آخرین اخبار

آقايان بخوانند:روشهاي غافلگير کردن همسر در روزهاي پاياني سال روابط عاطفي

آقايان بخوانند:روشهاي غافلگير کردن همسر در روزهاي پاياني سال

  بزرگنمايي:

چه خبر - روشهاي شاد کردن همسر در روزهاي آخر سال

زندگي مشترک همه ما دستخوش مسائل و فراز و نشيب‌هاي متفاوتي است و هر کس در زندگي به قدر خودش دغدغه دارد. اصلا معناي زندگي مشترک، همين روزهاي خوب و بد کنار يکديگر است. در زندگي مشترک، حال دل آدم هاي خانه تاثير مستقيمي روي يکديگر دارد اما قسمت جذاب ماجرا اين است که اگر حال دل خانم خانه خوب باشد، حال خانه و بقيه اعضاي خانواده هم خوب است. حتما شما هم به عنوان همسر، اين را متوجه شده ايد که هر وقت خانمتان خوشحال است، خانه غرق نور و انرژي مثبت مي شود. وقتي حال همسرتان خوب است، دست پختش بهتر و لبخندش پر رنگ تر است و نتيجه همه اين ها مي شود آرامش و احساس رضايت اعضاي خانواده. اما موضوع مهم اين است که حال دل خانم ها چگونه خوب مي‌شود؟ شايد در اين لحظه واقعا جواب اين سوال را ندانيد و با خودتان فکر کنيد که خانم ها آن قدر پيچيدگي دارند که جواب اين سوال به اين راحتي مشخص نمي شود اما باور کنيد موضوع خيلي ساده است و بيشتر خانم ها با "عشق" ، "محبت"، "توجه" و "احترام" پر از حس خوب و خوشبختي مي شوند و اگر آقايان اين چهار هديه را به همسرشان بدهند، زندگي شيرين مي شود. در مقاله امروز علاوه بر مرور حرف‌هاي زنان و مردان متاهلي که به تاثير حالِ خوب و بد همسران بر هم و بر زندگي و حال و هواي خانه معترفند، به بيان راهکارهايي براي گرم کردنِ قلب بانوي خانه، به ويژه در بدو بدوهاي شب عيد و خريد و خانه‌تکاني، اختصاص دارد. با ما همراه باشيد.

زنان چه مي گويند، مردان به چه فکر مي کنند؟

شايد باورتان نشود اما منشأ بيشتر افسردگي ها و نارضايتي ها از زندگي مشترک در خانم ها، ريشه در رفتار آقايان دارد. حرف‌هاي اين زنان و مردان درباره خودشان و حالشان زده‌اند را در اين مقاله بخوانيد تا کمي در فضاي پرونده امروز قرار بگيريد و با هم، به سراغ راهکارها و راهِ‌حل‌ها برويم.

خانم‌ها چه مي‌گويند؟

فائزه، 31 ساله، 8 سال است ازدواج کرده ام
«حال من در خانه 90 درصد به همسرم بستگي دارد. مثلا وقتي همسرم از سر کار مي آيد و تلفن همراهش از دستش جدا نمي شود و دايم اخبار تماشا مي کند يا در حال فکر کردن است و هيچ صحبت و درد دلي بين ما رد و بدل نمي شود، من خيلي به هم مي ريزم.»
پريا، 29 ساله، ٤ سال است ازدواج کرده ام
«رفتار همسرم در روحيه و حال دل من خيلي تاثير دارد. يک روز که همسرم مشکل دارد يا به هر دليلي ناراحت است آن روز براي من تبديل به يک روز سخت مي شود. خيلي سعي مي کنم که روحيه ام را حفظ کنم و ناراحتي ام را بروز ندهم ولي متاسفانه توانايي خوبي در اين زمينه ندارم. به طور کلي رفتار و برخورد همسرم در ايجاد حس خوشبختي در من خيلي تاثير دارد. آن حس دوست داشتني که به من منتقل مي کند، حتي اگر با انجام کوچک ترين کار باشد، براي من بسيار با ارزش است و من خودم را خوشبخت ترين مي دانم. شايد بتوانم به جرئت بگويم يک روز که همسرم به من نمي گويد دوستت دارم، احساس مي کنم آن روز چقدر کسلم.»
نازنين، 30 ساله، 8 سال است ازدواج کرده ام
«من شاغل هستم. اگر بعد از يک روز سخت کاري به خانه برگردم و با چهره شاداب همسرم رو به رو شوم، حداقل نيمي از خستگي آن روز از بين مي رود و انرژي مضاعفي مي گيرم. در صورتي که اگه با قيافه عبوس همسرم رو به رو شوم، خستگي و ناراحتي من تشديد مي شود. به نظر من در زندگي مشترک هر دو طرف به يکديگر انگيزه مي دهند.»
منصوره، 32 ساله، 8 سال است ازدواج کرده ام
«به يقين مي توانم بگويم که 90 درصد حال روحي من به رفتار همسرم بستگي دارد. خيلي وقت ها با کوچک ترين حرف يا کار همسرم، خوشحال مي شوم و حال روحي ام عالي مي شود. برعکس زماني که همسرم مشغله کاري دارد يا خسته است، اوضاع من به هم مي ريزد و گاهي حتي بروز هم نمي دهم. همان طور که مي گويند پشت هر مرد موفقي، يک خانم موفق هست که همسرش را تشويق مي کند، درباره خانم ها هم همين حرف حتي بيشتر صدق مي کند. اميدوارم که حال دل خانم هاي خانه هميشه خوب باشد تا همه افراد خانه شاد و خوشحال باشند.»
نجمه، 26 ساله، 5 سال است ازدواج کرده ام
«بخش مهمي از حال من به رفتار همسرم بستگي دارد. گاهي سعي کرده ام بدون توجه به رفتار همسرم شاد باشم اما انگار اين شادي از ته دلم نيست. زماني که از همسرم رفتارهاي خوب و توجه کافي مي بينم واقعا از اعماق وجودم شاد هستم و فکر مي کنم خوشبخت ترينم. وقتي عشق و توجه کافي از همسرم مي‌بينم، مشکلات ديگر هم نمي تواند مرا ناراحت يا از شادي ام کم کند. اما امان از روزي که بي توجهي از همسرم ببينم. همه چيز واقعا براي من ناراحت کننده مي شود و منتظر فرصت براي اشک ريختن هستم.»

آقايان چه تجربه‌هايي دارند؟

مرتضي، 35 ساله، 10 سال است ازدواج کرده ام
مشکلات بچه ها ديگر جايي براي من و همسرم نمي گذارد! من به شخصه از صبح تا شب سرکار هستم و شب وقتي به خانه مي روم، همسرم به دليل شيطنت ها و اذيت هاي بچه ها و خستگي به مرز انفجار رسيده است و ديگر حتي مکالمه اي هم بين ما صورت نمي گيرد. البته ترجيح خودم اين است که زياد صحبت نکنم تا تنش يا مشکل جديدي ايجاد نشود و بگو مگويي بين من و همسرم که آماده انفجار است پيش نيايد.»
علي، 32 ساله، 4 سال است ازدواج کرده ام
«همسر من با کارهاي کوچک خوشحال مي شود اما ذهن من آن قدر درگير است که نمي توانم اين کارها را انجام دهم. در روز شايد به هزار و يک موضوع فکر مي کنم و جدا از اين ها، مشکلات اقتصادي و قسط و وام، ديگر دل و دماغي براي احساس خوشبختي نمي گذارد!»
سعيد، 25 ساله، 2 سال است ازدواج کرده ام
«من در تمام اين دو سال زندگي مشترک تمام سعي ام را کرده ام تا به خواسته هاي همسرم نه نگويم اما حالا بعد از دو سال احساس مي کنم همسرم به من به شکل يک ماشين پول ساز نگاه مي کند و هر روز توقعش نسبت به روز قبل از من بيشتر مي شود. تنها در شرايطي خوشحال و راضي است که هديه هاي گران قيمت براي او بگيرم.»

با شناخت و همدلي، پيش به سوي رضايتمندي

«فريبا البرز» کارشناس ارشد مشاوره خانواده، ضمن تاييد اين نکته که آقايان نقش مهمي در خوشحال و راضي کردنِ همسرانشان در زندگي دارند، به نکات کليدي و مهمي اشاره مي‌کند که خواندني است.

کليدي‌ترين نکته يک ازدواج موفق چيست؟

شناخت متقابل، بستري براي ازدواج موفق ايجاد مي کند و ازدواج با شناخت عميق مي تواند مانع از افول کيفي و گسست پيوند زناشويي ميان زوجين شود و مهم ترين عامل پيشگيري از رشد طلاق باشد. شناخت مستقيم زوجين از يکديگر مهم بوده و به همين خاطر گفت وگوهاي مستقيم و خودتوصيفي دو طرف براي يکديگر بسيار کارآمد است. در کنار آن از مشاوره قبل از ازدواج هم مي توان بهره جست که مي تواند به شناخت دقيق تر دوطرف از يکديگر برسد. در عين‌حال، درست است که شناخت قبل از ازدواج تعيين کننده است و چنان چه تشابهي نباشد غالبا به ازدواج نمي رسد اما اگر حالا به هر شکلي، ازدواجي صورت گرفت، زوجين مي توانند باز هم تلاش کنند که همسر خود را بيشتر و بهتر بشناسند و شناخت بيشتر چنان چه دوطرف با يکديگر همکاري داشته باشند، از بسياري از ناکامي ها و اختلافات در زندگي مشترک جلوگيري مي کند.

چگونه آقايان مي‌توانند خانم‌ها را بشناسند؟

زن و مرد، تفاوت هاي بسياري باهم دارند. پس يک مرد نمي تواند به زن، مثل رفيق مرد خود نگاه و با او آن گونه رفتار کند. پذيرش تفاوت هاي جنسيتي و بيولوژيکي، مي تواند به شناخت بيشتر از همسر کمک کند. براي شناخت بهتر زنان بايد اين موارد را بدانيد: زن دوست دارد مرد مقتدر باشد. زن دوست دارد به او احترام گذاشته شود و حضورش درک شود. اگر زن بتواند راحت و با فراغ بال درباره مسائل روزمره خود حرف بزند فشار دريافتي خود را تخليه مي کند. وقتي زن ناراحت است نيازمند کسي است که به حرف هايش گوش کند و مي خواهد درباره ناراحتي اش صحبت کند و بدترين کار اين است که طرف مقابل، حرف هاي او را بي اعتبار و کوچک کند. صحبت و داشتن ارتباط با زن مي تواند او را راضي کند و برايش منبع کمال است. زن ها در مواردي احساس دوست داشته شدن ندارند که ببينند مرد به احساسشان بهايي نمي دهد و به آن ها احترام نمي گذارد. زن ها با صداي بلند فکر مي کنند و احساسات و هيجانات قوي تري دارند.

نشانه هاي يک زندگي مشترک سالم چه چيزهايي است؟

_ زن و شوهر يکديگر را دوست دارند و تحسين مي کنند.
_ زن و شوهر به راحتي افکار و احساسات شان را با يکديگر در ميان مي گذارند. ترس و نگراني از قضاوت همسرشان ندارند.
_ با هم تصميم مي گيرند و بار مسئوليت را تقسيم مي کنند.
_ تلاش مي کنند چالش ها و مشکلات را به جاي دعوا و جروبحث به صورت درست و سازنده حل و فصل کنند.
_ زن و شوهر از مسائل بزرگي مثل مسائل مذهبي و اخلاقي تا چيزهاي کوچک، داراي اهداف و ارزش هاي هماهنگ هستند.
_ گذراندن زمان با کيفيت در کنار يکديگر را در اولويت قرار مي دهند.
_ از زندگي اجتماعي خود به عنوان يک زوج راضي هستند.

اگر آقايان باعث ايجاد حال خوب در همسرانشان نشوند، خانم ها بايد چه کاري انجام دهند؟

_ هرگز همسرتان را با مردان ديگر مقايسه نکنيد.
_ از رفتارهاي مطلوب همسرتان تشکر و او را تشويق کنيد تا انگيزه تکرار آن رفتار بيشتر شود.
_ از تصميم هاي نادرست و غير منطقي و شکل گيري افکار منفي درباره همسرتان به شدت بپرهيزيد و بيشتر نقاط مثبت و قوت او را ببينيد حتي اگر کم باشد.
_ از طرف مقابل به اندازه گنجايش و ظرفيتش انتظار داشته باشيد.
_ در هر فرصت ممکن با همسر و اعضاي خانواده ارتباط کلامي و عاطفي برقرار کنيد.
_ براي رسيدن به امنيت رواني و عاطفي در روابط زناشويي، داشتن صداقت، پذيرش، سعه صدر، انصاف و اعتماد متقابل را اصل اول قرار دهيد.
_ در صورت به وجود آمدن هرگونه سوءتفاهم يا مشکل به حل آن بپردازيد.

ايده هاي حال خوب کن و ساده

شايد برايتان جالب باشد که با چند کار ساده مي توانيد باعث احساس خوشبختي در خانمتان شويد.
_ گاهي زمان بازگشت به خانه براي همسرتان گل بخريد. قطعا ديدن يک شاخه گل در دستان شما موقعي که در خانه را باز مي کند لبخند بر روي لب هايش مي آورد.
_ هر روز با همسرتان تماس بگيريد و حالش را بپرسيد و نشان دهيد که به او توجه کافي داريد.
_ به همسرتان احترام بگذاريد. حتي وقتي مي دانيد که طرز فکرش اشتباه است در مقابل فرزندان، تاييدش کنيد.
_ هنگام خطاب کردن همسرتان در جمع يا در تنهايي از لفظ "عزيزم" استفاده کنيد.
_ براي همسرتان هديه بي دليل، حتي کوچک تهيه کنيد. به اين شکل نشان مي دهيد که به يادش بوده ايد و او را دوست داريد.
_ لطفا از گفتن "دوستت دارم" غافل نشويد و فکر نکنيد که همسرتان بايد از زحمت ها و کارهاي شما به اين نتيجه برسد که شما او و زندگيتان را دوست داريد. اغلب خانم ها دوست دارند اين عبارت را از همسرشان هر روز بشنوند.


منبع : khorasannews.com



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

همسران جوان بخوانند : همه چيز درباره رابطه جنسي

چگونه ميل جنسي مان را زياد کنيم؟

بعد از دعوا با همسرتان اين کارها را نکنيد!!

فرزند مسئوليت پذير مي خواهيد؟ اين 6 گام به شما کمک مي کند

رابطه با خانواده همسر، چگونه رابطه بهتري داشته باشيم؟

اولين قرار ملاقات عاشقانه تان اگر اين نشانه ها را دارد، ترکش کنيد!!

آنچه که زنان آرزو دارند مردان درباره آنها بدانند

وقتي شوهرتان با شما قهر مي‌کند چگونه رفتار کنيد؟

10 نکته مهم در زندگي زناشويي که هر زن و مردي بايد بداند

برقراري روابط عاشقانه با مردان متاهل!!

نقش‌ مادران در كاهش‌ عوارض بلوغ دختران

چطور بعد از يک دعوا دوباره آشتي کنيم؟

با چهار سياست زنانه مردان را حرف شنو کنيد

خيانت همسرتان را با اين نشانه ها متوجه شويد!!

8 مرد خطرناک براي ازدواج!!

احترام در رابطه زناشويي چگونه ايجاد مي شود؟ حتما زوج ها بخوانند

11 رازي که بايد از همسرتان پنهان کنيد!!

شکوفا کردن خلاقيت کودک با چند پيشنهاد ساده

4 ترفند زنانه براي عاشق کردن همسر!!

رفتارهاي مردانه اي که زنان از آنها بيزارند، آقايان بخوانند!!

رابطه جنسي لذت بخش با ترک 12 اشتباه ساده!!

متاهلم اما علاقه مند به دوستي با زنان ديگر هستم!!

10 نکته که به شما مي گويد براي ازدواج آماده ايد!!

زندگي زناشويي تان را با اين ترفندها نجات دهيد!

نحوه صحيح رفتار با شوهر، فقط خانم ها بخوانند!!

5 قانون تربيت کودک که بايد از ژاپني ها بياموزيم!

رموزي ناياب از ازدواج که همه بايد بدانند!!

11 کار غلطي که نبايد جلوي فرزندتان انجام دهيد!!

10 راه براي حرف شنو کردن کودکان

قوانيني که براي حفاظت از کودک بايد به او بگوييد، از قانون لباس زير تا ...

5 توصيه براي مشورت با فرزند قبل از سن بلوغ!!

بلوغ زودرس در دختران، چگونه جلوي آرايش کردن دختران خردسال را بگيريم؟

9 نشانه که مي گويد براي ازدواج آماده ايد!!

بعد از شکست عشقي اين کارها را هرگز نکنيد!!

براي داشتن يک رابطه طولاني مدت اين مقاله را بخوانيد!!

در اولين قرار ملاقات عاشقانه تان اين سوالات را نپرسيد!

منظور مرد علاقه تان از گفتن اين جملات چيست؟

پسر مورد علاقه تان را اينگونه عاشق کنيد!!

ازدواج با اين دلايل ممنوع!!

اگر جوابتان به اين سوالات مثبت است، با اين مرد ازدواج نکنيد!!

دعواي شما با همسرتان اين فوايد جالب را دارد!!

فکر مي کنم همسرم در اينستاگرام به من خيانت مي کند!!

اين 10 جمله را هرگز به مادرشوهرتان نگوييد!!

حل اختلافات زن و شوهري با 6 کليد اصلي

سوالات جنسي که پاسخ شان را بايد بدانيد!

6 راز دوام ازدواج والدين تان که بايد بدانيد!!

متاهلان و کارهاي ممنوعه اي در اينستاگرام!!

عشق واقعي بين زن و مرد 20 نشانه اصلي دارد!!

حرف هاي جالب همسر يک هنرمند مشهور از دلايلي که زندگي مشترکش را تباه کرد!!

چگونه پسري که عاشق اش بودم را بعد از ازدواج فراموش کنم؟