آخرین اخبار

چرا رابطه زناشويي من و همسرم سرد شد؟ روابط عاطفي

چرا رابطه زناشويي من و همسرم سرد شد؟

  بزرگنمايي:

چه خبر - دليل سرد شدن رابطه زناشويي

روزهاي اول زندگي اکثرا براي همه زوجين شيرين است.حرف هاي نگفتني زيادي براي گفتن دارند و از بودن در کنار يکديگر احساس لذت بي نظيري مي کنند اما با گذشت زمان گفتن حرف هاي نگفتني ته نشين مي شود و بودن در کنار هم عادي! رفته رفته زن و شوهر عاشق ،به يک همخانه اي تبديل مي شوند که تنها با هم غذا مي خورند و مي خوابند نه حرفي بين آنها رد و بدل مي شود، نه ابراز عشقي و نه حتي تفريحي و خوش گذراني اما اين دور شدن و سرد شدن محال است که يک دفعه به وجود آمده باشد حتما عاملي در اين قضيه نقش داشته است که آگاهي از آنها مي‌تواند بهترين سلاح براي مقابله با اتفاقات ناخوشايند بعدي در زندگي مشترک باشد.

چرا بين همسران دلسردي به وجود مي آيد؟

اتفاقي که در اکثر زندگي هاي زناشويي مي افتد، اين است که زن و شوهر به جاي توجه به لحظات عاطفي، به مسايل ديگري مانند ساختن منزل، چيدمان وسايل و ديگر مسايل حاشيه اي مي پردازند که به نظرشان ضروري است و غرق در امور روزانه مي شوند. در نتيجه کم کم از حضور عاطفي غافل و دچار فراموشي مي شوند و صفا و صميميت در کانون خانواده کمرنگ مي شود.
اگر زندگي با هوشياري همراه نباشد، افراد نسبت به اهميت دادن به روابط بي توجه مي شوند. يکي از پايه هاي هوشياري، ايجاد حضور عاطفي در ابعاد مختلف است. در اين صورت پيوندها با هم مرتبط خواهد شد. برخوردهاي عاطفي مناسب همراه با اتصال هاي مناسب مي تواند يکي از اصلي ترين پايه هاي گفتگو باشد. آن قدر بايد هوشيار باشيم که از نوع نگاه و لحن صداي همسرمان، حال او را درک کنيم و لازمه اين شناخت اين است که او را ببينيم؛ به معناي واقعي، روزهاي اول ازدواجتان را به ياد بياوريد که ساعت ها با همسرتان قدم مي زنيد و وقتي نگاهي به ساعت مي انداختيد، باور نمي کرديد که اين مدت طولاني را گرم گفتگو بوده ايد، علت اين بود که تمام توجه شما به همسرتان بود، اين حالت هميشه بايد در زندگي وجود داشته باشد و وقتي از بين رفت، گفتگو با شکست روبرو مي شود. اما چه عللي ديگري باعث مي شود که اين سردي در زندگي مشترک به وجود آيد ؟

حل نکردن اختلافات در زمان مناسب

زن و شوهر هر چقدر هم که زندگي خوبي داشته باشند بالاخره گاهي اختلاف پيدا کرده و ممکن است در حين بگو مگو حرف هايي را که نبايد، بگويند. بعضي از همسران کدورت ها را از بين نمي برند، راجع به آن با يکديگر حرف نمي زنند و بدين صورت گره هاي کوچک را تبديل به گره يي کور مي کنند که به اين سادگي ها قابل گشودن نيست و همين باعث مي شود تا هرگاه به زندگي مشترک شان فکر مي کنند، ياد ناملايمات و خاطرات تلخ شان بيفتند.

تغيير در طول زمان

بين دو نفر که تصميم به ازدواج مي گيرند نقاط مشترک زيادي وجود دارد، ولي از آن جا که انسان ها در طول زمان تغيير مي کنند هر کدام از همسران هم در طول ساليان تغيير کرده، اما با هم و به يک سمت تغيير نمي کنند. به همين دليل بعد از ده سال هر کدام کيلومترها از نقطه ي آغاز و در مسيرهاي مختلف فاصله گرفتند.

هيچ حرفي نداريد با هم بزنيد

وقتي که شما و همسرتان مي خواستيد يکديگر را بشناسيد و تصميم به شروع زندگي مشترک داشتيد، هيچ گاه از حرف زدن با يکديگر و بحث کردن راجع به بسياري چيزها خسته نمي شديد. با هم حرف مي زديد تا از اين راه همديگر را بشناسيد و به نقاط مشترک بيشتري برسيد. وقتي که چند سال از شروع زندگي مي گذرد. به تدريج گفت و گو بين زوج ها کم مي شود و با ورود کودکان به زندگي به حداقل مي رسد؛ تا جايي که ديگر نمي توانند با هم حرف بزنند و يا نمي خواهند با هم حرفي بزنند و اين شروع يک وضعيت بد و ناخوشايند است.

نياز را نمي‌شود ناديده گرفت

مردي كه وارد اداره مي‌شود و با كمي لبخند و بگو و بخند با منشي‌اش صحبت مي‌كند، به همان مقدار براي همسرش كم گذاشته است. مرد به‌خودش اجازه داده است تا با زن ديگري وارد گفت‌وگو شود. حالا با اين رفتار به مرور نسبت به همسرش سرد مي‌شود چون نيازش را هر چند اندك در جاي ديگري پاسخ گرفته است در نتيجه زن سرد مي‌شود. وقتي حس كرد همسرش از او فاصله گرفته است، رابطه‌ها كمرنگ مي‌شوند و رابطه آن‌ها در سيكل معيوب وارد مي‌شود.
اگر مردي با وجود آنكه تمام نيازهايش توسط همسرش برآورده مي‌شود، سراغ زن ديگري مي‌رود، مشكلي دارد كه بايد به‌صورت موردي بررسي شود. رفتار او ديگر عرف نيست. همين طور اگر زن نيازهاي جنسي‌اش ارضا نشود، مثلا بحث زودانزالي يكي از مشكلاتي است كه باعث مي‌شود زن از رابطه جنسي با همسرش لذت نبرد اما مرد از اين قضيه آگاهي ندارد و تصور مي‌كند سير جنسي زن هم مانند خود اوست. به همين دليل وقتي نتواند معاشقه را در مسير درست آن جلو ببرد، زن از اين رابطه جنسي متنفر مي‌شود و ديگر ميل ندارد سمت همسرش برود چون اين رابطه او را آزار مي‌دهد. در نتيجه به نيازهاي جنسي مرد هم پاسخ داده نخواهد شد چون زن به‌دليل آزاري كه مي‌بيند رابطه جنسي مناسبي با او ندارد و به‌تدريج مرد از زن فاصله مي‌گيرد. اين فاصله نياز را از بين نمي‌برد، نياز سرجايش است و در فضاي بيرون از منزل هم كه شرايط مهياست. بنابراين يا بايد براي رفع نياز به سمت بيرون گرايش يابد يا افسرده شود.

چند ايده خوب براي احساس خوشبختي و رضايت از زندگي مشترکهمسر خود را شاد نگه داريد

داشتن يک زندگي زناشويي موفق و شاد، يعني داشتن روابط سالم. حفظ روابط سالم در زندگي گاهي بسيار دشوار مي شود، اما به هر حال شدني است و فقط به زمان و تلاش بيشتر نياز دارد. با احترام گذاشتن به احساسات همسر خود شروع کنيد. و از اين راه روابط خود را سالم و شاد نگه داريد. تا جايي که مي توانيد با هم ارتباط برقرار کنيد و با يکديگر حرف بزنيد و زندگي را براي يکديگر آسان تر کنيد.

در مورد تمام مشکلات با هم حرف بزنيد

نگراني ها و نظرات خود را براي شريک زندگي تان بازگو کنيد و بگذاريد راه حرف زدن بين شما هميشه باز باشد. اگر عدم اطلاع کافي از افکار همسرتان شما را آزار مي دهد با يک بحث کامل و بازگو کردن افکار و نظرات خود مي توانيد از اين مشکل جلوگيري کنيد.

فداکاري و جان فشاني کنيد

قبل از آنکه به فکر رضايت و خوشحالي خودتان باشيد، به خوشحال کردن همسرتان اهميت دهيد. اگر کله شق هستيد و نمي توانيد براي همسرتان جان فشاني کنيد، تحمل به وجود آمدن شرايط ناخوشايند و نارضايتي از زندگي مشترک تان را نيز داشته باشيد. اين جان فشاني ها گاهي اوقات بسيار کوچک هستند و ممکن است بي اهميت به نظر برسند؛ اما ساده ترين گذشت ها و فداکاري ها نيز گام بزرگي در جهت خوشبختي و دوام زندگي مشترک خواهند بود.

مهربان و انعطاف پذير باشيد

زندگي با همسرتان و وقت گذراندن در کنار او همواره با عادت هايي همراه است که گاه باعث برخي عادت ها مثل پر کردن سينک ظرفشويي از ظرف هاي کثيف يا رها کردن خمير دندان با در باز در دستشويي، باعث عصبانيت و آزاردگي هر يک از زوج ها مي شود و گاهي اوقات آنها را تا مرز ديوانگي عصباني مي کند؛ اما بهتر است به مسائل کوچک تحريک کننده اهميت ندهيد و آنها را تبديل به معضلات بزرگ زندگي خود نکنيد. اگر همسرتان عادتي دارد که باعث آزار شما مي شود، اما اين عادت باعث ناراحتي کس ديگري نمي شود، بهتر است تلاش کنيد آن را ناديده بگيريد.

با هم گفتگو کنيد

در مورد تمام مشکلات با هم حرف بزنيد. نگراني ها و نظرات خود را براي شريک زندگي تان بازگو کنيد و بگذاريد راه حرف زدن بين شما هميشه باز باشد. اگر عدم اطلاع کافي از افکار همسرتان شما را آزار مي دهد و منجر به احساس نارضايتي در زندگي مي شود. با يک بحث کامل و بازگو کردن افکار و نظرات خود مي توانيد از اين مشکل جلوگيري کنيد. به همسرتان بگوييد که چه چيزي ناراحت تان کرده است. خجالت نکشيد و احساسات تان را به او بگوييد به اين ترتيب به او نزديک تر مي شويد و شانس شما در به وجود آوردن زندگي مشترک خوب و سالم قابل اصلاح نيستند. گاهي اوقات لازم است اين تفاوت ها را بپذيريد و سعي در تغيير آنها نداشته باشيد؛ چرا که فقط خودتان را آزار خواهيد داد.

به زندگي تان هيجان بدهيد

براي آنکه زندگي مشترک تان شکل يکنواخت و تکرار به خود نگيرد، لازم است گاهي اوقات کمي هيجان را چاشني آن کنيد. اين هيجانات و سرگرمي ها غيرقابل پيش بيني هستند و خستگي ها و ملالت هاي زندگي روزمره را از بين مي برند. با انجام برخي کارهاي سرگرم کننده و هيجان آور همسرتان را متعجب کنيد؛ مثلاً يک هديه بدون مناسبت خاص به او بدهيد و يا هر کار مثبت ديگري که انتظارش را ندارد. انجام دهيد.

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : رابطه زناشويي چرا سرد و کسل کننده مي شود؟ + راه حل

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : 15 دليل مردانه براي سردي روابط زناشويي!؟

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : رابطه جنسي تان به اين دلايل سرد شده است + راه حل


منبع : tebyan.net



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

همسران جوان بخوانند : همه چيز درباره رابطه جنسي

چگونه ميل جنسي مان را زياد کنيم؟

بعد از دعوا با همسرتان اين کارها را نکنيد!!

فرزند مسئوليت پذير مي خواهيد؟ اين 6 گام به شما کمک مي کند

رابطه با خانواده همسر، چگونه رابطه بهتري داشته باشيم؟

اولين قرار ملاقات عاشقانه تان اگر اين نشانه ها را دارد، ترکش کنيد!!

آنچه که زنان آرزو دارند مردان درباره آنها بدانند

وقتي شوهرتان با شما قهر مي‌کند چگونه رفتار کنيد؟

10 نکته مهم در زندگي زناشويي که هر زن و مردي بايد بداند

برقراري روابط عاشقانه با مردان متاهل!!

نقش‌ مادران در كاهش‌ عوارض بلوغ دختران

چطور بعد از يک دعوا دوباره آشتي کنيم؟

با چهار سياست زنانه مردان را حرف شنو کنيد

خيانت همسرتان را با اين نشانه ها متوجه شويد!!

8 مرد خطرناک براي ازدواج!!

احترام در رابطه زناشويي چگونه ايجاد مي شود؟ حتما زوج ها بخوانند

11 رازي که بايد از همسرتان پنهان کنيد!!

شکوفا کردن خلاقيت کودک با چند پيشنهاد ساده

4 ترفند زنانه براي عاشق کردن همسر!!

رفتارهاي مردانه اي که زنان از آنها بيزارند، آقايان بخوانند!!

رابطه جنسي لذت بخش با ترک 12 اشتباه ساده!!

متاهلم اما علاقه مند به دوستي با زنان ديگر هستم!!

10 نکته که به شما مي گويد براي ازدواج آماده ايد!!

زندگي زناشويي تان را با اين ترفندها نجات دهيد!

نحوه صحيح رفتار با شوهر، فقط خانم ها بخوانند!!

5 قانون تربيت کودک که بايد از ژاپني ها بياموزيم!

رموزي ناياب از ازدواج که همه بايد بدانند!!

11 کار غلطي که نبايد جلوي فرزندتان انجام دهيد!!

10 راه براي حرف شنو کردن کودکان

قوانيني که براي حفاظت از کودک بايد به او بگوييد، از قانون لباس زير تا ...

5 توصيه براي مشورت با فرزند قبل از سن بلوغ!!

بلوغ زودرس در دختران، چگونه جلوي آرايش کردن دختران خردسال را بگيريم؟

9 نشانه که مي گويد براي ازدواج آماده ايد!!

بعد از شکست عشقي اين کارها را هرگز نکنيد!!

براي داشتن يک رابطه طولاني مدت اين مقاله را بخوانيد!!

در اولين قرار ملاقات عاشقانه تان اين سوالات را نپرسيد!

منظور مرد علاقه تان از گفتن اين جملات چيست؟

پسر مورد علاقه تان را اينگونه عاشق کنيد!!

ازدواج با اين دلايل ممنوع!!

اگر جوابتان به اين سوالات مثبت است، با اين مرد ازدواج نکنيد!!

دعواي شما با همسرتان اين فوايد جالب را دارد!!

فکر مي کنم همسرم در اينستاگرام به من خيانت مي کند!!

اين 10 جمله را هرگز به مادرشوهرتان نگوييد!!

حل اختلافات زن و شوهري با 6 کليد اصلي

سوالات جنسي که پاسخ شان را بايد بدانيد!

6 راز دوام ازدواج والدين تان که بايد بدانيد!!

متاهلان و کارهاي ممنوعه اي در اينستاگرام!!

عشق واقعي بين زن و مرد 20 نشانه اصلي دارد!!

حرف هاي جالب همسر يک هنرمند مشهور از دلايلي که زندگي مشترکش را تباه کرد!!

چگونه پسري که عاشق اش بودم را بعد از ازدواج فراموش کنم؟