آخرین اخبار

از بين بردن خط لبخند با چند توصيه ساده تناسب و زيبايي

از بين بردن خط لبخند با چند توصيه ساده

  بزرگنمايي:

چه خبر -

خنده بهترين درمان است! البته که درست است اما براي خيلي از افراد مي‌تواند تبديل به يک کابوس شود. لبخند زياد مي‌تواند در اطراف دهان‌تان خط لبخند ايجاد کند. خطوط لبخند نوعي چروک هستند که معمولا در دو طرف دهان ايجاد شده و وقتي که لبخند مي‌زنيد بيشتر خود را نشان مي‌دهند. اين خطوط به دليل حرکات مکرر صورت شامل اخم، لبخند و بسياري از ژست‌هاي صورت به وجود مي‌آيند.
اين نوع خطوط بخشي طبيعي از پروسه‌ي پيري هستند. با افزايش سن، هر خطي روي صورت مي‌تواند عميق‌تر شده يا تعدادش بيشتر شود. ساير علت‌هاي خط لبخند شامل ؛ از دست دادن کلاژن پوست، دهيدراته شدن پوست، ژنتيک، سيگار کشيدن، استرس، وضعيت نادرست خوابيدن و آسيب ناشي از نور خورشيد باشد. هر چند خطوط لبخند مشکلي ايجاد نمي‌کنند اما بسياري از افراد دوست دارند اين خطوط را برطرف کنند چون سن آنها را بيشتر از واقعيت نشان مي‌دهد.

از بين بردن خط لبخنداز بين بردن خط لبخند با روغن زيتون

روغن زيتون براي محو کردن خط لبخند بسيار مفيد است. خاصيت ضد پيري روغن زيتون از پلي فنول‌ها و اسيد اولئيک آن ناشي مي‌شود. همچنين چربيهاي تک غير اشباع روغن زيتون به پيشگيري از ظاهر شدن خطوط لبخند جديد کمک کرده و خطوطي که در حال حاضر وجود دارند را ملايم‌تر مي‌کند. ضمنا روغن زيتون براي حفظ رطوبت پوست و بازسازي سلول‌هاي پوستي مفيد است. دانشمندان دريافته‌اند مصرف اسيدهاي چرب خوراکي تک غير اشباع موجود در روغن زيتون باعث سلامت و جواني پوست مي‌شود. مقداري روغن زيتون را به صورت‌تان بزنيد و به آرامي ماساژ بدهيد تا به اعماق پوست نفوذ کند.
اين کار را روزي دو بار انجام دهيد. همچنين مي‌توانيد مقدار مساوي روغن زيتون و عسل را ترکيب کرده و اين خمير دست ساز خودتان را با حرکات دوراني به مدت چند دقيقه روي خطوط لبخندتان بماليد. سپس صورت خود را بشوييد و مرطوب کننده بزنيد. اين کار را روزي يک يا دو بار انجام دهيد.

از بين بردن خط لبخند با روغن آرگان

بيش از 80 درصد روغن آرگان از اسيدهاي چرب تشکيل شده است که با آسيب‌هاي ناشي از راديکال‌هاي آزاد مبارزه مي‌کنند. در نتيجه از بروز چين و چروک و خطوط لبخند روي صورت جلوگيري مي‌کنند. ويتامين A و E موجود در روغن آرگان نيز به کاهش چين و چروک‌ها و لکه‌هاي پيري و افتادگي پوست کمک مي‌کند. اين روغن پوست را مرطوب نگه داشته و انعطاف پذيري آن را بهبود داده و پوست را جوان و قوي نگه مي‌دارد. بعد از پاک کردن آرايش و شستشوي کامل صورت، چند قطره روغن آرگان روي پوست‌تان بريزيد و با حرکات دوراني به آرامي ماساژ بدهيد. اين کار را هر شب قبل از رفتن به رختخواب انجام دهيد.

از بين بردن خط لبخند با اسکراب کيوي

هفته‌اي يکبار لايه برداري پوست با اسکراب کيوي کمک‌تان مي‌کند خطوط لبخندتان را محو کنيد. لايه برداري کمک مي‌کند سلول‌هاي مرده‌ي پوست دفع شده و پوست سالم‌تر و شاداب‌تر شود و در نتيجه از خط لبخند کم شود. کيوي مانند عاملي لايه بردار عمل کرده و آنتي اکسيدانهايي خوبي نيز دارد مانند ويتامين C و پلي فنول‌هايي که پوست را تغذيه مي‌کنند.
يک قاشق غذاخوري کيوي له شده، شکر و روغن زيتون را در کاسه‌اي مخلوط کنيد و آن را به آرامي با حرکات دوراني به پوست بماليد. صورت خود را با آب ولرم آبکشي کنيد و خشک کنيد و مرطوب کننده بزنيد. از اين اسکراب خانگي هفته‌اي يک يا دو بار استفاده کنيد.

از بين بردن خط لبخند با ورزش‌هاي صورت

ورزش‌هاي صورت نيز مي‌توانند از جلوه‌ي خط لبخند کم کنند. اين ورزش‌هاي خاص، عضلات صورت را هدف گرفته و آنها را سفت مي‌کنند. در نتيجه چين و چروک‌ها محو مي‌‌شوند. مي‌توانيد براي جواني پوست از ماساژ صورت نيز کمک بگيريد. ورزش‌ به طور کلي باعث مي‌شود بدن‌تان اندورفين ترشح کند که براي سلامت پوست مفيد است.
تمرين اول : دندانها را به هم جفت کنيد، حالا لبخند بزنيد، يک لبخند کاملا پهن و بزرگ. اين وضعيت را 10 ثانيه حفظ کنيد، آزاد کنيد و تکرار کنيد. اين تمرين را هر روز 10 تا 20 بار انجام دهيد.
تمرين دوم : لب‌هاي‌تان را کمي از هم فاصله بدهيد، حالا با استفاده از انگشتان، گوشه‌هاي دهان را تا جايي که مي‌توانيد به عقب صورت بکشيد. اين وضعيت را 10 ثانيه نگه داريد، ريلکس کنيد و تکرار کنيد. اين تمرين را هر روز 10 تا 25 بار انجام دهيد.

از بين بردن خط لبخند با ضد آفتاب

براي پيشگيري از خط لبخند ناشي از آسيب نور خورشيد، يک ضد آفتاب با کيفيت تهيه کنيد و از آن استفاده کنيد. زياد در معرض نور خورشيد قرار گرفتن مي‌تواند به پوست آسيب بزند، مخصوصا به کلاژن پوست. اين اتفاق سبب مي‌شود لکه‌هاي پوستي، ناهمجوري رنگ پوست، خشک پوست، آفتاب سوختگي و البته خط لبخند به وجود بيايد. هر روز به پوست‌تان ضد آفتاب بزنيد. ضد آفتاب با SPF 15 يا بالاتر مناسب است و اگر در فضاي باز فعاليت‌هاي زياد به مدت طولاني انجام مي‌دهيد از ضد آفتاب با SPF 30 استفاده کنيد. همچنين استفاده از کلاه لبه پهن را فراموش نکنيد.

از بين بردن خط لبخند با آب

دهيدراته شدن پوست آن را مستعد خط لبخند مي‌کند براي همين نياز است پوست‌تان را به خوبي آبرساني کنيد. براي اين منظور، در طول روز مکررا آب بنوشيد. مصرف منظم آب پوست را هيدراته و مرطوب نگه مي‌دارد و جلوه‌اي شاداب‌تر و سالم‌تر به آن مي‌دهد. از سويي ديگر، وقتي آب کافي نمي‌نوشيد پوست‌تان خشک و بيحال شده و مستعد خط لبخند مي‌شود. در طول روز 8 تا 10 ليوان آب بنوشيد. علاوه بر آب مي‌توانيد چاي سبز و آبميوه‌ي طبيعي بنوشيد يا ميوه‌ها و سبزيهاي آبدار بيشتر مصرف کنيد.

براي از بين خط لبخند، سيگار را ترک کنيد

سيگار براي سلامتي خطرناک است و همه اين را مي‌دانيم. اما براي پوست بينهايت مضر است. سيگار يکي از عوامل قابل پيشگيري چين و چروک پوست است که شامل خط لبخند هم مي‌شود. مواد شيميايي مضر موجود در سيگار مي‌توانند کلاژن پوست را نابود کرده و خاصيت ارتجاعي پوست را از بين ببرند و خط لبخند موجود را عميق‌‌تر کنند. تحقيقات نشان داده کشيدن سيگار موجب پيري زودرس پوست صورت مي‌شود. يافته‌ها حاکي از آن هستند که سيگار، توليد کلاژن را کاهش داده و موجب افت کيفيت کلاژن مي‌‌شود، جريان خون پوست را کاهش داده و نيکوتين نيز از ضخامت پوست کم مي‌کند. تمام اين اتفاق‌ها پيري زودرس پوست را به دنبال دارند.

براي از بين خط لبخند، استرس‌تان را کم کنيد

وقتي استرس داريد بدن‌تان کورتيزول ترشح مي‌کند. ضمنا کورتيزول براي شکستن پيوندهاي سلولي، توليد راديکال‌هاي آزاد را افزايش مي‌دهد. آسيب‌هاي ناشي از راديکال‌هاي آزاد تاثيرات مخربي روي پوست دارند زيرا مانع توليد کلاژن مي‌شوند و در نتيجه پروسه‌ي پيري پوست را تسريع کرده و منجر به تشکيل چين و چروک روي صورت مي‌شوند. براي جلوگيري از خط لبخند، براي کاهش استرس خود اقدام کنيد. مي‌توانيد يک دوش آب گرم بگيريد، به پياده روي برويد، موسيقي گوش دهيد، با دوستان‌تان وقت صرف کنيد يا به فعاليتي بپردازيد که حواس‌تان را از چيزي که باعث استرس‌تان مي‌شود پرت کند.

براي از بين خط لبخند، خوب بخوابيد

مقدار و کيفيت خواب شبانه‌ي شما تاثير مستقيم روي پوست‌تان و از جمله خط لبخند دارد. کمبود خواب يعني بدن شما کورتيزول ترشح مي‌کند که مي‌تواند موجب افتادگي پوست و خط لبخند شود. از سويي ديگر، خواب خوب به بدن‌تان کمک مي‌کند هورمون رشد ترشح کند که باعث تقويت پيوندهاي سلولي پوست مي‌شوند. در نتيجه پوست‌تان سفت‌تر و جوان‌تر خواهد شد. پس سعي کنيد هر شب 7 تا 8 ساعت بخوابيد. البته علاوه بر کيفيت و مدت خواب بايد وضعيت به وضعيت خوابيدن‌تان نيز توجه کنيد. وضعيت خوابيدن شما نقش مهمي در ايجاد خط لبخند دارد. وقتي به پهلو يا روي شکم مي‌خوابيد، پوست حساس شما مدام سابيده شده و نهايتا خط لبخند بوجود خواهد آمد. پس بهتر است به پشت بخوابيد و از روبالشتي ابريشمي استفاده کنيد.

از بين خط لبخند با طب فشاري

طب فشاري بر اساس تکنيک‌هاي درماني چيني است که از نقاط فشار براي افزايش جريان انرژي و تقويت جريان خون و ضمنا آرامسازي و تقويت عضلات استفاده مي‌شود. تحريک نقاط فشار کمک مي‌کند رطوبت از دست رفته به پوست برگردد که باعث کاهش خط لبخند مي‌شود. از آنجاييکه طب فشاري شامل ماساژ نقاط خاصي از صورت مي‌شود، حتما بايد توسط کارشناس انجام شود.

چند نکته براي براي از بين خط لبخند

. صورت خود را روزي يک يا دو بار بشوييد و سپس مرطوب کننده بزنيد.
. مرتبا ورزش کنيد تا جريان خون در پوست‌تان بهتر شده و چربيهاي طبيعي پوست بيشتر ترشح شده و رشد سلول‌هاي جديد افزايش يابد.
. غذاهاي سرشار از آنتي اکسيدان بيشتر مصرف کنيد تا به توليد کلاژن در پوست‌تان کمک کرده و خطوط و چروک‌ها را محو کنيد.
. غذاهاي سرشار از امگا 3 بيشتر بخوريد تا با کاهش التهاب و تقويت سلامت پوست از جلوه‌ي خط لبخندتان کم کنيد.
. وزن بدن‌تان را در حد سالم و ايده آل نگه داريد و نوسانات وزني نداشته باشيد.
. سرم‌هاي ضد پيري خوب و با کيفيت مي‌توانند کمک زيادي به جلوگيري يا کاهش خط لبخند که در اثر حرکات مکرر مانند لبخند بوجود مي‌آيند بکنند.


منبع : زندگي ايده آل



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

مدل مويي مناسب براي شما که جلوي موهايتان کم پشت و خاليست!!

چگونه تيرگي لب هايمان را از بين ببريم؟

با تخم مرغ به راحتي لاغر شويد

2 روزه بدن تان را سم زدايي کنيد

پلينگ يا پاکسازي پوست در منزل

چگونه چشم هاي زيبا و جذابي داشته باشيم؟

چه کنيم تا کمر باريک و خوش اندام شويم!

هنگام اتو کشيدن مو بايد خشک، خيس يا نمناک باشه ؟

چربي سوزي و کاهش وزن بعد از نوروز با چند پيشنهاد ساده و آسان!

چگونه در خانه خودمان خوش اندام شويم ؟

رژيم غذايي سنگ شکن براي مبتلايان به سنگ کليه

شما که پوستي مختلط داريد بدانيد!

چگونه بعد از 30 سالگي جوان بمانيم؟

چطور ميتونم موهاي بلندم را خودم رنگ کنم ؟!

با اين غذاها به جنگ خواب آلودگي برويد

6 ماده غذايي ممنوعه قبل از خواب!!

سم زدايي بدن با چند پيشنهاد ساده!!

شامپو رنگ مو، معايب و مزاياي آن از زبان متخصص پوست و مو

طراحي ناخن با رنگ قرمز، جديدترين مدل طراحي ناخن براي بهار امسال

تشخيص روغن سالم از روغن ناسالم با چند روش کاربردي

کاهش ريزش مو با 5 روش طبيعي

بدترين عادت هاي غذايي ايرانيان که مريض شان مي کند!!

مدل مو جمع اي که مي توانيد 5 دقيقه اي درست کنيد + آموزش تصويري

صاف کردن مو بدون اتوي مو با 4 ترکيب طبيعي!!

کاهش روند پيري با 10 روش طبيعي

مدل طراحي ناخن براي فروردين 97

بهترين آرايش صورت در اسکار 2019 براي چه سلبريتي هايي بود؟

پوست تان را براي فصل بهار آماده کنيد، 3 نکته مهم که خانمها بايد بدانند

فوايد نوشيدن آب گرم در اول صبح، چرا بايد صبح ناشتا آب گرم بخوريم؟

ماسک ضد جوش خانگي را با اين دستورات درست کنيد

کوچک کردن شکم در 15 روز با 10 توصيه ساده

ورزش هاي چربي سوز مخصوص افراد مبتدي

سيب و دارچين براي لاغري، يک ترکيب چربي سوز عالي

افزايش رشد مژه با 4 روش طبيعي و موثر

بهترين رنگ براي پوشش موهاي سفيد کدام است؟

7 نوشيدني چربي سوز عالي براي کاهش وزن

جلوگيري از چاقي در نوروز با چند پيشنهاد ساده!!

13 ماده خوراکي براي داشتن شکمي تخت

كدام حالت دهنده مو بهتر است؟

بهترين مدل آرايش در مراسم اسکار از 1948 تا 2015

يک راه ساده براي لاغر کردن شکم

5 راهکار موثر و سريع براي لاغري

با خيار و آلوئه ورا يک ماسک ضد چروک درست کنيد

چگونه تن نارنجي موهاي رنگ شده را از بين ببريم؟

امگا3 را هم بخوريد هم به پوستتان بزنيد!!

چگونه لاک ناخن مان را سريع خشک کنيم؟

رنگهاي فانتزي چه مدت زمان بر روي موها دوام مي آورند ؟

براي لاغر شدن چگونه اشتهاي مان را کم کنيم؟

10 راه براي داشتن پوستي براق و خيره کننده!!

اگر معده تان ترش مي کند اينها را بخوريد