آخرین اخبار

راه هايي ساده براي ايجاد تغييراتي بزرگ در سال جديد شادکامي و موفقيت

راه هايي ساده براي ايجاد تغييراتي بزرگ در سال جديد

  بزرگنمايي:

چه خبر - چگونه در سال جديد تغييرات بزرگي در زندگي مان ايجاد کنيم؟

گوهريسنا انزاني با اشاره به فرارسيدن فصل بهار و آغاز سال نو اظهار کرد :‌ چند روزي است که بهار آمده و احتمالا همه ما خانه‌تکاني نوروزي را هم انجام داده‌ايم اما کاش در کنار هياهوي تکراري هر سال روحمان را هم بتکانيم، ته مانده کينه‌ها و حسرتها را دور بريزيم تا آماده شکوفه دادن شويم.
وي با بيان اينکه مي‌توان در سال جديد با تغيير افکار و مثبت انديشي حس رهايي، امنيت، آرامش و اميدواري را به خودمان هديه دهيم، گفت :‌ با اين اقدامات از اضطراب، افسردگي، نگراني، ترس، خشم و ... رها خواهيم شد.
اين روانشناس با تاکيد بر اينکه نبايد فراموش کنيم که هر روز هديه‌اي بي نظير از طرف خداوند است، گفت: هيچ کس مسئول افکار، احساسات و رفتارهاي ما نيست، هرچه برايمان پيش مي‌آيد محصول تفکرات ماست و فقط خودمان مسئول شادي و آرامش خود هستيم. افراد موفق، باهوش تر و نابغه تر نيستند بلکه عادت‌هاي آن هاست که باعث مي شوند هوشيارتر، شايسته‌تر و داراي شادي بيشتري باشند.
انزاني با بيان اينکه خوشبختي هر فرد از درون او شکل مي گيرد، افزود:‌ در حقيقت هيچ کس نمي‌تواند فردي را خوشبخت يا بدبخت کند، شادزيستن براي سلامت قلب و کاهش اضطراب ، استرس و افسردگي مفيد است و ما هرچه حس کنيم روي زندگي خود کنترل بيشتري داريم و روي مراقبت از جسم و روح خود سرمايه گذاري کنيم نتايج بهتري خواهيم گرفت.
وي ادامه داد: افکار منفي و اضطراب ها مثل پرنده هايي هستند که بالاي سر ما پرواز مي کنند و ما نمي توانيم جلوي پرواز آن ها را بگيريم اما مي توانيم از نشستن و آشيانه کردن آن ها روي سرمان جلوگيري کنيم . دليل تمام استرس ها ، اضطراب ها و افسردگي ها ناديده گرفتن خودمان است.
انزاني با بيان اينکه افکار منفي و احساسات منفي مي توانند باعث بيماري هاي شديد جسماني شوند، اظهار کرد : هيچ کسي در طي يک روز نمي تواند تغيير کند کافي است تصميم بگيريم در سال جديد با انجام يکسري اقدامات ساده و کاربردي بيشتر به خودمان توجه کنيم و کنترل فکر، حس و رفتار خود را در دست بگيريم.
اين روانشناس با تاکيد بر اينکه بايد هر روز به موهبت­هايي که داريم دقت کنيم و در دفتري تمام موهبت هايمان را يادداشت کنيم، گفت: لباس هاي رنگي و شاد بپوشيم، زماني از روز را به دعا خواندن اختصاص دهيم؛ هر روز صبح خودمان را با صبحانه اي که دوست داريم آغاز کنيم و زماني در طي روز و شب به مطالعه کتاب دلخواه خود حتي به اندازه يک صفحه اختصاص دهيم.
وي ادامه داد:‌بايد سعي کنيم در طي روز از چيزهاي ساده و کوچک لذت ببريم، بي نظمي و آشفتگي را از خانه ، ماشين ، ميزکار و ... دور کنيم، با افراد شاد و هدفمند معاشرت کنيم و از بودن کنار افرادي که جملات منفي استفاده مي کنند و بي هدف زندگي مي کنند خودداري کنيم .
انزاني با بيان اينکه بهتر است گاهي براي انجام کارهايمان از نزديکان خود کمک بگيريم، گفت: بايد عوامل استرس زا در زندگي خود را پيدا کنيم و راه کنترل آن ها را بياموزيم. هر روز ايده هاي جديد و خلاقانه براي تغيير سبک زندگي خود بسازيم و به يکي از آن ها عمل کنيم.
اين روانشناس اضافه کرد: آموزش مهارت جديدي که سال هاست به آن فکر مي کنيم و دوست داريم ياد بگيريم را شروع کنيم. مغز خود را با محرک هاي بويايي، بينايي، لامسه، شنوايي و چشايي خوشايند تحريک کنيم و از افکار و احساسات دروني مان براي خودمان صحبت کنيم و صداي خود را ضبط کنيم ،‌سپس در آرامش و سکوت با چشم هاي بسته به صحبت هايمان خوب گوش کنيم تا بتوانيم حس دوست داشتني بودن را به خودمان هديه دهيم.
وي با بيان اينکه بايد ترس هاي دروني خود را بشناسيم و راه هاي مقابله با آن را بياموزيم، تصريح کرد:‌بهتر است زماني از روز را به انجام بازي هاي فکري اختصاص دهيم، زماني از روز يا شب را به هيچ کاري انجام ندادن اختصاص دهيم و با افرادي که آگاه تر و موفق تر از خودمان هستند بيشتر معاشرت کنيم.
وي استفاده از رژيم‌هاي غذايي سالم و پرهيز از شندين اخبار منفي را دو توصيه مهم ديگر براي تغيير در سبک زندگي در سال جديد دانست و ادامه داد:‌ بهتر است ليستي از علاقه منديهاي خود تهيه کنيم و در طي روز حداقل يکي از کارهاي مورد علاقه ي خود را انجام دهيم. آرام و محکم راه برويم ، بدن خود را با تنفس هاي عميق آرام کنيم و سعي کني شمرده اما محکم صحبت کنيم.
به گفته وي آهسته غذا خوردن و جويدن را تمرين کنيم تا بتوانيم قواي فکري خود را تجديد کرده و احساس آرامش را به خود هديه بدهيم.
انزاني با بيان اينکه بهتر است هر ماه براي خودمان هديه‌اي که دوست داريم بخريم، گفت: با جملات مثبت از خودمان قدرداني کنيم و وقتي احساس کرديم سرمان از افکار منفي پر شده است ، تمام افکار منفي را نوشته ، از روي آن بخوانيم ، به ريز ترين حالت آن را پاره کنيم و سپس 10 مرتبه با چشم بسته نفس هاي عميقي بکشيم. روزي چند دقيقه وقت بگذاريم و در سکوت به نياز هاي واقعي خود فکر کنيم و خودگوئي هاي مثبت را بياموزيم.
اين روانشناس بايد تاکيد بر اينکه بايد در تصميم گيري هايمان کمي صبور باشيم و تمام جوانب را در نظر بگيريم، گفت: براي خودمان اهداف واقع بينانه در نظر بگيريم و زمان مناسب رسيدن به آن را بررسي کنيم بدانيم اهداف ما بايد قابل اندازه گيري ، واقع بينانه و انعطاف پذير باشند، اطراف خود را با کساني که شادتر هستند پر کنيم چرا که پژوهش هاي بسياري نشان مي دهد هر دوست شاد امکان شاد شدن فرد را 9 درصد افزايش مي دهد.
وي با تاکيد براينکه بايد به نياز هاي خودمان بيش از نياز هاي ديگران اهميت بدهيم، گفت: عادات منفي و مخرب خود را پيدا کنيم و هر زماني انرژي خود را روي کاهش يک عادت منفي متمرکز کنيم . موانع و چالش هاي بالقوه ي خود را شناسايي کنيم و راه هاي مقابله با آن ها را بياموزيم. براي داشتن آرامش فکري ، تمام نگراني هايمان را بنويسيم تا به عميق ترين لايه هاي ذهني خود دسترسي پيدا کرده و بتوانيم تمام مسائل آزارنده را از ذهن خود خارج کنيم .
انزاني افزود :‌ تمام حرف هاي ذهن خود را در برگه هايي بنويسيم ، برگه ها را در جعبه اي نگهداري کنيم و آخر هفته در فضايي ساکت و آرام تک تک برگه هاي جمع شده را بخوانيم، شايد تعجب کنيد و لي متوجه خواهيد شد خيلي از افکار اصلا نگران کننده نبوده‌اند اين تمرين باعث مي شوند توانايي رو به رو شدن با مسائل قوي تر بشود. سعي کنيم هر روز برنامه ريزي هايي داشته باشيم و خودمان را مقيد به انجام برنامه هايمان بکنيم.
به گفته انزاني مي‌توان گاهي شب ها به خاطرات شاد روز خودمان فکر کنيم و آن را بنويسيم تا ساختار مغزمان را به سمت مثبت انديشي تغيير دهيم و بدينوسيله به تدريج بهبود بزرگي در زندگي خود ايجاد کنيم . محدوديت ها و توان مندي هاي خود را شناسايي کنيم و طبق آن ها نقشه‌اي عملي براي رسيدن به اهداف خود بنويسيم .
اين روانشناس با بيان اينکه لازم است هر هفته زماني را به قدم زدن اختصاص دهيم و با نگاه کردن به زيبايي‌هاي طبيعت لذت و شادي بي کراني را تجربه کنيم، گفت: به سلامتي جسمي و روحي خود اهميت بدهيم، ديگران را ببخشيم و تکنيک هاي ساده براي خوابي راحت را بياموزيم و حتما شش تا هشت ساعت زماني در طي ماه را به صحبت کردن با مشاور همدل خود اختصاص دهيم.


منبع : isna.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

5 توصيه براي جذاب شدن در 3 دقيقه

عادت هاي بدي که شادي شما را به تاراج مي برد!!

تقويت اعتماد به نفس با چند تغيير ساده!!

5 فرد موفقي که بعد از اخراج شان موفق شدند!!

مديتيشن را چگونه در خانه تمرين کنيم؟

بگوييد چگونه مي خنديد تا شخصيت تان را به شما بگوييم!!

11 قانون اصلي فنگ شويي براي جذب عشق و پول

دوست خوب و واقعي چه ويژگي هايي بايد داشته باشد؟

آداب هديه دادن گل را بياموزيد

استفاده از كلمات قدرتمند – 101 كلمه ي قدرتمند

شخص دروغگو را با اين 8 مورد شناسايي کنيد

استرس شب امتحان را با اين روشها از بين ببريد

زبان بدن فروشنده حرفه اي چگونه است؟

کاهش استرس و اضطراب با چند روش خوراکي

اصول زبان بدن براي تشخيص کلاهبرداران در ازدواج

زندگينامه مريم ميرزاخاني، نابغه ايراني رياضي در جهان

مي خواهم شاد باشم و شاد زندگي کنم!!

مريم ميرزاخاني در ليست 5 زن نخبه رياضي دنيا

مادلين وسترهات، دستيار 26 ساله ترامپ چقدر درآمد دارد؟

5 اصل روانشناسي براي يک زندگي راحت

انسان هاي سمي اطرافتان را با اين روشها از زندگي تان دور کنيد

10 عادتي که براي شاد بودن بايد ترک شان کنيد!!

چگونه در مقابل خواسته هاي ديگران نه بگوييم؟

راه هاي کنترل خشم، چگونه خشم را کنترل کنيم؟

اين نشانه ها مي گويد بايد به دوستي تان پايان دهيد!!

در جمعه هاي دلگير چگونه حال مان را خوب کنيم؟

با همسر بهاره رهنما بيشتر آشنا شويد

دوست واقعي شما اين نشانه ها را دارد!!

اين 3 خصوصيت را هرگز نبايد داشته باشيد!!

فقط سه گام تا داشتن احساس خوشبختي فاصله داريد!

زبان بدن و 10 نکته که بايد بدانيد

روشهاي عالي براي مقابله با احساسات منفي

تحليل زبان بدن مسي و رونالدو در مراسم بهترينهاي سال فوتبال 2017

چرا ما ايراني ها عادت به عذرخواهي نداريم؟؟؟

اعتياد به تلفن همراه و دنياي مجازي را چگونه از بين ببريم؟

چگونه به کسي که قصد خودکشي دارد کمک کنيم؟/به بهانه خودکشي هاي اخير

گفتن اين جملات پس از 40 سالگي، ممنوع!

با غم و اضطراب بعد از زلزله چه کنيم؟

چگونه دقيقه نودي نباشيم؟!!

هنگام وقوع زلزله بهترين کار چيست؟

زبان بدن چيست و 12 نکته که در مورد آن بايد بدانيد

چگونه مانند آهنربا ديگران را جذب کنيم؟

تحليل جالب زبان بدن کي روش بعد از قرار گرفتن ايران در گروه مرگ

تاثير باورنکردني اسم افراد بر سرنوشت و وضعيت روحي آنها

روشهاي شاد بودن در زندگي هاي سخت امروزي!!

نکته هايي براي سحر خيزي در صبحهاي سرد زمستان

مردي 40 ساله ام و بيشتر فکرم مشغول زنان است؟

مثبت انديشي با 7 روش ساده

تست روانشناسي : چقدر اعتماد به نفس داريد؟

5 جمله اي که هرگز نبايد به خودتان بگوييد