آخرین اخبار

خطرات استفاده مداوم از دستمال کاغذي و خشک کردن واژن براي خانم ها سلامت خانواده

خطرات استفاده مداوم از دستمال کاغذي و خشک کردن واژن براي خانم ها

  بزرگنمايي:

چه خبر - خطرات دستمال کاغذي براي خانم ها

پوست ناحيه تناسلي بسيار حساس است و به محرک هاي خارجي مانند دستمال کاغذي با سرعت و با شدت زيادي واکنش نشان مي دهد. متاسفانه استفاده از دستمال هاي کاغذي امروزه رواج زيادي پيدا کرده است و بسياري از خانم ها به طور وسواس گونه اي بعد از هر بار دستشويي رفتن از آن ها استفاده مي کنند که اين مسئله باعث بروز مشکلات جدي در زنان شده است.
برخي زنان تصور مي کنند دستمال هاي کاغذي هرچه سفيدتر و نرم تر باشند، مرغوبتر هستند و خطري براي سلامتي نخواهند داشت، در صورتي که براي سفيد کردن اين دستمال هاي کاغذي مواد شيميايي بييشتري مورد استفاده قرار مي گيرد و اين دستمال ها خطرناک تر هستند! يکي از اين مواد سفيد کننده، کلر است که سموم خطرناکي توليد کرده و در بدن تجمع مي يابد.
مواد شيميايي مورد استقاده براي سفيد کردن اين دستمال ها، هم چنين مي توانند عوامل بروز سرطان نيز باشند. علاوه بر سرطان، خطراتي مانند برهم خوردن تعادل هورمون ها، نقص سيستم ايمني بدن، کاهش قدرت باروري و نقايص مادرزادي نيز در کمين اين افراد است.
از ديگر مشکلات مهم ايجاد شده توسط اين دستمال ها، اين است که مواد و ترکيب هاي موجود در دستمال هاي کاغذي، جزو مواد آلرژن هستند. اين حساسيت زا بودن در اثر استفاده از عطرهاي مختلف در دستمال هاي کاغذي، تشديد هم خواهد شد. افراد مبتلا به آلرژي هاي پوستي با استفاده از دستمال کاغذي براي خشک کردن خود با تشديد بيماري و وخيم تر شدن شرايط پوستي شان در ناحيه تناسلي مواجه خواهد شد.
در واقع چنين افرادي به اگزماي تماسي آلرژيک به دليل تماس با دستمال کاغذي و حساسيت به مواد داخل آن مبتلا هستند. اين خانم ها در دوره هايي به دليل تشديد آلرژي شان با شکايت از سوزش، خارش، قرمزي، خشکي و التهاب در ناحيه تناسلي به پزشک مراجعه مي کنند و نمي دانند که درمان مشکل آنها به سادگي و با حذف ماده آلرژن که همان دستمال کاغذي باشد، اتفاق خواهد افتاد.

خطر پاپيلوماتوز يا زگيل تناسلي در اثر استفاده از دستمال کاغذي

برخي از خانم ها عادت دارند که تمام قسمت هاي ناحيه تناسلي، مخصوصا داخل ناحيه و مخاط ها را به شدت با دستمال کاغذي خشک کنند که اين رفتار، بيشتر به رفتاري وسواس گونه شبيه است تا بهداشتي.تماس مداوم دستمال کاغذي با مخاط ناحيه تناسلي به مرور زمان باعث ايجاد ضايعاتي شبيه به زگيل تناسلي خواهد شد.
اين روزها بسياري از خانم ها با شکايت از وجود دانه هايي ريز و همرنگ پوست که در قسمت داخلي لبه هاي ناحيه تناسلي (محلي که مخاط تناسلي را هم دربر مي گيرد) ايجاد شده اند، به پزشک مراجعه مي کنند. اين ضايعات که بدون درد، سوزش يا خارش هستند و امکان انتقال آنها هم به هيچ عنوان وجود ندارد، پاپيلوماتوز نام دارند. پاپيلوماتوزها معمولا کنار هم و در يک خط قرار مي گيرند و آلرژي هاي تماسي مانند استفاده از دستمال هاي کاغذي باعث تحريک براي ايجاد يا تشديد آنها مي شود.
خوشبختانه در بسياري از موارد ديده شده که پاپيلوماتوزها در صورت قطع استفاده از دستمال کاغذي براي خشک کردن ناحيه تناسلي، کم کم از بين مي روند. به همين دليل هم نيازي به استفاده از روش هاي تهاجمي يا غيرتهاجمي براي حذف اين ضايعات پوستي وجود ندارد، ضمن اينکه پاپيلوماتوزها به همسر منتقل نمي شوند يا در صورت زايمان طبيعي، خطر انتقال آن به نوزاد هم وجود نخواهد داشت.

خطر استفاده از دستمال هاي کاغذي براي کودکان

دختربچه ها و پسربچه ها به دليل پوست حساسي که دارند، نبايد با دستمال کاغذي خشک شوند. دختربچه ها، ترشحات واژينال هم ندارند و بنابراين استفاده از دستمال کاغذي براي خشک کردن آنها به هيچ عنوان توصيه نمي شود. شما مي توانيد براي رعايت بهداشت بيشتر ناحيه تناسلي بچه ها، لباس زير آنها را شب به شب عوض کنيد و لباس هاي زير نخي و سفيد برايشان بپوشانيد.
برخي از خانم ها در اثر استفاده از پدهاي بهداشتي هم دچار خارش و التهاب پوست خارجي ناحيه تناسلي مي شوند. توصيه ما به اين گروه از خانم ها، استفاده از پدهاي پنبه اي غيرمعطر و تعويض مارک پد خود در صورت حساسيت دادن به آن است. اگر هم فردي به هر دليلي مجبور شد که از دستمال کاغذي تحت شرايط خاصي براي خشک کردن خود کمک بگيرد، تنها قسمت هاي خارجي ناحيه تناسلي و کناره هاي پاهاي خود را خشک کند. هر نوع دستمالي بايد روي اين قسمت هاي حساس، گذاشته و برداشته شود.کشيدن دستمال روي ناحيه تناسلي يا مخاط آن، باعث ايجاد تحريک و حساسيت مي شود.

خطرات دستمال هاي رنگي و معطر

در بازار که قدم بزنيد با انواع دستمال هاي توالت با رنگ ها و عطرهاي مختلفي مواجه مي شويد که بيش از آن که براي سلامتي خوب باشد، به ضرر آدمي تمام مي شود، اما افراد کمي از خطرات دستمال هاي توالت رنگي و معطر اطلاع دارند.
از سال 1987، سازمان غذا و داروي آمريکا بعد از آزمايش روي نمونه هاي حيواني، استفاده از رنگ ها و عطرها را در صنايع داروسازي ممنوع اعلام کرده است، اما هنوز هم مي توان ردپاي اين مواد خطرناک را در دستمال ها مشاهده کرد.
مواد شيميايي مانند رنگ ها، مواد سفيدکننده و بوهاي معطر جزو مواد خطرناکي هستند که علاوه بر خطرناک بودن اين مواد براي سلامت بشر، آلوده کردن محيط زيست را نيز در پي دارد.

خطرات استفاده از دستمال کاغذي هاي رنگي و معطر

خطرات استفاده مداوم از دستمال کاغذي و خشک کردن واژن براي خانم ها

عفونت مجاري ادراري

استفاده از دستمال هاي توالت رنگي و معطر باعث تحريک ناحيه واژن در خانم ها مي شود که ممکن است به عفونت هاي مجاري ادراري بينجامد. ديگر مواد به کار رفته در دستمال توالت نيز ممکن است باعث تحريک پوستي، خارش يا حتي بروز واکنش هاي حساسيتي شود. الکل، فسفات، کلر، پروکسيدها و ويژگي هاي آنتي باکتريال و نيز فرمالدئيد و عوامل فعال جزو مواد خطرناک به شمار مي روند.

سرطان گردن رحم

اين نوع دستمال توالت تأثير مستقيم روي سيستم تناسلي زنان دارد و استفاده از خطر بروز سرطان گردن دهانه رحم را افزايش مي دهد.

مشکلات مقعدي

دستمال هاي توالت معطر و رنگي همچنين ممکن است موجب التهاب و خارش در ناحيه مقعد شود. از سوي ديگر، رنگي که در اين دستمال ها به کار رفته مانع از تشخيص وجود احتمالي خون در ادرار يا مدفوع مي شود. از آنجايي که وجود خون در مدفوع از علائم شايع سرطان روده بزرگ محسوب مي شود، استفاده از اين نوع دستمال ها مي تواند رنگ خون را پنهان کند و فرد آن را با رنگ دستمال اشتباه بگيرد بنابراين تشخيص بيماري به تأخير مي افتد.

عفونت هاي قارچي

محققان ارتباط قوي را بين استفاده از دستمال هاي توالت رنگي و بروز عفونت هاي قارچي کشف کرده اند و متخصص زنان در مواجهه با مبتلايان به عفونت هاي قارچي در ابتدا در مورد استفاده از اين نوع دستمال ها سوال مي کنند.

جايگزين هاي دستمال کاغذي

براي خشک کردن ناحيه تناسلي، به جاي دستمال هاي آلرژن، مي توان از چند جايگزين استفاده کرد. اولين راه، استفاده از حوله هاي سفيد و نخي در خانه است. شما مي تواندي خودتان را در منزل با اين حوله ها خشک کنيد و شب به شب آنها را براي استفاده روز بعد، بشوييد.
راه بعدي استفاده از حوله هاي يکبار مصرف، تنظيف يا گازهاي استريلي است که به صورت بسته هاي بزرگ هم عرضه مي شوند. شما مي توانيد اين حوله يا پارچه هاي استريل و نخي که هيچ ترکيب حساسيت زايي هم ندارند را به تکه هاي کوچک تقسيم کنيد و آنها را داخل يک نايلون بگذاريد. سپس در منزل يا حتي خارج از منزل از آنها براي خشک کردن خود استفاده کنيد.
به اين ترتيب، شانس ابتلا به پاپيلوماتوز يا اگزماي تماسي در ناحيه تناسلي تان را از بين خواهيد برد. نکته ديگر اينجاست که گاهي برخي از خانم ها به دليل استفاده از لباس هاي زير پلاستيکي، توري يا نامناسب، مجبور به استفاده از دستمال کاغذي براي خشک کردن خود مي شوند. در اين صورت مي توان با حذف اين لباس ها و استفاده از لباس زيرهاي نخي که جاذب رطوبت هستند و رطوبت آنها هم به سرعت خشک مي شود استفاده از دستمال کاغذي را ناديده گرفت. به اين ترتيب مي توانيد به جاي استفاده از دستمال کاغذي، حوله يا هر وسيله ديگري در خانه از لباس هاي زير نخي و سفيد کمک بگيريد و لباس تان را روزي يک يا دو مرتبه عوض کنيد.


منبع : alodoctor.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

13 خوراکي اي که زنان نبايد مصرف کنند

4 خطر پنهان درد شکمي در زمان قاعدگي

چرا سرطان هاي دستگاه گوارش در بين مردان در حال افزايش است؟

وقتي قلب جنين مي ايستد!

ويتامين هاي مورد نياز بدن کودکان را بشناسيد

آقايان اين 10 اشتباه خطرناک را در مورد سلامت خود انجام ندهيد!

چرا بايد بيضه هاي نوازد تازه متولد شده معاينه شود؟

بهترين سن باروري در زنان و مردان

علت مشاهده خون در ادرار مردان چيست؟

علت لکه بيني در ماه هاي مختلف بارداري

ممکن است دليل سقط جنين مکرر، مردان باشند!

چرا بايد از شکم بند بارداري استفاده کنيد

مردان 14 تا 20 ساله اي که دچار کمبود ويتامين D هستند

روش تشخيص خوش خيم يا بدخيم بودن بيماري پروستات

سرخک چيست؟ + علائم سرخک و درمان سرخک در کودکان

علت سردرد در کودکان چيست؟

واکسن سه گانه کودکان چه عوارضي دارد؟

درمان اسهال نوزادان در خانه با نکاتي طلايي

خونريزي در بارداري چه علتي دارد و چه زماني خطرناک است؟

مصرف ويتامين D در دوران بارداري به چه صورت است؟

بيماري هاي زنانه که دير تشخيص داده مي شوند

سلامت پروستات را با اين گياهان تضمين کنيد

چرا کودکان از حمام کردن مي ترسند و چطور اين ترس را کم کرد؟

بالارفتن فشار خون بر اثر نشستن طولاني مدت در خانم ها

علت و درمان کمر درد قاعدگي

در زمان پريود از انجام اين کارها جدا بپرهيزيد

نکاتي فوق العاده مهم راجع به تب کودکانمان

کيست تخمدان به سراغ چه زناني مي رود؟

تيز كردن هوش كودكان!؟

نشانه هاي هشدار دهنده سرطان دهانه رحم

صفحه رشد تا چه زماني باز است؟

7 زنگ خطر در اوايل بارداري

ضربه در بارداري مساوي است با سقط‌جنين؟

5 علامتي که نشان مي دهد دوقلو بارداريد!!

چرا بعضي بچه ها هميشه مريض هستند؟

عوامل تشديد افسردگي پس از زايمان

واريکوسل؛ پاسخ به 20 سوال متداول

در ماه دوم بارداري حواستان به اين موارد باشد

سرطان تخمدان و علايم هشدار دهنده اي که هر زني بايد بداند

درد سينه ها نشانه ي چيست؟

علت مشاهده خون در مايع مني مردان چيست؟

علت مرگ جنين در داخل شکم در ماه هاي مختلف

علت دو بار پريود شدن در يک ماه چيست؟

سرطان پروستات در زنان چگونه امکانپذير است؟

تاثير هر کدام از روش هاي پيشگيري از بارداري بر پريود

عمل کورتاژ چيست؟ کورتاژ چرا و چگونه انجام مي شود؟

هورمون ها چطور باعث چاق شدن شما مي شوند؟

نکاتي که مردها براي سالم ماندن بايد از زن ها ياد بگيرند

7 نشانه از بيماريهاي خطرناکي که خانم ها ناديده مي گيرند

آلت تناسلي مردان با افزايش سن کوچک مي شود؟