آخرین اخبار

روش هايي جالب براي لذت بردن از ترافيک شادکامي و موفقيت

روش هايي جالب براي لذت بردن از ترافيک

  بزرگنمايي:

چه خبر -

زماني که آدم‌ها تصميم گرفتند به جاي راه‌هاي مال‌رو، خيابان داشته باشند و به جاي صداي تاخت کالسکه‌هاي سواري صداي بوق ماشين‌ها را بشنوند خيلي‌ها به اين فکر مي‌کردند که با خداحافظي از زندگي سنتي و سلام به زندگي مدرن مي‌شود در ازاي دود خوردن و از دست دادن هواي پاک، سرعت به دست آورد و از اتلاف وقت جلوگيري کرد؛ اما کسي فکرش را هم نمي‌کرد پشت همه اين گز کردن سريع مسيرها و خيابان‌هاي شهري پديده‌اي باشد به نام «ترافيک»، چيزي که به واسطه افزايش روز به روز ماشين‌ها از آن به عنوان معضل شهرهاي بزرگ و توسعه‌يافته ياد مي‌کنند. تا جايي که به تازگي در جديدترين گزارش‌هاي جهاني اعلام شد که اخيراً بر اساس آمار سال 2017 رانندگان سالانه بيش از 100 ساعت را پشت ترافيک مي‌گذرانند. 100 ساعت در سال که طي شبانه‌روز به جاي اتلاف شدن در ترافيک مي‌تواند جاي خودش را به کارها لذت‌بخش تر و مفيدتري بدهد.

چگونه از ترافيک لذت ببريد؟در ترافيک با تلفن حرف بزنيد

بايد اهل کلانشهر باشيد تا طعم ترافيک سنگين و چند ساعته را چشيده باشيد. ترافيک‌هاي کندي که براي چند متر جلو رفتن بايد دقيقه‌هاي زيادي را چشم انتظار باشيد و به سپر عقب ماشين جلويي خيره بمانيد؛ اما يکي از کارهايي که در اين راستا مي‌شود جهت گذران راحت‌تر زمان انجام داد و کمتر حرص خورد چک کردن و جواب دادن پيام‌ها و تماس‌هاي افرادي است که طي روز به هر بهانه‌اي از پاسخ دادن به آن‌ها منصرف شده‌ايد يا مدت‌ها از آن‌ها خبري نداريد. فقط به اين نکته توجه داشته باشيد که به محض روان شدن و حرکت کردن به صحبت‌هاي تلفني پايان دهيد چون در غير اين صورت ممکن است به خاطر تخلف رانندگي با جريمه پليس رو به رو شويد.

در ترافيک، در کتاب‌خواني جلو بيفتيد

اگر جزو آن دسته از آدم‌هايي هستيد که اهل مطالعه‌ايد و دوست داريد يک تنه آمار سرانه کتاب‌خواني بين ايراني‌ها را ارتقا دهيد. کتاب خواندن در ترافيک‌هاي سنگين و طاقت فرسا مي‌تواند يکي از گزينه‌هاي مناسب براي گذران وقت باشد. موضوعي که باعث مي‌شود نه تنها از تلف شدن وقتتان غمگين نباشيد بلکه کمک مي‌کند به واسطه چند صفحه اي که پشت ترافيک ماشين‌ها خوانده‌ايد احساس خوشايندي داشته باشيد؛ علي‌الخصوص که طي روز حجم کارهاي مختلف يا معاشرت با آدم‌ها اين اجازه را به شما ندهد.
براي همين مي‌توان گفت که خلوت ترافيک‌هاي چند ساعته مي‌تواند فرصت مناسبي براي ورق زدن رمان‌ها و کتاب‌هاي مدنظرتان باشد. اين را هم فراموش نکنيد که با توجه به رفت‌وآمدهاي خياباني دنياي شهري، کتاب‌هاي ديجيتال به مراتب مي‌توانند گزينه بهتري از نمونه‌هاي کاغذي‌اش باشند چون فارغ از بحث صرفه‌جويي کاغذ، سبکي و دسترسي آن در موبايل‌ها کتاب خواندن را بيشتر از قبل آسان مي‌کند.

در ترافيک، فيلم ببينيد

اگر پشت ترافيک مانده‌ايد و راننده نيستيد يا حتي جزو کساني تلقي نمي‌شويد که براي فيلم و سريال ديدنشان خيلي سلسله مراتب و آداب خاصي در نظر مي‌گيرند، اين مورد مي‌تواند يکي از دل‌چسب‌ترين گزينه‌ها باشد، پس حتماً به تماشاي فيلم روي مانيتورهاي خود ماشين يا روي تبلت و حتي صفحه موبايل فکر کنيد، هر چند اين مدل ديدن شايد به اندازه تماشا روي صفحه بزرگ تلويزيون خانه لذت‌بخش نباشد.

در ترافيک، جدول حل کنيد

از قديم الايام يکي از سرگرمي‌هايي که از جانب بزرگترها براي اوقات فراغت پيشنهاد مي‌شد حل جدول بود. جدول‌هايي که يا در صفحات روزنامه‌ها جا خوش کرده بودند يا در مجله‌هاي مخصوص ؛ چون اين کار هم يک جور ورزش ذهني به حساب مي‌آمد هم به بالا رفتن اطلاعات عمومي کمک مي‌کرد. براي همين مي‌شود گفت يکي از گزينه‌هاي خوب براي سرکردن ترافيک مي‌تواند همين جدول حل کردن باشد.جدولي که الآن نه فقط در مطبوعات که حتي در اپليکيشن هاي موبايلي هم يافت مي‌شود.

پادکست‌ها را جدي بگيريد

راديو و موسيقي گوش کردن يکي از کارهاي پاي ثابتي است که همه آدم‌ها حين ماشين‌سواري و رانندگي به آن فکر مي‌کنند. از همين رو مي‌شود گفت که آپشن شنيدني‌ها در ماشين مي‌تواند خيلي گسترده‌تر از راديو يا موزيک گوش دادن صرف باشد. براي همين بد نيست موقع گرفتار شدن در ساعات پرترافيک شهر به شنيدن پادکست‌هاي مختلف هم‌فکر کنيد از گوش دادن کتاب‌هاي صوتي گرفته تا سخنراني‌هاي واعظان و اساتيد گوناگون.

زبان تمرين کنيد

شايد باور نکنيد که خيلي از آدم‌هايي که به زبان ديگري غير از زبان مادري‌شان آشنايي يا تسلط دارند بخش چشم گيري از يادگيري هايشان را به همين خرده زمان‌هاي پيش پا افتاده مثل ايستادن در نوبت صف نان مديون‌اند. چون از همين زمان‌هاي تکه تکه و پيش پا افتاده مي‌شود براي يادگيري چند لغت ساده استفاده کرد يا حتي در ترافيک‌هاي طولاني مدت علاوه بر يادگيري لغت مي‌شود از فايل هاي صوتي آموزش زبان استفاده کرد.

به فکرتان استراحت دهيد

يکي از موارد ديگري که در اين شرايط به انجام دادنش توصيه شده است استراحت و آزاد کردن ذهنتان در زمان‌هاي توقف ماشين است.هر چيزي که بنا به تجربه خودتان مي‌تواند براي شما آرامش‌بخش تلقي شود و حالتان را براي ادامه روز بهتر کند مثل خواندن و زمزمه يک ذکر يا يک دعاي خاص.


منبع : mehrnews.com



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

5 توصيه براي جذاب شدن در 3 دقيقه

عادت هاي بدي که شادي شما را به تاراج مي برد!!

تقويت اعتماد به نفس با چند تغيير ساده!!

5 فرد موفقي که بعد از اخراج شان موفق شدند!!

مديتيشن را چگونه در خانه تمرين کنيم؟

بگوييد چگونه مي خنديد تا شخصيت تان را به شما بگوييم!!

11 قانون اصلي فنگ شويي براي جذب عشق و پول

دوست خوب و واقعي چه ويژگي هايي بايد داشته باشد؟

آداب هديه دادن گل را بياموزيد

استفاده از كلمات قدرتمند – 101 كلمه ي قدرتمند

شخص دروغگو را با اين 8 مورد شناسايي کنيد

استرس شب امتحان را با اين روشها از بين ببريد

زبان بدن فروشنده حرفه اي چگونه است؟

کاهش استرس و اضطراب با چند روش خوراکي

اصول زبان بدن براي تشخيص کلاهبرداران در ازدواج

زندگينامه مريم ميرزاخاني، نابغه ايراني رياضي در جهان

مي خواهم شاد باشم و شاد زندگي کنم!!

مريم ميرزاخاني در ليست 5 زن نخبه رياضي دنيا

مادلين وسترهات، دستيار 26 ساله ترامپ چقدر درآمد دارد؟

5 اصل روانشناسي براي يک زندگي راحت

انسان هاي سمي اطرافتان را با اين روشها از زندگي تان دور کنيد

10 عادتي که براي شاد بودن بايد ترک شان کنيد!!

چگونه در مقابل خواسته هاي ديگران نه بگوييم؟

راه هاي کنترل خشم، چگونه خشم را کنترل کنيم؟

اين نشانه ها مي گويد بايد به دوستي تان پايان دهيد!!

در جمعه هاي دلگير چگونه حال مان را خوب کنيم؟

با همسر بهاره رهنما بيشتر آشنا شويد

دوست واقعي شما اين نشانه ها را دارد!!

اين 3 خصوصيت را هرگز نبايد داشته باشيد!!

فقط سه گام تا داشتن احساس خوشبختي فاصله داريد!

زبان بدن و 10 نکته که بايد بدانيد

روشهاي عالي براي مقابله با احساسات منفي

تحليل زبان بدن مسي و رونالدو در مراسم بهترينهاي سال فوتبال 2017

چرا ما ايراني ها عادت به عذرخواهي نداريم؟؟؟

اعتياد به تلفن همراه و دنياي مجازي را چگونه از بين ببريم؟

چگونه به کسي که قصد خودکشي دارد کمک کنيم؟/به بهانه خودکشي هاي اخير

گفتن اين جملات پس از 40 سالگي، ممنوع!

با غم و اضطراب بعد از زلزله چه کنيم؟

چگونه دقيقه نودي نباشيم؟!!

هنگام وقوع زلزله بهترين کار چيست؟

زبان بدن چيست و 12 نکته که در مورد آن بايد بدانيد

چگونه مانند آهنربا ديگران را جذب کنيم؟

تحليل جالب زبان بدن کي روش بعد از قرار گرفتن ايران در گروه مرگ

تاثير باورنکردني اسم افراد بر سرنوشت و وضعيت روحي آنها

روشهاي شاد بودن در زندگي هاي سخت امروزي!!

نکته هايي براي سحر خيزي در صبحهاي سرد زمستان

مردي 40 ساله ام و بيشتر فکرم مشغول زنان است؟

مثبت انديشي با 7 روش ساده

تست روانشناسي : چقدر اعتماد به نفس داريد؟

5 جمله اي که هرگز نبايد به خودتان بگوييد