آخرین اخبار

اين رفتارهاي ساده، رابطه عاشقانه تان را خراب مي کند، مراقب باشيد!! روابط عاطفي

اين رفتارهاي ساده، رابطه عاشقانه تان را خراب مي کند، مراقب باشيد!!

  بزرگنمايي:

چه خبر - مسائل کم اهميتي که رابطه‎تان را نابود مي‌کند

همه ما دوست داريم که رابطه عاطفي مان به خوبي پيش برود و دوام زيادي داشته باشد اما آيا مي دانيم که گاهي خود با دست خودمان به آن آسيب مي زنيم؟

حسادت بيش از حد داريد

حتما شريک زندگي تان براي شما فردي بسيار جذاب و خواستني است، از اين رو فکر مي کنيد که حتما براي ديگران هم به همين نسبت جذابيت دارد، اما اين نبايد باعث ايجاد حس حسادت در شما شود. اگر شريک زندگي تان به شما خيانت کرده يا حتي نشانه هاي مشکوکي را در او مشاهده مي کنيد، بايد قبل از هر چيزي با خودتان خلوت کنيد، علائم را کنار هم بچينيد و ببينيد که آيا واقعا اين فرد براي شما مناسب است يا خير. اما اگر با فرد وفاداري هستيد، او نيز به ادامه رابطه با شما تمايل دارد، پس بهتر است که نگراني هايتان را دور بريزيد و با حسادت هاي بي جا او را از خودتان نرانيد.

به خودتان فضا نمي دهيد

زماني که ما عاشق مي شويم، دوست داريم که تمام وقت مان را با عشق زندگي مان بگذرانيم به طوري که فراموش مي کنيم يک رابطه سالم، رابطه اي است هر دو طرف فضايي را براي تنهايي، خانواده يا حتي دوستان خويش مي خواهند. اتفاق بدي نمي افتد اگر گاهي به طرف مقابل مان اين اجازه را بدهيم که زمان خود را بدون حضور ما، آنطور که دلش مي خواهد، سپري کند. اين فضا نه تنها براي او، بلکه براي خود ما هم واجب است.
در اين زمان ما به مسائل زيادي پي مي بريم، به عنوان مثال قدر لحظه هاي با هم بودن را بيشتر مي دانيم يا اين که به کارهاي شخصي و عقب مانده مان ترتيب مي دهيد و.... ما نبايد خانواده، دوستان و تنهايي خود را از ياد ببريم تنها به اين علت که در رابطه اي عاطفي هستيم. بنابراين فضا دادن به طرف مقابل يکي از کارهايي است که براي هر رابطه اي لازم است.

مي خواهيد عشق تان را به همه نشان دهيد

هر فردي شخصيت خاص خود را دارد و در شرايط مختلف به شکل هاي متفاوتي رفتار مي کند. به عنوان مثال يکي دوست دارد که دست همسرش را در بيرون از خانه بگيرد در حالي که ديگري، بنا به دلايل شخصي، از اين کار سر باز مي زند. شما بايد رفتار طرف مقابل تان را تشخيص دهيد و سعي کنيد که خودتان را با آن وفق دهيد. اگر او دوست ندارد که در مکان هاي عمومي عشق اش را نشان دهد، ناراحت نشويد زيرا شما ابراز علاقه او را در خلوت تان ديده ايد. صحبت کردن در اين مورد با شريک زندگي تان خوب است اما اگر اصرار بيش از حد به آن کنيد، ممکن است که به ضررتان تمام شود.

پس از جر و بحث سکوت مي کنيد

مشکل در هر رابطه اي بوجود مي آيد اما مهم روش حل کردن آن است. اين که پس از دعوا و جر و بحث سکوت کنيد و ميان خود و شريک زندگي تان فاصله بياندازيد، ساده ترين کار است اما آيا بهترين کار هم مي باشد؟ اگر پس از دعوا تنها به اين علت که قهر هستيد، سکوت مي کنيد، کارتان اشتباه است اما اگر زماني براي آرام شدن و فکر کردن مي خواهيد، سکوت بهترين انتخاب است. اما در هر شرايطي يادتان باشد که سکوت شما اين حس را به طرف مقابل تان منتقل مي کند که شما به او اهميتي نمي دهيد.
در واقع هر دو طرف رابطه بايد اين تصور را داشته باشند که حتي جر و بحث هم نمي تواند از نظر عاطفي آنها را از هم دور کند. به همين دليل پس از کمي آرام شدن، از شريک زندگي تان بخواهيد تا در مورد مشکل پيش آمده با شما گفتگو کند.

از گفتگوهاي جدي فراري هستيد

هميشه زندگي بر وفق مراد ما نيست. زمان هايي فرا مي رسد که ما مجبوريم در مورد مسائل سخت و جدي با شريک زندگي مان گفتگو کنيم اما اگر هر بار که در اين شرايط قرار مي گيريم، فرار را بر قرار ترجيح دهيم، در واقع به رابطه خود آسيب رسانده ايم. به عنوان مثال شما رفتار آزاردهنده اي از همسرتان مي بينيد اما به احتمال اين که ممکن است بحثي ميان تان رخ دهد، مدام آن را ناديده مي گيريد.
در واقع مانند کبک سر را در برف فرو بردن، نه تنها چيزي را درست نمي کند بلکه رابطه شما را در سايه اي از ابهام قرار مي دهد. يادتان باشد که رابطه هاي بلند مدت هيچ دوامي نخواهند داشت اگر دو طرف نتوانند در مورد هر مسئله اي با يکديگر گفتگو کنند.

منفي نگر هستيد

اگر مثبت انديش هستيد که خب شانس با شماست. اما اگر جزو افرادي هستيد که هميشه نيمه خالي ليوان را نگاه مي کنند، بايد به شما هشدار بدهيم که اين رفتار مي تواند روي رابطه عاطفي تان تاثير منفي بگذارد.
منفي نگري نه يکباره، بلکه به تدريج مي تواند رابطه شما را از اين رو به آن رو کند. به عنوان مثال زماني که شما نسبت به آينده رابطه تان اميد نداريد و مدام آن را به زبان مي آوريد، پس از مدتي زاويه ديد شريک زندگي شما نيز به رابطه تغيير خواهد کرد. پس سعي کنيد که نسبت به زندگي خوش بين تر باشيد تا دنيا نيز بيشتر به کام تان شود.

جزييات رابطه تان را براي ديگران فاش مي کنيد

شايد برايتان لذت بخش باشد که ريز و درشت رابطه تان را براي دوست صميمي تان تعريف کنيد اما آيا مي دانيد که اين کار به ضرر رابطه تمام خواهد شد؟ مشورت گرفتن از ديگران کار خوبي است اما خبرچيني و تعريف آنچه ميان شما و شريک زندگي تان مي گذرد، به هيچ وجه موجه نيست. به عنوان مثال پس از يک دعوا با شريک زندگي تان مي نشينيد و نزد دوستان تان از او بد مي گوييد اما آيا به اين هم فکر کرده ايد که دو روز آينده زماني که همه چيز مانند گذشته شد، چه خواهيد کرد؟ در آن زمان شما به دليل عشق تان به آن فرد همه چيز را فراموش مي کنيد اما آن حرف هايي که شما زده ايد، هيچگاه از خاطر دوستان تان پاک نمي شود.

به تکنولوژي بيش از او اهميت مي دهيد

تلفن همراه، لپ تاپ، ساعت هاي هوشمند، بازي هاي رايانه اي و... جذابيت فوق العاده اي دارند به طوري که نمي شود از آنها دل کند اما استفاده بيش از حد از آنها مي تواند شريک زندگي تان را از شما دور کند. متاسفانه امروزه مردم آنقدر جذب حجم عظيم اطلاعات اينترنتي شده اند که يادشان مي روند با آدم هاي واقعي اطراف شان ارتباط برقرار کنند. بنابراين اگر رابطه تان را دوست داريد، گوشي تان را به کناري بگذاريد و زمان تان را صرف فردي که دوستش داريد، کنيد. آنوقت خواهيد فهميد که هيچکدام از تبادلات شبکه هاي اجتماعي، جايش را به شريک واقعي زندگي تان نخواهد داد.

از او مي خواهيد که به خاطر شما تغيير کند

شما شريک زندگي تان را انتخاب کرده ايد، او نيز شما را همانگونه که هستيد انتخاب کرده است. در واقع شخصيت شما به گونه اي بوده که از همان روز اول جذب يکديگر شده ايد. واقعيت اين است که هر چه بيشتر ما زمان مان را با ديگري بگذرانيم، انتظارات مان نيز بالا مي رود و براي تغيير رفتار طرف مقابل تلاش مي کنيم.
به عنوان مثال شما شريک زندگي تان را با هيکلي چاق پسنديده ايد اما هر چه زمان بيشتر مي گذرد به او بيشتر فشار مي آوريد که رژيم بگيرد و لاغر شود. ايجاد تغييرات مثبت خوب است اما نبايد به گونه اي باشد که طرف مقابل را در منگنه بگذارد. بلکه او بايد احساس کند که شما از او حمايت و براي تغييرات لازم همراهي اش مي کنيد.

مي خواهيد کامل باشيد

اين که شما مي خواهيد هميشه بي عيب و نقص باشيد، بد نيست اما اين طرز فکر در دراز مدت به شما آسيب مي زند. به زماني فکر کنيد که مي خواهيد همه چيز کامل باشد، اگر نبود، آنوقت چه؟ آيا نااميد نخواهيد شد؟ شدت اين موضوع در روابط اجتماعي بيشتر مي شود. به عنوان مثال شما از شريک زندگي تان انتظار داريد که کاري را به بهترين شکل ممکن انجام دهد، اما او بنا به دلايلي نمي تواند، در اين صورت غر زدن يا انتقاد منفي از او را آغاز مي کنيد که در بلند مدت نه تنها به شما، بلکه به رابطه تان آسيب جدي وارد خواهد کرد.


منبع : زندگي ايده آل



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

همسران جوان بخوانند : همه چيز درباره رابطه جنسي

چگونه ميل جنسي مان را زياد کنيم؟

بعد از دعوا با همسرتان اين کارها را نکنيد!!

فرزند مسئوليت پذير مي خواهيد؟ اين 6 گام به شما کمک مي کند

رابطه با خانواده همسر، چگونه رابطه بهتري داشته باشيم؟

اولين قرار ملاقات عاشقانه تان اگر اين نشانه ها را دارد، ترکش کنيد!!

آنچه که زنان آرزو دارند مردان درباره آنها بدانند

وقتي شوهرتان با شما قهر مي‌کند چگونه رفتار کنيد؟

10 نکته مهم در زندگي زناشويي که هر زن و مردي بايد بداند

برقراري روابط عاشقانه با مردان متاهل!!

نقش‌ مادران در كاهش‌ عوارض بلوغ دختران

چطور بعد از يک دعوا دوباره آشتي کنيم؟

با چهار سياست زنانه مردان را حرف شنو کنيد

خيانت همسرتان را با اين نشانه ها متوجه شويد!!

8 مرد خطرناک براي ازدواج!!

احترام در رابطه زناشويي چگونه ايجاد مي شود؟ حتما زوج ها بخوانند

11 رازي که بايد از همسرتان پنهان کنيد!!

شکوفا کردن خلاقيت کودک با چند پيشنهاد ساده

4 ترفند زنانه براي عاشق کردن همسر!!

رفتارهاي مردانه اي که زنان از آنها بيزارند، آقايان بخوانند!!

رابطه جنسي لذت بخش با ترک 12 اشتباه ساده!!

متاهلم اما علاقه مند به دوستي با زنان ديگر هستم!!

10 نکته که به شما مي گويد براي ازدواج آماده ايد!!

زندگي زناشويي تان را با اين ترفندها نجات دهيد!

نحوه صحيح رفتار با شوهر، فقط خانم ها بخوانند!!

5 قانون تربيت کودک که بايد از ژاپني ها بياموزيم!

رموزي ناياب از ازدواج که همه بايد بدانند!!

11 کار غلطي که نبايد جلوي فرزندتان انجام دهيد!!

10 راه براي حرف شنو کردن کودکان

قوانيني که براي حفاظت از کودک بايد به او بگوييد، از قانون لباس زير تا ...

5 توصيه براي مشورت با فرزند قبل از سن بلوغ!!

بلوغ زودرس در دختران، چگونه جلوي آرايش کردن دختران خردسال را بگيريم؟

9 نشانه که مي گويد براي ازدواج آماده ايد!!

بعد از شکست عشقي اين کارها را هرگز نکنيد!!

براي داشتن يک رابطه طولاني مدت اين مقاله را بخوانيد!!

در اولين قرار ملاقات عاشقانه تان اين سوالات را نپرسيد!

منظور مرد علاقه تان از گفتن اين جملات چيست؟

پسر مورد علاقه تان را اينگونه عاشق کنيد!!

ازدواج با اين دلايل ممنوع!!

اگر جوابتان به اين سوالات مثبت است، با اين مرد ازدواج نکنيد!!

دعواي شما با همسرتان اين فوايد جالب را دارد!!

فکر مي کنم همسرم در اينستاگرام به من خيانت مي کند!!

اين 10 جمله را هرگز به مادرشوهرتان نگوييد!!

حل اختلافات زن و شوهري با 6 کليد اصلي

سوالات جنسي که پاسخ شان را بايد بدانيد!

6 راز دوام ازدواج والدين تان که بايد بدانيد!!

متاهلان و کارهاي ممنوعه اي در اينستاگرام!!

عشق واقعي بين زن و مرد 20 نشانه اصلي دارد!!

حرف هاي جالب همسر يک هنرمند مشهور از دلايلي که زندگي مشترکش را تباه کرد!!

چگونه پسري که عاشق اش بودم را بعد از ازدواج فراموش کنم؟