آخرین اخبار

7 دروغ بزرگي که مانع خوشبختي ما مي‌شود شادکامي و موفقيت

7 دروغ بزرگي که مانع خوشبختي ما مي‌شود

  بزرگنمايي:

چه خبر - افکار منفي که به شما آسيب مي زند

آنچه مدام به آن مي‌انديشيد با گذشت زمان به باور شما تبديل مي‌شود. اگر مثبت انديش باشيد و باور داشته باشيد که شما فردي سالم و شجاع هستيد، اين قاعده به نفع شما خواهد بود. اما اگر نسبت به خودتان نگاه منفي داشته باشيد، اين افکار منفي به شما آسيب خواهند رساند. گاهي‌اوقات ما به خودمان دروغ‌هايي مي‌گوييم يا به تعبير گوياتر بهانه‌هايي مي‌تراشيم که حال ما را در آن لحظه بهتر مي‌کنند و در طولاني‌ مدت به واقعيت هاي زندگي ما تبديل مي‌شوند. گاهي ما احساس خوب حاصل از اين دروغ‌ها را به رويارويي با واقعيت‌هايي که گاهي براي‌مان ناخوشايند هستند، ترجيح مي‌دهيم.

آن شخص تغيير خواهد کرد

شما نمي‌توانيد کسي را تغيير بدهيد يا او را به شخصي که دوست داريد تبديل کنيد. سوزي مور، نويسنده‌ي اين مقاله، مي‌گويد: «زماني‌که نوجوان بودم، در جلسات مربوط به ترک اعتياد الکلي‌ها شرکت مي‌کردم. پدرم معتاد به الکل بود و همه‌ي ما دوست داشتيم که او اعتياد خود را ترک کند. شرکت در اين جلسه‌ها براي دوستان و آشنايان فرد معتاد آزاد بود. رهبر آن گروه در يکي از جلسات به من چنين گفت: “تو مي‌تواني عاشق پدرت باشي و او را تشويق به ترک کني، اما فراموش نکن هيچ‌چيز در جهان نمي‌تواند، مانع کسي شود که بخواهد خودش را از بين ببرد.” حق با او بود.»
اين يک قانون کلي است. اگر شريک زندگي‌تان به شما تعهدي ندارد، شما نمي‌توانيد او را به يک فرد متعهد تبديل کنيد يا اگر رژيم غذايي او موردپسند شما نيست، نمي‌توانيد آن را تغيير دهيد. پس کساني را که در زندگي‌تان حضور دارند، همان‌گونه که هستند قبول کنيد تا آرامش بيشتري داشته باشيد.

روزي فلان کار را انجام خواهم داد

اين يکي از دروغ‌هاي وسوسه‌انگيزي است که به خود مي‌گوييم. من روزي به دور دنيا سفر خواهم کرد، رمان خود را خواهم نوشت، فلان کار را شروع خواهم کرد. اين دروغ‌ها به‌طرز عجيبي به‌ضرر شما هستند. روزي به خودتان مي‌آييد و متوجه مي‌شويد که هيچ فرصتي براي رسيدن به آمال و آرزوهايتان براي شما نمانده است. هيچ‌کدام از ما دقيقا نمي‌دانيم چند روز ديگر روي اين کره‌ي خاکي هستيم و فرصت زندگي داريم. به‌جاي وعده دادن به خودتان و خيال‌بافي، همين لحظه براي رسيدن به رؤياي خود برنامه ريزي کنيد؛ همين لحظه اولين قدم را برداريد و کاري کنيد. اين لحظه تنها چيزي است که ما واقعا در دست داريم.

اگر زمان بيشتري داشتم، فلان کارها را انجام مي‌دادم

ما هميشه کم‌کاري خودمان را تقصير زمان مي‌اندازيم و مي‌گوييم وقت کم است. 20 دقيقه يوگاي صبحگاهي در منزل با لباس‌هاي راحتي، گوش دادن به يک فايل صوتي آرامش‌بخش، هنگامي‌که درحال راه رفتن هستيد يا داشتن يک کتاب در کيف‌تان براي مطالعه در زمان‌هايي که منتظر هستيد، راه‌هاي ساده‌اي هستند که به شما کمک مي‌کنند از زمان‌هاي پرت خود استفاده‌ي مفيد کنيد.
ترک اعتياد به توييتر، پيام‌رسان‌ها و اينستاگرام، راه مؤثر ديگري براي استفاده بهينه از وقت است. اگر هر روز 20 تا 30 دقيقه از زمان حضور در شبکه‌هاي مجازي کم کنيد، در طول هفته ساعات زيادي براي انجام کارهاي مفيدتر خواهيد داشت.

اگر فلان چيز را داشتم، همه‌چيز بهتر مي‌شد

حقيقت امر اين‌ است اگر با داشته‌هايتان خوشحال نيستيد، با به‌دست آوردن موقعيت‌ و شرايط مورد‌نظرتان مثل درآمد بيشتر، عشق، اندام زيبا هم خوشحال نخواهيد بود. فراموش نکنيد بسياري از چيز‌هايي که الان در اختيار داريد، روزي داشتن‌شان آرزوي شما بود. قدرتمندترين معجزه‌ي زندگي شما قدرداني و رضايت از چيزهايي است که در زندگي داريد. قدرداني بابت داشته‌هايتان حال شما را بهتر مي‌کند و به شما کمک مي‌کند تا متوجه شويد که غرق در نعمت هستيد.

من مجبور هستم و چاره‌ي ديگري ندارم

هميشه گزينه‌ي ديگري هم وجود دارد؛ حتي اگر بعضي‌اوقات به‌نظر برسد که در موقعيتِ ناخوشايندي گير کرده‌ايم و راه چاره‌اي نداريم. نقل مکان به آپارتمان جديد، تغيير شغل يا خارج شدن از يک رابطه‌، شايد به نظرتان امکان‌پذير نباشد، اما دراشتباهيد.
سوزي مور مي‌نويسد: «من دانشجويي داشتم که مشاور بود و دوست داشت در کنار شغل خود به عکاسي بپردازد، اما با بهانه‌هاي مثل “وقت کافي ندارم”، “پول ندارم” و “نمي‌دانم از کجا بايد شروع کنم”، سراغ فعاليت موردعلاقه‌اش، يعني عکاسي، نمي‌رفت. او چنين مي‌گفت: “با تلاش بيشتر مي‌توانم به‌عنوان شغل نيمه‌وقت به عکاسي بپردازم، اما در شرايط فعلي گير کرده‌ام.» درواقع او به خودش دروغ مي‌گفت و بهانه مي‌تراشيد و ترجيح مي‌داد به‌جاي ريسک پذيري و امتحان موقعيت جديد، دروغ‌هايش را باور کند. شايد در نگاه اول وقتي ريسک شکست در موقعيت جديد را با شرايط فعلي خودتان در ترازوي مقايسه قرار دهيد، ادامه‌ي‌ شرايط فعلي برايتان گزينه‌اي امن و بي‌دردسر به‌نظر برسد، اما اين‌طور نيست. اگر براي انجام کارهاي موردعلاقه‌تان، ريسک نکنيد، پشيمان خواهيد شد.

من آمادگي انجام آن کار را ندارم

خيال‌تان راحت باشد که شما تنها نيستيد و هيچ‌کس به‌طور کامل آمادگي رويارويي با مسائل و موقعيت‌هاي جديد مثل پدر يا مادر شدن، عضويت در يک گروه جديد و به‌طور کلي تغيير را ندارد. بايد شروع کنيد و داخل تغييرات و موقعيت‌هاي جديد شيرجه بزنيد.
اين تنها راه آماده شدن و کنار آمدن با شرايط است. وقتي فکر مي‌کنيد که آمادگي انجام کاري را نداريد واقعيت اين است که يا شما علاقه‌اي به انجامش نداريد يا تلاش مي‌کنيد که انجام آن کار را به بعد موکول کنيد که اين حالت معمولا از ترس ناشي مي‌شود. علت اين موضوع را براي خودتان روشن کنيد.

من به‌ اندازه‌ي کافي خوب نيستم

اين يکي، بزرگ‌ترين دروغي است که به خودتان مي‌گوييد. اتفاقا شما به‌اندازه‌ي کافي خوب هستيد. براي اينکه لايق بهترين‌ها باشيد و زندگي شادي داشته باشيد، لازم نيست کاري انجام دهيد. اپرا وينفري معتقد است: «اينکه فکر کنيد لياقت داشتن زندگي شاد را داريد با اينکه بدانيد و مطمئن باشيد که لياقت داشتنش را داريد، متفاوت است. همين که زنده هستيد يعني شادي حق شماست. وجود خود شما کافي است.»


منبع : chetor.com



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

5 توصيه براي جذاب شدن در 3 دقيقه

عادت هاي بدي که شادي شما را به تاراج مي برد!!

تقويت اعتماد به نفس با چند تغيير ساده!!

5 فرد موفقي که بعد از اخراج شان موفق شدند!!

مديتيشن را چگونه در خانه تمرين کنيم؟

بگوييد چگونه مي خنديد تا شخصيت تان را به شما بگوييم!!

11 قانون اصلي فنگ شويي براي جذب عشق و پول

دوست خوب و واقعي چه ويژگي هايي بايد داشته باشد؟

آداب هديه دادن گل را بياموزيد

استفاده از كلمات قدرتمند – 101 كلمه ي قدرتمند

شخص دروغگو را با اين 8 مورد شناسايي کنيد

استرس شب امتحان را با اين روشها از بين ببريد

زبان بدن فروشنده حرفه اي چگونه است؟

کاهش استرس و اضطراب با چند روش خوراکي

اصول زبان بدن براي تشخيص کلاهبرداران در ازدواج

زندگينامه مريم ميرزاخاني، نابغه ايراني رياضي در جهان

مي خواهم شاد باشم و شاد زندگي کنم!!

مريم ميرزاخاني در ليست 5 زن نخبه رياضي دنيا

مادلين وسترهات، دستيار 26 ساله ترامپ چقدر درآمد دارد؟

5 اصل روانشناسي براي يک زندگي راحت

انسان هاي سمي اطرافتان را با اين روشها از زندگي تان دور کنيد

10 عادتي که براي شاد بودن بايد ترک شان کنيد!!

چگونه در مقابل خواسته هاي ديگران نه بگوييم؟

راه هاي کنترل خشم، چگونه خشم را کنترل کنيم؟

اين نشانه ها مي گويد بايد به دوستي تان پايان دهيد!!

در جمعه هاي دلگير چگونه حال مان را خوب کنيم؟

با همسر بهاره رهنما بيشتر آشنا شويد

دوست واقعي شما اين نشانه ها را دارد!!

اين 3 خصوصيت را هرگز نبايد داشته باشيد!!

فقط سه گام تا داشتن احساس خوشبختي فاصله داريد!

زبان بدن و 10 نکته که بايد بدانيد

روشهاي عالي براي مقابله با احساسات منفي

تحليل زبان بدن مسي و رونالدو در مراسم بهترينهاي سال فوتبال 2017

چرا ما ايراني ها عادت به عذرخواهي نداريم؟؟؟

اعتياد به تلفن همراه و دنياي مجازي را چگونه از بين ببريم؟

چگونه به کسي که قصد خودکشي دارد کمک کنيم؟/به بهانه خودکشي هاي اخير

گفتن اين جملات پس از 40 سالگي، ممنوع!

با غم و اضطراب بعد از زلزله چه کنيم؟

چگونه دقيقه نودي نباشيم؟!!

هنگام وقوع زلزله بهترين کار چيست؟

زبان بدن چيست و 12 نکته که در مورد آن بايد بدانيد

چگونه مانند آهنربا ديگران را جذب کنيم؟

تحليل جالب زبان بدن کي روش بعد از قرار گرفتن ايران در گروه مرگ

تاثير باورنکردني اسم افراد بر سرنوشت و وضعيت روحي آنها

روشهاي شاد بودن در زندگي هاي سخت امروزي!!

نکته هايي براي سحر خيزي در صبحهاي سرد زمستان

مردي 40 ساله ام و بيشتر فکرم مشغول زنان است؟

مثبت انديشي با 7 روش ساده

تست روانشناسي : چقدر اعتماد به نفس داريد؟

5 جمله اي که هرگز نبايد به خودتان بگوييد