلف موجود در سنگ‌هاي نمک باعث مي‌شود تا رنگ اين سنگ‌ها خيلي منحصر به فرد به نظر برسد به عنوان مثال آهن، رگه‌هاي قرمز و منگنز، رگه‌هاي نارنجي و زرددر آن به جا مي‌گذارد در واقع هيچ 2 نوع لامپ سنگ نمک را نمي‌توانيد بيابيد که دقيقاً يک شکل و رنگ داشته باشند.
اگر با يوگا يا فنگ شويي هم آشنا باشيد مي‌دانيد که در اين 2 مکتب هم به استفاده از سنگ نمک براي پاکسازي محيط و دور کردن يا از بين بردن انرژي منفي بسيار تاکيد شده است.
چراغ نمکي بر خلاف سنگ نمکي که هميشه ديده‌ايد و به خاطر داريد، بافت نيمه بلوريني دارد که مي‌تواند نور را منتشر کند. زيرا در مراحل شست و شو، مواد آهکي، گوگردي و ماسه‌اي آن از بين رفته است در غير اين صورت قادر به پرتوافشاني نخواهد بود البته اين چراغ فقط زماني که لامپ دروني آن روشن است مي‌تواند خواص خود را منتشر کند و به هنگام تاريکي و خاموشي فاقد هرگونه خاصيتي است.
چراغ‌هاي نمکي که هر کدام بين 5 تا 30 کيلو وزن دارند، بر اثر مجاورت با هوا، سالي يک ميليمتر از عمر خود را از دست مي‌دهند. جالب است بدانيد براي کساني‌که خوردن نمک بر ايشان زيان‌آور است در صورت قرار دادن چراغ‌هاي نمکي در محل زندگي نمک مورد نياز بدن آنان توسط چراغ‌هاي نمکي تامين مي‌شود.
مغز ما به صورت عادي امواجي با سرعت هشت هرتز توليد مي‌کند در حالي که امواج توليد شده توسط اين وسايل رايج بين 160-100 هرتز است؛ مي‌بينيد که بدن در معرض امواجي تا 20 برابر معمول قرار مي‌گيرد که نتيجه آن عصبي شدن، بي‌خوابي يا کم‌خوابي و از دست دادن تمرکز يا ضعيف شدن آن است.
به علاوه، جرياني از راديکال‌هاي آزاد هم به وجود مي‌آيد که در بدن مي‌تواند منجر به ايجاد سرطان شود؛ بلور‌هاي درخشان نمک، يون‌هاي منفي را مي‌گيرد و يون‌هاي مثبت توليد مي‌کند.
وقتي بلور درخشان نمک گرم مي‌شود، رطوبت هوا را جذب مي‌کند و به همين دليل سطح روي بلور نمناک مي‌شود؛ به اين ترتيب زمينه لازم براي يونيزه شدن ايجاد مي‌شود.
به علاوه مي‌توان گفت که رنگ‌هاي مختلف سنگ نمک خواص التيام بخشي جانبي از خود بروز مي‌دهند؛ خواص درماني سنگ بلور‌هاي نمک روي پوست اثرات خوبي دارد.
آزمايش‌هايي که روي کودکان انجام شده نشان مي‌دهد کودکاني که با مشکل و حتي بيماري کم تحرکي مواجه هستند پس از آن که يک هفته در معرض بلور‌هاي درخشنده نمک قرار گرفته‌اند، به تدريج مشکلشان حل شده است و بعد از برداشتن بلور‌هاي درخشان اين حالت دوباره به سوي آنان بازگشته است.

پاکسازي هواي خانه با سنگ نمک

يون‌هاي موجود در سنگ نمک قادر به جذب ذرات ريز گرد و غبار و دود موجود در هواي محيط هستند؛ يکي از مهمترين خواص قرار دادن سنگ نمک در خانه کمک به پاکسازي و تصفيه هواي خانه و در نتيجه بر طرف کردن احساس خستگي ناشي از آلودگي هوا است.

بهبود مشکلات تنفسي و ريه با سنگ نمک

با توجه به اينکه يکي از اصلي‌ترين خواص سنگ نمک در خانه، کمک تصفيه و پاکسازي هواي محيط است، اين خاصيت به بهبود مشکلات تنفسي و ريه کمک بسياري مي‌کند و در کاهش آلرژي، بهبود علايم آسم و برونشت نقش بسزايي دارد.
به طور کلي مطالعات متعدد نشان داده که يون‌هاي منفي موجود در سنگ نمک، سبب افزايش فعاليت مژک‌ها (مو‌هاي ريز در سلول‌هاي پوششي مجراي تنفسي) مي‌شود؛ در حالي که يون‌هاي مثبت عکس اين عمل مي‌کنند؛ بنابراين وجود يون‌هاي منفي به عنوان يک فيلتر براي دستگاه تنفسي و شش‌ها عمل مي‌کند و با جذب جرم ناشي از دود سيگار و از بين بردن بو باعث پائين آوردن شدت حمله‌هاي آسمي و آلرژيک مي‌شوند.

دفع امواج و انرژي‌هاي منفي محيط و افراد

از ديگر خواص سنگ نمک در خانه، دفع انرژي‌هاي منفي و به تبع آن ايجاد احساس قوت و انرژي بيشتر در افراد است که به دليل افزايش تعداد يون‌هاي منفي محقق مي‌شود.

بهبود کيفيت خواب شبانه با سنگ نمک

قرار گرفتن بيش از حد در معرض يون‌هاي مثبت موجود در سرب هوا منجر به کاهش جريان خون و پايين آمدن سطح اکسيژن مغز و در نتيجه الگو‌هاي خواب نامنظم مي‌شود؛ بنابراين استفاده از سنگ نمک در خانه با کاهش يون‌هاي مثبت موجود در هوا به بهبود کيفيت خواب شبانه کمک مي‌کند.

کاهش استرس و ايجاد حس آرامش با سنگ نمک

در يک مطالعه انجام شده روي افرادي که 40 دقيقه با کامپيوتر کار مي‌کردند مشاهده شد؛ قرار گرفتن در معرض يون‌هاي منفي هوا سبب کاهش استرس و اضطراب و بهبود عملکرد بدن مي‌شود و يکي از خواص سنگ نمک در خانه افزايش يون‌هاي منفي است.
دوري از چشم زخم، کاهش سردرد‌هاي ميگرني و کاهش اضطراب، ايجاد تمرکز حواس و تقويت سيستم ايمني بدن، بالا بردن سطح هوشياري و کمک به تنظيم فشار خون، رفع نياز بدن به نمک و از بين بردن تمايل به خوردن آن از ديگر خواص سنگ نمک در خانه است.

ترکيب شيميايي سنگ نمک

کريستال‌هاي نمک يکي از معدود مواد معدني هستند که ساختار اتمي آن الکتريکي بوده و به دليل همين ويژگي است که کريستال نمک مي‌تواند از حالت بلوري دائماً به شکل مايع و بر عکس تغيير حالت دهد.
چنين يونيزاسيون طبيعي شارژ الکتريکي به وجود مي‌آورد که در مجاورت بدن انسان منجر به آرامش، قدرتمندي سيستم دفاعي بدن و غيره مي‌شود و به دليل همين خاصيت بلور درخشنده نمک است که فضاي منفي يا غير متعادل اتاق با تبادل يوني به وجود آمده خنثي خواهد شد.

مضرات سنگ نمک

انواع مختلف سنگ نمک موجود در بازار غالبا تصفيه نشده، فاقد يد و داراي انواع ناخالصي از جمله فلزات سنگين هستند و خطر سرطانزايي آن‌ها اثبات شده است، لذا مصرف خوراکي آن‌ها به هيچ عنوان توصيه نمي‌شود.

بيشتر بدانيد : مصرف نمک دريا و سنگ نمک اکيدا ممنوع!


منبع :yjc.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

فوايد علمي براي استفاده از ظروف مسي

شارژ و ترميم سلول هاي مغز با اين ورزش

6 تغيير ساده و مهم براي حفظ سلامت و عمر طولاني تر

علت خواب آلودگي بهاري چيست و چطور با خواب آلودگي مقابله کنيم؟

8 قسمت بدن که نبايد لمس کنيد

مسموميت با قارچ سمي را چطور درمان کنيم

غذاهاي مفيد و مضر براي شما که حساسيت فصلي داريد

چرا پشت سر هم عطسه مي کنم؟ آيا عطسه در خواب اتفاق مي افتد؟

خواب راحت شبانه با ترک اين عادت هاي اشتباه

10 بيماري عجيب و هولناک که از طريق نيش پشه منتقل مي شوند

روش هاي طبيعي براي افزايش هورمون شادي

علايم نشان دهنده بيماري در چشم ها

12 دليل براي نفخ ناگهاني

هنگام انجام فعاليت هاي خلاقانه موسيقي گوش ندهيد

علت عرق زياد زير بغل و روش هاي درمان

علت تيک هاي عصبي چيست؟ آيا تيک عصبي درمان مي شود؟

براي به تعويق انداختن پيري مغز بايد اين دو نکته را رعايت کنيد

داغ شدن بدن نشانه چيست؟ چرا هميشه بدنم گرم است؟

باکتري سالمونلا در ماهي قرمز و بيماري هاي ناشي از آن

ژله و پاستيل چه خواصي دارد و براي چه کساني ممنوع است؟

افزايش وزن در تعطيلات و باورهاي غلطي که بايد کنار بگذاريد

روش هايي براي درمان ميگرن بدون نياز به دارو

دوش گرفتن با آب سرد چه فوايدي براي سلامت دارد؟

عوامل تهديد کننده قلب از شب کاري گرفته تا ازدواج ناشاد

خطرناک ترين شوينده هاي خانه تکاني کدامند؟

آيا توقف قلب امکان پذير است؟ به بهانه پخش برنامه عصر جديد

چگونه طول عمرمان را مثل يک ورزشکار افزايش دهيم

علت سردي پاها چيست؟

گياهان آپارتماني که نگهداري آنها براي حفظ سلامت ضروري هستند

مهم ترين دلايل پزشکي کم اشتهايي چيست؟

شوينده هاي شيميايي که براي خانه تکاني نوروز نبايد استفاده کنيد

مشکلات بينايي نوزادان چه علايمي دارد

هر آنچه بايد در مورد مدفوع بدانيد + پيوند مدفوع چيست؟

کدام بيماري ها باعث بر هم خوردن تعادل شما مي شوند؟

چرا با افزايش سن حس بويايي کاهش پيدا مي کند

خطرات مصرف عطر و ادکلن که تاکنون نشنيده ايد!

پير شدن غير عادي مغز با اين علايم همراه است

نوار مغز EEG چيست و چه زماني بايد نوار مغز بگيريد؟

علايمي که نشان ميدهد متابوليسمتان کند است

اين سرفه ها يعني قلب شما بيمار است، مراقب باشيد

مراقب سم خطرناک سيب زميني سبز رنگ باشيد

چشم قهوه اي ها بيشتر به افسردگي فصلي دچار مي شوند يا چشم آبي ها؟

آيا قرص لاغري واقعا باعث کاهش وزن مي شود؟

علت داغ کردن بدن چيست؟

6 استفاده خانگي قرص آسپرين، از درمان شوره سر تا رفع جوش پوستي

چرا هميشه خسته ام؟ چطور از خستگي مزمن خلاص شويم؟

مور مور شدن وبي حسي دست و پا نشانه چيست؟

کاهش وزن با رژيم ماست + برنامه غذايي روزانه با ماست

مشکلات دست ها که نشان دهنده بيماري است

آلوده ترين اشيائي که هر روز به آنها دست مي زنيم