آخرین اخبار

12 پرونده درمورد تخلفات دوره گذشته شهرداري به قوه قضائيه ارسال شده اجتماعي

12 پرونده درمورد تخلفات دوره گذشته شهرداري به قوه قضائيه ارسال شده

  بزرگنمايي:

چه خبر - اگر به راحتي استعفا را بپذيريم، اعتماد به شورا کاهش مي‌يابد

محمود ميرلوحي، معاون اجرايي شوراي شهر تهران در واکنش به آينده نامشخص شهرداري تهران در شرايطي که نجفي بر استعفايش پافشاري دارد، گفت: نظر قاطع شوراي شهر رد استعفاي نجفي است و بر اين تصميم اصرار دارد. نظر ما اين است که اين استعفا به صلاح نيست و اين رويکرد دلايل مختلفي دارد.
ميرلوحي با بيان اينکه چرا کساني که به شهردار فشار مي‌آورند به اقدامات او توجه ندارند، افزود: 12 پرونده در رابطه با تخلفات دوره گذشته شهرداري به قوه قضائيه ارسال شده است، اما هنوز به ما در اين رابطه هيچ گزارشي داده نشده‌است.در مورد دستگيري قائم مقام شهرداري قبلي نيز هيچ توضيحي به ما داده نشده است.

استعفاي نجفي به مصلحت نيست

عضو شوراي شهر تهران خاطرنشان کرد: اگر استعفاي نجفي را قبول کنيم باعث مي‌شود، اين ابهامات و سوالات باقي بماند. شورا حق دارد، اگر استعفا را به مصلحت شهر نمي‌داند با آن مخالفت کند. ما استعفا را به مصلحت شهر نمي‌دانيم و اينکه آقاي نجفي در اين رابطه و در واکنش به تصميم شورا چه خواهد کرد به خودِ ايشان مربوط است.
شورا مي‌خواهد بگويد که تصميم ما براي انتخاب نجفي درست و مناسب بود. شايد به برخي از اقدامات ايشان انتقاد داشته باشيم، اما تا وقتي که در شوراي شهر احساس نکنيم که اين راي به نفع و مصلحت مردم و شهر است، استعفا را نخواهيم پذيرفت.
ميرلوحي با بيان اينکه بعضي از اعضاي شورا اعلام مي‌کنند که آقاي نجفي کسالت داشته و بايد عمل جراحي کند، افزود: درست است که اين مساله حق شخصي ايشان است، اما تلاش ما اين است مصالح شهر، راي‌‌دهندگان، شورا، اصلاح‌طلبان و آقاي نجفي را همه با هم ببينيم. اگر قرار باشد به همين سادگي به علت فشارها يا هزار دليل ديگر استعفا را بپذيريم، در آينده فرد جديدي که انتخاب مي‌شود با چه اعتمادي به شوراي شهر اين سمت را خواهد پذيرفت؟
کارکردن در شهرداري تهران بسيار سنگين است و همه مي‌دانند در کار سنگين، "نه" گفتن هزينه دارد و انتظاراتي که از شهرداري تهران مي‌رود، بسيار فراوان است و اينها همه نکاتي است که بايد در اين مرحله مدنظر قرار گيرد.

بنا نداريم استعفا را به راحتي بپذيريم

معاون اجرايي شوراي شهر تهران با تاکيد بر اينکه شورا بنا ندارد به آساني به اين استعفا "بله" بگويد، افزود: اصلاح‌طلبان پشتوانه راي به ليست اميد بودند و شوراي شهر و مديريت آقاي نجفي در اين مساله ذي‌نفع هستند، درنتيجه بايد منافع آن‌ها را نيز در نظر گرفت. اگر به هر دليل ديگري نجفي از شهرداري رفت حداقل افراد بعدي به اين مساله خواهند رسيد که اين شورا با نپذيرفتن استعفا براحتي پاي نظر مردم ايستاده است و برنامه و رويکرد دارد.
البته اگر مجبور شديم که استعفا را بپذيريم يک مسير ديگري است، اما فعلا براساس برايند هزينه و فايده‌اي که در پذيرفتن استعفاي ايشان وجود دارد، تلاش براي ماندن ايشان است. البته ما توقع نداريم که ايشان استعفاي خود را در اين شرايط پس بگيرد، به هر حال دلايل ايشان واقعي است و شورا هم دلايل و نظرات ايشان را شنيده است و مي‌داند که علاوه بر بيماري فشار سنگيني روي ايشان قرار دارد. البته براي حقوق شخصي آقاي نجفي احترام خاصي قائل هستم، چراکه در هر صورت به يک بيماري جديد مبتلا شده‌اند و فشار بيماري جديد مزيد بر علت شده است.
ميرلوحي با تاکيد بر اينکه شورا از آغاز کار خود دو تصميم مهم؛ نخست منسجم ماندن شورا تا پايان دوره و دوم انتخاب نجفي را اتخاذ کرده است به دلايل شورا براي نپذيرفتن استعفا اشاره کرد کرد و گفت: در جلسه هم‌انديشي شوراي شهر روي انسجام و يکپارچگي شورا در تصميمات به شدت تاکيد شد و اين مساله فارغ از پذيرش يا عدم پذيرش استعفاي نجفي است. نکته دوم به شرايط شهرداري برمي‌گردد و اين دليل ديگري براي نپذيرفتن استعفاي ايشان است. همانطور که بارها گفته‌ام؛ شهرداري را در شرايط نابساماني تحويل گرفتيم و امروز بسياري از اين مسائل مديريت و تدبير شده است.

بي‌انضباطي مالي در شهرداري متوقف شد

معاون اجراي شواري شهر در ادامه با بيان اينکه شهرداري 52 هزار ميليارد تومان بدهي داشته و براي پرداخت حقوق کارکنان با مشکل روبه‌رو بود، افزود: در شهريورماه سال گذشته ايشان به 700 ميليارد تومان براي پرداخت حقوق نياز داشت، اما فقط 40 ميليارد در اختيار داشت و بايد ظرف 15 روز 660 ميليارد تومان تامين مي‌کرد. شهردار پيشين براي پرداخت حقوق، وام مي‌گرفت و بعضا ماهي 600 ميليارد تومان وام مي‌گرفتند، اما در هفت ماه دوره نجفي در مجموع 600 ميليارد تومان از بانک قرض شده است و اين مبلغ نه براي حقوق بلکه براي پروژه‌هاي اجرايي از جمله مترو هزينه شده است. همچنين نجفي توانست 94 درصد بودجه خود را در همين 6 ماه پرداخت کند و حقوق کارکنان را به اضافه کارانه و عيدي بدون تاخير پرداخت کند.
ميرلوحي با بيان اينکه اين سوال پيش مي‌آيد که چرا نجفي توانسته کاري را بکند که قبلي‌ها نتواستند، ادامه داد:‌ نجفي و شوراي شهر جلوي بلعيدن برخي از افراد و صدور هولوگرام را گرفتند و ما معتقد هستيم کساني که اهل انصاف هستند، بايد ببينند که شوراي شهر و شهردار جديد چطور فضاي بي‌انضباطي مالي را که به حد اعلاي خود رسيده بود را متوقف کرد. آقاي نجفي توانست انضباط را در مسائل شهري حاکم کند و خزانه متمرکز ايجاد کرد.
وي در انتها به اقدامات نجفي و شرايط شهرداري در آغاز کار مديريت جديد شهري اشاره کرد و با بيان اينکه شورا استعفا را نخواهد پذيرفت، خاطرنشان کرد: نجفي توانست؛ معوقات پيمانکاران در سال 93 و 94 را تسويه کند. تمام حساب‌هاي بانکي شهرداري به گونه‌اي شده بود که حتي نمي‌توانستند از اوراق قرضه استفاده کنند و هيچ بانکي با آنها مراودات مالي انجام نمي‌داد و فقط آقايان از رانت بانک شهر استفاده مي‌کردند و هيچ بانکي حاضر نبود به آنها وام دهد، اما نجفي و همکارانش توانستند، حساب‌ها را به روز کنند و 2000 ميليارد تومان اوراق قرضه بگيرند که اين اقدامات کم کاري نيست. تيم جديد مي‌خواهد با فساد مبارزه کند و توانسته 94 درصد از اعتبارات شهرداري را در سال گذشته تامين کنند و گردوغبار را از پروژه‌ها بردارند و حساب‌هاي بانکي را به روز کند.


منبع: ilnanews.com



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

بارش‌ها تا سه روز آينده ادامه دارد

استان‌هايي که دماي آن‌ها به زير صفر مي‌رسد

سامانه بارشي فردا سراسر ايران را فرا مي‌گيرد

بازداشت زني که در مترو کشف حجاب کرد

کشف قرص‌هاي غيرمجاز جنسي

تعطيلي مدارس کشور در روز شنبه تکذيب شد

فرمانده ناجا: طرح «گشت ارشاد» ادامه مي‌يابد

اينستاگرام تعداد لايک‌ها را مخفي مي‌کند

برخورد بدون اغماض با رانندگان متخلف در نوروز

توزيع روزانه 126 تن گوشت قرمز در تهران

گوشت يخي در فست فود برج ميلاد!

شر چيني‌ها از سر خليج فارس کم شد

کلانتري: تحريم‌ها بيشتر از 10 ماه دوام ندارد

تکذيب وجود مخدر جديدي به نام توت‌فرنگي

شيطنت خبرنگاران در زمينه دريافت طرح ترافيک

هوا سردتر مي‌شود

وقوع سيل، برف و کولاک در 17 استان

اجاره ساعتي اتاق به معتادان در شوش و مولوي

فياض: ايراني‌ها براي فحشا به «پاتايا» مي‌روند

خواستگاري در ملأ عام جرم است؟

سازمان تبليغات: کم‌حجابي و بدحجابي جرم نيست

لزوم نامگذاري معابر با نام زنان

راه‌اندازي گشت ضدسرقت پليس و بسيج در نوروز

ميزان مرخصي زايمان 9 ماه مي‌شود

سامانه بارشي جديد پنجشنبه وارد کشور مي‌شود

خيلي نوبرانه؛ آجيل دزدي در کرج و مازندران!

جزئيات لايحه تعيين حداقل سن ازدواج

روز‌هاي کاري ميادين ميوه و تره‌بار در ايام نوروز

تمهيدات پليس براي پنج‌شنبه و جمعه آخر سال

کشف محموله گوشت الاغ در بندرعباس

بازنشستگي همسران شهدا با 25 سال سابقه

مصباح: خوردن گوشت هم مي‌تواند حرام باشد

پيشنهاد برگزاري امتحانات نهايي از ارديبهشت‌ماه

ادعاي من و تو؛ کمک کميته‌امداد به زنان عراقي

دفاتر خدمات الکترونيک در نوروز فعال هستند

مهلت يک هفته‌اي تا اتمام اعتبار کارت ملي قديمي

توقيف دو کشتي صيد ترال توسط سپاه

پاکسازي خيابان انقلاب از دستفروشان کتاب

گردش مالي 50 ميلياردي در چهارشنبه‌سوري

آغاز عرضه نوروزي سيب و پرتقال با نرخ دولتي

توزيع آب بسته‌بندي در شهر‌هاي بحراني

«سفر ارزان» در تهران کليد خورد

عاشقان شمال نشتابيد؛ مازندران را آب برد!

کارت تبريک نوروز 43؛ زماني که امام در زندان بود

چهارشنبه‌سوري تا ساعت 12 به موزه برويد

کشف 30 کاميون لباس قاچاق در کرج

برف و باران، کشور را غافلگير کرد

بارش برف و باران در جاده‌هاي 6 استان

تغيير ساعت رسمي کشور از فردا شب

نوروز در عراق تعطيل رسمي اعلام شد