آخرین اخبار

کدام دوستي ها واقعا به ازدواج ختم مي شود؟ روابط عاطفي

کدام دوستي ها واقعا به ازدواج ختم مي شود؟

  بزرگنمايي:

چه خبر - اگر قصد ازدواج داري بيا خواستگاري...

گاهي براي برخي افراد پيش مي آيد که درگير يک رابطه عاطفي مي شوند. در دانشگاه يا محل کار و يا هر جاي ديگري با يک نگاه عاشق مي شوند و تا جايي پيش مي روند که دختر و پسر گمان مي کنند عشق اول و آخر يکديگر هستند و با هم عهد مي بندند که با هم ازدواج کنند اما سالها مي گذرد و خبري از خواستگاري نيست...
گاهي براي برخي سوالات مبهمي ايجاد مي شود که آيا واقعا عشق در يک نگاه ايجاد مي شود ؟ آيا عشقي که با يک نگاه شروع شود را مي توان اسمش را عشق واقعي گذاشت؟ آيا دوستي‌هاي قبل از ازدواج مي تواند منجر به شناخت بهتري شود؟ اگر درگير يک رابطه عاطفي شديم چگونه عمل کنيم ؟ ما در اين مقاله به اين سوالات پاسخ خواهيم داد.

عشق در يک نگاه

ممکن است شما دچار اين احساس شده باشيد که گاهي با نگاه کردن به جنس مخالف يک حس خاصي پيدا مي کنيد و ناگهان نگاهتان به يکديگر گره مي خورد و آن لحظه احساس مي کنيد که عاشق شده ايد اما آيا يک عشق واقعي و پايدار با يک نگاه به وجود مي آيد؟چه اتفاقي مي افتد که دو نفر به سرعت يک نگاه کردن عاشق يکديگر مي شوند؟
برخي افراد معتاد عاشق شدن در يک نگاه هستند و البته اين افراد عاشق عاشق شدن هستند و اغلب هم اين احساس ،وقت و زمان زيادي را از آنها نمي برد. به محض روبرو شدن با يک نفر سريع عاشق او مي شوند در حاليکه چيزي از آن شخص نمي دانند و نمي خواهند که بدانند چرا که ممکن است با شناخت او تمام روياهايشان بر ملا شود لذا بايد توجه داشت که عشقي که در يک نگاه آغاز مي شودعشق واقعي نيست و بيشتر به نوعي هوسراني است. کسي که در يک نگاه عاشق مي شود در واقع بدون انکه حتي حاضر باشد چيزي از طرف بداند شيفته ي تخيلات ذهني که از آن فرد ساخته است مي شود نه آن آدمي که به راستي مي بيند. اين افراد اگر با طرف مقابلشان ازدواج کنند ممکن است مانند بقيه افراد با گرفتاري هاي زندگي رو برو شوند اما چيزي که بعد از ازدواج به آن دست پيدا مي کنند اين است که از خواب غفلت بيدار مي شوند و احساس مي کنند ديگر عاشق نيستند لذا عشقي که با يک نگاه اغاز شود از انجا که هيچ پايه و اساس منطقي پشت آن نيست به راحتي از بين خواهد رفت .

دوستت دارم هاي بي ريشه...

همان هايي که در يک نگاه عاشق مي شوند با همان يک نگاهشان طرف را درگير يک رابطه عاشقانه و عاطفي مي‌کنند اما در يک رابطه عاطفي از آنجا که دختران سرشار از احساسات هستند به راحتي به وعده و وعيدهاي پسران گوش مي دهند و ممکن است سالهاي سال درگير يک رابطه ي عاطفي شوند اما واقعيت اين است که در اکثر مواقع پسراني که شرايط ازدواج را ندارند از طريق روابط آزاد ، پنهاني و احساسي با عواطف يک دختر بازي مي کنند و مايلند اين خلاء را با يک رابطه دوستانه پر کنند و براي ادامه ي رابطه از دادن قول ازدواج هم ابايي ندارند. اين پسرها هر روز يک بهانه براي علني کردن رابطه دارند و امروز و فردا مي کند: درسم تمام شود، سربازي بروم، کار پيدا کنم، پس انداز داشته باشم، موافقت خانواده را جلب کنم و ... آنها نمي دانند که دوستت دارم هاي بي ريشه چه بر سر يک دختر مي آورد! و چه فرصت هاي ازدواجي را از آنان مي‌گيرد...
زمان ازدواج دختران و پسران متفاوت است و دختران با عبور از يک محدوده ي سني شانس کمتري براي ازدواج موفق پيدا مي کنند. اگر واقعا قصد ازدواج داريد براي آن زمان تعيين کنيد و هر چه سريع تر با خانوادتان صحبت کنيد تا با دختر مورد علاقه شما آشنا شود و از طريق رسمي به خواستگاري بروند و اگر قصد ازدواج نداريد بينِ زمين و آسمان نگه نداريد آنکه جانش برايتان در مي رود را ...گاهي خط کش و ميزان بگذاريد ،زاويه‌ها و گوشه هاي گفتار و رفتارتان را اندازه بگيريد...

دختران : کمي تامل

برخي دختران با وجود احساساتي که دارند اما گاهي از طولاني شدن زمان آشنايي خسته مي شوند. مدام مي گويند زودتر تکليف من را روشن کن و به هر نحوي مي خواهند طرفشان را براي آمدن به خواستگاري ترغيب کنيد. گاهي اصلا دلشان مي خواهد پا بگذارند روي تمام قوانين عرفي و خودشان گل و شيرني بگيرند و به خواستگاري معشوقشان بروند اما عجله نکنيد و کمي تامل کنيد.
هيچ وقت به فرد مورد علاقتان اصرار نکنيد که هر چه سريع تر به خواستگاري بياييد چرا که با اصرار شما ممکن است اتفاقات ناخوشايندي بيفتد و با سرانجام گرفتن اين وصلت ،بعد ها آن کسي که سرکوفت بخورد شما باشيد . شايد بعد ها با يک دعوا اين حرف را از همسرتان بشنويد که :"من اصلا نمي خواستم بيام خواستگاري تو منو مجبور کردي..."آنوقت است که انگار تمام دنيا روي سرتان خراب مي شود.
وقتي دو نفر پس از دوستي با يکديگر ازدواج مي کنند ممکن است که عزت و احترام دختر نزد خانواده همسر کم شود حال اگر اين ازدواج با اصرار دختر هم صورت گرفته باشد به مراتب سرزنش ها بيشتر خواهد شد پس عجله نکنيد اما در عوض شناختتان را نسبت به طرفتان بيشتر کنيد و کمي از احساساتتان فاصله بگيريد.
در لابلاي حرف ها مي توانيد برخي از واژه ها را زير ذربين بگيريد و متوجه شويد که اين پسر واقعا قصد ازدواج با شما را دارديا خير . اگر پسري :
- به شما اصرار مي کند که کسي از روابط ما خبردار نشود.
- هر وقت حرف ازدواج به ميان مي آيد حرف را عوض مي کند و علاقه اي به صحبت کردن در اين زمينه ندارد.
- عفت را زير پا مي گذارد و به جاي شناخت منطقي، از شما در خواست هاي نامشروع دارد و يا با شما درباره مسائل جنسي و تحريک کننده صحبت مي کند.
- براي آمدن به خواستگاري مدام بهانه جويي مي کند و امروز و فردا مي کند.
- از شما مي خواهد که خودتان را بخاطر او تغيير دهيد و هر روز يک ايرادي از نوع پوشش و ظاهر شما مي‌گيرد.
بدانيد که اين فرد هدفي جز وقت گذراني ندارد لذا هيچ وقت براي ازدواج با اين افراد نه وقتتان را تلف کنيد و نه اصرار به ازدواج با آنان کنيد چرا که اگرچنين افرادي حتي با اصرار شما به خانه مشترک وارد شوند نمي توانند زمينه يک زندگي ارام و موفق را فراهم کنند. پس خيال نکنيد که همه ي ماجرا با نشستن سر سفره عقد تمام مي‌شود بلکه بعد از عقد مشکلات تازه اي در انتظار شما خواهد بود .
به هر ترتيب هيچ کس منکر اين نيست که در همه زندگي هاي زناشويي مشکلات و اختلاف نظر هايي وجود دارد اما اين مشکلات در ازدواج هايي که با دوستي شکل گرفته است به مراتب بيشتر ديده مي شود که وقتي دو نفر عاشق مي شوند بخاطرآن عشق و محبتي که بين‌شان هست چشم بر همه چيز مي ببندند و تنها خوبي هاي يکديگر را مي بينند اما با رفتن زير يک سقف تازه پي به مشکلات اساسي يکديگر مي برند و انجاست که تنفر جاي عشق را مي گيرد پس عاقلانه تصميم بگيريد و عاشقانه زندگي کنيد قبل از انکه عاشق شويد.

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : 6 شرطي که هر دختر و پسري براي ازدواج بايد داشته باشد

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : دوستي يا عشق ، کداميک در رابطه زناشويي مثمر ثمرتر هستند؟

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : 13 رازي که دختران قبل از ازدواج بايد بدانند!!


منبع : tebyan.net



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

همسران جوان بخوانند : همه چيز درباره رابطه جنسي

چگونه ميل جنسي مان را زياد کنيم؟

بعد از دعوا با همسرتان اين کارها را نکنيد!!

فرزند مسئوليت پذير مي خواهيد؟ اين 6 گام به شما کمک مي کند

رابطه با خانواده همسر، چگونه رابطه بهتري داشته باشيم؟

اولين قرار ملاقات عاشقانه تان اگر اين نشانه ها را دارد، ترکش کنيد!!

آنچه که زنان آرزو دارند مردان درباره آنها بدانند

وقتي شوهرتان با شما قهر مي‌کند چگونه رفتار کنيد؟

10 نکته مهم در زندگي زناشويي که هر زن و مردي بايد بداند

برقراري روابط عاشقانه با مردان متاهل!!

نقش‌ مادران در كاهش‌ عوارض بلوغ دختران

چطور بعد از يک دعوا دوباره آشتي کنيم؟

با چهار سياست زنانه مردان را حرف شنو کنيد

خيانت همسرتان را با اين نشانه ها متوجه شويد!!

8 مرد خطرناک براي ازدواج!!

احترام در رابطه زناشويي چگونه ايجاد مي شود؟ حتما زوج ها بخوانند

11 رازي که بايد از همسرتان پنهان کنيد!!

شکوفا کردن خلاقيت کودک با چند پيشنهاد ساده

4 ترفند زنانه براي عاشق کردن همسر!!

رفتارهاي مردانه اي که زنان از آنها بيزارند، آقايان بخوانند!!

رابطه جنسي لذت بخش با ترک 12 اشتباه ساده!!

متاهلم اما علاقه مند به دوستي با زنان ديگر هستم!!

10 نکته که به شما مي گويد براي ازدواج آماده ايد!!

زندگي زناشويي تان را با اين ترفندها نجات دهيد!

نحوه صحيح رفتار با شوهر، فقط خانم ها بخوانند!!

5 قانون تربيت کودک که بايد از ژاپني ها بياموزيم!

رموزي ناياب از ازدواج که همه بايد بدانند!!

11 کار غلطي که نبايد جلوي فرزندتان انجام دهيد!!

10 راه براي حرف شنو کردن کودکان

قوانيني که براي حفاظت از کودک بايد به او بگوييد، از قانون لباس زير تا ...

5 توصيه براي مشورت با فرزند قبل از سن بلوغ!!

بلوغ زودرس در دختران، چگونه جلوي آرايش کردن دختران خردسال را بگيريم؟

9 نشانه که مي گويد براي ازدواج آماده ايد!!

بعد از شکست عشقي اين کارها را هرگز نکنيد!!

براي داشتن يک رابطه طولاني مدت اين مقاله را بخوانيد!!

در اولين قرار ملاقات عاشقانه تان اين سوالات را نپرسيد!

منظور مرد علاقه تان از گفتن اين جملات چيست؟

پسر مورد علاقه تان را اينگونه عاشق کنيد!!

ازدواج با اين دلايل ممنوع!!

اگر جوابتان به اين سوالات مثبت است، با اين مرد ازدواج نکنيد!!

دعواي شما با همسرتان اين فوايد جالب را دارد!!

فکر مي کنم همسرم در اينستاگرام به من خيانت مي کند!!

اين 10 جمله را هرگز به مادرشوهرتان نگوييد!!

حل اختلافات زن و شوهري با 6 کليد اصلي

سوالات جنسي که پاسخ شان را بايد بدانيد!

6 راز دوام ازدواج والدين تان که بايد بدانيد!!

متاهلان و کارهاي ممنوعه اي در اينستاگرام!!

عشق واقعي بين زن و مرد 20 نشانه اصلي دارد!!

حرف هاي جالب همسر يک هنرمند مشهور از دلايلي که زندگي مشترکش را تباه کرد!!

چگونه پسري که عاشق اش بودم را بعد از ازدواج فراموش کنم؟