آخرین اخبار

گوشت يخي در فست فود برج ميلاد! اجتماعي

گوشت يخي در فست فود برج ميلاد!

  بزرگنمايي:

چه خبر - گوشت يخي در فست فود برج ميلاد!

گشت مشترک تعزيرات روز چهارشنبه با حضور ناصر مديحي، قاضي شعبه ١4 تعزيرات، مهدي عسگري، کارشناس اجراي احکام، وحيد عظيمي و حسين حمزه بازرسان اتاق اصناف، محمد نيازي و مجيد بنايي کارشناسان دامپزشکي، ياسمين حسيني کارشناس بهداشت محيط مرکز بهداشت شمال تهران از اصناف برج ميلاد تهران بازرسي کرد.

در جريان اين بازرسي، يک رستوران فست فود زير ذربين کارشناسان قرار گفت. کارشناسان اتاق اصناف درباره فهرست قيمت غذاهاي اين رستوران اعلام کردند: قيمت ها بسيار گران است. در اين منو، قيمت پيتزا از 49 هزار تومان به بالا قيمت داشت همچنين قيمت سيب زميني سرخ کرده ويژه 22 هزار تومان بود.

همه اعضاي تيم گشت براي بازديد از آشپزخانه اين رستوران براي رعايت بهداشت از پوشش هاي پلاستيک پاپوش استفاده کردند. بعد از بررسي هاي کارشناسان دامپزشکي از فرآورده هاي خام اين رستوران، مقدار 100 کيلوگرم گوشت تنظيم بازار از يخچال خارج شد و اين در حالي است که استفاده از گوشت هاي تنظيم بازار در رستوران ها ممنوع است زيرا اين گوشت ها فقط براي استفاده خانوار توزيع مي شود. البته صاحب رستوران ضمن ابراز بي اطلاعي از اين موضوع اعلام کرد که گوشت ها را به نرخ آزاد مي خرد.

متصدي اين واحد صنفي با ارائه فاکتور خريد گوشت هاي تنظيم بازار گفت: گوشت منجمد سردست را کيلويي 80 هزار تومان و فيله مرغ را 29 هزار تومان خريده است در حالي که قيمت گوشت منجمد 29 هزار تومان است. جالب اينکه پس از بررسي فاکتورها قاضي تعزيرات اعلام کرد: فاکتورها فاقد مشخصات است و معتبر نيست زيرا هيچ گونه مشخصاتي از فروشنده در آن درج نشده و مهر هم ندارد همچنين فيش پرداخت دستگاه خودپرداز نيز فاقد شماره تلفن و آدرس فروشنده است.

محمد نيازي، کارشناس دامپزشکي با بررسي گوشت هاي اين رستوران مقداري از گوشت ها را فاقد مشخصات تشخيص داد و به دليل تغيير رنگ و ظاهر، فاسد اعلام کرد و حدود 10 کيلو گوشت، معدوم شد.

در ادامه اين بازديد، ياسمين حسيني، کارشناس بهداشت محيط مرکز بهداشت شمال تهران نيز با بررسي روغن و سنجش آلودگي آن اعلام کرد که روغن سالم است اما درباره يکي از يخچال هاي رستوران گفت: دماي يخچال بايد بين صفر تا منفي چهار درجه سانتي گراد باشد اما دماي فعلي اين يخچال بالاي هفت درجه سانتي گراد است که وضعيت نامطلوب است.

وي پس از بررسي يخچال ها اظهار داشت: مواد غذايي خام و پخته نبايد در کنار هم قرار داشته باشد اما تفکيک و جداسازي مواد غذايي در يخچال هاي اين رستوران انجام نشده است به طوري که قارچ هاي پخته و منجمد در کنار فيله هاي مرغ قرار دارد همچنين هيچ يک از مواد غذايي برچسب تاريخ توليد ندارد.

*سالاد با کلم شسته نشده

در قسمتي از اين رستوران مقدار زيادي کلم سفيد شسته نشده قرار داشت و در کنار آن تخته آماده سازي و خردکن بود اما خبري از آبکش يا مواد ضدعفوني کننده نبود و کاملا مشخص بود که کلم ها براي تهيه سالاد شسته نمي شدند.

در يکي از يخچال ها، قوطي هاي بزرگ مواد مکمل بدنسازي بود که صاحب اين رستوران گفت: اين مکمل ها براي کارگران است. آنها به بدنسازي و پرورش اندام علاقه مند هستند و کارشناس بهداشت تاکيد کرد که اين مواد نبايد در يخچال رستوران قرار گيرند.

حسيني افزود: تخته کار رستوران ها بايد از جنس استيل باشد اما تخته کار اين رستوران از جنس ام.دي. اف است. استفاده از اين نوع تخته به دليل توليد آلودگي ممنوع است.

وي همچنين کارت هاي بهداشت کارگران و گواهينامه هاي آموزش را بررسي کرد و اظهار داشت: دو نفر از کارگران فاقد کارت بهداشت هستند در حالي که همه کساني که در رستوران ها فعاليت مي کنند بايد حتما کارت بهداشت داشته باشند.

پس از بررسي فاکتورهاي خريد، بازرسان به روش «خوداظهاري» از صاحب اين واحد صنفي، قيمت ها را برآورد کردند که با اين روش هم گرانفروشي اين رستوران محرز شد و بازرسان بر اساس اين اظهارات برگه تخلف، يک ميليون توماني را صادر کردند. حسين حمزه بازرس اتاق اصناف گفت که پس از تشکيل پرونده در تعزيرات، مقدار جريمه دو تا پنج برابر خواهد شد.

صاحب اين واحد صنفي اعلام کرد که براي اجاره اين واحد مبلغ 200 ميليون تومان بلاعوض به شهرداري پرداخت کرده است همچنين ماهانه 45 ميليون تومان اجاره بها و 6 ميليون تومان شارژ پرداخت مي کند.

در پايان اين گشت، ناصر مديحي قاضي تعزيرات گفت: 100 کيلوگرم گوشت تنظيم بازار موجود در اين رستوران با توجه به صورتجلسه، قرار است در فروشگاه ها توزيع شود تا دست مصرف کننده واقعي برسد اما بايد ديد که چرا اين گوشت ها سر از رستورانها در مي آورند و در اين خصوص دستگاه هاي نظارتي مانند سازمان صنعت، معدن، تجارت و سازمان پشتيباني امور دام بايد نسبت به نحوه توزيع گوشت تنظيم بازار نظارت دقيق تري داشته باشند.

مديحي با اشاره به تبصره ماده 15 قانون نظام صنفي اظهار داشت: فاکتورهاي فروش حتما بايد مشخصات و مهر فروشنده را داشته باشند و در غير اين صورت فاقد اعتبار هستند بنابراين واحدهاي صنفي درباره فاکتورهايي که از فروشندگان دريافت مي کنند، دقت نظر داشته باشند.

*فروش غذا در فروشگاه زنجيره اي مجوز مي خواهد

پس از بازرسي از اين رستوران، گشت تعزيرات به يکي از فروشگاه هاي زنجيره اي در برج ميلاد رفت. در اين فروشگاه غذاي گرم يک برند معروف فروخته مي شد اما اين فروشگاه مجوزي براي فروش اين غذا نداشت در حالي که فروش غذا بايد زير نظر اتحاديه انجام شود.

ياسمين حسيني، کارشناس بهداشت محيط مرکز بهداشت شمال تهران در اين باره گفت: فروش غذا در فروشگاه زنجيره اي مجوز مي خواهد. غذاهاي تهيه شده فاقد مشخصات لازم هستند و مشخص نيست که اين غذا در کجا آماده شده است بنابراين در مورد بهداشت و سلامت آن نمي توان نظر داد.

همچنين در اين فروشگاه زنجيره اي يکي از برندهاي رب گوجه فرنگي، بسته هاي فروش سبدکالايي در نظر گرفته بود به طوري که رب، کنسور لوبيا چيتي و خاويار بادمجان را بايد مشتري با هم خريداري مي کرد و عرضه تک محصولي نداشت که از نظر قاضي تعزيرات مصداق تخلف «فروش اجباري» محسوب مي شد.

*گرانفروشي پارکينگ برج ميلاد

پارکينگ برج ميلاد با ظرفيت دو هزار خودرو نيز براساس گزارش مردمي گرانفروشي داشت. به طوري که ورودي هر خودرو به برج مبلغ دو هزار تومان در روزهاي عادي و سه هزار تومان در روزهاي تعطيل ورودي دارد و براي هر ساعت توقف نيز مبلغ دو هزار تومان اضافه در نظر گرفته شده است. در حالي که بر اساس مصوبه شوراي شهر تهران بايد براي روزهاي عادي، هر ساعت اضافه، 1500 تومان دريافت شود.

پس از بررسي بازرسان اتاق اصناف، قيمت هر ساعت اضافه از دو هزار تومان به 1500 تومان توسط کارشناس اجراي احکام تعزيرات اصلاح شد.

منبع: irna.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

بارش‌ها تا سه روز آينده ادامه دارد

استان‌هايي که دماي آن‌ها به زير صفر مي‌رسد

سامانه بارشي فردا سراسر ايران را فرا مي‌گيرد

بازداشت زني که در مترو کشف حجاب کرد

کشف قرص‌هاي غيرمجاز جنسي

تعطيلي مدارس کشور در روز شنبه تکذيب شد

فرمانده ناجا: طرح «گشت ارشاد» ادامه مي‌يابد

اينستاگرام تعداد لايک‌ها را مخفي مي‌کند

برخورد بدون اغماض با رانندگان متخلف در نوروز

توزيع روزانه 126 تن گوشت قرمز در تهران

گوشت يخي در فست فود برج ميلاد!

شر چيني‌ها از سر خليج فارس کم شد

کلانتري: تحريم‌ها بيشتر از 10 ماه دوام ندارد

تکذيب وجود مخدر جديدي به نام توت‌فرنگي

شيطنت خبرنگاران در زمينه دريافت طرح ترافيک

هوا سردتر مي‌شود

وقوع سيل، برف و کولاک در 17 استان

اجاره ساعتي اتاق به معتادان در شوش و مولوي

فياض: ايراني‌ها براي فحشا به «پاتايا» مي‌روند

خواستگاري در ملأ عام جرم است؟

سازمان تبليغات: کم‌حجابي و بدحجابي جرم نيست

لزوم نامگذاري معابر با نام زنان

راه‌اندازي گشت ضدسرقت پليس و بسيج در نوروز

ميزان مرخصي زايمان 9 ماه مي‌شود

سامانه بارشي جديد پنجشنبه وارد کشور مي‌شود

خيلي نوبرانه؛ آجيل دزدي در کرج و مازندران!

جزئيات لايحه تعيين حداقل سن ازدواج

روز‌هاي کاري ميادين ميوه و تره‌بار در ايام نوروز

تمهيدات پليس براي پنج‌شنبه و جمعه آخر سال

کشف محموله گوشت الاغ در بندرعباس

بازنشستگي همسران شهدا با 25 سال سابقه

مصباح: خوردن گوشت هم مي‌تواند حرام باشد

پيشنهاد برگزاري امتحانات نهايي از ارديبهشت‌ماه

ادعاي من و تو؛ کمک کميته‌امداد به زنان عراقي

دفاتر خدمات الکترونيک در نوروز فعال هستند

مهلت يک هفته‌اي تا اتمام اعتبار کارت ملي قديمي

توقيف دو کشتي صيد ترال توسط سپاه

پاکسازي خيابان انقلاب از دستفروشان کتاب

گردش مالي 50 ميلياردي در چهارشنبه‌سوري

آغاز عرضه نوروزي سيب و پرتقال با نرخ دولتي

توزيع آب بسته‌بندي در شهر‌هاي بحراني

«سفر ارزان» در تهران کليد خورد

عاشقان شمال نشتابيد؛ مازندران را آب برد!

کارت تبريک نوروز 43؛ زماني که امام در زندان بود

چهارشنبه‌سوري تا ساعت 12 به موزه برويد

کشف 30 کاميون لباس قاچاق در کرج

برف و باران، کشور را غافلگير کرد

بارش برف و باران در جاده‌هاي 6 استان

تغيير ساعت رسمي کشور از فردا شب

نوروز در عراق تعطيل رسمي اعلام شد