آخرین اخبار

اين مدل همسران ايام عيد را تلخ مي کنند!! روابط عاطفي

اين مدل همسران ايام عيد را تلخ مي کنند!!

  بزرگنمايي:

چه خبر - مرد گوشه گير، زن معاشرتي، يکياز مشکلات زوجين در ايان عيد

در يک رابطه زناشويي ممکن است زن گوشه گير و مرد معاشرتي باشد و يا بالعکس اما به هر ترتيب در چنين رابطه اي آن طرفي که اهل معاشرت و رفت و امد است شرايط برايش به مراتب سخت تر خواهد بود چرا که از طرفي تمايل دارد که با همسرش به مهماني و تفريح برود و چون همسرش دچار شخصيت گوشه گير و منزوي است يا مجبور است تنهايي همه جا برود و يا به کل قيد تفريحات اجتماعي را بزند که در هر صورت چنين شرايطي برايش آزار دهنده است اما راهکار براي حل اختلافات اين زوجين چيست ؟ ريشه انزواگري در افراد گوشه گير چيست؟نحوه بخورد اين زوجين با يکديگر چگونه بايد باشد ؟
ما براي بررسي کارشناسانه ي اين مسئله با سرکار خانم "ويدا فلاح روانشناس و مدرس مهارت هاي زندگي" گفتگويي را انجام داديم.

با يکديگر گفتگو کنيد

سرکار خانم فلاح روانشناس و مدرس در زمينه اختلاف زوجين در اين مسئله مي گويند: تصور کنيد در يک رابطه، آقا اهل رفت و امد و معاشرت نيست اما خانم رفت و امد را دوست دارد لذا اين دو نفر بايکديگر موافق نيستند اما بايد بدانيم که اولين فاکتور يک خانواده ي سالم اين است که آدم ها راجع به تفاوت ها و علائق متفاوتي که نسبت به يکديگر دارند با هم گفتگو کنند.بنابراين اين دو نفربايد در موقعيتي که از هم خواستي ندارند، زماني که وقت بيرون رفتن نيست و اصلا به مهماني دعوت نشدند ، وقت بگذارند و با يکديگر صحبت کنند که البته گفتگو کردن هم بايد در شرايطي باشد که هيچ کدام از طرفين قصد سرزنش کردن، تحميل عقايد، مقايسه کردن و تحقير کردن يکديگر را نداشته باشند چرا که اگر در گفتگو، کنترل گري پيش بياييد طرف مقابل مقاومتش بالا مي رود و مي خواهد آن وضعيت را ادامه دهد.

ريشه انزوا گري ها کجاست؟

ايشان مي فرمايند : نکته ي مهم اين است که دو نفر بايد اوقات خوشي را در کنار هم سپري کنند که از کنار هم بودن و تنها بودن لذت ببرند به طوري که به فرض آقا که تنها بودن با همسرش را کافي ميداند احساس کند که اين تنها بودن از طرف همسرش مورد احترام است و همسرش حالت طلبکارانه در اين فضا قرار نمي گيرد که در اين صورت آقا دلش مي خواهد که اين رفتار همسرش را جبران کند يعني حتي اگر اهل معاشرت نيست اما يک جاهايي بخاطر همسرش اين کار را مي کند و سعي مي کند در جمع قرار بگيرد اما بايد بدانيم که مسئله به اين سادگي ها هم نيست چرا که گاهي درک طرفين از يکديگر بسيار پايين است و گاهي اين انزوا گري ها ريشه دار است. ممکن است ريشه ي انزواگري اضطراب هايي باشد که فرد در جمع به سراغش مي آيد و وقتي در جمع حاضر مي شوند مدام ترس از مورد قضاوت قرار گرفتن را دارند يا بدبيني هايي دارند و يا باورهايي از گذشته به آنها وارد شده که اين افراد را در جمع معذب مي کند مثلا اينکه اين افراد دوست ندارند در جمع حاضر شوند شايد به اين علت است که در دوران نوجواني وقتي در جمعي قرار گرفتن مورد تمسخر واقع شدند و اين باعث شده است که کمتر در جمع قرار بگيرند و در واقع " دلا خو کن به تنهايي که از تن ها بلا خيزد" مي شود شعار اين افراد.
متاسفانه اين افراد هنگام ازدواج به اين تفاوت ها براي انتخاب همسرآينده شان دقت نمي کنند و همسري را انتخاب مي کنند که از نظر تفريحات اجتماعي و نوع معاشرت کاملا با خودشان متفاوت است که اين مسئله مي‌تواند مشکل آفرين باشد که البته همانطور که گفتيم بايد وقت بگذارند و گفتگو کنند.

اندر مشکلات معاشرتي بودن!

در صورتي که انزوا گري طرف مقابلتان ريشه دار نبود ممکن است عوامل ديگري باعث معاشرتي نبودن همسرتان شده باشد . فلاح به برخي ديگر از عوامل منزوي بودن و گوشه گيري اشاره کرد و ياد آور شد : برخي از افراد منزوي و گوشه گير معتقدند با مردم رفت و امد کردن مشکلات زيادي دارد چرا که اگر مهماني بروي بايد مهماني بدهي، اگر هديه اي به شما بدهند بايد برايشان هديه بخري و... بنابراين بايد هزينه کرد حالا تصور کنيد مردي در امدش پايين است ياصرفه جو بزرگ شده است، در اين صورت سعي اينکه يک فردي تمايلي به رفت و امد ندارد.
گاهي دليل معاشرت نکردن ها مي تواند ناشي از چشم و هم چشمي ، مقايسه کردن با ديگران و تحت تاثير قرار گرفتن از زندگي ديگران باشد اين باعث مي شود که يکسري رفتارهاري هيجاني (مثلا از طرف خانم) باعث شود که پيامدهاي بلند مدت قاطعانه اي در همسرش به وجود بياييد . به عنوان مثال يک زماني مردي به هيچ عنوان تمايلي به رفت و امد ندارد چرا که همسرش به شدت تحت تاثير ظواهر ديگران قرار مي گيرد و با هر رفت و امدي مي خواهد خودش را با ديگران مقايسه کند که فلاني ماشينش را عوض کرد چرا ما نکنيم، فلاني دارند مي روند مسافرت چرا ما نميرويم و ... بعد اين آقا که مي بيند همسرش خيلي مقايسه مي کند و خيلي چشم و هم چشمي دارد و به سادگي تحت تاثير زندگي مردم قرار ميگيرد آنوقت ترجيح مي دهد که با کسي رفت و امد نکند.
بنابراين اينکه يک فردي تمايلي به رفت و امد ندارد چند گانه است که البته اين با گفت و گو حل مي شود و با بيان مشکلات و علت هاي منزوي گري دو نفر تو جيه مي شوند که در دورنيات طرف مقابل چه چيزي است .
فلاح افزود: گاهي اين اختلافات بين زن و مرد شدت پيدا مي کند بنا به اين دليل که هر دو شديدا اصرار دارند که فرد مقابل را تغيير دهند بدون اينکه درک کنند که طرف مقابلشان از چه زاويه اي به موضوع نگاه مي کند و من بايد چه تغييراتي بکنم! متاسفانه چون اين دقت نظر اتفاق نمي افتد اين دو نفر مدام در اين گفت ها آزرده و آزرده تر مي شوند و از رسيدن به تفاهم دور مي شوند پس با توجه به نزديک شدن ايام عيد به جاي آنکه اوقات و روزهاي خوب باهم بودن را تلخ کنيم ياد بگيريم که چگونه باهم گفت‌و‌گو کنيم که البته اين مسئله نياز به مهارت و يادگيري و اموزش دارد تا به تدريج مهارت گفت و گو کردن را کسب کنيم...


منبع : tebyan.net



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

همسران جوان بخوانند : همه چيز درباره رابطه جنسي

چگونه ميل جنسي مان را زياد کنيم؟

بعد از دعوا با همسرتان اين کارها را نکنيد!!

فرزند مسئوليت پذير مي خواهيد؟ اين 6 گام به شما کمک مي کند

رابطه با خانواده همسر، چگونه رابطه بهتري داشته باشيم؟

اولين قرار ملاقات عاشقانه تان اگر اين نشانه ها را دارد، ترکش کنيد!!

آنچه که زنان آرزو دارند مردان درباره آنها بدانند

وقتي شوهرتان با شما قهر مي‌کند چگونه رفتار کنيد؟

10 نکته مهم در زندگي زناشويي که هر زن و مردي بايد بداند

برقراري روابط عاشقانه با مردان متاهل!!

نقش‌ مادران در كاهش‌ عوارض بلوغ دختران

چطور بعد از يک دعوا دوباره آشتي کنيم؟

با چهار سياست زنانه مردان را حرف شنو کنيد

خيانت همسرتان را با اين نشانه ها متوجه شويد!!

8 مرد خطرناک براي ازدواج!!

احترام در رابطه زناشويي چگونه ايجاد مي شود؟ حتما زوج ها بخوانند

11 رازي که بايد از همسرتان پنهان کنيد!!

شکوفا کردن خلاقيت کودک با چند پيشنهاد ساده

4 ترفند زنانه براي عاشق کردن همسر!!

رفتارهاي مردانه اي که زنان از آنها بيزارند، آقايان بخوانند!!

رابطه جنسي لذت بخش با ترک 12 اشتباه ساده!!

متاهلم اما علاقه مند به دوستي با زنان ديگر هستم!!

10 نکته که به شما مي گويد براي ازدواج آماده ايد!!

زندگي زناشويي تان را با اين ترفندها نجات دهيد!

نحوه صحيح رفتار با شوهر، فقط خانم ها بخوانند!!

5 قانون تربيت کودک که بايد از ژاپني ها بياموزيم!

رموزي ناياب از ازدواج که همه بايد بدانند!!

11 کار غلطي که نبايد جلوي فرزندتان انجام دهيد!!

10 راه براي حرف شنو کردن کودکان

قوانيني که براي حفاظت از کودک بايد به او بگوييد، از قانون لباس زير تا ...

5 توصيه براي مشورت با فرزند قبل از سن بلوغ!!

بلوغ زودرس در دختران، چگونه جلوي آرايش کردن دختران خردسال را بگيريم؟

9 نشانه که مي گويد براي ازدواج آماده ايد!!

بعد از شکست عشقي اين کارها را هرگز نکنيد!!

براي داشتن يک رابطه طولاني مدت اين مقاله را بخوانيد!!

در اولين قرار ملاقات عاشقانه تان اين سوالات را نپرسيد!

منظور مرد علاقه تان از گفتن اين جملات چيست؟

پسر مورد علاقه تان را اينگونه عاشق کنيد!!

ازدواج با اين دلايل ممنوع!!

اگر جوابتان به اين سوالات مثبت است، با اين مرد ازدواج نکنيد!!

دعواي شما با همسرتان اين فوايد جالب را دارد!!

فکر مي کنم همسرم در اينستاگرام به من خيانت مي کند!!

اين 10 جمله را هرگز به مادرشوهرتان نگوييد!!

حل اختلافات زن و شوهري با 6 کليد اصلي

سوالات جنسي که پاسخ شان را بايد بدانيد!

6 راز دوام ازدواج والدين تان که بايد بدانيد!!

متاهلان و کارهاي ممنوعه اي در اينستاگرام!!

عشق واقعي بين زن و مرد 20 نشانه اصلي دارد!!

حرف هاي جالب همسر يک هنرمند مشهور از دلايلي که زندگي مشترکش را تباه کرد!!

چگونه پسري که عاشق اش بودم را بعد از ازدواج فراموش کنم؟