آخرین اخبار

در دوران نامزدي لطفا زن و شوهر واقعي نباشيد!! روابط عاطفي

در دوران نامزدي لطفا زن و شوهر واقعي نباشيد!!

  بزرگنمايي:

چه خبر - نامزدها؛ لطفا زير يک سقف نرويد

جذابيت هاي زندگي در يک خانه و زير يک سقف، تلاش دختر و پسر را براي برگزاري مراسم ازدواج زود صد چندان مي کند اما گاهي نامزدي هاي طولاني بدون مرز محدوديت موجب مي شود زوجين به ويژه مردان تعهد اوليه خود مبني بر ازدواج و تشکيل خانواده را به روزهايي که از راه نمي رسند موکول کنند.
ماجراي نامزدي و نوع ارتباط هاي بين دختر و پسر داستان طولاني است که هنوز انتهاي آن نوشته نشده است. آهن رباي کشش و علاقه بين دختر و پسر در اولين روزهاي بعد از خواستگاري، فکر اينکه او همسر آينده من است، دقيق شدن در رفتار و حرکات و خلقياتش همه و همه دوره نامزدي را بيش از هر دوره اي ديگر تجسسي و حساس مي کند.
سبک زندگي و آداب و رسوم در مناطق مختلف کشور و حتي در يک شهر بين خانواده ها، اعتقادات و نگاه هاي گوناگوني را به تشريفات و دوره هاي قبل از ازدواج بوجود مي آورد. از طرف ديگر سبک ازدواج هاي دانشجويي، همکاري و آشنا شدن افراد توسط ديگران در شهرهاي مختلف موجب شده تا پيوند و وصل هاي بين شهري افزايش يابد. از اين رو نامزدها در شهرهاي متفاوت دشواري بيشتري نسبت به کساني که در يک شهر ساکن هستند را تجربه مي کنند.

دوره نامزدي افراد را مي توان به چند دسته تقسيم کرد

1 - نامزد هايي که با خانواده خود در يک شهر ساکن هستند.
2 - نامزدهايي که يکي از آنها ( در اکثر موارد پسر ) به دلايل شغلي يا تحصيلي بدون حضور خانواده اش در شهري که نامزد او زندگي مي کند، ساکن است.
3 - نامزدهايي که به دلايل شغلي يا تحصيلي در يک شهر واحد بدون حضور خانواده ساکن هستند. ( اکثرا دانشجو در خوابگاه هستند و يا به علت وضعيت شغلي يک خانه اجاره کرده اند)
زوجين تازه بهم رسيده که حرارت عشقي بين آنها نقطه جوش را هم گذرانده است، نوع ارتباط و با هم بودنشان را فرهنگ و اعتقاداتي که دارند تعيين مي کند. بر اين اساس، چه هر دو در يک شهر باشند يا نباشند و يا هر دو در شهري بدون خانواده در خوابگاهي يا خانه اجاره اي زندگي مي کنند ميزان رفت و آمد و حدود ارتباط شان بسته به نوع افکار و اعتقادات خود و خانواده شان است.
آنچه در اين مطلب قصد داريم به آن بپردازيم اينکه، اگر پسري بر اساس شغل يا تحصيل اش در شهر نامزد خود خانه اي اجاره اي داشت، بالاخره دختر در روزهايي از هفته يا ماه دوست دارد که در خانه نامزدش آشپزي کند، آنجا را براي حضور نامزدي که قرار است شوهرش شود مهيا سازد و آراسته منتظر برگشتن او از دانشگاه يا محل کار باشد و يا اگر هر دو در شهري به دور از خانواده در خوابگاه يا در خانه اجاره اي زندگي مي کردند، پس از نامزدي با اين هدف که اينک زن و شوهر محسوب مي شوند و قرار است ساليان سال کنار هم زندگي کنند، اين خوابگاه و خانه را به يک سقف مشترک تبديل و تا قبل از برگزاري مراسم ازدواج کنار هم براي شناخت بيشتر زندگي مي کنند، نگاه به زندگي پس از ازدواج براي آنها چگونه است؟ آيا ميزان انگيزه براي تشکيل خانواده در زوج هاي دور از هم به همان نسبت زوج هايي است که روز بعد از نامزدي زندگي مشترک را آغاز مي کنند؟

انتخاب يک راه دو طرفه

نامزدي شروع يک آشنايي براي زندگي طولاني است. راهي که در ميانه به دو بخش تقسيم مي شود. يک جاده سمت زندگي دائمي مي رود و زماني است که دو فرد بر اساس اصول و معيارهاي ازدواج و تطابق با يکديگر آن را انتخاب مي کنند. مسير ديگر بازگشت به سوي شروعي دوباره براي زندگي است.مسيري که اگر دو طرف بعد از فهم يکديگر به اين نتيجه رسيدند که متناسب با اصول و معيارهاي همسر آينده اي که در ذهن متصور بودند نيست، به سادگي قابل بازگشت است.
در حالتي که دو فرد به اين سطح از درک رسيده باشند که نامزدي تنها براي شناخت بيشتر و نه دلبستگي و زندگي هايي فراتر از حد نامزدي است، چرا که اگر دو فرد نامزدي را بيش از حدي که دارد جدي بگيرند و در مقابل در انتهاي بازه زماني اين دوره متوجه شوند به درد هم نمي خورند ولي علاقه بين شان مانع از قطع اين ارتباط شود، هر دو در شانه خاکي زندگي قدم برداشته اند که بعد از مدتي گرد و غبار روي زندگي شان را مي گيرد و زماني ديرتر به اين اشتباه خود پي مي برند که کمي دير شده است.
در دوره نامزدي دختر و پس هر کدام انگيزه هاي قوي براي تشکيل زودتر زندگي شان را دارند. ممکن است بين آنها بارها اين مکالمه صورت بگيرد که زندگي مشترک شان را چگونه آغاز کنند، از رفتار هاي بعد از ازدواج خود حرف بزنند، شوق انتظار و ديدن هم در خانه خودشان را داشته باشند و در يک عبارت مرد خانه و خانم خانه بودن را تجربه کنند، هر کدام به تنهايي يک انگيزه قوي براي برگزاري مراسم ازدواج و مستقل شدن است. در اين شکل از نامزدي هاي دو فرد بي صبرانه تلاش مي کنند تا مقدمات برگزاي مراسم ازدواج خود را سريع تر فراهم کنند تا زودتر طعم شيرين زندگي مشترک را بچشند.
حال زوجيني که انگيزه باهم بودن زير يک سقف مشترک را پيش از مراسم ازدواج تجربه کرده اند و خود را از شوق آن بعد از مراسم محروم ساخته اند، تلاش شان براي ساخت يک خانه واقعي کم مي شود. بويژه اين مسئله براي مردان بيش از زنان است و در مقابل وابستگي که براي دختران حاصل مي شود بيش از پسران.
نامزدهايي که در اين دوره نيز مانند يک زن و شوهر واقعي در يک خانه زندگي کرده اند و هر رفتار و عملي که متناسب با فرهنگ کشورمان براي بعد از مراسم ازدواج دختر و پسر بوده است را تجربه کرده اند، ديگر آن تلاش لازم براي يک زندگي واقعي را ندارند، گاهي اگر پسر از نظر اخلاقي فرد مناسبي نباشد بعد از مدتي بدون آنکه تعهدي در قبال نامزد خود داشته باشد رابطه را به پايان مي رساند. اين همان دوراهي اول نامزدي است؛ تابلوي سمت راست يا چپ؟ وقتي بعد از يک دوره زندگي مشترک در يک خانه و وابستگي عاطفي تازه به اين نتيجه برسند که به درد همديگر نمي خورند، حتي بازگشت به اول راه هم نه اميدي براي يک زندگي جديد که راهي براي نابودي تمام احساسات و علاقه اي است که تا کنون داشته اند و اين امر به خصوص براي دختران امري دشوار تر است.

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : عاشقانه هاي جنسي دوران نامزدي!!

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : مراقب اين نشانه هاي خطرناک در دوران نامزدي تان باشيد

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : رازهايي دخترانه براي جذب مردان در دوران نامزدي

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : رابطه جنسي در دوران عقد را چگونه مديريت کنيم؟


منبع : tebyan.net



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

همسران جوان بخوانند : همه چيز درباره رابطه جنسي

چگونه ميل جنسي مان را زياد کنيم؟

بعد از دعوا با همسرتان اين کارها را نکنيد!!

فرزند مسئوليت پذير مي خواهيد؟ اين 6 گام به شما کمک مي کند

رابطه با خانواده همسر، چگونه رابطه بهتري داشته باشيم؟

اولين قرار ملاقات عاشقانه تان اگر اين نشانه ها را دارد، ترکش کنيد!!

آنچه که زنان آرزو دارند مردان درباره آنها بدانند

وقتي شوهرتان با شما قهر مي‌کند چگونه رفتار کنيد؟

10 نکته مهم در زندگي زناشويي که هر زن و مردي بايد بداند

برقراري روابط عاشقانه با مردان متاهل!!

نقش‌ مادران در كاهش‌ عوارض بلوغ دختران

چطور بعد از يک دعوا دوباره آشتي کنيم؟

با چهار سياست زنانه مردان را حرف شنو کنيد

خيانت همسرتان را با اين نشانه ها متوجه شويد!!

8 مرد خطرناک براي ازدواج!!

احترام در رابطه زناشويي چگونه ايجاد مي شود؟ حتما زوج ها بخوانند

11 رازي که بايد از همسرتان پنهان کنيد!!

شکوفا کردن خلاقيت کودک با چند پيشنهاد ساده

4 ترفند زنانه براي عاشق کردن همسر!!

رفتارهاي مردانه اي که زنان از آنها بيزارند، آقايان بخوانند!!

رابطه جنسي لذت بخش با ترک 12 اشتباه ساده!!

متاهلم اما علاقه مند به دوستي با زنان ديگر هستم!!

10 نکته که به شما مي گويد براي ازدواج آماده ايد!!

زندگي زناشويي تان را با اين ترفندها نجات دهيد!

نحوه صحيح رفتار با شوهر، فقط خانم ها بخوانند!!

5 قانون تربيت کودک که بايد از ژاپني ها بياموزيم!

رموزي ناياب از ازدواج که همه بايد بدانند!!

11 کار غلطي که نبايد جلوي فرزندتان انجام دهيد!!

10 راه براي حرف شنو کردن کودکان

قوانيني که براي حفاظت از کودک بايد به او بگوييد، از قانون لباس زير تا ...

5 توصيه براي مشورت با فرزند قبل از سن بلوغ!!

بلوغ زودرس در دختران، چگونه جلوي آرايش کردن دختران خردسال را بگيريم؟

9 نشانه که مي گويد براي ازدواج آماده ايد!!

بعد از شکست عشقي اين کارها را هرگز نکنيد!!

براي داشتن يک رابطه طولاني مدت اين مقاله را بخوانيد!!

در اولين قرار ملاقات عاشقانه تان اين سوالات را نپرسيد!

منظور مرد علاقه تان از گفتن اين جملات چيست؟

پسر مورد علاقه تان را اينگونه عاشق کنيد!!

ازدواج با اين دلايل ممنوع!!

اگر جوابتان به اين سوالات مثبت است، با اين مرد ازدواج نکنيد!!

دعواي شما با همسرتان اين فوايد جالب را دارد!!

فکر مي کنم همسرم در اينستاگرام به من خيانت مي کند!!

اين 10 جمله را هرگز به مادرشوهرتان نگوييد!!

حل اختلافات زن و شوهري با 6 کليد اصلي

سوالات جنسي که پاسخ شان را بايد بدانيد!

6 راز دوام ازدواج والدين تان که بايد بدانيد!!

متاهلان و کارهاي ممنوعه اي در اينستاگرام!!

عشق واقعي بين زن و مرد 20 نشانه اصلي دارد!!

حرف هاي جالب همسر يک هنرمند مشهور از دلايلي که زندگي مشترکش را تباه کرد!!

چگونه پسري که عاشق اش بودم را بعد از ازدواج فراموش کنم؟