آخرین اخبار

از بين بردن موهاي زائد پشت لب با روشهاي طبيعي و کاربردي تناسب و زيبايي

از بين بردن موهاي زائد پشت لب با روشهاي طبيعي و کاربردي

  بزرگنمايي:

چه خبر - روشهاي طبيعي و خانگي براي از بين بردن موهاي زائد پشت لب

ريش و سبيل براي مردها کاملا عادي است و معمولا همراه با علائمي چون صداي بم همراه است تا مردانگي را در يک مرد نشان بدهد. اما همين سمبل خاص جنتلمني، يکي از آزاردهنده‌ترين مشکلات براي خانم‌هاست. به طور طبيعي هم براي زنان و هم براي مردان، رويش مو در صورت، دور دهان، گونه‌ها، دست‌ها و پاها نسبتا عادي است و در واقع عارضه‌اي محسوب نمي‌شود که خطري براي سلامتي داشته باشد.
اما از آنجايي که اين موها بسيار مردانه تلقي مي‌شوند، عامل اصلي پايين آوردن اعتماد بنفس در بسياري از خانم‌ها هستند. زناني که موي اضافي در صورت خود دارند در ارتباطات اجتماعي و فعاليت‌هاي بيرون از خانه احساس ناخوشايندي از عدم اطمينان مي‌کنند. براي همين راههايي که براي رها شدن از موهاي صورت وجود دارند به زن‌ها کمک مي‌کنند از نظر ظاهري اعتماد بنفس خود را به دست بياورند. در اين مطلب چند راهکار و نکته به شما توصيه مي‌کنيم که بتوانيد اين موهاي ناخواسته را به طور طبيعي و فوري از صورت خود پاک کنيد.

از بين بردن موهاي زائد پشت لب با زردچوبه و شير

اولين راهکاري که به شما توصيه مي‌کنيم ترکيبي از شير و زردچوبه است. زردچوبه فوايد زيادي دارد از پيشگيري از سرطان گرفته تا درمان افسردگي. زردچوبه نه تنها مي‌تواند پوست را کاملا پاکسازي کند بلکه ترکيب آن با شير نيز مي‌تواند رشد موهاي ناخواسته را متوقف کند. يک قاشق غذاخوري شير و پودر زردچوبه را ترکيب کنيد تا خمير مانند شود. با اين خمير به آرامي بالاي لب‌تان را با انگشت بماليد و بگذاريد خشک شود و سپس صورت خود را با آب بشوييد. چند روز پشت سر هم اين کار را تکرار کنيد تا نتيجه بگيريد.

از بين بردن موهاي زائد پشت لب با سفيده تخم مرغ و زردچوبه

سفيده تخم مرغ هم مي‌تواند همراه با زردچوبه يک راهکار طبيعي موثر براي رها شدن از موهاي اضافي صورت باشد. ضمنا اين ترکيب مي‌تواند پوست را سفت و محکم کرده و جوش‌هاي سر سفيد را برطرف کند. يک قاشق غذاخوري پودر زرچوبه را با سفيده تخم مرغ خوب مخلوط کنيد و آن را بالاي لب‌تان بماليد. اجازه دهيد تقريبا يک ساعت بماند و سپس مثل يک ماسک صورت آن را جدا کنيد. پوست‌تان را با آب گرم بشوييد. اين کار را دست کم هفته‌اي 4 بار انجام دهيد تا موهاي صورت کاملا برطرف شوند.

از بين بردن موهاي زائد پشت لب با سيب زميني و عدس

ترکيب سيب زميني و عدس هم مي‌تواند راهکار خوبي باشد. سيب زميني عاملي روشن کننده است و عدس هم با زدودن موهاي زائد رنگ پوست را روشن مي‌کند. يک عدد سيب زميني را پوست بگيريد و آن را همراه با مقداري عدس در آب جوش بريزيد. بگذاريد چند دقيقه بماند و سپس آب آن را جدا کنيد. سيب زميني و عدس را کاملا مخلوط کنيد تا خمير درست شود و آن را مستقيما روي پشت لب‌تان بگذاريد. اجازه دهيد خشک شود و سپس مانند اسکراب آن را خوب روي پوست بماليد.

از بين بردن موهاي زائد پشت لب با خربزه درختي و زردچوبه

خربزه درختي يا پاپايا، منبع شگفت انگيز عاملي فعال به نام پاپائين است که مي‌تواند رشد مو را مهار کرده و فوليکول‌هاي مو را جدا کند. ضمنا پاپايا براي افرادي که پوست حساس دارند مفيد است. اين ميوه همراه با زردچوبه ترکيب خوبي براي برداشتن موهاي زائد صورت است. نصف يک عدد پاپايا را له کنيد و يک دوم قاشق غذاخوري زردچوبه به آن اضافه کرده و خمير درست کنيد. خمير را مستقيما روي پوست، قسمتي که مو ظاهر شده بگذاريد و اجازه دهيد 15 دقيقه بماند. سپس صورت را با آب بشوييد. اين کار را چند بار انجام دهيد.

از بين بردن موهاي زائد پشت لب با ماست، زردچوبه و آرد نخود

زردچوبه همراه با ماست و آرد نخود کمک‌تان مي‌کند از شر موهاي ناخواسته‌ي صورت رها شويد. ضمنا ماست بعث مي‌شود حساسيت پوست‌تان نيز کمتر شود. دو قاشق چايخوري ماست را با دو قاشق چايخوري آرد نخود و دو قاشق چايخوري زردچوبه در کاسه‌اي ترکيب کرده و آن را مستقيما روي پوست گذاشته و اجازه دهيد 15 دقيقه بماند تا خشک شود. سپس صورت را با آب سرد بشوييد.

از بين بردن موهاي زائد پشت لب با ماست و آرد برنج

ماست در ترکيب با آرد برنج نيز کمک مي‌کند موهاي زائد صورت را برداريد. يک چهارم قاشق چايخوري ماست را با يک دوم قاشق چايخوري آرد برنج ترکيب کنيد تا خمير مانند شود و آن را به پشت لب‌تان بزنيد و اجازه دهيد خشک شود. سپس با نوک انگشت آن را روي صورت بماليد و با آب تميز آبکشي کنيد. اين راهکار را دست کم 2 بار در هفته انجام دهيد.

از بين بردن موهاي زائد پشت لب با موز و جو دوسر

ماسک موز و جو دوسر مي‌تواند اسکراب موثري براي زدودن موهاي زائد صورت باشد. يک عدد موز رسيده را با يک تا دو قاشق چايخوري جو دوسر ترکيب کنيد. خمير حاصل را با حرکات دوراني به پوست بماليد و 15 دقيقه ماساژ بدهيد و سپس با آب بشوييد. اين کار را هفته‌اي دو بار انجام دهيد.

از بين بردن موهاي زائد پشت لب با چاي بابونه و شکر

بابونه نه تنها فوايد زيادي براي سلامتي دارد بلکه به عنوان عاملي موثر در مراقبت و زيبايي پوست عمل مي‌کند. پودر بابونه را در آب جوش بريزيد و صبر کنيد تا دم بکشد. دو فنجان شکر قهوه‌اي را در يک دوم فنجان چاي بابونه بريزيد و کاملا مخلوط کنيد. مخلوط حاصل را بجوشانيد و بگذاريد خنک شود. سپس آن را روي پوست بماليد. بگذاريد کمي بماند و سپس مانند اسکراب روي پوست بکشيد. صورت را با آب سرد بشوييد.

از بين بردن موهاي زائد پشت لب با شکر

شکر هم مي‌تواند رشد موهاي ناخواسته را مهار کند. چند قاشق چايخوري شکر را در يک قابلمه بريزيد و يک دقيقه حرارت دهيد. کمي آبليموي تازه به آن اضافه کرده و حرارت دهيد تا مايع غليظي درست شود. وقتي سرد شد آن را به پشت لب‌تان بزنيد. با يک تکه پارچه روي آن را بپوشانيد و با حرکات دوراني چند دقيقه ماساژ دهيد و فورا در جهت عکس رويش موها آن را بکشيد.

از بين بردن موهاي زائد پشت لب با ليموترش، زردچوبه و آب خيار

راهکار بعدي ترکيب زردچوبه، ليموترش و آب خيار است. ليموترش تاثيرات روشن کنندگي روي پوست داشته و زردچوبه هم موهاي زائد را برطرف کرده و حفره‌هاي پوست را مي‌بندد. ضمنا آب خيار خاصيت خنک کنندگي داشته و پوست را آرام مي‌کند. آبليمو و زردچوبه را با هم ترکيب کنيد و آن را 10 تا 15 دقيقه روي صورت گذاشته و با آب بشوييد. سپس آب خيار را هم 5 تا 10 دقيقه روي صورت بگذاريد. اين کار را هفته‌اي دو بار انجام دهيد.

از بين بردن موهاي زائد پشت لب با پاپايا و شير تازه

پاپايا و شير تازه راهکار بعدي براي برطرف کردن موهاي زائد هستند. پاپايا علاوه بر اينکه موها را بي‌رنگ مي‌کند و پوست را تغذيه مي‌کند، ترکيب آن با شير نيز مي‌تواند موهاي صورت را بزدايد. پاپايا را قبل از ترکيب با شير آسياب کنيد و آن را روي پوست بماليد و 20 تا 25 دقيقه به آرامي ماساژ بدهيد. اين کار را هفته‌اي سه بار انجام دهيد تا موهاي ناخواسته کاملا برطرف شوند.

از بين بردن موهاي زائد پشت لب با آرد لوبيا سبز

در مقايسه با ساير راهکارهاي برطرف کردن موهاي زائد صورت، آرد لوبيا سبز به زمان طولاني‌تري براي اثر گذاشتن نياز دارد اما اثر آن بيشتر باقي مي‌ماند و براي پوست هم خطري ندارد. آرد لوبيا سبز را با آب گرم يا با پودر زردچوبه ترکيب کنيد و ان را 20 تا 25 دقيقه روي پوست‌تان بگذاريد و اجازه دهيد خشک شود. سپس با يک دستمال مرطوب آن را از روي پوست پاک کرده و با آب سرد آبکشي کنيد. اين راهکار را دست کم سه بار در هفته انجام دهيد تا نتيجه بگيريد.

از بين بردن موهاي زائد پشت لب با آبليمو و نشاسته ذرت

مي‌توانيد با آبليمو و نشاسته ذرت يک ماسک طبيعي درست کنيد. اين ماسک يکي از موثرترين راههاي برطرف کردن موهاي زائد است. 10 ميلي گرم آبليمو، 30 گرم نشاسته ذرت و 150 ميلي گرم آب تميز را با هم ترکيب کنيد و آن را مستقيما روي صورت بگذاريد و اجازه دهيد 15 دقيقه بماند. سپس با دست آن را روي پوست بماليد و با آب بشوييد.

از بين بردن موهاي زائد پشت لب با ماسک پوست ليمو و پرتقال

از پوست پرتقال و ليمو در بسياري از محصولات زيبايي استفاده مي‌شود. عصاره‌ي پوست اين ميوه‌ها مي‌تواند به طور طبيعي موها را بي‌رنگ کرده و در عرض چند روز محوشان کند. يک قاشق چايخوري پودر پوست پرتقال خشک شده، يک تا دو قاشق چايخوري روغن زيتون، يک قاشق چايخوري بادام آرد شده، يک قاشق چايخوري پودر پوست ليموي خشک شده، يک قاشق چايخوري جو دوسر و يک قاشق چايخوري گلاب را با هم ترکيب کنيد. خمير به دست آمده را 5 تا 7 دقيقه روي صورت بگذاريد. سپس با حرکات دوراني 5 تا 10 دقيقه ماساژ بدهيد و صورت را بشوييد. اين کار را دست کم هفته‌اي دو بار انجام دهيد.

از بين بردن موهاي زائد پشت لب با اسطوخودوس و روغن درخت چاي

موي زائد مي‌تواند يکي از علائم هيرسوتيسم يا پُرمويي در زنان باشد. راه حل درمان پُرمويي که مطالعات زيادي نيز آن را تائيد کرده‌اند، عصاره‌ي روغني با خاصيت آنتي اندروژنيک است. اسطوخودوس و روغن درخت چاي مي‌توانند رشد موهاي ناخواسته را کاهش بدهند. يک قاشق چايخوري روغن اسطوخودوس و 4 تا 6 قطره روغن درخت چاي را با هم مخلوط کنيد و با يک پنبه توپي آن را به پوست‌تان بزنيد و چند ساعت صبر کنيد. اين کار را روزي يک تا دو بار و به مدت 3 ماه انجام دهيد تا نتيجه بگيريد.
هشدار: اين دو عصاره بسيار قوي هستند و مي‌توانند عوارضي داشته باشند، بنابراين قبل از اينکه آن را مستقيما به پوست صورت‌تان بزنيد، روي دست‌تان امتحان کنيد. اگر علائمي نديد مي‌توانيد از آن استفاده کنيد.

از بين بردن موهاي زائد پشت لب با تخم مرغ

يک راهکار مفيد ديگر تخم مرغ است. ضمنا تخم مرغ مي‌تواند تمام آلودگي‌ها را از روي پوست‌تان پاک کرده و آن را نرم و شاداب کند. سفيده‌ي يک تخم مرغ را با مقداري آرد ذرت و شکر خوب ترکيب کنيد تا خميري چسبناک درست شود. آن را به پشت لب‌هاي‌تان بزنيد و بعد از 30 دقيقه ماسک را برداريد.

از بين بردن موهاي زائد پشت لب با شنبليله

شنبليله هم گياهي است که به خوبي مي‌تواند موهاي ناخواسته را از روي پوست‌تان بردارد. تخم شنبليله را شب بخيسانيد و روز بعد بخوريد. يا اينکه دو قاشق چايخوري تخم شنبليله راپودر کرده و با آب ترکيب کرده خمير درست کنيد و آن را به پوست‌تان بزنيد و صبر کنيد تا خشک شود. با يک تکه پارچه خشک و نرم به آرامي صورت را تميز کرده و بشوييد.

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : از بين بردن موي زائد با ترکيب خانگي شماره 2!!

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : صورتم را بند بيندازم يا شيو کنم؟!

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : موهاي زائدم با حجامت از بين مي رود يا نه؟


منبع : زندگي ايده آل



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

مدل مويي مناسب براي شما که جلوي موهايتان کم پشت و خاليست!!

چگونه تيرگي لب هايمان را از بين ببريم؟

با تخم مرغ به راحتي لاغر شويد

2 روزه بدن تان را سم زدايي کنيد

پلينگ يا پاکسازي پوست در منزل

چگونه چشم هاي زيبا و جذابي داشته باشيم؟

چه کنيم تا کمر باريک و خوش اندام شويم!

هنگام اتو کشيدن مو بايد خشک، خيس يا نمناک باشه ؟

چربي سوزي و کاهش وزن بعد از نوروز با چند پيشنهاد ساده و آسان!

چگونه در خانه خودمان خوش اندام شويم ؟

رژيم غذايي سنگ شکن براي مبتلايان به سنگ کليه

شما که پوستي مختلط داريد بدانيد!

چگونه بعد از 30 سالگي جوان بمانيم؟

چطور ميتونم موهاي بلندم را خودم رنگ کنم ؟!

با اين غذاها به جنگ خواب آلودگي برويد

6 ماده غذايي ممنوعه قبل از خواب!!

سم زدايي بدن با چند پيشنهاد ساده!!

شامپو رنگ مو، معايب و مزاياي آن از زبان متخصص پوست و مو

طراحي ناخن با رنگ قرمز، جديدترين مدل طراحي ناخن براي بهار امسال

تشخيص روغن سالم از روغن ناسالم با چند روش کاربردي

کاهش ريزش مو با 5 روش طبيعي

بدترين عادت هاي غذايي ايرانيان که مريض شان مي کند!!

مدل مو جمع اي که مي توانيد 5 دقيقه اي درست کنيد + آموزش تصويري

صاف کردن مو بدون اتوي مو با 4 ترکيب طبيعي!!

کاهش روند پيري با 10 روش طبيعي

مدل طراحي ناخن براي فروردين 97

بهترين آرايش صورت در اسکار 2019 براي چه سلبريتي هايي بود؟

پوست تان را براي فصل بهار آماده کنيد، 3 نکته مهم که خانمها بايد بدانند

فوايد نوشيدن آب گرم در اول صبح، چرا بايد صبح ناشتا آب گرم بخوريم؟

ماسک ضد جوش خانگي را با اين دستورات درست کنيد

کوچک کردن شکم در 15 روز با 10 توصيه ساده

ورزش هاي چربي سوز مخصوص افراد مبتدي

سيب و دارچين براي لاغري، يک ترکيب چربي سوز عالي

افزايش رشد مژه با 4 روش طبيعي و موثر

بهترين رنگ براي پوشش موهاي سفيد کدام است؟

7 نوشيدني چربي سوز عالي براي کاهش وزن

جلوگيري از چاقي در نوروز با چند پيشنهاد ساده!!

13 ماده خوراکي براي داشتن شکمي تخت

كدام حالت دهنده مو بهتر است؟

بهترين مدل آرايش در مراسم اسکار از 1948 تا 2015

يک راه ساده براي لاغر کردن شکم

5 راهکار موثر و سريع براي لاغري

با خيار و آلوئه ورا يک ماسک ضد چروک درست کنيد

چگونه تن نارنجي موهاي رنگ شده را از بين ببريم؟

امگا3 را هم بخوريد هم به پوستتان بزنيد!!

چگونه لاک ناخن مان را سريع خشک کنيم؟

رنگهاي فانتزي چه مدت زمان بر روي موها دوام مي آورند ؟

براي لاغر شدن چگونه اشتهاي مان را کم کنيم؟

10 راه براي داشتن پوستي براق و خيره کننده!!

اگر معده تان ترش مي کند اينها را بخوريد