آخرین اخبار

9 عادت بدي که هر چه سريع تر بايد ترک کنيد!! شادکامي و موفقيت

9 عادت بدي که هر چه سريع تر بايد ترک کنيد!!

  بزرگنمايي:

چه خبر - 9 عادت روزانه اي که بايد هر چه زودتر ترک کنيد

هر روز صبح يک فنجان قهوه ي داغ مي نوشيد؟ نمي توانيد بدون يک پاکت پاپ کورن نمکي و کره اي فيلم تماشا کنيد؟ اگر جواب تان مثبت است، شما تنها کسي نيستيد که چنين عادت هايي دارد. اعتقاد رايج بر اين است که 21 روز زمان مي برد تا عادتي شکل بگيرد. اما تحقيقي در بريتانيا بيان مي کند به طور متوسط 66 روز لازم است تا کاري تبديل به عادت شود و بتوانيم بدون فکر آن را انجام دهيم. ترک کردن عادت هايي که شکل گرفته زمان بسيار بيشتري مي برد. اما لازم است بدانيم کدام يک از عادت هايمان مفيد و کدام يک مضر هستند.

پاهايتان را روي داشبورد نگذاريد

واقعيت آن است که اين حالت خطر زيادي براي سلامتي تان دارد. نه تنها در شرايط تصادف، بلکه در زمان ترمز کردن هم اين حالت بسيار خطرناک خواهد بود. وقتي پاهايتان را در مقابل صورت تان قرار مي دهيد به اين معني است که در زمان ترمز يا توقف ناگهاني ماشين، صورت تان با زانوهايتان برخورد خواهد کرد. برخورد فک با زانوها مي تواند منجر به شکستگي استخوان هايتان شود که دوره ي ترميم آن بسيار سخت و طولاني خواهد بود.

حوله هاي خيس را آويزان نکنيد

آويزان کردن حوله هاي خيس بعد از حمام در اغلب مواقع کاري غير ارادي است اما متأسفانه اين عادت در حقيقت بسيار غير بهداشتي است. باکتري ها مي توانند به سادگي در ميان چين و چروک هاي مرطوب حوله رشد کنند. به همين خاطر بهتر است حوله هايتان را در زمان خشک کردن آويزان يا تا نکنيد.

با معده ي خالي قهوه ننوشيد

بسياري از افراد روز خود را با درست کردن يک فنجان قهوه شروع مي کنند. اين عادت در سراسر دنيا بسيار رايج است. اما مشکل آن است که بسياري از مردم با معده ي خالي قهوه مي نوشند. قهوه عليرغم فوايدش، مضراتي هم دارد. يکي از اين مضرات آن است که اگر قهوه را با معده ي خالي بنوشيد، اين کار مي تواند منجر به سوزش معده و مشکلات گوارشي شود.
وقتي گرسنه هستيد و به غذا فکر مي کنيد، معده ي شما شروع به ترشح اسيد مي کند. نوشيدن قهوه همان اثر را بر معده دارد، مگر آنکه پيش از آن ماده ي غذايي جامدي خورده باشيد. مصرف قهوه با معده ي خالي باعث ترشح بيش از اندازه ي اسيد معده مي شود؛ مسأله اي که مي تواند به جداره ي معده آسيب بزند.
کارشناسان توصيه مي کنند تنها بعد از صرف صبحانه و در ميانه ي روز قهوه بنوشيد.

پاپ کورن نخوريد

دندانپزشکان مي گويند پاپکورن مي تواند به دندان ها آسيب بزند. تکه هاي کوچک پاپکورن در ميان دندان ها باقي مي مانند و خلاصي از آن ها حتي با مراقبت هميشگي کار دشواري است. نکته ي ديگري که بايد به آن توجه داشت اين است که پاپکورن هاي غير خانگي چربي بسيار بالايي دارند.

در ماشين تان بطري آب نگه نداريد

اگر صاحب ماشين هستيد احتمال زيادي وجود دارد که يک بطري آب در آن نگه مي داريد. فرقي نمي کند اين بطري آب را براي مواقع اضطراري نگه مي داريد يا براي آنکه مصرف روزانه ي آب تان را بالا ببريد؛ به خاطر داشته باشيد اين عادت، به ويژه در تابستان ها تا حدودي خطرناک است.
آب درون بطري مانند يک عدسي عمل مي کند و اگر نور خورشيد به آن بتابد، به ويژه اگر بطري بر روي يک سطح تيره قرار گفته باشد، مي تواند منجر به اشتعال بطري شود. احتمال وقوع اين حالت بسيار کم است اما وجود دارد. اگر نمي خواهيد يکي از آن معدود موارد آتش سوزي در اثر بطري آب برايتان اتفاق بيفتد، ديگر بطري آب را داخل ماشين رها نکنيد.

جوش هايتان را نترکانيد

جوش ها در اثر بسته شدن منافذ پوست با چربي اضافه ي آن به وجود مي آيند و التهاب پوست از اينجا شروع مي شود. در چنين شرايطي، يک بدن سالم گلبول هاي سفيد خود را به مقابله با باکتري هاي مضر مي فرستد. به همين خاطر است که اين بخش از پوست قرمز رنگ مي شود. وقتي جوش هايتان را مي ترکانيد، کناره هاي منافذ پوست آسيب مي بيند. در نتيجه، بيشتر در معرض باکتري ها قرار مي گيريد. به علاوه، اگر دست هايتان آلوده باشد با تخليه ي جوش ها اين زخم را دچار عفونت مي کنيد.

با تلفن همراه تان از همه چيز عکس نگيريد

اين روزها که از تلفن همراه براي اغلب کارهايمان به ويژه گرفتن عکس استفاده مي کنيم احتمالا اين توصيه عجيب به نظر مي رسد. با اين حال، پژوهشي در امريکا نشان داد تلاش براي گرفتن عکس در حقيقت باعث غفلت از بسياري از جزئيات مي شود.
وقتي مشغول گرفتن عکس هستيد، توجه شما معطوف به خود عکس است نه چيزي که از آن عکس مي گيريد. در نتيجه، شما يک عکس يا ويدئوي خاطره انگيز خواهيد داشت اما تأثير واقعي آن از دست رفته است.
دو گروه از افراد در اين پژوهش شرکت کردند. گروه اول در موزه تنها آثار نمايشگاه را تماشا کردند و گروه دوم مشغول گرفتن عکس شدند. در انتها، اعضاي گروه دوم در جواب به پرسشنامه اي که درباره ي نمايشگاه بود ضعيف تر عمل کردند.

ويتامين هاي مکمل مصرف نکنيد

بسياري از مردم تصور مي کنند ويتامين سي آن ها را در برابر ابتلا به سرماخوردگي حفظ مي کند يا مکمل ها مي توانند به طور کامل جايگزين يک برنامه ي درماني تخصصي شوند. اما اگر اين مسأله صحت داشت بسياري از شيوه هاي درماني تا به حال از بين مي رفتند.
اگر رژيم غذايي متعادلي داريد، لزومي ندارد که از ويتامين هاي مکمل استفاده کنيد چون مقدار ويتامين لازم را از مواد غذايي دريافت مي کنيد. ويتامين هاي مکمل براي کساني توصيه مي شود که کمبود ويتامين دارند.
در صورتي که بدن دچار کمبود عناصر مهمي مثل ويتامين ها باشد از مکمل ها به عنوان منبعي براي جبران اين عناصر استفاده مي شود. دريافت عناصري که کمبود آن ها در بدن وجود دارد ايرادي ندارد اما بايد بدانيد که اين مکمل ها دارو نيستند و بيماري تان را درمان نمي کنند.

تلفن همراه را در زمان شارژ زير بالش نگذاريد

قرار دادن تلفن همراه در هنگام شارژ در زير بالش مي تواند منجر به آتش سوزي شود. تلفن هاي همراه در زمان شارژ شدن داغ مي شوند. عليرغم آنکه اين مسأله در مدل هاي جديدتر تلفن هاي همراه بهبود يافته است، اما هنوز هم گوشي هاي هوشمندي وجود دارد که باتري آن ها دما را به ميزان قابل توجهي بالا مي برد. اين به آن معني است که تلفن همراه يا سيم شارژر مي توانند مشتعل شوند. اگر تلفن همراه تان را در زمان شارژ زير بالش قرار دهيد، خطر آسيب ديدن تان وجود دارد.


منبع : rooziato.com



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

5 توصيه براي جذاب شدن در 3 دقيقه

عادت هاي بدي که شادي شما را به تاراج مي برد!!

تقويت اعتماد به نفس با چند تغيير ساده!!

5 فرد موفقي که بعد از اخراج شان موفق شدند!!

مديتيشن را چگونه در خانه تمرين کنيم؟

بگوييد چگونه مي خنديد تا شخصيت تان را به شما بگوييم!!

11 قانون اصلي فنگ شويي براي جذب عشق و پول

دوست خوب و واقعي چه ويژگي هايي بايد داشته باشد؟

آداب هديه دادن گل را بياموزيد

استفاده از كلمات قدرتمند – 101 كلمه ي قدرتمند

شخص دروغگو را با اين 8 مورد شناسايي کنيد

استرس شب امتحان را با اين روشها از بين ببريد

زبان بدن فروشنده حرفه اي چگونه است؟

کاهش استرس و اضطراب با چند روش خوراکي

اصول زبان بدن براي تشخيص کلاهبرداران در ازدواج

زندگينامه مريم ميرزاخاني، نابغه ايراني رياضي در جهان

مي خواهم شاد باشم و شاد زندگي کنم!!

مريم ميرزاخاني در ليست 5 زن نخبه رياضي دنيا

مادلين وسترهات، دستيار 26 ساله ترامپ چقدر درآمد دارد؟

5 اصل روانشناسي براي يک زندگي راحت

انسان هاي سمي اطرافتان را با اين روشها از زندگي تان دور کنيد

10 عادتي که براي شاد بودن بايد ترک شان کنيد!!

چگونه در مقابل خواسته هاي ديگران نه بگوييم؟

راه هاي کنترل خشم، چگونه خشم را کنترل کنيم؟

اين نشانه ها مي گويد بايد به دوستي تان پايان دهيد!!

در جمعه هاي دلگير چگونه حال مان را خوب کنيم؟

با همسر بهاره رهنما بيشتر آشنا شويد

دوست واقعي شما اين نشانه ها را دارد!!

اين 3 خصوصيت را هرگز نبايد داشته باشيد!!

فقط سه گام تا داشتن احساس خوشبختي فاصله داريد!

زبان بدن و 10 نکته که بايد بدانيد

روشهاي عالي براي مقابله با احساسات منفي

تحليل زبان بدن مسي و رونالدو در مراسم بهترينهاي سال فوتبال 2017

چرا ما ايراني ها عادت به عذرخواهي نداريم؟؟؟

اعتياد به تلفن همراه و دنياي مجازي را چگونه از بين ببريم؟

چگونه به کسي که قصد خودکشي دارد کمک کنيم؟/به بهانه خودکشي هاي اخير

گفتن اين جملات پس از 40 سالگي، ممنوع!

با غم و اضطراب بعد از زلزله چه کنيم؟

چگونه دقيقه نودي نباشيم؟!!

هنگام وقوع زلزله بهترين کار چيست؟

زبان بدن چيست و 12 نکته که در مورد آن بايد بدانيد

چگونه مانند آهنربا ديگران را جذب کنيم؟

تحليل جالب زبان بدن کي روش بعد از قرار گرفتن ايران در گروه مرگ

تاثير باورنکردني اسم افراد بر سرنوشت و وضعيت روحي آنها

روشهاي شاد بودن در زندگي هاي سخت امروزي!!

نکته هايي براي سحر خيزي در صبحهاي سرد زمستان

مردي 40 ساله ام و بيشتر فکرم مشغول زنان است؟

مثبت انديشي با 7 روش ساده

تست روانشناسي : چقدر اعتماد به نفس داريد؟

5 جمله اي که هرگز نبايد به خودتان بگوييد